Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Hvilket spill rundet du sist?

    Kabuki: Quantum Fighter (NES) For et morsomt og eksentrisk spill! Det er en klassisk 90-talls fortelling, der et virus kommer seg inn i kretskortene og helten må digitaliseres og jakte på viruset INNE i datamaskinen. Hvorfor man blir en Kabuki (som visstnok er en skuespiller i en spesiell japansk teaterform) fikk jeg egentlig ikke helt med meg. Noe med forfedre fra Japan.. eller no.. Samma det, dette er platform goodness! Kabukien hopper, henger og slenger seg gjennom brett som minner mer om et alien-romskip enn innsiden av en datamaskin (kanskje det var begge deler..?). Underveis får han mange nye våpen i arsenalet, men primærvåpenet er rett og slett håret. Han pisker fletta hit og dit, og det var faktisk bare i noen få tilfeller jeg brukte andre våpen, utenom på bossene. Ikke alt for vanskelig, men jeg måtte bruke litt tid på å sanke liv og "ammo" før siste boss. Anbefales som et billig men underholdende spill til NES'en. Dette tåler flere gjennomspillinger!
  3. Da kom første forsendelse i posten, så nå er samlinga i gang for alvor: Har lagt de nye sammen med de jeg hadde fra før, så da er jeg offisielt i gang med denne nisjen av gameboy-samlinga mi.
  4. Yesterday
  5. Hvilket spill spilte du sist?

    Jeg ble ferdig med Shadow of the Tomb Raider her om dagen. Tok meg 11 timer blank ifølge Steam. Har igjen masse å gjøre, så det gleder jeg meg til Sjekka ut GameSpot som ga det 6/10 etter jeg hadde rundet det. Kanke si meg uenig i den kritikken. Jeg også mener serien peaket på Rise of the Tomb Raider. Mye av det samme.
  6. Last week
  7. Hvilket spill spilte du sist?

    Kritikk? Eneste jeg har hørt negativt om det er at Lara Croft er hvit og at det er et stort problem eller noe sånt. Internett altså... Men jeg likte de to første nymotens TR-spillene, så ser frem til å plukke opp dette også en gang i fremtiden...
  8. Hvilket spill spilte du sist?

    2 timer inni Shadow of the Tomb Raider nå. Så langt forstår jeg kritikken, det er veeeldig likt så langt som alt tidligere... Men, jeg må si jeg ikke bryr meg... Jeg tar fint 20 timer til med et helt likt Tomb Raider spill =)
  9. Tell til 100.000 - A.K.A. Den store off-topic-tråden

    10851 Hallå, alle sammen Dobbel linjeavstand, eh?
  10. Bula mi

    Detective Chief Inspector (Kriminaloberinspektor) Stephan Derrick
  11. Hvilket spill spilte du sist?

