Jump to content
Sign in to follow this  
gtdalby

Arkademaskiner til salgs på GameStop

Recommended Posts

Sinfour    459

Jøss i alle dager. Jeg blir litt skeptisk når jeg ser prisen også, for det er da vakent å billig til Arkade å være. SKal jeg ha arkade i kjellerstua, så ønsker jeg da heller en original en. 

gtdalby    85

Nei, si det. Hvis den faktisk kjører arkadeversjonen av spillet så bruker den vel MAME og den krever vel minst 2-3GHz CPU for å kjøre MK4. Det er vel det eneste spillet som det er rart at er støttet, alle andre kan vel kjøres på en Pi 3 iallfall. Mulig de kan jukse å kjøre PS1 eller N64 versjonen av spillet da.

• Upvote 1

Runepune    10

Endte opp med å kjøpe Street Fighter 2 maskinen når de gikk for 1800,- Modifisert med en Raspberry og byttet ut knapper og stikke.

Super liten sak som nå har rundt 8000 spill.

Svele    17
On 8.3.2019 at 3:11 PM, Runepune said:

Endte opp med å kjøpe Street Fighter 2 maskinen når de gikk for 1800,- Modifisert med en Raspberry og byttet ut knapper og stikke.

Super liten sak som nå har rundt 8000 spill.

Selger GameStop disse lenger?

Får bare opp død link..

Edited by Svele

Runepune    10

Dessverre så har Gamestop sluttet å selge disse. Det var nok derfor de kjørte ut disse såpass billig. Selv om det bare var ett par butikker som virkelig hadde de inne. Jeg benyttet meg av prisgarantien til Toysrus før disse gikk konkurs. De sjekket aldri at Gamestop hadde de inne. Jeg ble fornøyd med ett prisavslag på 3200,-

De eneste som har disse i Norge nå er Adlibris, Komplett og Lekekassen tror jeg. Adlibris er den billigste. De tar 3700,- for den med gratis frakt.

Edited by Runepune

Svele    17

Ja snakket med en Gamestop fyr og de kunne bestille disse i en viss periode, men ikke nå lenger.
Noen Toys R' Us har den til 4999.- men de fleste fysiske butikker begynner å bli tom.
Nettsjappene som du nevner har den fremdeles men det tar nok ikke lang tid før disse også går tom.

Komplett er utsolgt.
Lekekassen har noen få.
Adlibris har noen få.

Tror nok disse blir samlerobjekter om kort tid.

Edited by Svele

Lodium    80

Jeg vurderer det men prisen var litt stiv og så har den stasjonære pc min begynt å fuske også

så det blir en vurdering om det blir fikse eksisterende pc/bygge ny pc eller kjøpe en av disse..

Disse maskinene er vel ikke skikkelig arcades?? og jeg har hørt en del arcade fans har klaget litt på kvaliteteten på knappene/spakene på diverse youtube kanaler

De sier det føles litt billig.

Om det er noe i det har jeg ikke peiling på, mulig de bare er kresne og prisen hadde jo vært høyere dersom de hadde brukt dyrere komponenter.

Og så er det plassen da, mulig jeg kan hive vekk en komode eller noe....

Det er jo mulig det blir billigere dersom man bygger noe lignende selv men da kanskje uten grafikk på kabinettene hvis man ikke har en artist i seg.

Edited by Lodium

Runepune    10

Fullpris så synes jeg det er litt stiv pris. Men til prisen jeg fikk den til så er det ok. Tror ikke man klarer å bygge det noe billigere selv og kvaliteten er helt grei.

Nå byttet jeg ut stikker og knapper med noe av bedre kvalitet så alt i alt kostet det ca. 1000,- ekstra.

Disse er heller ikke full størrelse arcademaskiner, noe jeg synes er en bra ting. Da er de flyttbare.

Lodium    80
5 hours ago, Runepune said:

Fullpris så synes jeg det er litt stiv pris. Men til prisen jeg fikk den til så er det ok. Tror ikke man klarer å bygge det noe billigere selv og kvaliteten er helt grei.

Nå byttet jeg ut stikker og knapper med noe av bedre kvalitet så alt i alt kostet detpi og en skjerm ca. 1000,- ekstra.

Disse er hpieller ikke full størrelse arcademaskiner, noe jeg synes er en bra ting. Da er de flyttbare.

Jeg mente billigere i og med at det essentielt bare er en emulator hardware og en billig lcd skjerm i den. Det er i hvertfall det intrykket jeg fikk når jeg så prisen.

En Rasperry PI 3 Modell 3 går for rundt 350 kr

Ett stikke kit riktinok ett billig ett ligger på rundt 350 på ebay https://www.ebay.com/itm/Arcade-Buttons-1-Player-DIY-Kit-Joystick-5V-LED-Button-for-Arcade-Raspberry-pi/223297733157?hash=item33fd950225:g:LesAAOSw5~pcX7Ct&frcectupt=true

LCD skjermer var det dyreste jeg fant sånn i farta, lå på 1000 til 2000 kr https://www.ebay.com/itm/19-Inch-Arcade-Game-LED-Monitor-for-Arcade-Cabinets-Jamma-MAME-MultiCade/332842520688?epid=1300446268&hash=item4d7ef5d070:g:6F4AAOSwMoZcfZkH

Sponplater eller MDf plater koster jo ikke mye

Edit :

Kan nevne sånn i farta at jeg fant dette

https://www.ebay.com/itm/MDF-Table-Top-Arcade-Cabinet-Cam-Lock-System-Included-Pick-Control-Panels/332186268027?_trkparms=aid%3D333200%26algo%3DCOMP.MBE%26ao%3D1%26asc%3D56586%26meid%3D4a9e61ba813d497bbf69f8e06f21b621%26pid%3D100008%26rk%3D4%26rkt%3D12%26sd%3D223297733157%26itm%3D332186268027&_trksid=p2047675.c100008.m2219

Kostet bare rundt 1000 Kr

ikke misforstå meg, Maskinene var kule nok de,  men jeg er ikke sikker på om det er verdt å bruke rundt 4k på noe som i bunn å grunn bare er en Emulator.

Skal man ha ett kabinett med emuator så blir det muligens billigere å bygge ett selv og da får man i tilegg gleden av å bygge ett selv.

Dette er dog min personlige mening men med det sagt så er det

mulig jeg bare driter i reservasjonen jeg måtte ha og slår til likevel. Må tenke litt raskt på det...

Edited by Lodium

Runepune    10

Skjønner hva du mener. Jeg hadde nok ikke slått til på full pris. Det er som du sier i bunn og grunn ett kabinett med emulator. Men jeg er storfornøyd med sluttresultatet og er blitt litt bitt av basillen. Er i gang med å bygge en Bartop Arcade fra bunnen av. Men det kommer nok til å koste mer totalt enn denne gjorde.