Jump to content

Forums

  1. Regler og nyheter

    1. Regler, nyheter og informasjon

      Her er nyheter og informasjon om retro1.no eller forumet. Og husk å lese reglene før du begynner å poste i forumet.

      562
      posts
    2. Ris, ros og hjelp

      Her kan man poste forslag og tilbakemeldinger på siden vår, samt få hjelp til bruk av forumet.

      2242
      posts
  2. Nintendo

    1. 4773
      posts
    2. 2274
      posts
    3. 1550
      posts
    4. 580
      posts
    5. Game Boy/Pocket/Color/Advance/SP/Micro/Virtual Boy

      GB-GBP-GBC-GBA-GBA SP-Micro-VB - Nintendo

      878
      posts
  3. Andre konsoller

    1. 318
      posts
    2. Sega

      SMS

      2057
      posts
    3. Sony

      PSX/PS1/PSone/PS2

      1317
      posts
    4. Spill/konsoller generelt

      Her kan vi diskutere alt spillrelatert som ikke passer i de andre kategoriene, men prøv å hold det retro.

      38210
      posts
  4. Annet spillbart

    1. Arcade

      Arkademaskiner som går på mynter diskuteres her

      628
      posts
    2. 783
      posts
    3. PC-spill og gamle maskiner generelt

      Her diskuterer vi spill og maskiner som ikke hører til under de andre kategoriene. F.eks. 486-maskiner, DOS-spill etc.

      2183
      posts
  5. Sosialt

    1. Presentasjoner

      Her kan du fortelle litt om deg selv

      2343
      posts
    2. Sosial spilling

      Treff, friend-codes og arrangementer finner du her

      3734
      posts
    3. Samlinger

      Her kan du diskutere og poste bilder av din samling eller fortelle hvilke spill du har, samt få hjelp til ting ang. kunsten å samle.

      7435
      posts
    4. Spillrekorder

      Post dine rekorder her

      349
      posts
    5. Spillanmeldelser

      Her kan du poste dine egne anmeldelser av retrospill.

      468
      posts
  6. Diverse

    1. Diverse

      Her tar vi diskusjoner som ikke er spillrelatert.
      Prøv å vise folkeskikk og for all del ikke spam!

      38378
      posts
    2. 2544
      posts
  7. Markedsplassen

    1. Auksjoner

      Auksjoner bort spillene du ikke har bruk for

      3259
      posts
    2. Kjøp, salg og bytte

      Her kan du selge eller bytte bort de gamle støvete spillene og konsollene dine.

      33469
      posts
    3. 1452
      posts
    Chatbox
    Load More
    You don't have permission to chat.
  • Member Statistics

    2482
    Total Members
    119
    Most Online
    Overmann
    Newest Member
    Overmann
    Joined
  • Forum Statistics

