Jump to content
Sign in to follow this  
Boomstick

Hvordan oppbevare løse Game Boy spill

Recommended Posts

Boomstick    69

Dette er en gjenganger, men det er alltid interessant å se hvordan folk løser logistikken omkring oppbevaring (og fremvisning) av spill. Både Game Boy og annet, men de små cartsene til GB er så fort gjort at bli liggende og skrangle i en boks, og da er det desto mer interessant med gode løsninger.

For meg handler det mest om å ha rask tilgang til dem, samtidig som de skal synes. De er små, men likevel er cover arten ofte detaljrik og verdt å vise frem! Det å se spillene inspirerer meg til å spille dem, og derfor liker jeg ikke å ha dem i en boks.

Mens konsollene har plass i TV-benken, hører håndholdt gaming til i senga for meg. Jeg har derfor laget en hylle av en gammel skuff som står på nattbordet. Siden bildet nedenfor ble tatt har samlingen vokst ut av den lille hylla, og jeg vil lage meg en veggmontert hylle som rommer både løse carts og esker. Dagens hylle er til GB og GBC, men nå vil jeg også inkludere GBA og DS. Løse GBA-carts er små og står dårlig på egen hånd, så der har jeg ingen løsning ennå. DS samler jeg bare i eske, så det går greit.

Tips og triks, og ikke minst egne erfaringer mottas med takk.

GB.JPG.b216558954ccacb8f4e20b458939878f.JPG

• Upvote 1

oterbart    405

Skuff som hylle er kreativt. Har sett folk bruke gamle kassettcover med egetutskrevet inlay som passer coveret, som er en fiffig løsning for løse gameboyspill.

wVTPwvY.jpg

• Upvote 1

Boomstick    69

Oooh, jeg likte den varianten! Så skikkelig bra ut, og skiller seg ut fra alt annet. Det føles tidsriktig også.

Kassettcover kan man vel kjøpe for en krone stykk, og kassettholdere finner man jo i alle varianter i bruktbutikker. Er det en patent for å feste dem inni, eller bare ligger de å slenger tro?

Men spørsmålet er om jeg har tålmodigheten til å designe, printe og klippe til alle disse. Og svaret er nei..

knutolek    78
On 6.6.2017 at 6:31 PM, Oterbart 3.11 said:

Skuff som hylle er kreativt. Har sett folk bruke gamle kassettcover med egetutskrevet inlay som passer coveret, som er en fiffig løsning for løse gameboyspill.

wVTPwvY.jpg

Veldig stilig!

Finnnes det noen maler til disse på nettet, eller har du designet de selv? :)

Edited by knutolek
Så akkurat linken til vintagegmr! så der er i alle fall manuellt oppsett. finnes disse game coverene ferdig oppsatt på nett i dette formatet?

oterbart    405
1 hour ago, knutolek said:

Veldig stilig!

Finnnes det noen maler til disse på nettet, eller har du designet de selv? :)

On 6/6/2017 at 9:18 PM, vintagegmr said:

Kult Oterbart. Fant denne siden om noen har lyst å prøve seg. :D

https://www.duplication.ca/printspecs/cassette-cover-templates.htm

Ikke meg som har desginet, bare et bilde jeg lånte fra nett, men vintagemr delte en link til malen i hans post

• Upvote 1