Jump to content
retrojorgen

Retroklubb og Retromagasin

Recommended Posts

retrojorgen    11

Haloi folkens!

Jørgen her, jeg er med å drive Retrospillmessen i Sandefjord, skrev en del saker på Spillmuseet.no back in the days og ga ut Retrospillmagasinet for et par år siden :)
Noen av dere kjøpte sikkert magasinet av meg, andre har kanskje ikke hørt om det?

Det var et spennende prosjekt hvor jeg blant annet fikk pratet med Tor Løstegård og Finn Erik Larsen som var direktør og markedsansvarlig i Unsaco.
Jeg fikk også slått av en prat med Tomas Algard, som var redaktør i Nintendomagasinet en periode, og Bjørn Lynne som lagde musikken til Worms :) Alt dette havnet i bladet og ble ganske artige artikler.

Dessverre var dette et prosjekt som kom i mål akkurat før sønnen min ble født, og siden det har han vært prosjektet mitt :) 
Nå er ting litt roligere og derfor har jeg startet på neste utgave! Siden jeg er inmari fan av hvordan Nintendoklubben var lagt opp er planen min å organisere det på samme måte.

Jeg tenker at man melder seg inn som medlem, får et nummerert medlemskort og medlemsblad i posten hver måned. Har satt prisen så lav jeg kan (50 kr i mnd), og allerede har 108 personer meldt seg på. Håper dette høres interessant ut for noen her inne også!

Jeg har fortsatt noen kopier igjen av det første Retrospillmagasinet, derfor tenkte jeg å tilby de første 25 som melder seg på her en kopi av det originale magasinet sammen med det nye, helt gratis! (jeg solgte det originalt for 100 kr)

PS. intervjuene til nye magasinet har allerede startet. Jeg har blant annet hatt en veldig trivelig prat med en kar som designet et spill med en fyr i en lekker fritidsdress :D 

magasin-1 (1).jpg

• Upvote 3

Nesfan    77

Flott initiativ! Har allerede meldt meg på, og anbefaler alle her inne til å gjøre det samme :D

Et spørsmål: Hvilket format kommer bladet i? Vil det bli likt som det siste, eller vil det være et mer tradisjonelt format av typen Nintendo-magasinet? (Tenker typ størrelse på bladet; A4 eller som det siste, eller om det blir glanset forside eller vanlig papir). Innholdsmessig har jeg skjønt at det blir litt tynnere?

Skalle    81

Fikk en epost om dette rett etter Retrospillmessen, og det var en ekte no-brainer å melde seg på. Fantastisk kult tiltak. Jeg har allerede det første bladet, så akkurat dét trenger jeg ikke dobbelt opp av, men jeg lurer litt på hva medlemskortet skal være godt for. Vil man på noe som helst tidspunkt få noen fordeler av dette? Eller er det mest for gøy? Det medlemskortet som man fikk med Nintendo Magasinet ga vel halv pris på utleiespill eller noe slikt en gang i tiden, om jeg ikke husker helt feil.

Veldig bra tiltak!

retrojorgen    11

22 hours ago, Nesfan said:

Flott initiativ! Har allerede meldt meg på, og anbefaler alle her inne til å gjøre det samme :D

Et spørsmål: Hvilket format kommer bladet i? Vil det bli likt som det siste, eller vil det være et mer tradisjonelt format av typen Nintendo-magasinet? (Tenker typ størrelse på bladet; A4 eller som det siste, eller om det blir glanset forside eller vanlig papir). Innholdsmessig har jeg skjønt at det blir litt tynnere?

Formatet blir a4 og kortere  enn det forrige :) tipper første utgaven blir rundt 16-20 sider. Blir ikke glanset side på førsteutgaven (rett og slett fordi glanset forside gjør at per blad koster 30 kr, så da går jeg i underskudd :) får jeg mange nok som gir ekstra på patreon så blir det mulig å trykke glanset igjen :)

• Upvote 3

Boomstick    97

Så artig! Men for en som er helt blank på hvordan Patron funker.. Betyr det at jeg melder meg på nå, men så skjer det ikke egentlig noe før du har nådd målet om 2.500 dollar?

Blir det trukket 6 dollar automatisk i måneden (til man eventuelt stopper)? Eller må man legge inn selv for hver måned?

Jeg har uansett lagt meg til som Patron, i blind tro på konseptet, men bare lurer på hvordan det funker i praksis. Gleder meg!

maD_mAN1983    998

Det blir ikke trukket noe før Jørgen bestemmer at det skal trekkes, altså når første blad er klart for sending når det er nok patreons.

Det blir trukket automatisk så du trenger ikke å gjøre mere før du eventuelt vill stoppe det

Boomstick    97
On 6.6.2017 at 3:05 PM, maD_mAN1983 said:

Det blir ikke trukket noe før Jørgen bestemmer at det skal trekkes, altså når første blad er klart for sending når det er nok patreons.

Det blir trukket automatisk så du trenger ikke å gjøre mere før du eventuelt vill stoppe det

Skjønner. Takk!