Jump to content
Sign in to follow this  
Lodium

Offisielt: Nintendo skal lage Ny Super Mario-film

Recommended Posts

Lodium    80

De kjente Nintendo-spillfigurene Mario og Luigi skal bli filmstjerner. Det amerikanske nettstedet Variety har fått bekreftet at planene for en animert Super Mario Bros-film er igangsatt, ledet av filmselskapet Illumination. Premieren er dog langt unna: Foreløpig sikter de seg inn på 2022.

https://www.tek.no/artikler/offisielt-nintendo-skal-lage-super-mario-film/450537

Er litt skeptiskt til  dette, den første var jo ikke akkurat bra selv om den sikkert hadde  sin sjarm 

og jeg kan jo bli overasket siden de denne gangen har med skaperen Shigeru Miyamoto.

Men det er jo også mulighet for at det ikke blir noe av til slutt også og at prosjektet strander av ulike grunner.

Skjer mye sprøtt relatert til spill verden for tiden, oppliving av gamle spill  til remasters, til filmer basert på spillene etc.

Edited by Lodium

Boomstick    97

Jeg likte den forrige Super Mario Bros. filmen veldig godt... for over tjue år siden. Jeg husker det føltes som en veldig voksen utgave av Mario, i en mørk og skitten verden der goombaene hadde skarpe tenner. Jeg har unngått å se den igjen, slik at jeg kan klamre meg til mitt gode minne.

En ny animasjonsfilm om brødrene er jeg redd vil føye seg inn i cash-grab familien, sammen med Minions, Angry Birds, Legofilmene og alt det andre rælet. Før vi vet ordet av det har vi spin-offs fra hele Mariouniverset, cross over-filmer til minecraft og et hav av billige plastleker og happy meals.

Nei gitt, hvis traileren til den nye filmen i 2022 bekrefter mine mistanker - da skal jeg jammen i meg sette meg i kjellerstua på premieredagen og se den gode(?) gamle Super Mario Bros. om igjen. 

Lodium    80
On 8.11.2018 at 8:51 AM, Boomstick said:

Jeg likte den forrige Super Mario Bros. filmen veldig godt... for over tjue år siden. Jeg husker det føltes som en veldig voksen utgave av Mario, i en mørk og skitten verden der goombaene hadde skarpe tenner. Jeg har unngått å se den igjen, slik at jeg kan klamre meg til mitt gode minne.

En ny animasjonsfilm om brødrene er jeg redd vil føye seg inn i cash-grab familien, sammen med Minions, Angry Birds, Legofilmene og alt det andre rælet. Før vi vet ordet av det har vi spin-offs fra hele Mariouniverset, cross over-filmer til minecraft og et hav av billige plastleker og happy meals.

Nei gitt, hvis traileren til den nye filmen i 2022 bekrefter mine mistanker - da skal jeg jammen i meg sette meg i kjellerstua på premieredagen og se den gode(?) gamle Super Mario Bros. om igjen. 

Vel, nå finnes det ganske mye billige plastleker som er overpriset av Mario allerede og at de vil produsere mer av dette blir jeg ikke det minste overasket over.

Alt som kan tjene penger blir til slutt produsert med mindre markedet er mettet eller av andre årsaker og Mario Universet i seg selv er jo ganske gigantisk, tør egentlig ikke tenke på hvor mye rart av mario det finnes der ute allerede.

En titt på den engelske wikipedia siden forteller litt av omfanget og dette er bare den Engelske. Tar du med den Japanske og andre språk også så blir listen lang.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mario

Edit : For Morro skyld så sjekket jeg ut Ebay  og Amazon og det ligger

231 results +/- for Mario merchandise på ebay nå når jeg sjekket

og 432 +/- results for "mario merchandise" På Amazon

Sikkert en del bootleg og fake men likevel.

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=Mario+merchandise&_sop=15

https://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss_1?url=search-alias%3Daps&field-keywords=mario+merchandise

Edited by Lodium

Alyxx    74

Den gamle filmen har sin sjarm og er en av de filmene som tross sine problemer kan være morsom å se dersom du ikke tar den altfor seriøst.

Når det gjelder en ny film så har jeg tro på at det blir en CGI/live action crossover ala Detective Pikachu og den nye Sonic filmen (*grøss*) så jeg har lave forhåpninger.