Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Last week
  2. Hvilket spill rundet du sist?

    Fallout 3 Jeg kjøpte spillet i 2008 da det kom ut. Spillet kræsjet. Fikk meg ny PC året etter. Spillet kræsjet. Kjøpte meg enda en PC et par år senere. Spillet kræsjet. Kjøpte meg en gaming-PC i 2015, men da hadde jeg så mye annet å spillet at jeg glemte Fallout 3 eksisterte. Når jeg nå har oppgradert enda en gang, med hundre milliarder ram og GTX 1080, fant jeg ut at spillet endelig bør kjøre stabilt. Spillet kræsjer fortsatt en gang i kvarteret. Men jeg tvang meg uansett gjennom. Og, har litt blandede følelser. Som open world er det okei, som rollespill er det ikke spesielt bra, og som skytespill er det elendig. Jeg fant ut at den eneste måten jeg fikk litt glede ut av det var å spille som et rasshøl og komme meg gjennom historien, og bruke VATS på alt. Det spillet gjør best, er atmosfære, verden ønsker ikke spilleren særlig velkommen. Alt er giftig og radioaktivt og grønt, og det er en form for sort humor her. Skulle bare ønske de hadde tatt den sorte humoren noen skritt lengre, for den er veldig tam. Questene er ikke særlig interessante, og har moralske valg av typen "vil du nuke masse uskyldige folk eller ikke?". Jeg valgte selvsagt å nuke masse uskyldige folk, av ren nysgjerrighet. Spillet ble også latterlig lett rundt halvveispunktet, hvor jeg startet å kunne nesten 1-shotte det meste av Supermutanter, de "vanskeligste" fiendene. Spillet er også utrolig bugget, noe som er utilgivelig etter at det har vært ute i 10 år. Ikke bare kræsjer det hele tiden, men NPCer dukker ikke opp, dører åpnes ikke som de skal, etc etc. Dette er et spill hvor man er nødt til å rotere 30 savefiler sånn at man ikke softlocker ved et uhell. Slutten var også et gigantisk antiklimaks. Kanskje fordi jeg sluttet å bry meg om plottet halvveis gjennom? Eneste oppdraget i spillet jeg følte var interessant er hvor man er i en virtuell verden og må torturere de som lever der. Her åpnet også spillet opp så mange muligheter å løse dette på. Synd det ikke var noe lignende ellers. Dette er mitt første møte med Fallout-universet, og førsteinntrykket mitt er ikke bra. Det er middels, midt på treet-spill som kræsjer altfor mye, og det frister ikke å prøve flere av dem. Føltes som jeg testkjørte en beta, og det er utilgivelig i et spill som er 10 år gammelt. Men jeg har hørt New Vegas skal være mye bedre, spesielt med rollespill-mulighetene, så mulig jeg gir serien en ny sjanse, bare håper dette ikke kræsjer like mye.
  3. Hvilket spill rundet du sist?

    Hyrule Warriors på Switch. Vet ikke om "rundet" er rett, men jeg fullførte alle brettene i plottet, så... Har blandede følelser... det var gøy å løpe rundt å slå ting, kampsystemet er ganske kult, men spillet er ekstremt uoversiktelig. Det forsøker å være et hybridspill med taktiske oppdrag, og det er her jeg føler det tryner fullstendig. Kartet er lite, spesielt når man spiller på håndholdt modus, og gir sjeldent klare signaler om hvor man skal. Det er til og med vanskelig å se hvor man er på kartet. og det hjelper virkelig ikke når man styrer tre karakterer på en gang. Det er umulig å se hva de viktige oppdragene er når femti forskjellige punkter blinker på en gang, og det er null oversikt over hva failstatusene er til enhver tid. Failstatusene endres konstant, og det var ikke få ganger jeg fikk Game Overs fordi en NPC jeg ikke ante hvor var døde. Enda morsommere var hvordan spillets checkpointsystem klarte å lagre akkurat ett sekund før en slik failstatus. Festlig. Var i utgangspunktet positiv, men jeg sluttet å stole på spillet etter noen få oppdrag, og da var det rett og slett ikke gøy mer. Dessverre. Blant de svakere Zelda-spillene. Jeg er faktisk veldig skuffet. Hadde de kuttet de taktiske elementene, som åpenbart ikke fungerer, ville jeg vært langt mer positiv.
  4. Earlier
  5. Hvilket spill rundet du sist?

