Jump to content
RENDEEz

Nintendo Wii U i fremtiden

Recommended Posts

RENDEEz    93

Vil Wii U bli et samlerobjekt i fremtiden? Konsollen ble desverre en kjempeflopp hva salg angår. Men imo skal det ikke stå på kvalitetstitler.

Flere som tror spillene til denne vil bli ekstremt sjeldne i fremtiden? I så fall, hvilke?

Jeg tenker nå og kjøpe inn en haug med Wii U-spill som jeg tror kommer til å bli sjeldne å få tak i senere. Noen som kan hjelpe? ^_^

Joantheman    950

Ja helt klart. Masse kjempegode spill. Jeg er sikker på at vi har diskutert dette før i en gammel tråd, men husker ikke om det var en egen tråd. Uansett kan vi godt ta en gjennomgang. Det er jo altfor tidlig å si hva som blir sjeldent av vanlige utgaver men har en god formening om hva folk vil ha

vaako    134

New Super Luigi U 30th Anniversary har vært vanskelig å få tak i for min del jaffal, ser etter det enda.

Joantheman    950

New Super Luigi U 30th Anniversary har vært vanskelig å få tak i for min del jaffal, ser etter det enda.

Ja det visste jeg når det kom for det var vel bare det året det sto 30th anniversary på det. Mistenker at det Tokyo Mirage Sessions(?) kommer til å selge ganske lite. Jeg har enda ikke fått tak i det Starfox spillet i den esken med dlc pakka. Lego Undercover stor eske heller ikke noe jeg ser så ofte. Ser det antas av mange at det Hello Kitty Racers spillet er sjeldent, blir sikkert noen shovelware spill som ingen ville ha. Men det dukker jo hele tiden opp new old stock på originale wii spill så vanskelig å si enda. Jevnt over så er jo wiiu en generasjon som har vært full av samlere som kjøper alt og holder det forseglet. Jeg synes det er mer interessant hvilke spill som var bra slik at man vet om dem når de dukker opp, Zelda og Mario spill er vel ikke nødvendig for de sier seg jo seøv.

maD_mAN1983    998

Need for Speed Most Wanted U spillet har vært vanskelig å få kjøpt nesten siden det kom ut ihvertfall, har hørt det skal være den beste utgaven av Most Wanted også

Zerqent    276

Er en god del ting som er dyrt etter hvert (PAL)

- Phinease and Pherb

- Barbie (begge spillene tror jeg)

- NSLU

Så har du noen spill som er landsbegrenset i tillegg (ikke EU/SCN utgaver av dem).. hm husker dem ikke helt i farten, ble nevnt i en diskusjon på samlegruppa på fjesboka for ikke lenge siden.

Tror ikke Wii U blir såå sjeldent; mest fordi basert på hvor langt man har kommet med emulering ser jeg ikke for meg at det folk vil ha å emulere vil bli mer enn godt nok spillbart.

nintendo8bit    175

Umulig å si dessverre. Kommer helt an på hvordan etterspørselen blir når det har gått 20-30 år. Er nok flere av spillene som kommer til å bli relativt sjeldne, men om folk vil betale store summer for det er mer usikkert. Og så er det nok som Joantheman sier, at det er flere folk som er påpasselig på disse tingene idag, kjøper inn alt og holder det forseglet sammenlignet med hvordan det var på 80/90-tallet.

At noen WiiU spill vil bikke 1000-lappen i fremtiden tror jeg, men er skeptisk til at vi kommer til å se spill som går for flerfoldige tusenvis av kroner. Blir morsomt å lese dette igjen om 20-30 år hvis Retro1.no fortsatt er oppegående :)

En ting jeg kan si med ganske stor sikkerhet er at WiiU-konsollen i seg selv blir ikke sjelden isåfall. Den har solgt over 13 millioner enheter, så den blir lett å skaffe.

