Jump to content
Sign in to follow this  
Boomstick

Problemer med Videopac G7000

Recommended Posts

Boomstick    97

Jeg har nettopp grabba til meg en Videopac Computer G7000. Jeg kan ingenting om den, men fyren jeg kjøpte den av sa han fikk den i 1982. Navnet hans sto med Dymo-etikett på baksida av maskina, så det stemmer nok.

Det fulgte med bruksanvisning til og med, så jeg fikk liv i den (passet på å la TV-en varme seg godt opp etter tenning før jeg anga programplassering, slik det sto i bruksanvisningen) :)

Etter litt fomling fikk jeg godt bilde og god lyd. Problemet er at noen av knappene på tastaturet ikke responderer. Slik jeg forstår det bytter man mellom spillene på kassetten med å trykke på nummertastene, så det er jo typisk nok disse som ikke fungerer.

Er det noen som vet hvordan man går frem for å reparere slike gamle membrantastatur, hvis det i det hele tatt er mulig. 

post-3900-0-74379200-1481182635_thumb.jpg

Edited by Boomstick
  • Upvote 1

Boomstick    97

Takker!

Det var som jeg tenkte, at det tastaturet bare er en hel gummimatte. Så det er i hvert fall ikke mulig å sjekke kontaktpunktet for hver enkelt tast.

Men jeg så at han rett og slett klippet av enden på flatkabelen til tastaturet. Kanskje det vil gi bedre kontakt? Virker jo litt skummelt også..

På dypt vann her, men jeg gjør et forsøk. En vask er sikkert heller ikke så dumt, maskina er full av flekker jeg ikke tør gjette på hva er engang.

oterbart    406

Ville ikke klipt kabelen først for å si det sånn. Men ville nok vurdert å løftet matta, vasket under, over og rundt. Se om det hjelper, ikke det, kanskje verdt å prøve noe mer drastisk i så fall.

Boomstick    97

Nice!

Får se om jeg får den til å virke skikkelig først. Har nok dessuten ganske mange spill høyere opp på ønskelista hvis jeg først skal brenne av noen tusenlapper :)

Har sett litt på spillutvalget til denne - det er jo ikke så gæli mange - og det virker som en god del av spillkatalogen er basert rundt romskip som skyter laser på ting.

Selv vil jeg nok prioritere de spillene som har en gøyal to-player. Da kan selv de enkleste konseptene bli ganske morsomme!

• Upvote 1