    9988
    Total Topics
    155371
    Total Posts
  • Who's Online   0 Members, 0 Anonymous, 5 Guests (See full list)

    There are no registered users currently online

  • Posts

    • Fallout 3 Jeg kjøpte spillet i 2008 da det kom ut. Spillet kræsjet.
      Fikk meg ny PC året etter. Spillet kræsjet.
      Kjøpte meg enda en PC et par år senere. Spillet kræsjet.
      Kjøpte meg en gaming-PC i 2015, men da hadde jeg så mye annet å spillet at jeg glemte Fallout 3 eksisterte. Når jeg nå har oppgradert enda en gang, med hundre milliarder ram og GTX 1080, fant jeg ut at spillet endelig bør kjøre stabilt. Spillet kræsjer fortsatt en gang i kvarteret. Men jeg tvang meg uansett gjennom. Og, har litt blandede følelser. Som open world er det okei, som rollespill er det ikke spesielt bra, og som skytespill er det elendig.
      Jeg fant ut at den eneste måten jeg fikk litt glede ut av det var å spille som et rasshøl og komme meg gjennom historien, og bruke VATS på alt. Det spillet gjør best, er atmosfære, verden ønsker ikke spilleren særlig velkommen. Alt er giftig og radioaktivt og grønt, og det er en form for sort humor her. Skulle bare ønske de hadde tatt den sorte humoren noen skritt lengre, for den er veldig tam.
      Questene er ikke særlig interessante, og har moralske valg av typen "vil du nuke masse uskyldige folk eller ikke?". Jeg valgte selvsagt å nuke masse uskyldige folk, av ren nysgjerrighet.
      Spillet ble også latterlig lett rundt halvveispunktet, hvor jeg startet å kunne nesten 1-shotte det meste av Supermutanter, de "vanskeligste" fiendene. Spillet er også utrolig bugget, noe som er utilgivelig etter at det har vært ute i 10 år. Ikke bare kræsjer det hele tiden, men NPCer dukker ikke opp, dører åpnes ikke som de skal, etc etc. Dette er et spill hvor man er nødt til å rotere 30 savefiler sånn at man ikke softlocker ved et uhell. Slutten var også et gigantisk antiklimaks. Kanskje fordi jeg sluttet å bry meg om plottet halvveis gjennom? Eneste oppdraget i spillet jeg følte var interessant er hvor man er i en virtuell verden og må torturere de som lever der. Her åpnet også spillet opp så mange muligheter å løse dette på. Synd det ikke var noe lignende ellers.
      Dette er mitt første møte med Fallout-universet, og førsteinntrykket mitt er ikke bra. Det er middels, midt på treet-spill som kræsjer altfor mye, og det frister ikke å prøve flere av dem. Føltes som jeg testkjørte en beta, og det er utilgivelig i et spill som er 10 år gammelt. Men jeg har hørt New Vegas skal være mye bedre, spesielt med rollespill-mulighetene, så mulig jeg gir serien en ny sjanse, bare håper dette ikke kræsjer like mye.
    • Hyrule Warriors på Switch. Vet ikke om "rundet" er rett, men jeg fullførte alle brettene i plottet, så...
      Har blandede følelser... det var gøy å løpe rundt å slå ting, kampsystemet er ganske kult, men spillet er ekstremt uoversiktelig.
      Det forsøker å være et hybridspill med taktiske oppdrag, og det er her jeg føler det tryner fullstendig. Kartet er lite, spesielt når man spiller på håndholdt modus, og gir sjeldent klare signaler om hvor man skal. Det er til og med vanskelig å se hvor man er på kartet. og det hjelper virkelig ikke når man styrer tre karakterer på en gang.
      Det er umulig å se hva de viktige oppdragene er når femti forskjellige punkter blinker på en gang, og det er null oversikt over hva failstatusene er til enhver tid.
      Failstatusene endres konstant, og det var ikke få ganger jeg fikk Game Overs fordi en NPC jeg ikke ante hvor var døde. Enda morsommere var hvordan spillets checkpointsystem klarte å lagre akkurat ett sekund før en slik failstatus. Festlig. Var i utgangspunktet positiv, men jeg sluttet å stole på spillet etter noen få oppdrag, og da var det rett og slett ikke gøy mer. Dessverre. Blant de svakere Zelda-spillene. Jeg er faktisk veldig skuffet. Hadde de kuttet de taktiske elementene, som åpenbart ikke fungerer, ville jeg vært langt mer positiv.
    • Link's Awakening (GB)  Etter ukesvis med litt spilling på senga hver kveld fikk jeg til slutt Link (eller Max, som jeg alltid kaller karakterene mine) helskinnet gjennom dette fantastiske eventyret.  At de fikk pakket så mye innhold av så høy kvalitet inn på en Gameboy er utrolig, og det er lenge siden jeg har fått så god følelse av et spill! Ved bare to anledninger måtte jeg ty til google fordi jeg sto helt fast. Bladde til og med gjennom nintendomagasinene mine først, for å se om det var hjelp å hente der. For øvrig har jeg spilt gjennom helt uten hjelp eller spoilers fra internett. Derav godfølelsen når jeg endelig klarte det, skulle jeg tro.  Slutten var overraskende og flott laget, og rundet av opplevelsen på en utmerket måte. Så får vi se om jeg dykker tilbake etter de siste hjertebitene en gang (hvis batteriet i carten holder). 
    • Spilte vel 3 runder med PUBG før jeg var lei hele konseptet. Ikke noe nytt med denne kopieringen, alle skulle lage MMO etter wow, alle skulle lage MOBA etter dota osv. Synd ikke selskapene kan prøve å finne på nye ting i steden for å prøve seg på en rask "cash grab". De får hvertfall ingen kroner fra meg, hadde jeg ikke såvitt bikket 2 timers grensen så hadde jeg tatt refund på PUBG også.
    • Måtte ha ett avbrekk fra Ni No Kuni 2 og prøvde Stardew Valley og ble positivt overasket. Jeg har spilt noen av Harvest moon spillene før og det føltes til tider litt kjedelig. Men her har man tatt det beste fra flere verdener, Gjenkjente elementer fra Rune Factory Oceans, Harvest moon spillene og ett spill til jeg ikke kommer på i farta.  Det er også avslappende å spille, Du blir liksom ikke stresset med en masse du må gjøre siden det ikke er noen feil måte å spille det på og ingenting er det samme som å se det harde Arbeidet du gjør enten gro via ting du sår eller ressurser fra dyr du passer på. Blir du lei av å drive gården så kan du slå deg opp som gruvearbeider, fisker eller andre ting jeg enda ikke har oppdaget. Det er også mulig å sosialisere med NPC,s og å skape relasjoner med disse. Jeg hørte at spillet har solgt veldig godt på pc og det skjønner jeg godt, Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor ingen spill lagere har tenkt på dette før, altså ett harvest moon lignende spill til PC. Det nærmeste man kommer er vel Minecraft og Terraria men det blir ikke helt det samme føler jeg da de to spillene føles mer som crafting spill enn Harvest moon cloner, Men Stardew Valley lykkes altså å skape sin egen identitet og det er bra i en tid da populære kassasuksesser har en tendens til å bli kopiert for mye fordi utviklerne heller vil tjene penger enn å være kreative å da gjelder det å slenge seg på det som er populært for tiden.  Ja, jeg ser på deg Battle royale.  Det er greit at det kommer 3-4 battle royale spill sånn kort tid etter hverandre men må det komme 10-20 eller xx antall kloner ganske tett etter hverandre slik at man blir drittlei før man har kommet gjennom halvparten av dem??? Misforstå meg ikke,  Jeg liker å spille en runde fortnite nå og da og før det kom ut lurte jeg  på hvorfor ingen laget en lignende ide som spill da jeg så Filmen Battle Royale for første gang. Nå  er vi alstså her der ideen er brukt og siden det lages litt vel mange spill med battle royale som konsept eller mode inkludert i spillet , så minner det meg på tiden da det ble laget Multiplayer FPS i bøtter og spann fordi folk ville kopiere suksessen til Counterstrike, Unreal, call of duty  :  modern warfare og sikkert ett par spill til jeg har glemt i farta. Jeg mener å huske at Spill krasjet skjedde jo nettopp på grunn av alt for mange spill i samme sjanger som var dårlige og hadde lav kvalitet. Det ser ikke ut som det samme vil skje nå, men man skal aldri si aldri siden man flommer over i spill av varierende kvalitet. Spill utviklerne har ikke all skyld i dette. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg kunne filleriste spillkjøpere.  Nåja, Rant ferdig. Jeg avslutter med å si at utvikleren av Stardew valley fortjener tommel opp.
  • Recent Status Updates

×