Jump to content
Sign in to follow this  
Boomstick

Everdrive til GBA

Recommended Posts

Boomstick    97

Noen som har erfaring med everdrive eller andre flashcarts til GBA? 

Jeg er ikke egentlig så interessert i everdrives, for jeg liker best å samle på spill, kjøpe spill, glede meg til spill kommer i posten, og spille et fåtall spill av gangen.

Men jeg vurderer likevel om det kunne vært ålreit til GBA'en. Jeg har en SP 101, og det er med god margin min mest brukte spillmaskin. I sofaen, i senga og på reiser. Derfor tenker jeg at det kunne være utrolig kjekt å ha et solid spillbibliotek tilgjengelig overalt. Dessuten har jeg noen spill jeg vil prøve som er vanskelige og dyre å få tak i. Det jeg er mest redd for er vel at jeg får så mye å velge i at sjarmen med det enkelte spillet forsvinner. Men jeg kommer jo ikke til å kjøre det komplette spillbiblioteket til GBA inn der, det ville være mye søppel.

Jeg ser på Everdriven til GBA at det også er mulig å emulere Game Boy, Game Boy Color og Game Gear (og NES, men det ser ut til å bli veldig rar oppløsning?). Hvorfor ikke Lynx, spør jeg bare... Men uansett er jo dette en fin bonus.

Hvis noen har en slik:

- Er de brukervennlige for en som ikke er så datakyndig? Instruksjonene på Krikzz sine sider er litt innfløkte, men det ser jo greit ut det jeg har sett på youtube.
- Er emulatorene brukbare, og "plug and play"? Eller er det masse mikkmakk og innstillinger hver gang man skal spille?
- Hvis emulatorene er bra, betyr det at jeg ikke trenger everdriven til Game Boy?
- Jeg skjønner at de saver, men er det slik at jeg bare saver som vanlig inne i spillet, eller er det save states, eller noe helt annet? 

Setter pris på alle svar og erfaringer. Man kan jo google i det lange og breie, men av og til er det fint å høre fra "vanlige folk" :)

Edited by Boomstick
Krikzz, ikke Krixzz