    Link's Awakening (GB) Etter ukesvis med litt spilling på senga hver kveld fikk jeg til slutt Link (eller Max, som jeg alltid kaller karakterene mine) helskinnet gjennom dette fantastiske eventyret. At de fikk pakket så mye innhold av så høy kvalitet inn på en Gameboy er utrolig, og det er lenge siden jeg har fått så god følelse av et spill! Ved bare to anledninger måtte jeg ty til google fordi jeg sto helt fast. Bladde til og med gjennom nintendomagasinene mine først, for å se om det var hjelp å hente der. For øvrig har jeg spilt gjennom helt uten hjelp eller spoilers fra internett. Derav godfølelsen når jeg endelig klarte det, skulle jeg tro. Slutten var overraskende og flott laget, og rundet av opplevelsen på en utmerket måte. Så får vi se om jeg dykker tilbake etter de siste hjertebitene en gang (hvis batteriet i carten holder).
  6. Hvilket spill rundet du sist?

    Spilte vel 3 runder med PUBG før jeg var lei hele konseptet. Ikke noe nytt med denne kopieringen, alle skulle lage MMO etter wow, alle skulle lage MOBA etter dota osv. Synd ikke selskapene kan prøve å finne på nye ting i steden for å prøve seg på en rask "cash grab". De får hvertfall ingen kroner fra meg, hadde jeg ikke såvitt bikket 2 timers grensen så hadde jeg tatt refund på PUBG også.
  7. Hvilket spill rundet du sist?

    Måtte ha ett avbrekk fra Ni No Kuni 2 og prøvde Stardew Valley og ble positivt overasket. Jeg har spilt noen av Harvest moon spillene før og det føltes til tider litt kjedelig. Men her har man tatt det beste fra flere verdener, Gjenkjente elementer fra Rune Factory Oceans, Harvest moon spillene og ett spill til jeg ikke kommer på i farta. Det er også avslappende å spille, Du blir liksom ikke stresset med en masse du må gjøre siden det ikke er noen feil måte å spille det på og ingenting er det samme som å se det harde Arbeidet du gjør enten gro via ting du sår eller ressurser fra dyr du passer på. Blir du lei av å drive gården så kan du slå deg opp som gruvearbeider, fisker eller andre ting jeg enda ikke har oppdaget. Det er også mulig å sosialisere med NPC,s og å skape relasjoner med disse. Jeg hørte at spillet har solgt veldig godt på pc og det skjønner jeg godt, Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor ingen spill lagere har tenkt på dette før, altså ett harvest moon lignende spill til PC. Det nærmeste man kommer er vel Minecraft og Terraria men det blir ikke helt det samme føler jeg da de to spillene føles mer som crafting spill enn Harvest moon cloner, Men Stardew Valley lykkes altså å skape sin egen identitet og det er bra i en tid da populære kassasuksesser har en tendens til å bli kopiert for mye fordi utviklerne heller vil tjene penger enn å være kreative å da gjelder det å slenge seg på det som er populært for tiden. Ja, jeg ser på deg Battle royale. Det er greit at det kommer 3-4 battle royale spill sånn kort tid etter hverandre men må det komme 10-20 eller xx antall kloner ganske tett etter hverandre slik at man blir drittlei før man har kommet gjennom halvparten av dem??? Misforstå meg ikke, Jeg liker å spille en runde fortnite nå og da og før det kom ut lurte jeg på hvorfor ingen laget en lignende ide som spill da jeg så Filmen Battle Royale for første gang. Nå er vi alstså her der ideen er brukt og siden det lages litt vel mange spill med battle royale som konsept eller mode inkludert i spillet , så minner det meg på tiden da det ble laget Multiplayer FPS i bøtter og spann fordi folk ville kopiere suksessen til Counterstrike, Unreal, call of duty : modern warfare og sikkert ett par spill til jeg har glemt i farta. Jeg mener å huske at Spill krasjet skjedde jo nettopp på grunn av alt for mange spill i samme sjanger som var dårlige og hadde lav kvalitet. Det ser ikke ut som det samme vil skje nå, men man skal aldri si aldri siden man flommer over i spill av varierende kvalitet. Spill utviklerne har ikke all skyld i dette. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg kunne filleriste spillkjøpere. Nåja, Rant ferdig. Jeg avslutter med å si at utvikleren av Stardew valley fortjener tommel opp.
  8. Hvilket spill rundet du sist?

