Jump to content
Sign in to follow this  
Alyxx

ETHER

Recommended Posts

Alyxx    74

Heisann!

Jeg driver og jobber på et spill som heter ETHER, hovedsakelig inspirert av gamle DOS spill fra tidlig 90-tall. Spillet bruker en 16-fargers EGA palett, og musikken/lydeffektene er lagd med AdLib, som gir en nogenlunde autentisk DOS følelse.

ether%2Bep1%2Bbox.jpg

Spillet er inspirert av mange forskjellige spill som jeg vokste opp med, men kan hovedsakelig beskrives som et Metroidvania spill, med mye skyting og action. Du spiller en kvinnelig androide-mercenary som plukker opp et SOS signal fra en fremmed planet og finner ut at ting ikke er helt på stell, med muterte mennesker, marerittaktige monstre og aliens overalt og en base hvor all den teknologiske sikkerheten er blitt fiendtlig.

snapshot006.png

snapshot005.png

Planlagte features:

• 6 forskjellige våpen som kan kjøpes med "creds", som du tjener ved å drepe fiender og samle såkalte "cred sticks" gjennom nivåene Noen av våpnene er nødvendige for å komme seg videre og bekjempe noen av de verste fiendene
  • Fullt AdLib soundtrack og lydeffekter av Zone Tripper i retro 80-talls inspirert stil
  • 16-fargers EGA grafikk inspirert av gamle klassikere som Duke Nukem, BOB og Blackthorne
  • Masse nivå og utforske, tilogmed enkelte som er gjemt bort og hemmelige...
  • En full story hvor du motvillig må redde en koloni fra en forferdelig skjebne, og bli betalt for det i samme slengen. Du møter mange forskjellige karakterer gjennom spillet, enkelte som må reddes fra spesifikke plasser i basen.
  • Episode 1 i en planlagt trilogi. Hva som skjer videre gjenstår å se...

Følg gjerne med på bloggen vår for mer info og kontakt oss gjerne om du er interessert i å teste.

Edited by Foxx
  • Upvote 3

Alyxx    74

Liten update:

Er nå i 2019 og jobber enda med spillet som jeg har tatt noen pauser med. Regna ikke med å legge så mye tid i spillet men finner liksom hele tiden noe jeg vil endre på. Forhåpentligvis kommer sluttproduktet til å bli verdt tidsinvesteringen.

unknown.png?width=837&height=523

• Like 1

Alyxx    74
1 hour ago, Rony12345 said:

Ser ut som ett meget spennende prosjekt! Gleder meg til å prøve det når det er ferdig =)

Blir nok å lage en god gammeldags shareware demo som folk kan spre fritt.

• Like 1

Lodium    80

Kunstnere eller folk som holder på med kreative saker blir sjeldent fornøyd med sitt eget verk har jeg inntrykk av.

Har prøvd meg på litt spill laging selv ett par ganger riktinok i RPG maker og kan ikke å programmere så mye, selv om jeg har prøvd meg på varibler med switcher med vekslende hell.

Men dette ser mye bedre ut enn mine amatørmessige saker.

Del når du blir ferdig en gang da.

• Upvote 1

Alyxx    74
1 minute ago, Lodium said:

Kunstnere eller folk som holder på med kreative saker blir sjeldent fornøyd med sitt eget verk har jeg inntrykk av.

Har prøvd meg på litt spill laging selv ett par ganger riktinok i RPG maker og kan ikke å programmere så mye, selv om jeg har prøvd meg på varibler med switcher med vekslende hell.

Men dette ser mye bedre ut enn mine amatørmessige saker.

Del når du blir ferdig en gang da.

Hehe sånn er det... det tar lang tid å lage et spill. Men begynner å få fart på sakene nå..

Lodium    80
9 minutes ago, Alyxx said:

Hehe sånn er det... det tar lang tid å lage et spill. Men begynner å få fart på sakene nå..

Bruker du noen engine aller lager du alt fra scratch? 

Alyxx    74
Just now, Lodium said:

Bruker du noen engine aller lager du alt fra scratch? 

Bruker Game Maker Studio 2. Starta på 1.4 men gikk over til 2 etter hvert. Jeg begynte å lage spill i Game Maker rundt 2004 så det var et enkelt valg med tanke på at jeg hadde noe erfaring med det, men ikke har så mye erfaring med å skrive egne spillmotorer.

Game Maker passer dessuten perfekt for stilen.

Edited by Alyxx
  • Like 1