Jump to content
Sign in to follow this  
-hireshi

Snes CLASSIC??

Recommended Posts

-hireshi    47

jeg leste nettopp at i norge vil den gå for rundt 1500-1700(?) er det bare jeg som synes dette er lureri?

Skal visstnok være en del spill allerede installert, men hvorfor punge ut så mye når de originale har holdt ut i 20 år og vil sikkert leve lenge etter din snes classic er død også.

Jeg var utrolig heldig og fikk tak i en helt strøken SNES i 2013 (den hadde ikke gulnet overhodet), med komplett Link to the Past for 500kr, og kan absolutt ikke se meg selv punge ut for denne da jeg foretrekker de gode gamle cartridge.

Er ingen rant akkurat, men synes det var vel dyrt jeg da i og med at spillene på den er i seg selv utrolig gamle

Sinfour    459

Selv om jeg har 2 stk SNES og 40 spill, så har jeg bestilt Snes mini. Da jeg bestilte den lå den til 1490.- på Gamestop, men tidligere på dagen lå den faktisk til 999.-

Jeg har da betalt 500kr på forhånd og resten når den hentes (hvis vi får den!) og regner med at prisen til synke før henting. Men snakket med en fra Komplett som sa at det er Bergsala som har satt opp prisen. 

Uansett så har Snes mini et supert utvalg av spill OG den kommer med 2 kontrollere. Bare håper ledningen er mer enn 75cm denne gangen.. 

Galfodo    58

Jeg har de fleste av spillene som følger med og jeg kommer ikke til å kjøpe SNES Classic, men det er jo utrolig bra spill så jeg syns ikke det er noe å si på prisen uansett. Det eneste jeg savner i utvalget er Chrono Trigger. Hvis jeg skal spille SNES nåtildags bruker jeg emulator med SNES håndkontrollene koblet til laptopen.

Alyxx    74
On 6/29/2017 at 4:36 PM, Galfodo said:

Jeg har de fleste av spillene som følger med og jeg kommer ikke til å kjøpe SNES Classic, men det er jo utrolig bra spill så jeg syns ikke det er noe å si på prisen uansett. Det eneste jeg savner i utvalget er Chrono Trigger. Hvis jeg skal spille SNES nåtildags bruker jeg emulator med SNES håndkontrollene koblet til laptopen.

Emulator og SNES pads gjør samme nytta som SNES Mini imo. Men tror ikke hardcore retrogamere er markedet for disse her.

Lodium    80
On 22.4.2019 at 7:26 PM, Alyxx said:

Emulator og SNES pads gjør samme nytta som SNES Mini imo. Men tror ikke hardcore retrogamere er markedet for disse her.

Jeg kjøpte for morro skyld til nedsatt pris, kan jo med litt flaks bli samleobjekt om 10 år eller noe. Ikke at jeg akkurat er en hardcore retrogamer.

Er ver mer casual og spiller det jeg har lyst til å spille for øyblikket, men det kan jo være moro å dra fram fra skapet om ti år og fortelle om saken til onkelbarna eller noe :P

Edited by Lodium
  • Upvote 1

Alyxx    74
1 minute ago, Lodium said:

Jeg kjøpte for morro skyld til nedsatt pris, kan jo med litt flaks bli samleobjekt om 10 år eller noe. Ikke at jeg akkurat er en hardcore retrogamer.

Er ver mer casual og spiller det jeg har lyst til å spille for øyblikket, men det kan jo være moro å dra fram fra skaspet om ti år og fortelle om saken til onklbarna eller noe :P

Ja, en god ting er jo at de er HDMI kompatible og enkle å hacke hvis du vil ha mer spill på dem.