    Rundet Battle Chef Brigade på switch for noen uker siden, likte spillet veldig godt. Likte den grafiske stilen og spillmekanikkene godt. Ble veldig hektet, artige lite spill man kan runde på en kveld.
  9. Hvilket spill rundet du sist?

    Google eller R3, jeg hadde uansett ikke tålmodighet til å spille 20 timer ekstra bare for å farme bjørnerumper overalt. Men nå som Ni no Kuni 2 er ryddet av veien, fokuserer jeg på litt kortere indiespill: Brothers Tale of Two Sons på Steam... Ble nysgjerrig på dette da det var favorittspillet til nylig avdøde Totalbiscuit. Dette er et kort, men utrolig nydelig indiespill hvor man styrer to brødre samtidig, en med hver stikke. Spillet fokuserer på enkle enviromental puzzles hvor det er viktig å koordinere det å styre to karakterer samtidig, og det funker faktisk langt bedre enn det høres ut. Historien er også fin, basic, men utrolig effektiv. For å ikke spoile slutten, gjør spillet en ting som gjør at denne historien ikke kunne ha fungert i noe som helst annet medie. Spillet tar rundt 3 timer å komme gjennom, men hvert sekund av brødrenes reise er utrolig engasjerende... Tommel opp!
  10. Hvilket spill rundet du sist?

    Spillet sa aldri at du kunne trykke på R3 for å komme bort på høyre siden og se hvor du finner mats hos cooking katten, fant det ut via google når jeg ikke fant mats til et eller annet selv. Usikker på om jeg brukte det på blacksmithen da, men er noen mats du enten må i dreamer doors eller ha f.eks mining camp 5, eller høyeste level farm etc. for å finne. Når det gjelder den buen, så hadde jeg fått en på drop som jeg tilfeldigvis kunne gi til han.
  11. Hvilket spill rundet du sist?

    Tror aldri spillet sa til meg at jeg kunne trykke R3 for noe som helst.... Og bybyggingen har ca samme dybde som en såkalt "clicker", et erketypisk mobilspill hvor man sjekker innom etter noen timer for å klikke på alt mulig rart for å få ressurser man kan bruke til å klikke på ting for å få flere ressurser. Det eneste som kreves er tid for å låse opp enda flere ressurser eller lommebok for å kjøpe nye ressurser (og heldigvis mangler Ni no Kuni 2 den biten). Når jeg hørte at spillet hadde bygging, så jeg for meg litt mer i stilen til Actraiser eller Little King's Story. Ikke særlig dype når det gjelder bygging de heller, men de føltes ikke like halvgjorte ut.
  12. Hvilket spill rundet du sist?

