Jump to content
Sign in to follow this  
morck

Thriftshopping i Norge ?

Recommended Posts

morck    4
Hei !, 

Hvor kan man finne gode tilbud på gamle spill her i Norge? Er det noen gode "thriftstores" eller er det alle på internett som finn.no ? Jeg har besøkt Fretex i jessheim og Røde Kors markedet, men det er ikke så mange spill der :) 

vintagegmr    1160

Hei !, 

Hvor kan man finne gode tilbud på gamle spill her i Norge? Er det noen gode "thriftstores" eller er det alle på internett som finn.no ? Jeg har besøkt Fretex i jessheim og Røde Kors markedet, men det er ikke så mange spill der :)

Brutbutikker og fretex er et godt utgangspungt, men man må besøke de ofte og iherdig. Det er mange om beinet og mange som leter etter det samme som deg. For ikke å snakke om de som kun kjøper retrospill for å selge de dyrt på Finn.no

• Upvote 1

morck    4

OK, men ja jeg har sett noen sprø prises på finn.no :) noen er enda høyere en Ebay priser. Jeg så bedre priser der i sommer. Det er svært dårlig nå. Jeg var også på utenfor markedet i sommer i Ekeberg. Men det var bare profesjonelle selgere der. Selge spill fra 300 + Kr. 

Jeg filmet det for en vlog, jeg må bare redigere den før jeg publiserer det :)

kingpin    0

Jeg synes Facebook er stedet hvor man finner gode "deals" for tiden. På lokale "til salgs" sider dukker det opp kjekke ting titt og ofte. Det er også lurt å ligge ut en kjøp forespørsel en gang i blandt. Da tar kanskje folk en titt på loftet hvis de ser annonsen din. 

oterbart    406

Aldri funnet noe særlig på bruktbutikker eller loppemarked. Føler det er bortkasta tid om man skal samle spill - når man kan kjøpe dem over en lav sko på internett.  Litt som å gå over bekken for vann! Det kan variere fra plass til plass.  

Edited by oterbart

knutolek    78

Personlig har jeg hatt mest flaks med diverse salgsgrupper på Facebook og andre plasser. Ofte gode deals og som oftest hyggelige folk

Nesfan    77

Jakten er jo halve moroa! Venter heller ett år for å finne f. Eks Conker til 20 kr på loppis, enn å betale markedspris :) Hele samlinga mi er bygd opp på kupp. Selvsagt tar det lengre tid, men spilla skal jo spilles også, så da har man jo god nok tid uansett ;)

• Upvote 4

kliffen    0

Som nevnt er loppemarked ett veldig bra sted å gjøre noen kupp. Viktig å huske at de som "hoster" loppemarkedet ikke nødvendigvis legger ting der de burde, har funnet Game & Watch konsoller blandt barnelekene for eksempel! Beregn god tid, /vær der når det åpner/ og ikke bli demotivert om det ikke er noe å kjøpe. Bare å prøve igjen neste helg  :D.   Bruktbutikker har jeg aldri funnet noe på, foruten kontroller/strømadaptere/tilbehør. Kanskje en PS2 om man er "heldig".

vintagegmr    1160

Jakten er jo halve moroa! Venter heller ett år for å finne f. Eks Conker til 20 kr på loppis, enn å betale markedspris :) Hele samlinga mi er bygd opp på kupp. Selvsagt tar det lengre tid, men spilla skal jo spilles også, så da har man jo god nok tid uansett ;)

Veldig enig. :)

• Upvote 1

Zerqent    276

Føler kupptida er over... Bodd 5 år i Oslo, loppis hvert år en 5-6 ganger (kommer ved åpning selvsagt) og det beste jeg har kunnet ta med hjem er vel en pose med PS2-spill :P Har vel gjort en 3-4 gode kupp på finn gjennom 8 år, men for mange konkurrenter der nå vil jeg tro ;) (samt at alle tror det de har er så mye verd)

Den ene gangen hadde de en SNES med en bunke spill, den så jeg en kidd komme ut med 5 minutter før di åpna "se hva jeg fikk lov å kjøpe".... 

Nesfan    77

Oslo er feil sted å lete spør du meg. For mange folk om beinet. Her jeg bor finner jeg noe nesten hver gang; riktignok ikke NES og SNES, men jeg har da funnet eldre SEGA, Gameboy, N64 og mer :)

vaako    134

Bygger opp samlingen som Nesfan gjør, personlig har jeg gjort di beste kjøpene igjenom finn.no i løpe av di siste 7årene og faktisk her inne og når forumet var på topp. Men di siste årene har jeg og vore mye ute i helgene på bruktbutikker/loppis (som blir sjeldent noe volum av, men kjekt for det)

:offtopic:

Topp3 fangs all time.

