Jump to content
koddi

Hvordan så den første utgaven av snes i orginal eske ut (SCN)?

Recommended Posts

koddi    1

Hei, 

Jeg har en samling av de fleste Nintendo konsollene. Dessverre har jeg ikke den orginale esken til min super nintendo.

Har planer om å anskaffe denne, men vil gjerne ha føsteutgaven som ble lansert her i Skandinavia. Men hvilken var dette?

Den med Super Mario World inkludert?

Den med Super Mario All Stars?

Eller den hvor kun konsollen og en kontroller medfølgte?

Setter stor pris på tilbakemelding, har ikke klart å finne dette ut gjennom googling selv ;)

maD_mAN1983    998

søstra fikk SNES pakka uten spill vet jeg i desember men husker ikke hvilket år og hvilket spill hun fikk utenom (hun hadde Mario Kart (kom i 1993), Donkey Kong Country (kom i 1994) og Asterix (kom i 1993) av spill til konsollen etterhvert, men Super Mario World kom jo ut i 1992 da, og den kom i bundle på launch day i usa, så vill vell tro at den gjorde det her til lands også, men om pakken uten spill ble gitt ut samtidig eller om den kom litt senere er ikke godt å si, den med allstars var det nok garantert ikke, da det spillet ikke kom ut før året etter super mario world

GamerCabbit    174

Om noen har en samling med Nintendo Magasinet lett tilgjengelig, så antar jeg det vil stå i et av de bladene et sted. Jeg gravde litt etter min egen samling, men kunne ikke finne den igjen... noe som alltid er et problem når man har så mye skit som jeg har :veryhappy: Nærmeste jeg kom var noen issues av Super Power og Total, men de var ikke gamle nok til å ha den informasjonen. Regner med samlingen min er pakket ned sammen med resten av bladsamlingen min i kjelleren, men den er for godt pakket til at jeg gidder å lete gjennom den :rolleyes:

vintagegmr    1160

Hei, 

Jeg har en samling av de fleste Nintendo konsollene. Dessverre har jeg ikke den orginale esken til min super nintendo.

Har planer om å anskaffe denne, men vil gjerne ha føsteutgaven som ble lansert her i Skandinavia. Men hvilken var dette?

Den med Super Mario World inkludert?

Den med Super Mario All Stars?

Eller den hvor kun konsollen og en kontroller medfølgte?

Setter stor pris på tilbakemelding, har ikke klart å finne dette ut gjennom googling selv ;)

Jeg skal prøve å se om jeg kan finne noe info til deg i Nintendo magasinet når jeg kommer hjem. :D

koddi    1

Takker for all tilbakemelding. Dette er noe jeg har gått å grublet på lenge. En bundle med Super Mario World høres fornuftig ut, har et svakt barndomsminne om at noen venner hadde denne, men når den ble kjøpt er jeg usikker på.

Må være supert ha magasiner som går tilbake til nes og snes tiden :)

maD_mAN1983    998

Takker for all tilbakemelding. Dette er noe jeg har gått å grublet på lenge. En bundle med Super Mario World høres fornuftig ut, har et svakt barndomsminne om at noen venner hadde denne, men når den ble kjøpt er jeg usikker på.

Må være supert ha magasiner som går tilbake til nes og snes tiden :)

http://www.retro1.no/forum/index.php?/topic/5286-nintendo-magasinet-scans/

bare å laste ned å lese selv da selv om det ikke er helt det samme med digitalt :P

garanterer ikke at alle linker funker da

• Upvote 1

Det var angivelig tre spill som utgjorde den europeiske launch lineupen;

• Super Mario World
  • Super Tennis
  • F-Zero

Så basert på dette er det nærliggende å tro, som GamerCabbit sier, at SMW bundelen var en av de første :)

koddi    1

Og folk klager på switch's lineup ;) takker, fant en controller set på tradera men den hadde reklame på baksiden av maro all-star og starwing så den er nok yngre da.

Edited by koddi

nintendo8bit    175

Og folk klager på switch's lineup ;) takker, fant en controller set på tradera men den hadde reklame på baksiden av maro all-star og starwing så den er nok yngre da.

Super Soccer og Super R-Type var også lanseringspill her =)

Selve lanseringen var kanskje ikke den aller beste, men innen de seks første månendene hadde vi også blandt annet Castlevania 4, Zelda 3, Turtles 4, Super Probotector, Super Adventure Island, Final Fight, UN Squadron og Street Fighter 2. Ingen dårlig start med andre ord :)

Edited by nintendo8bit

koddi    1

Tror det står mellom disse to - hva tenker dere? Begger SCN

post-3787-0-62602500-1494495556_thumb.jpg

post-3787-0-19625100-1494495560_thumb.jpg

Edited by koddi

maD_mAN1983    998

kan si at jeg har aldri sett den på første bilde i butikkhyllene her, men jeg har sett den på andre bildet i butikkhyllene ihvertfall, hvis du har mulighet til å se på konsollen inni esken så vill jo serie nummeret på konsollen gi en pekepinn utifra hvor høyt eller lavt det er

Sinfour    459

Jeg mener jeg fikk den første der, for jeg fikk den gang uten spill. Kun konsoll og 1 kontroll. 

fuuma    507

Jeg mener jeg fikk den første der, for jeg fikk den gang uten spill. Kun konsoll og 1 kontroll. 

Jeg mener en kompis fikk den første der til jul når jeg var liten. Jeg kjøpte den pakken med DKC og han hadde hatt SNES en god stund når jeg fikk meg den.

Edited by fuuma

koddi    1

Begge disse to kommer med Mario World inkludert. Leste igjennom de gamle nintendo magasinene fra 1992, ingen bilder her, men de nevner at du kan vinne en super nintendo med super mario world inkl.

Ut fra en stilmessing tankegang er jo den på det andre bilde mye penere - og er dermed kanskje også en litt sener versjon? - men han som selger den skriver at han kjøpte den i 1992. Uansett har jo ikke dette så mye å si, men fra et samlerhjerte (og et snev av OCD) så vil man jo fortrinnsvis ha førsteutgaven ;)

Edited by koddi

Boomstick    98

Finleser mine "nye"  Nintendomagasin om dagen, og dette står i redaksjonens spalte i nr 3 1993.

[]

Altså kan vi være sikre på at SMW var i første utgaven. Hvis det hjalp. 

Edited by Boomstick
Fjernet bilde

maD_mAN1983    998

helt sikre er man nok ikke for det, da det var diverse ting som ble annonsert i bladet, men som ikke kom ut likevell av uante grunner, men at det er stor sannsynlighet for at SMW var med i første utgaven kan jeg være enig i :P

Dadaph    631
On 5/11/2017 at 11:39 AM, koddi said:

post-3787-0-62602500-1494495556_thumb.jpg

post-3787-0-19625100-1494495560_thumb.jpg

Jeg har den andre der, og den ble kjøpt veldig nær lansering i Norge. SMW var inkludert ja, og jeg mener å huske vi kjøpte en kontroller nummer 2 ved siden av.