    Nå blir jeg litt usikker. Men dukker ikke områdene hvor du ikke har utforsket opp som spørsmålstegn selv om du trykker den knappen? Noen ganger er det ikke helt klart hvor disse plassene er så man ender å lete ganske mye. Særlig Hydropolis grotten (Under vann dungeon) gjorde meg grønn av ergelse. Har ikke tall på hvor mye jeg sprang i sirkel der fordi jeg ikke fant plassene jeg gjerne ville til og til slutt gadd jeg ikke bruke mer tid inne der. mangler vel ett område som fortsatt står som spørsmålstegn der inne. Matsene jeg leter etter nå for eksempel er til den ene våpenmaker fyren. Må lage eller skaffe en hybrid bue til han og det må være av viss kvalitet tror det var 5 men har ikke funnet ut hvor mats til dette er enda og nå har jeg jo snart gjennomført spillet siden jeg er på kapittel 9 allerede. Sett bort fra sidequestene selfølgelig og sikkert noen skattekister jeg har gått glipp av også. Ellers er det jo mulig jeg ikke har brukt r3 i det hele tatt. Må nesten sjekke. Edit : Nei, det var som jeg trodde. Det er fortsatt spørsmålstegn på enkelte områder hvor jeg tydligvis ikke har vært og butikkene mine er ikke oppgradert nok for å skaffe det selv. Ugh, har dårlig lyst til å rote nedi hydropolis grotten igjen + noen andre steder som er litt uoversiktlige.
  13. Hvilket spill rundet du sist?

    Når det gjelder å se hvor du får tak i items til f.eks cooking etc, så fant jeg ut at du kan trykke på r3 for å se på mats og da står det hvor du kan finne dem. Sleit med dette en stund selv.
  14. Hvilket spill rundet du sist?

    Vel, jeg likte by byggingen men skal inrømme at det føltes litt tacked on. Mangler dybde , Hvis man skal lage by bygging så hvorfor ikke gjøre det skikkelig slik som Sim City eller andre gode by bygger spill. Det å rekrutere innbyggere syns jeg også var litt tungvindt. Istedetfor å ha en cap på maks antall innbyggere som du kun kan få gjennom quests, og hovedhistorien og da tilogmed ikke før du har gjort ferdig spillet syns jeg er unødvendig. Hvorfor heller ikke basere det på rykte progresjon som gir deg x antall innbyggere jo bedre rykte du får i verden? Da kunne man eventuelt gått tilbake til siste saven senere for å få låst opp den spesielle NPC når man følte for det istedet for nærmest å bli tvunget til det. Syns til og med rekruteringsbiten i Fire Emblem serien er bedre. Man er ikke tvunget til å rekrutere alle eller å finne spesifikke karakterer men man kan gjøre det om man vil.
  15. Hvilket spill rundet du sist?

    Jeg hater når spill krever at du fullfører spillet for å så gå tilbake til siste saven for å gjøre masse bullshit bare for å få 100%.... jeg liker at sistebossen er det siste jeg gjør, med mindre jeg gjør noe for å låse opp "true ending"(som i DQ8) eller den slags. Historien er over, jeg har null driv for å gå tilbake til Ni no Kuni 2 og gjøre ferdig byen. Bybyggingen i seg selv var uinteressant, og spillet gir meg ingen grunn til å vende tilbake, annet enn Steam-achievements (som jeg ikke bryr meg om).
  16. Hvilket spill rundet du sist?

