Jump to content

Recommended Posts

mass    0

Hei,

Jeg lurte på om noen her inne vet om noe sted i Oslo der man kan få reparert retrokonsoller?

Mer spesifikt så har jeg en Neo Geo AES som jeg mistenker har en gåen kondensator.

Setter pris på alle innspill! ^_^ 

Runepune    10

Jeg har vært på utkikk etter noe av det samme selv. Det nærmeste jeg har kommet er Restarters Oslo. De har fiksefester hvor det kommer folk med kunnskap om reparasjon av elektronikk så kan folk ta med produktene sine og få de fikset.

I mitt tilfelle så har jeg ett gammelt kronespill. Og de festene de har hatt har pleid å være på Deichmanske bibliotek hvor parkeringsmulighetene er små. Og frakte en så stor ting kollektivt er uaktuelt.

Men ser de har planlagt en event på Teknisk museum om en uke. Det kunne ha vært noe.

mass    0

Ah tusen takk Rune! 

Ja jeg synes det er veldig rart at det ikke er marked for noe sånt i hovedstaden. Spesielt med tanke på hvor hvor populært det er med retro og "fiksing" generelt.

Var en kar for noen år siden som drev konsollservice.no men han har gitt seg. Ellers så var det nærmeste jeg fant retroservice.no. Prata med en hyggelig kar der som fikser det meste, men de holder til i Sandefjord og jeg har ikke bil og har heller ikke så lyst til å sende maskina med posten :/

Skal sjekke ut Restarters:)

Sinfour    459

Retroservice fikset min 1084s monitor i hvertfall, så fornøyd med han :) Men nå bor jeg i Larvik da.. :P 

Sinfour    459

Betalte 800kr totalt pga det måtte byttes nye komponenter. Vi ble enig om pris før jobben ble gjort. Heller reparere skjerm enn å prøve å finne en brukt i god stand. 

Galfodo    58
On 2/6/2019 at 1:29 PM, mass said:

Hei,

Jeg lurte på om noen her inne vet om noe sted i Oslo der man kan få reparert retrokonsoller?

Mer spesifikt så har jeg en Neo Geo AES som jeg mistenker har en gåen kondensator.

Setter pris på alle innspill! ^_^ 

Geir i retroservice er kjempeflink og en trivelig kar. Han er som regel på retrospillmessen i Sandefjord også, så du kan evt. ta en prat med ham der.

Hvis du er stedbundet til Oslo, kanskje du kan ta turen innom Tilt og snakke med Per Monsen som fikser alt av arkademaskiner de har der.

• Upvote 1