    Hollow Knight på PS4. Jeg syns det var litt døllt og trist den første timen, men det tar seg opp etterhvert. Foreløbig ikke noe grensesprengende gameplay, men det er fint hvordan omgivelsene våkner til liv etterhvert. Verden har tydeligvis bestemt seg for at Metroid og Castlevania befinner seg i samme sjanger. Mulig det, men ihvertfall ikke i samme liga og det samme gjelder de fleste av de lassevis med Metroidvania-spill jeg har prøvd. De fleste har power-ups som likner på hverandre og stemningsfull pianomusikk og jeg begynner å bli lei. Håper på noen overraskelser underveis.
  12. Jeg liker top-down racers! Med andre ord bilspill der man ser alt ovenfra, som Micro Machines ig R.C. Pro-Am. Denne typen spill gjør seg veldig godt på 8-bits og 16-bits systemer, der 3D fortsatt var upraktisk. Jeg har derfor bestemt meg for å forsøke å samle alle spillene i denne sjangeren til Game Boy, Game Boy Color og Game Boy Advance. Det er vanskelig (eller umulig) å finne en definitiv oversikt over dette på nett, men jeg har begynt å sette sammen en liste. Med deres hjelp håper jeg å gjøre den så komplett som mulig, og jeg skal oppdatere denne førsteposten etter hvert som jeg får innspill og flere spill i samlinga. Jeg kommer også til å bruke denne lista som oversikt for min egen del. Hva skal lista omfatte: - Alle racing-spill der man ser bilene i en vinkel ovenfra (isometrisk og skråstilt er også greit, som R.C. Pro-Am) - Først og fremst racing på bane eller fra start til mål. Spill med åpen verden som GTA inkluderes, men settes i parentes. - Det trenger ikke være bilspill. Alle typer kjøretøy, som vannscootere, motorsykler m.v., inkluderes også. - Spill som har segmenter med top-down racing, men først og fremst er andre typer spill inkluderes ikke. - Alle regioner inkluderes (men jeg forbeholder meg retten til ikke å skaffe spill til samlingen hvis de er umulige å spille på grunn av japansk eller andre språk. Spill som er eksklusive til andre regioner enn Europa og USA påføres region i parentes. Spill med grønn skrift har jeg. Hvis noen vil selge meg de jeg mangler til en grei pris er jeg interessert. Game Boy: Dead Heat Scramble Fastest Lap Micro Machines Micro Machines 2: Turbo Tournament Monster Truck Wars Power Racer (JP) Race Days Roadster (JP) Super Off Road Super R.C. Pro-Am Wave Race World Circuit Series (JP) (DE) Game Boy Color: Antz Racing Carmageddon Driver Jeremy McGrath Supercross 2000 (Grand Theft Auto) (Grand Theft Auto 2) LEGO Stunt Rally (Matchbox: Emergency Patrol) Mickey's Racing Adventure Mickey's Speedway USA Micro Machines 1 and 2: Twin Turbo Micro Machines V3 Nicktoons Racing NYR: New York Race Polaris SnoCross/Snow Cross Race Time Rip-Tide Racer Roadsters San Francisco Rush 2049 Star Wars: Episode I - Racer Test Drive 2001 Test Drive 6 Test Drive: Off-Road 3 (Vigilante 8) Woody Woodpecker Racing Game Boy Advance: Cars Demon Driver Driven GT Racers (Grand Theft Auto Advance) Hot Wheels: All Out Hot Wheels: Velocity X Karnaaj Rally Micro Machines Midnight Club: Street Racing Monster Jam: Maximum Destruction (Payback) Racing Fever Racing Gears Advance Rock n' Roll Racing Shrek: Smash n' Crash Racing Spy Hunter
  13. Earlier
  14. Bula mi

    Jeg satt tilfeldigvis å se på videoen ..! Bra karakter. Jeg har selv forvaltet noe natur opp igjennom, blant annet kenguru. Det smaker som storfe. I 2007 skriver dinside at: "Redd miljøet - spis en kenguru! Den miljøbevisste kjøtteter velger kengurukjøtt, mener Greenpeace, som dermed har gått bort fra åttitallets kamp for kenguruvern. " Det var greit med kenguruskinn på veggen, i alle fall i 2007. Mens spillrommet er en tidskapsel fra 80\90-tallet hvor det muligens var mindre greit med kenguruskinn på veggen. Dette er det ikke lett å bli klok på. Men kul bule, er ikke alle som har egen bar og telefon med direktelinje til Kriminaloberinspektor Derrick!
  15. Hvilket spill rundet du sist?

    Nå har jeg kverket Aldia og rundet Dark Souls 2. Ikke gjort DLCen ennå. Vil ikke spore av IGJEN med hva jeg syntes om spillet, da den diskusjonen allerede er tatt, og jeg ikke har endret mening. Tror jeg venter litt med Dark Souls 3 nå, føler meg litt utbrent på spillene etter å ha spilt DS1, Demon's Souls og DS2 på rams.
  16. Hvilket spill spilte du sist?