    Holder på med Ni No kuni 2 nå, Er på rundt slutten av spillet og prøver å gjøre ferdig sidequests og rekrutere innbyggere før jeg går å gjør ferdig Siste Dungeon og banke Sistebossen. Det som iriterer meg noen ganger er mangelen på informasjon. Man trenger ting og tang til forskjellige ting eller quests, men spillet sier ikke alltid hvor jeg kan få tak på disse tingene. Så da kan man velge å utforske verden eller bare utvide byen som i og for seg er greit nok, problemet kommer når du skal finne monstret som dropper looten. Noe loot dropper sjeldnere enn andre og for å oppdage det så man både banke flere monstre flere ganger og håpe på at monstret du i øyeblikket banker slipper riktig loot. Jeg savnet virkelig en slags ting eller evne jeg kunne brukt som så hva slags drop hvert monster hadde istedet for på måfå gå å lete etter mobs og banke dem flere ganger for å få riktig loot. Du kan utvide byen for å få tak i loot lettere eller at NPC farmer for for deg, men da trenger du innbyggere og du trenger nok av dem for å utvide byen maksimalt. Problemet er igjen informasjon, Hvor får man tak i de siste innbyggerne? Jo, man må gjennomføre spillet og gjøre ferdig sidequest noe jeg fikk greie på gjennom en guide på internett. Hvis jeg må bruke guide for å få informasjonen jeg vil ha så dreper det litt av gleden med spillet. Jeg kunne ha grindet overalt og muligens oppdaget hvordan jeg kunne fått tak i alt jeg trengte på egen hånd men da hadde det følt mer som tvang og å bruke tid bare for å bruke tid.
  17. Hvilket spill rundet du sist?

    Det er jo ikke et dårlig spill, jeg hadde bare satt forventningene mine skyhøyt etter det første, og ble skuffet. Er vanligvis svak for bybygging i spill, men her føltes det litt som å spille en "clicker"... veldig tregt til å begynne med og etterhvert var det bare å vente på ressurser, bygge ting, vente på mer... manglet rett og slett dybde.
  18. Hvilket spill rundet du sist?

    Jeg likte Ni no Kuni 2 ganske godt, men ikke like bra som det første som du sier. Det eneste som var litt skuffende for meg var historien, ble litt oppgitt med en gang jeg måtte slåss mot en kingmaker for da skjønte jeg med en gang at jeg bare måtte løpe rundt å drepe en i hver by. Alt for simpelt og kjedelig plott, hadde det mer morro med alt annet en hovedhistorien. Likte veldig godt å bygge byen og samle alle innbyggerne, selv om det var litt tullete at jeg måtte fullføre spillet for å få byen på max level.
  19. Hvilket spill rundet du sist?

