Jump to content
Sign in to follow this  
Lodium

Slutt for gamestop i Norge

Recommended Posts

Lodium    80

Gamestop bekrefter nedleggelse: Stenger alle de 27 norske butikkene i løpet av 2020

https://e24.no/naeringsliv/i/8mL3dx/gamestop-bekrefter-nedleggelse-stenger-alle-de-27-norske-butikkene-i-loepet-av-2020

Dermed var det slutt for den siste rene spill relaterte store fysiske spill kjeden i Norge så vidt jeg vet.

Er vel ikke noen store kjeder igjen nå med fysiske butikker  som driver med rene spillrelaterte ting.???

Personlig har jeg hatt ett elsk og hat forhold til denne kjeden.

De få opplevelsene som har vært bra har kun skjedd på grunn av noen få ansatte ved noen få butikker, ellers stort sett negativt samtidig veldig kjedelig butikker.

Uansett en Era er over og alt går vel mer eller mindre over til nett den ene eller andre veien med ett og annet spill som dukker opp i fysisk form på elkjøp, Outland, etc.

Edited by Lodium

Dadaph    644

Jeg... kommer ikke til å savne dem.
Sist jeg var innom fant jeg knapt spill. Var tskjorter, kaffekopper og sånne sykt stygge Pop-figurer. Og en liten hylle overprisede spill.

Jeg gråt over at de fysiske spillbutikkene forsvant for fem år siden. Siden da har jeg bare handlet de fysiske spillene mine på nett.
Ja, det er et savn, men Gamestop de siste årene har bare føltes som en parodi på de gode gamle spillbutikkene.

Da er vel Platekompaniet de siste som har spill i fysiske butikker? Om vi ikke regner med Elkjøp og Expert POWER...

Ser forøvrig ut som det er kroken på døra for Gamestop globalt.
Anbefaler Youtube-kanalen til Camelot, han er litt spesiell(dialekten hans gir meg øreverk), men han har laget en Youtube-kanal der han har snakket om personlige erfaringer fra å jobbe med kjeden (i USA vel og merke), og han har hatt en del dystre spådommer som de siste par månedene har virket mer og mer sanne.

Edited by Dadaph

Lodium    80
1 hour ago, Dadaph said:

Jeg... kommer ikke til å savne dem.
Sist jeg var innom fant jeg knapt spill. Var tskjorter, kaffekopper og sånne sykt stygge Pop-figurer. Og en liten hylle overprisede spill.

Jeg gråt over at de fysiske spillbutikkene forsvant for fem år siden. Siden da har jeg bare handlet de fysiske spillene mine på nett.
Ja, det er et savn, men Gamestop de siste årene har bare føltes som en parodi på de gode gamle spillbutikkene.

Da er vel Platekompaniet de siste som har spill i fysiske butikker? Om vi ikke regner med Elkjøp og Expert POWER...

Ser forøvrig ut som det er kroken på døra for Gamestop globalt.
Anbefaler Youtube-kanalen til Camelot, han er litt spesiell(dialekten hans gir meg øreverk), men han har laget en Youtube-kanal der han har snakket om personlige erfaringer fra å jobbe med kjeden (i USA vel og merke), og han har hatt en del dystre spådommer som de siste par månedene har virket mer og mer sanne.

Butikkene var ganske like, noe som gjorde dem kjedelige.

Var noen få ansatte på Gamestop butikker som virkelig brant for spill og disse var hyggelige men disse var desverre unntaket enn regelen.

Som oftest traff man på ansatte som prøvde å presse på deg ting du ikke ville ha.

Mye av merchandisen de hadde når jeg var innom sist synes jeg var grei nok, bare kanskje en smule overprodusert og overpriset.

Blir å savne å gå se på spill i de fysiske butikkene, men må vel bare innse at man må klare seg med Elkjøp og andre Norske butikker som har spill i sitt sortimang og youtube vidoer av folk som har unboxing av spill for å få noe av følelsen ved en fysisk spillbutikk.  Før eller senere går vel meste over til digitalt uansett med kanskje unntak av limited run games og special/collectors editions eller ett eller annet edition.

Elkjøp og Power har spill som en del av sitt sortimang men det er ikke hovedvarene for å si det sånn,  Bare en del av resten av sortimanget

det er bare på en måte bare der fordi det er relatert til elektronikk og at butikken har det fordi de muligens kan selge ett spill eller 2 i forbindelse med annet salg. Hvertfall er det slik det oppleves for meg. Platekompaniet er jeg usikker på, har ikke sett en eneste fysisk butikk på lenge av dem.

Tror faktiskt sist jeg så en Platekompani butikk var i Tønsberg på det kjøpesentret der i andre etasje eller noe en gang når jeg dro forbi der og det er en del år siden.

Edited by Lodium

GamerCabbit    174
3 hours ago, Dadaph said:

Med tanke på at det bare eksisterer en Platekompaniet i Oslo nå, er vel de på vei ut også :(

Platekompaniet faser også ut butikkene sine og vil snart kun ha 3 fysiske butikker igjen i hele landet om det ikke har skjedd allerede (Oslo, Bergen og Trondheim om jeg ikke husker feil).

Alyxx    76

Utrolig kjipt å miste butikker som selger fysiske spill. Må vel på Elkjøp nå for å kjøpe spill.