    Startet på et par spill her om dagen: Middle Earth: Shadow of War på Steam. Jeg elsket Shadow of Mordor, det var det første spillet jeg kjøpte til den nye PCen min. Planla opprinnelig å kjøpe Shadow of War ifjor, men lot være pga lootboxene. De er heldigvis fullstendig fjernet nå, og spillet er visstnok rebalansert for å ta hensyn til det, så da det skjedde, valgte jeg å kjøpe det. Har ikke kommet kjempelangt, men så langt synes jeg det er gøy. Shadow of Mordor, bare mer det samme. Har ikke kommet så langt at jeg kan rekrutere orker ennå. Skjønner ikke helt hvorfor de måtte sexe opp Shelob så mye, men med tanke på at ting som skjedde i førstespillet allerede har fått Tolkien til å rotere i graven, velger jeg bare å være med på galskapen. Gøyalt spill som føles noe hjernedødt å spille etter Dark Souls, de har ikke en like sexy edderkopp, men Nemesis-systemet gjør det fortsatt verdt en titt. Dragon Quest XI også på Steam: Vært en DQ-fan siden jeg spilte en oversatt versjon av 5 på emulator mange år siden. Favoritten min forblir vel 8, men får se hva 11 etterhvert gjør. Det starter bra, kanskje noe tregt, men spilt i rundt 5 timer, og de første twistene har begynt å vise seg. Det er godt gammelt Dragon Quest. Det er overaskende forfriskende med en serie som tør være seg selv uten altfor mange forandringer annet enn quality of life ting som feks at random encounters er erstattet med fiender som vandrer målløst rundt. Om jeg skal klage på noe er det kanskje at spillet virker veldig lett så langt, men får nå se hvor det ender opp når jeg får full gruppe. Vil iallefall anbefale dette til alle som liker DQ. Ingenting nytt, men kvaliteten er høy, og man vet hva man får.
  17. Bula mi

    "Å, hold kjeft! Dette har ikke dere noe greie på! Kenguru er mat, noe som man kan spise! Også kommer dere og påstår at man skal beskytte den!!! Dere vet ikke hva jeg er i stand til!!!" - Fritt etter Hans Bauge (Jeg fleiper, selvsagt. Herlig klipp, forresten. Både morsomt og trist på samme tid. Jeg er selv naturforvalter og har et bevist forhold til kjøtt. Med det sagt er jeg langt mer skeptisk til kjøtt fra industrielt landbruk enn viltkjøtt som er en følge av forsvarlig og bærekraftig jakt. Kylling spiser jeg for eksempel aldri, av dyreetiske grunner. Norsk storfekjøtt spiser jeg gjerne, men prøver å minimere hvor ofte jeg gjør det, av klimahensyn. Hval er en helt annen sak, der jakten har vært uetisk og belastet av overfiske. Kenguru vet jeg lite eller ingenting om, dessverre). Også liker jeg retrospill!
  18. Bula mi

  19. Hvilket spill rundet du sist?

    Hmm ja, det var vel det jeg gjorde også. Drepte akkurat nok skjeletter til at jeg kunne ta en necromancer før de tok meg igjen og så løp jeg videre til neste. Du får spørsmål etter du har tatt sistebossen om du vil fortsette eller starte på nytt. Du kan starte på nytt senere fra The Far Fire.
  20. Hvilket spill rundet du sist?

    Executioner's Chariot er en test på å takle adds, og trikset jeg fant var å bare drepe ett eller to skjelletter, slik at det til enhver tid bare var veldig få av dem så jeg ikke ble overveldet før Necromancerne. Var en tøff kamp, men veldig rytmisk. Vet ikke helt om jeg ville kalt det en gimmick-kamp, men den var annerledes nok, og pekte seg ikke ut negativt slik Dragon God/Bed of Chaos gjorde. Hørt man ikke resetter til NG+ av å ta sistebossen, så jeg tenker å sjekke ut DLCen etterhvert.
  21. Bula mi

    Skjønner.. Det er bare det at jeg imo foretrekker skinnet med kjøtt og bein og i dette tilfelle av en kengeru gjerne hoppende bortover gaten og ikke hengende på en vegg Lite kult å skryte av å skyte en kengeru igrunn..du får vel mer cred av å runde et gammelt spill tenker jeg.
  22. Hvilket spill rundet du sist?

    Haha Executioner's Chariot cheesa jeg bare. Fant aldri noen bra måte å ta ham på, så jeg gjemte meg i et hjørne og spamma han med piler. Tok litt tid. Et par av DLC-bossene er kanskje de kuleste i hele spillet.
  23. Hvilket spill rundet du sist?

