Jump to content
Sign in to follow this  
Boomstick

Bula mi

Recommended Posts

Zerqent    276

Retro !

Synes du bør nedgradere sofaen til noe som er eldre dog :P

Hva slags TV er det forøvrig i sofakroken?

+ for telefonen også :)

Boomstick    97

Akk ja, skulle gjerne hatt en dyp sennepsgul sofa i velur der istedet. Men rommet fungerer også som gjesterom, derav sovesofaen fra jysk. Fordelen er at vi kan dra ut madrassen slik at alle kan strekke ut beina når vi ser film.

TV'en til laserdisc er en B&O Beovision 3-32. I spillekroken er det en MX7000 pluss to kombiapparater, en VCR-TV og en Boombox-TV. Til TV'en i kassettspilleren har jeg koblet opp Videopacen, fordi hvorfor ikke.

Boomstick    97

Skinnfella er av en kenguru jeg fikk av en kompis en gang (jeg fikk skinnet altså, ikke kenguruen). Mesteparten av møblene og interiøret er ting og rask jeg har fått og samlet opp helt siden studietiden. Så alt passer kanskje ikke sammen så godt, men alt har en historie. Nå venter jeg bare på den gamle sideløperhagla fra min farfar, som er til plombering hos børsemaker. Den skal over speilet i baren. Så kan jeg finne på en skrøne om hvordan jeg har brukt den til å skyte kenguru i min ungdom!

Sinfour    459

Skikkelig retro rom i retro stil :) Hadde en slik stol i laaang tid selv og er faktisk digg å sitte i over tid. 

Svele    17
On 22.8.2018 at 8:17 AM, Boomstick said:

Skinnfella er av en kenguru jeg fikk av en kompis en gang (jeg fikk skinnet altså, ikke kenguruen). Mesteparten av møblene og interiøret er ting og rask jeg har fått og samlet opp helt siden studietiden. Så alt passer kanskje ikke sammen så godt, men alt har en historie. Nå venter jeg bare på den gamle sideløperhagla fra min farfar, som er til plombering hos børsemaker. Den skal over speilet i baren. Så kan jeg finne på en skrøne om hvordan jeg har brukt den til å skyte kenguru i min ungdom!

Skjønner.. Det er bare det at jeg imo foretrekker skinnet med kjøtt og bein og i dette tilfelle av en kengeru gjerne hoppende bortover gaten og ikke hengende på en vegg ;)

Lite kult å skryte av å skyte en kengeru igrunn..du får vel mer cred av å runde et gammelt spill tenker jeg.

Boomstick    97

"Å, hold kjeft! Dette har ikke dere noe greie på! Kenguru er mat, noe som man kan spise! Også kommer dere og påstår at man skal beskytte den!!! Dere vet ikke hva jeg er i stand til!!!" - Fritt etter Hans Bauge

(Jeg fleiper, selvsagt. Herlig klipp, forresten. Både morsomt og trist på samme tid. Jeg er selv naturforvalter og har et bevist forhold til kjøtt. Med det sagt er jeg langt mer skeptisk til kjøtt fra industrielt landbruk enn viltkjøtt som er en følge av forsvarlig og bærekraftig jakt. Kylling spiser jeg for eksempel aldri, av dyreetiske grunner. Norsk storfekjøtt spiser jeg gjerne, men prøver å minimere hvor ofte jeg gjør det, av klimahensyn. Hval er en helt annen sak, der jakten har vært uetisk og belastet av overfiske. Kenguru vet jeg lite eller ingenting om, dessverre).

Også liker jeg retrospill!

Edited by Boomstick

oterbart    406

Jeg satt tilfeldigvis å se på videoen ..! Bra karakter. Jeg har selv forvaltet noe natur opp igjennom, blant annet kenguru. Det smaker som storfe.  I 2007 skriver dinside at:

"Redd miljøet - spis en kenguru!

Den miljøbevisste kjøtteter velger kengurukjøtt, mener Greenpeace, som dermed har gått bort fra åttitallets kamp for kenguruvern.  "

Det var greit med kenguruskinn på veggen, i alle fall i 2007. Mens spillrommet er en tidskapsel fra 80\90-tallet hvor det muligens var mindre greit med kenguruskinn på veggen. Dette er det ikke lett å bli klok på.
Men kul bule, er ikke alle som har egen bar og telefon med direktelinje til Kriminaloberinspektor  Derrick!

• Like 1

Svele    17

:thumbsmil:Detective Chief Inspector (Kriminaloberinspektor) Stephan Derrick

Edited by Svele
  • Like 1

Olav    59

Boomstick: Skikkelig koselig spillhule! Vil tro det er artig å ha lange spillestunder med andre der inne, også kan man jo ta en drink i baren óg etter behov. :beercheer:

Hans Bauge, ja. Helt utrolig at en klovn som han fikk lov til å være med på tabloidprogrammene, men kanskje det tiltrakk flere seere, hehe.