    Mye JRPG i det siste... Kan starte med Final Fantasy X, som jeg har rundet en gang før, da jeg kjøpte PS2 i 2005... Skaffet Steam-versjonen nå for å se hva forskjellene var, og annet enn HD-grafikk, fant jeg ingenting nytt. Kanskje fordi jeg rushet endgame, men må si at av alle FF-spillene til nå har FFX det absolutt verste endgamet. Questene og minispillene man må gjøre for å låse opp de ultimate våpnene og summonene er allerede forholdsvis frustrerende (dukk unna lyn 200 ganger lolz), men det hjelper ikke når spillet etter et punkt spawner Dark Aeons overalt, som blokkerer innhold som tidligere har vært tilgjengelig. For å beseire Dark Aeons er man nødt til å enten grinde i hundre timer ekstra eller savescumme og restarte spillet hundre ganger før Yojimbo endelig gjør jobben sin. Eller så kan man gjøre disse questene, men for å gjøre dem er man nødt til å drepe Dark Aeons, og dermed havner spillet i en Catch 22-situasjon. Det var akkurat her jeg stoppet i 2005 også, så dersom spillet har nytt innhold, aner jeg ikke hva. Jeg gikk og beseiret sistebossen isteden. FFX har kvaliteter. Jeg liker faktisk storyen, den er interessant, unik og mørk. Dessverre misliker jeg samtlige karakterer som ikke heter Yuna eller Auron. Det overdesignede karakterdesignet til Nomura hjelper ikke akkurat, men den største synderen er stemmeskuespillet, som i beste fall er ufrivillig morsomt. Man KAN bytte til Japansk i denne versjonen, men da bytter man også ALT til japansk, og jeg har ikke særlig lyst til å bruke 20 timer ekstra bare på å tyde kråketær. Kampsystemet er også ganske gøy, det er ganske unikt at man kan rotere karakterene i kamp, og fiendene har som regel et stein-saks-papir-system på hvem man kan bruke for å beseire dem. Bossene (de i storylinen iallefall) er ofte mer puzzles og strategiske utfordringer enn noe annet, og det er noe jeg liker. Dessverre gjør det også at gameplayet flyter latterlig tregt. Mot slutten av spillet er hver eneste random kamp en episk utfordring som kan ta flere minutter, og kombinert med at spillet er altfor raust med random encounters, kan man fort bruke en time bare på å gå gjennom en skjerm. Alt i alt vil jeg si at FFX ikke helt har holdt den standarden jeg husket. Det er kanskje ikke det verste spillet i serien, men heller ikke langt unna. Glad det er over. Spent på hvor mye jeg vil hate FFX-2... Så rundet jeg også Ni no Kuni 2 på Steam Eneren på PS3 er det eneste spillet på PS3 jeg har samlet platinum-achievementen på. Det sier vel alt om hvor mye jeg elsket det spillet. Ni no Kuni 2 er dessverre ikke i nærheten av like bra. Grafikken er kanskje den peneste celshadingen jeg har sett, og musikken er nydelig. Storyen er basic, men sjarmerende, og har et par gøyale twister mot slutten. Resten er dessverre ganske middelmådig. Ikke dårlig, men veldig simpel underholdning. Jeg føler spillet prøver å bite over for mye. Standard JRPG med kampsystem som tar fra Tales-serien. Kombinert med noen Pikmin-aktige skapninger, by-bygging, taktiske kamper som tar løst etter Total War, og mer, men jeg føler alt er halvgjort, ingenting er særlig interessant eller peker seg ut, men likevel er man nødt til å bruke noen timer på byen for å få stæsj, man er nødt til å gjøre taktiske kamper for å gjøre quests.... og det er altfor mange quests i spillet. Altfor mange quests av typen "gi meg fem bjørnerumper" uten å hinte til hvor man finner bjørnerumper. De verste er de hvor en karakter vil beskrive en bjørnerumpe istedenfor å si at han vil ha en bjørnerumpe, for at man da selv skal grave frem en bjørnerumpe av sekken. Hva om man bare har en gorillarumpe? Prøver man å gi den, mister man gorillarumpen, questen failer og man må prøve igjen. Det var rett og slett ikke gøy. Er også et hopp i vanskelighetsgraden de siste kapitlene... kanskje fordi jeg stoppet å gjøre quests fordi de ikke var morsomme, men samtidig var kampene aldri særlig vanskelige. Handlet mer om å chugge items for å holde meg i live. Er skuffet. Spillet er ikke dårlig. Det er et midt på treet JRPG med noen elementer som er kule, men alt i alt mangler det så mye av sjarmen som gjorde eneren så bra.
  20. Mystisk adapter

    Så kult! Digger å se i sånne gamle blader! Jeg husker faktisk Penguin and Seal som en kompis hadde i gamle dager. Jeg kan ikke egentlig huske at vi brukte sånn adapter, men spillet sto vel bare i så jeg tenkte ikke over det. Eller kanskje jeg blander med noe annet... Tøft å se uansett!
  21. Mystisk adapter

    Bare hyggelig:) Morsomt med små mysterier:) Spillene kunne bestilles gjennom Game Klubben (Se bilder) og tror jeg fikk disse bladene fordi jeg var medlem av Nintendoklubben engang i tiden. Kom muligens på likt med Nintendo Magasinet men litt usikker der..
  22. Mystisk adapter

    Spennende! Takk for gode svar og linker, jeg fant ikke ut av dette ved å google! Litt av en måte å omgå regionschippen på.. Da forstår jeg det slik at HES var utgiveren av blant annet Sachen-spill, og adapteren fulgte med hvert eneste spill de solgte? Hvordan fikk man tak i disse spillene tro? Postordre? Det var dessverre ikke noen spill som benytter denne adapteren i kassa jeg kjøpte, så da får jeg vel være på utkikk etter dem. Hvis noen av dem er verdt å prøve..
  23. Mystisk adapter