DSI pokémon world championships 2009 NY finn.no

3stk vanilla wow collector's edition NY finn.no

diablo 2 collector's edition NY forumet

Rony12345    148

Har ikke personlig gjort dette, men har noen venner som er innom bruktsjapper stadig vekk og blir venner med betjeningen og etterhvert kommer de så på godfot at betjeningen holder av ting til de om de kommer over noe. Kan være en ide =)

vintagegmr    1160

Ikke for å drive noe egenreklame her, men jeg var på bruktbutikk for noen uker siden og gjorde litt funn i gamle esker og skrot der. Ikke bare spennnede å gå igjennom, men utrolig morsomt å finne noe også. :D

Edited by vintagegmr
  • Upvote 1

vintagegmr    1160

Morsomt, vintagemr :D Når kommer videoen med alle funnene?

De kommer nok i løpet av noen dager. Det har vært mye sykdom i det siste, så skal prøve å få til noe denne uka. :D

Joantheman    950

Pleide å være mye deals her på forumet, prøver å gi gode deals når jeg selger her selv. Dette året har jeg funnet en del lokalt på finn. Det er best på våren og sommeren. Ble vel 2-3 ps2, en xbox og en N64 + spillbunker jeg henta i år. Kjørte ca 20 min for å hente en ny komplett 360 kinect for 200 også. Loppemarked har jeg aldri funnet noe spillrelatert på, så har egentlig gitt det helt opp for lenge siden.

Vi er i en periode der jeg ser flere og flere selge seg ut, prisene vil normalisere seg på de vanlig spillene så bare å holde hodet kaldt og ikke kjøpe de latterlig dyre spillene på finn. Husker jeg kjøpte en del av Oterbart for eksempel, han har vel fortsatt bra utvalg og greie priser.

• Upvote 1

Boomstick    97

Jeg stikker gjerne innom bruktbutikker når jeg er "i nabolaget", og vil tro jeg har med noe ut igjen omtrent halvparten av gangene. Ikke alltid spill, men alltid noe retro :)

Selv om det er mest PS2, XBOX 360 og oppover, finner jeg jo av og til eldre greier også. Problemet er at flere og flere priser dette høyt, og gjerne alt for høyt. 

Men dagens tema var at jeg fant noen BigBox PC-spill gjemt bak en DVD-stabel i dag. Jeg har ikke det fnugg greie på dette, men tenkte å høre med dere om det er noe jeg bør plukke med meg. Har ikke sjekka innhold.

post-3900-0-18523100-1485172742_thumb.jpgpost-3900-0-80848200-1485172746_thumb.jpgpost-3900-0-96121700-1485172753_thumb.jpg

Beklager dårlige bilder, det var i en mørk kjeller.

Fant også en haug med merkelige "DVD2-spill". Jeg aner ikke hva det er, men de så  ut som PS2 spill, bare at det sto DVD2 i stedet. Nederst på baksiden av coveret sto det "Only compatible with the DVD2 Entertainment System". Tok dessverre ikke bilde av dem. Regna med det var bootlegs av noe slag, men kan ta feil.

Edited by Boomstick
  • Upvote 1

vintagegmr    1160

Morsomt, vintagemr :D Når kommer videoen med alle funnene?

Delte opp videoen i to. En for VHS fangsten for de som syns det er litt gøy og Spillfangsten som kanskje passer litt bedre her inne. :D

VHS Fangsten:

Spillfangsten: 

• Upvote 2

Boomstick    97

Trivelig at du soper inn noen VHS'er! Jeg har vært inne på tanken selv, siden de nesten gis bort.

Men for en tid tilbake ga jeg bort alle mine VHS'er og DVD'er i forbindelse med flytting, og dermed får jeg meg liksom ikke til å begynne på nytt igjen. Kanskje det blir morsommere hvis jeg avgrenser det til en bestemt sjanger, eller type filmer. Eller samle etter nostalgi, som du gjør. Men da irriterer det meg bare med alle mine tapte VHS'er. Hadde så mange bra!!

vintagegmr    1160

Trivelig at du soper inn noen VHS'er! Jeg har vært inne på tanken selv, siden de nesten gis bort.

Men for en tid tilbake ga jeg bort alle mine VHS'er og DVD'er i forbindelse med flytting, og dermed får jeg meg liksom ikke til å begynne på nytt igjen. Kanskje det blir morsommere hvis jeg avgrenser det til en bestemt sjanger, eller type filmer. Eller samle etter nostalgi, som du gjør. Men da irriterer det meg bare med alle mine tapte VHS'er. Hadde så mange bra!!

Ja jeg har fått litt sansen for det i det siste. Jeg må være forsiktig da, for det tar opp enormt med plass. Så samler stort sett det jeg husker fra jeg var liten og alt som er spillrelatert. Fikk f.eks tak i her forleden en VHS som heter The last Starfigheter. Er jo et NES spill med samme navn osv. Ganske kult å ha, vel det syns nå hvertfall jeg. :P hehe

http://www.joblo.com/newsimages1/vhs-art-last-starfighter-1.jpg