    Det forklarer litt. Kom akkurat til Throne Watcher/Defender, og de er vel så nær jeg har kommet til nå. Absolutt enig angående Ornstein/Smough. Tøff kamp, men det føltes alltid som det var min feil når jeg døde. Men nå er det få av bossene i DS2 som har frustrert meg. I verste fall har det vært bosser som bare har vært et rom med fiender, og det har ikke vært frustrerende, bare kjedelig. Egentlig har de fleste bossene vært helt greie, og en håndfull har vært ganske gode. Men ingen står egentlig ut for meg, kanskje med unntak av Executioner's Chariot, som scorer på kulhet. Vet ikke nøyaktig hvor mye jeg har igjen av spillet, men føler jeg nærmer meg slutten. Pluss hva nå spillet har av DLC. Spent på DS3, men tror jeg kommer til å ta meg en liten pause straks jeg er ferdig med DS2, merker jeg spiller det mindre og mindre.
  24. Hvilket spill rundet du sist?

    Det er vel også tilfelle. Miyazaki var ikke involvert, så vidt jeg forstår. Jeg er også enig i det meste av det du sier, men jeg tenker at endringene i bl.a stat-systemet var noe de gjorde for å unngå forutsigbarhet og for å oppmuntre eksperimentering mtp karakterbygging. Om det er vellykket, kan man selvsagt diskutere. Ornstein & Smough står for meg som et høydepunkt innen boss-design og ingen kommer egentlig i nærheten i DS2.
  25. Hvilket spill spilte du sist?

    Harvest Moon: Friends of Mineral Town (GBA) Dette har ligget urørt en stund, for det har virket som noe som er for stort å begynne på. Men nå som høsten så smått kryper på er det koselig å ta frem dette. I hvert fall til Golden Sun kommer i postkassa, da tror jeg fort det blir høstens eskapade. Mitt eneste bekjentskap med Harvest Moon er at en kompis hadde det på Nintendo 64, og jeg så på mens han nennsomt og nitid pleiet både planter, dyr og vennskap. Det var noe nesten meditativt over det hele. Når jeg nå har spilt meg gjennom et halvt år (i spillet) i Harvest Moon på GBA er jeg ikke så sikker på om jeg kommer stort lenger. Jeg liker grunnideen om å drive gård, utvikle produksjonen og tilpasse seg til sesongene - men det blir for enkelt og for komplisert på samme tid. Gårdsdrifta er preget av å gjøre en rekke monotone oppgaver hver dag, men dagene flyr forbi og den stakkarslige guttungen blir sliten etter åtte slag med øksa eller krafsa. Da må det spises eller hviles, noe som fort tar halve dagen. Og skal man klemme inn en tur på butikken blir det knapt tid til å vanne plantene. Vennskap og romantikk med landsbyboerne orker jeg ikke engasjere meg stort i (dessuten ser de vordende pikene ut som 14-åringer, så det byr meg litt imot å kurtisere dem. Mora til den ene jenta er en flott dame, men hun vil dessverre ikke ha blomstene mine.. Akk..) Det eneste som holder meg gående er at jeg har en visjon om hvordan gården min skal se ut, og jeg jobber standhaftig mot det. Så snart jeg har pløyd opp og sådd i hele åkeren blir nok Harvest Moon pent plassert tilbake i esken sin på hylla.
  26. Hvilket spill rundet du sist?

    Har selv spilt Dark Souls 2 i 400 timer eller noe, og tror aldri jeg rørte ADP stats noe særlig. Måtte faktisk søke på Google nå hva det var for noe
  27. Hvilket spill rundet du sist?

