Jump to content
Jstava

For lyd men delvis grønn skjerm

Recommended Posts

Jstava    0

Hei jeg skulle koble opp snes’en etter den har stått i ro i ca 1 år. Men jeg får bare lyd og grønn skjerm med noe antydning til bevegelse via rca kabelen. Prøvde av kabel og da for jeg lyd og litt farge/ingen bilde av og til. Jeg har brukt liten kost på støvsugeren for å støvsuge oppi konsollen samt spillene. Men til ingen nytte.

Noen så har noe tips på hva det kan være?

Jstava    0
On 23.12.2019 at 2:42 AM, Svele said:
On 23.12.2019 at 2:42 AM, Svele said:

Har du testet med flere forskjellige spill?

Hei ja det har jeg og jeg får lyd men bilde er det samme ser en del bevegelser i bilde, men det går ikke an å se noe 

Jstava    0
1 hour ago, Skalle said:

Bak på SNES-en din, så er det en liten kanalbryter. Prøv å dytte på denne og se hva som skjer.

Nei da fikk jeg ingen bilde eller lyd

Svele    17
On 24.12.2019 at 4:41 PM, Jstava said:

Du nevner RCA og AV, det er vel samme kabel. Gammeldags antennekabel er RF.
Så hvis du får samme resultat på begge så er det nok ikke kablene.
Ville prøvd en skikkelig rens på kontaktene på spillene og gjerne gå over pin connectoren med et fint sandpapir. Børste fungerer dårlig.
Har du "gamebit" skrutrekker/bit for å åpne spill / konsoll?
Har selv opplevd noe lignende det du beskriver og fikk den aldri til å fungere, men det skader ikke å prøve med en god rens.

Edited by Svele

Skalle    83

Enig med det Svele skriver. Da er en ordentlig rens siste utvei. Det letteste er å skru opp hele skiten og prøve litt elektronisk rens. Og da er det viktig at du forsøker både konsoll og spill så ikke du drar møkka utover igjen.

Og ikke minst. Om du åpner konsollen så kan du se om det faktisk har skjedd noe inni der. Jeg har ikke noe greie på det, men det kan være en sikring eller noe sånt som har tatt kvelden.