    Ligner veldig på denne? Denne fulgte med med Pyramide som er et Sachen spill som er en adapter for å kunne spille enkelte av disse spillene på NES`en. Legger ved ett bilde fra boken NES-HW-SCN tilbehør . Det er forøvrig min adapter som er på begge bildene:)
  24. Mystisk adapter

    H.E.S. Dongle. https://www.consoledatabase.com/profiles/entities/hes/
  25. Mystisk adapter

    Er det noen som kjenner til hva dette er? Det ser ut som en adapter for å spille famicom på NES, men det er bare pins på ene siden (der nes-spill passer inn). Kabelen som henger på har også en liten kobling som er helt ukjent for meg. Den er helt umerket. Skruene er av trekanttypen, så det føles mer som et offisielt produkt enn en billig bootleg-adapter (som normalt ville hatt stjerneskruer). Kanskje dette er en del av noe annet..? Den lå i en stor kasse med diverse nintendostæsj jeg kjøpte for lenge siden.
  26. Hvilket spill spilte du sist?

    Spilt mye World of Warcraft i det siste. Ny expansion-pack kommer snart, og det er fortsatt noen småting jeg vil ha med meg fra Legion. Feks har jeg akkurat lvlet en Shadow Priest til 98 sånn at jeg kan sjekke ut det ganske så kule våpenet deres (som forsvinner snart). Planlegger å gjøre det samme med Frost Death Knight. Hva kan jeg si? Det er WoW. Mer casual-vennlig enn noengang. Liker at man kan raide uten å dedikere 40 timer i uka til det, som jeg måtte i Vanilla. De har virkelig strømlinjeformet opplevelsen, og det er en god ting. Så var det Steam-salg, så selvsagt kjøpte jeg et spill som ikke var på salg: Dark Souls Remastered Jeg har aldri spilt Dark Souls før, men jeg har prøvd Demon's Souls, flere ganger, virkelig prøvd å like det. Problemene mine med Demon's Souls er mange. Spillet kjører forferdelig. Det går aldri over 30fps... hei, om jeg når 30fps i det spillet er jeg happy, for mesteparten av tiden ligger det rundt 20, som er forferdelig i et spill basert mye på presisjon og timing. Det er utfordrende, men straffer deg for hardt når man dør, da det ikke lagrer stort av progress man har gjort siden siste besøk i hubverdenen. Man blir straffet med å miste halve livsenergien bare man dør en gang, noe som straffer prøv-og-feiling. Folk har også sagt at jeg ikke kommer til å like Dark Souls hvis jeg ikke liker Demon's Souls. Men folk tar feil, for Dark Souls har nemlig fikset alle problemene jeg hadde med Demon's Souls. Spillet flyter på såpeglatt og dipper aldri under 60fps. Dør man, beholder man alt man har samlet, minus experience, og bonfire-systemet erstatter hubverdenen, og sørger for at man aldri er frustrerende langt unna om man dør. Det er gøy å spille dette totalt blindt. Jeg drepte nesten Asylum-demonen igår, etter fem forsøk. Hadde glemt å plukke opp sverdet så hvert forsøk tok ca 10 minutter. Men det var gøy, da jeg ble bedre og bedre for hver gang, og da jeg fant ut at jeg kanskje burde ha et sverd, fant jeg det og drepte bossen på noen sekunder. Litt klaging har jeg. Pauseknappen fungerer fortsatt ikke. Jeg døde da jeg fant skjoldet og gikk inn i menyen for å equippe det fordi en dust skjøt piler på meg... det var også derfor jeg misset sverdet, jeg stoppet ikke opp på samme stedet, bare løp videre. Men bortsett fra det, liker jeg spillet kjempegodt så langt, og jeg gleder meg til å spille mer.
  27. Har du Ar tonelico spillene enda?
  1. Load more activity
×