    Vel, jeg liker ikke å være tank, og det er den ene builden hvor det å kunne dukke unna angrep kanskje ikke er noe av det viktigste. Jeg går for lav equipment-load, men et godt 2hånds-våpen, som gjør at jeg ofte må spille veldig aggressivt, noe som gjør rolling ekstremt viktig. Ettersom jeg trodde ADP bare var en tullestat som hjalp mot poison, rørte jeg den ikke i starten, noe som gjorde spillet absurd mye mer vanskeligere enn det burde være før jeg valgte å respece. Jeg kjøper ikke helt at basic spillmekanikk bør være et mysterie. Spill kommer tross alt ikke med en manual som forklarer slikt mer, så informasjon i selve spillet er alta/omega, og det tar meg faktisk ut av spillet når jeg er nødt til å sjekke om ADP er verdt noe. Håndholding er en ting, og jeg liker at spillet ikke holder deg i hånda når man faktisk spiller, men stats-skjermen er noe annet. Man er allerede ute av spillet når man sitter og ser på en skjerm med masse tall. Etterlyser ingen tutorial eller noe Det er åpenbart at STR gjør at man slår hardere og at Vigor gir mer HP (selv om det var Vitality i eneren ser man at HPen går opp). Man kan like fullt se at AGI går opp dersom man putter poeng inn i ADP, men jeg mener det absolutt ikke er innlysende hva AGI gjør. Selv trodde jeg det betød hvor raskt man beveger seg med armor og lignende, men det har man jo Vitality for (selv om det var for HP i eneren). Hit Frames er såpass teknisk at jeg mener det kunne gitt mer info. En liten "Makes you more invulnerable when rolling" ville vært nok. Men det beste ville vært et fast nummer for invincibility frames uansett. Det føltes perfekt balansert i Demon's Souls og DS1, føles så bortkastet å bruke så mange statpoeng bare for å gjøre at spillet kontrolleres like godt som de to første. Kombiner mangelen på inv. frames i starten med at hitboxene er forferdelige (jeg har blitt truffet av våpen en fiende har hatt hengende på ryggen for å ta et ekstremt eksempel). Stat-skjermen er et mareritt og det ene tilfellet hvor mangelen på informasjon tar meg mer ut av spillet enn det ville gjort dersom informasjonen var mer tilgjengelig. Jeg setter pris på at ting som equipment load er mye mer tydelig enn det var i eneren, men føler likevel det er ett skritt fremover og to tilbake. Jeg misliker egentlig ikke DS2, jeg føler bare de to første spillene var langt bedre designet. Der var det hitboxer som gav mening. Hver encounter var balansert for å utfordre spilleren, ikke overvelme med mest mulig ting på en gang. Ornstein og Smoug funket fordi det var en test i å kunne holde styr på to forskjellige fiender på en gang. 2xDragonriders er en kjedelig kamp fordi fiendene begge er så like, og så enkle. Bell Gargoylene i eneren var en fin kamp fordi de overveldet spilleren akkurat nok til å gjøre kampen interessant. Belfry Gargoylene i DS2 overvelder spilleren bare for å toppe eneren uten å forstå at clusterfucker i seg selv egentlig ikke er særlig gøy med det trege og metodiske kampsystemet som er i Souls-spill. Det er mange clusterfucker i spillet og alle løser man på samme måten: få fiendene til å følge deg på en lang rekke og kverk dem når de kommer gjennom en bottleneck. Eneren var utfordrende fordi det komplimenterer det egentlig veldig enkle kampsystemet, og gjør spillet involverende, men aldri uoverkommelig. Toeren er vanskelig fordi de fant ut at "vanskelig" selger. Pøs på mer fiender! Og jeg spiller versjonen hvor de visstnok har "fikset" fiendeplasseringen. Føles faktisk som DS2 var designet av noen helt andre som bare prøver å etterape eneren og bare delvis lykkes.
  28. Hvilket spill rundet du sist?

    Vet ikke om jeg er helt enig i det. Det er fullstendig uproblematisk for en tank build å ikke kunne dodge noe særlig. Ingenting er vel forklart noe særlig i spillet? Det er jo en del av mysteriet Shrine of Amana er det eneste direkte kjipe området i spillet, synes jeg. Forøvrig følger de kanskje Yngwie Malmsteen-skolen? ("More is More")
  29. Jippi, jeg er "millionær"

    Min Super Mario Bros må være sjelden fordi den ikke har samme artworken som første bildet på googel sørtsj! Selges til hbo fem millioner dollars.
  1. Load more activity
×