Edited by nintendo8bit

maD_mAN1983    998

En ting jeg kan si med ganske stor sikkerhet er at WiiU-konsollen i seg selv blir ikke sjelden isåfall. Den har solgt over 13 millioner enheter, så den blir lett å skaffe.

det er worldwide da, Gamecube solgte 21,74 millioner worldwide noen flere, men veldig lett å skaffe konsollen, hvis WiiU har samme kvalitet sånn at de ikke går i stykker med det første så blir det ikke noe problem å kjøpe konsoller, men kan se for meg at kontrollen kanskje blir vanskelig å finne fungerende uten å måtte reparere noe når den blir like gammel som NES da, ødelagte skjermer, batteri som ikke funker lengre og sånne ting som kan være easy fix, om batteri begynner å lekke så kan det kanskje bli litt verre da, men den er ikke gammel nok til at vi vet så mye om holdbarheten enda, føles litt som at konsoller av alle slag blir mindre og mindre holdbare iforhold til før i tiden ihvertfall

• Upvote 1

Nesfan    77

Tenk på Gamecube; den er vel den konsollen Wii U enklest kan sammenlignes med når det kommer til antall maskiner solgt osv. Det er vel noen spill der som har blitt dyre (les: over 1000 kr) men ingen som er direkte "sjeldne". Jeg tror at mange blander begrepet dyrt og sjeldent når det kommer til spillverdenen. Ta for eks. Mr. Gimmick. Det spillet solgte jo rimelig godt i Norge, og det finnes en del kopier av det ute på markedet. Når jeg sjekker det opp virker det som det alltid er minst ett spill til salgs på finn/tradera/ebay. Grunnen til at det er dyrt er at "alle" vil ha det, ikke at det er sjeldent. Det finnes langt mer sjeldne spill som ikke koster halvparten så mye en gang, pga at etterspørselen ikke er der i like stor grad.

Så for å svare på spøsmålet ditt så tenker jeg at det definitivt kommer til å bli noen dyre spill (og kanskje også sjeldne spill), men ikke dyre og sjeldne spill.

Å spå hva som blir dyrt er heller ikke spes vanskelig; det er bare å se tilbake på hver av Nintendo sine konsoller. Det er alltid first party spill og gode tredjeparts-spill som går opp/holder seg i pris. Kanskje også noen hidden gems, men det blir bare spekulasjoner.

Men det er vel f. eks ingen Wii-spill som har steget voldsomt enda, så jeg tror at Wii U spill vil synke litt i verdi før de stiger (5 år +) om jeg skal gjette :)

maD_mAN1983    998

er et par spill som er litt vanskelig og dyre å skaffe på gameube, Teen Titans som bare kom i frankrike og TMNT som bare kom i tyskland, mener det er et par til også, men resten kan skaffes hvilken dag som helst bare man har råd til det

nintendo8bit    175

det er worldwide da, Gamecube solgte 21,74 millioner worldwide noen flere, men veldig lett å skaffe konsollen, hvis WiiU har samme kvalitet sånn at de ikke går i stykker med det første så blir det ikke noe problem å kjøpe konsoller, men kan se for meg at kontrollen kanskje blir vanskelig å finne fungerende uten å måtte reparere noe når den blir like gammel som NES da, ødelagte skjermer, batteri som ikke funker lengre og sånne ting som kan være easy fix, om batteri begynner å lekke så kan det kanskje bli litt verre da, men den er ikke gammel nok til at vi vet så mye om holdbarheten enda, føles litt som at konsoller av alle slag blir mindre og mindre holdbare iforhold til før i tiden ihvertfall

Joda, eldre konsoller er mer holdbare fordi tekonlogien er mer primitiv sammenlignet med nyere konsoller, men jeg tror dagens konsoller vil holde i lang tid fremover.

Ellers kan vi se på f.eks Dreamcast og Saturn, to konsoller som solgte en god del mindre enn WiiU, men som likevel er veldig lett å skaffe i dag. Til og med Atari Jaguar, som visstnok skal ha solgt mindre enn 250k enheter er heller ikke så problematisk å skaffe seg idag. Det er bare å ty til Ebay :)

Sinfour    459

Jeg kommer i hvertfall til å bruke WiiU i mange år til. Mario Kart 8 og Smash går det i nå om dagen sammen med barna og de elsker de spillene (og de har begynt å bli altfor gode!!). Når Switch kommer i hus er det kun Zelda som skal spilles, og ungene er ikke så interessert i så store spill.

Om prisen på konsoll og spill holder seg i verdi? vel, det får tiden vise.

• Upvote 1