Jump to content
Anderwin

Skadet spill i posten tråden!

Recommended Posts

Anderwin    90

Husker ikke hvor den gamle tråden har tatt veien. Heldigvis har jeg ikke hatt noe skader ifra posten som jeg husker på akkurat nå. Men han her fyren sendte bare CDen i en bobleplastkonvolutt. Noe som medførte skader på CDen. Fyren skylder på posten har skadet den og at Ebay ikke pakket den bra inn. Dermed har jeg kontaktet EBay så de fikser at jeg får pengene mine tilbake.

http://www.ebay.com/itm/152402911250?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Hold dere unna fyren!

20170512_182836_zpszzbxigyu.jpg

20170512_182859_zpsonqxlush.jpg

Edited by Anderwin

vaako    134

''fyren sendte bare CDen i en plastikk brev''   = bobleplastkonvolutt som er vell ganske normalt?

Anderwin    90

''fyren sendte bare CDen i en plastikk brev''   = bobleplastkonvolutt som er vell ganske normalt?

Glemt helt ordet istad. Jeg pleier å putte noe rundt den uansett før bobleplastkonvolutten og har merker at de fleste gjør det. Skrev også til han, pack it well!

Joantheman    950

Er ikke sikkert det er hans feil. Firmaet Pitney Bowes har en deal med ebay. De pakker om for å spare penger på frakt. Det vil si de fjerner emballasje for å gjøre pakker lettere og mindre. Masse skrekkhistorier på google. Dette har pågått i mange år nå. Før så fulgte jeg med på mange arkade youtubere og de fikk stadig ødelagte sånne arcade boards i posten fordi nesten all emballasjen var fjernet :(

maD_mAN1983    998

dette kan ikke han fyren noe for, det er sendt med ebay global shipping, selger sender dit, ebay åpner og pakker i i mindre emballasje for å spare frakt, altså det er ebay sin feil og en god grunn til å ikke handle med folk som bruker ebay sitt global shipping opplegg, er en godt kjent sak at ebay pakker om 

maD_mAN1983    998

helt og holdent ebay sin feil ihvertfall, de idiotene som pakker for ebay, de pakker så elendig, så egentli burde ebay stå for erstatning til både kjøper og selger, hadde ikke de drevet å pakket alt på nytt med mindre beskyttelse så hadde alt vært mye bedre, burde blitt sendt videre på samme måte som selger pakker det

Zerqent    276

Tja, hvem sin feil det er... Selger har avtale med Ebay med noen vilkår.. Ebay følger vilkårene som sikkert sier "ship så billig som mulig".. Så er det problem for selger.. Uansett, du får nok enkel en refund via buyer protection så er det mellom selger og ebay hvem sin feil det er der... TIpper selger har 0 makt.

Lodium    80

Synd det er selger som får svi for 3parts feil i dette opplegget, hvis jeg har forstått det riktig så er det jo ikke selgers feil selv om han kunne latt være å bruke ebays shipping system.

Folk tar ikke ansvar lengre men skyver det bare videre i systemet hvis de kan.

Lodium    80

'tis the way of bussiness!

joa, men man trenger ikke like det selv om det er normalen idag.

Det er også blitt normalt å drite i forbukerrettigheter i deler av verden fordi penger er makt, det betyr ikke at det er rett eller at man behøver å like det.

maD_mAN1983    998

moralen er å ikke handle fra folk som bruker global shipping programmet, også advare selgere mot å bruke det, spesielt hvis det er noe dyrt eller sjeldent

Anderwin    90

Da har jeg fått penger tilbake ifra Paypal og Ebay som godtok returen. Er vel selgeren som mistet penger.

Men kan ikke skjønne dere klager på Ebay 3 part, jeg har fått en del pakker der det står Ebay klistremerke på. Flere pakker veldig bra, sist var det jo Command & Conquer figurene som var pakket i en papp eske i en papp eske med papir! Selgeren her vedder jeg på bare tatt CDen og levert den uten noe emballasje til Ebay.

maD_mAN1983    998

de med ebay lapp jeg har fått fra england har stort sett vært bra, de få fra usa har vært elendig pakket, men det er min erfaring bare, så har sluttet å kjøpe fra usa hvis de bruker global shipping program