Jump to content
Sign in to follow this  
ZeldaFreak_Reborn

Gamle Retro1

Recommended Posts

Så, her er en tråd hvor vi kan snakke om gamle Retro1 der jeg spammet og irriterte vettet av alle med min da veldig kleine humor og generelt lite interessante væremåte :)

Jeg vet ikke helt hvor mange av dere fra back then som er aktive fremdeles, og jeg husker nok ikke alle, men her er noen brukere jeg husker godt. Felles for dem alle er at jeg ser tilbake på den tiden og tenker at wow, det var jo egentlig veldig artig

Tenker det kan være litt artig å skrive noen ord om hver enkelt, så får dere si om dere er fornøyd med ordene eller ikke. Jeg skriver kun saklige ting, dette er en seriøs tråd for å mimre

@Dadaph

Tegneserieskaperen Dadaph, som også spiller mye spill som han poster om i et par tråder. Har en AVGN aktig tilnærming til dem i måten han skriver på, men det er artig. Avogtil når han har spilt noen eldre spill, så synes jeg det er mer interessant ettersom jeg ikke spiller noe nyere enn Wii selv

@cPix

Han her og et par andre laget en parodi på untergang hvor de tekstet den og det ble hysterisk. Linken har blitt lagt ut på chaten et par ganger. Legendarisk, jeg har sett det klippet mange ganger og ler like mye hver gang

@Olav

Jeg hadde noen diskusjoner med denne fyren for noen år siden. Ofte var det opphetede diskusjoner hvor andre hoppet på og satt med popcorn og koste seg.. Men når jeg ser tilbake på det, til tross for alt som skjedde, var det interessant. Feks å diskutere hvor smart jeg var som likte å bruke 3.5" disketter..

@Skalle

Han der.. Var det ikke du som drev og streamet en periode? Jeg droppet inn på Twitch som Retro-Guy og ble ignorert.. Men uansett, du er også en artig fyr. Keep on streaming. Drit i at jeg et par ganger prøvde å være vittig på chaten der, det var ikke noe annet enn feilslått humor

@nintendo8bit

Han har veldig mye kunnskap om NES og også andre konsoller tror jeg. En stund siden jeg har sett du har postet noe nå, men håper du kan være litt mer aktiv her igjen, jeg synes det kult å lese postene dine når det er noe temmelig interessant

@Frxz

Etter hva jeg kan erindre her så samlet han på SEGA, og hadde vel en rimelig heftig samling? Han var så glad i SEGA at han fikk det som en del av nicket en stund men jeg vet ikke hva som skjedde med det

@Xevious

Han hadde en nokså imponerende samling en stund, husker at jeg syntes samlingen hans var noe veldig stor, han hadde fylt et rom med spill og accessories. Takk, Xev, for at jeg fikk kjøpe noen av spillene dine. Føler absolutt at jeg fikk kjøpt en bit historie da, men jeg synes det er synd om du har solgt alt :(

@Captain Nintendo

Startet Retro1 sammen med Xevious (Og Olav?), vi hadde en god tone en stund. Kranglet vel litt også men husker deg stort sett som en trivelig fyr. Jeg husker du også hadde en bra samling, også husker jeg at du og Xev hadde et klipp der dere snakket om samling å sånn

Edited by ZeldaFreak_Reborn
  • Like 1

Dadaph    644

Guds fred og signe været! Kan med glede meddele om at jeg nå spiller igjen Metroid Prime på Wii sånn at @ZeldaFreak_Reborn har en tekst å glede seg til! Kjøp inn popcorn, for dette er et gladspill!

• Upvote 1

Alyxx    76
On 4/24/2020 at 11:54 AM, Dadaph said:

Guds fred og signe været! Kan med glede meddele om at jeg nå spiller igjen Metroid Prime på Wii sånn at @ZeldaFreak_Reborn har en tekst å glede seg til! Kjøp inn popcorn, for dette er et gladspill!

Metroid Prime på Wii er vel den beste versjonen.

Dadaph    644

Om vi snakker spill som ble bedre med widescreen og motionkontroll (med Motion+ spesielt), havner Metroid Prime høyt oppe. Ved siden av Pikmin.

Wii gjorde en del bra ting, synd den ble oversvømt av shovelware med en eller flere z-er i tittelen.

Alyxx    76
5 hours ago, Dadaph said:

Om vi snakker spill som ble bedre med widescreen og motionkontroll (med Motion+ spesielt), havner Metroid Prime høyt oppe. Ved siden av Pikmin.

Wii gjorde en del bra ting, synd den ble oversvømt av shovelware med en eller flere z-er i tittelen.

Metroid Prime ble definitivt bedre på Wii etter min mening. Savner egentlig Wii'en litt. Lenge siden jeg har spilt på min nå.

7 hours ago, ZeldaFreak_Reborn said:

Og da er vi på vei OT  :thumbsmil:

Sorry. Får prøve å dra oss tilbake vel?

Edited by Alyxx

3 hours ago, Alyxx said:

Sorry. Får prøve å dra oss tilbake vel?

Bare så jeg har spurt.. Hva var poenget med det spørsmålet? Er det så vanskelig å vise respekt via nettet?

Jeg startet i utgangspunktet denne tråden for å mimre om gamle Retro1. Det at Dadaph nevnte han spiller et spill på Wii nå er innafor. Men når du eller dere fortsetter på den samtalen i denne tråden blir det lite artig. Du vet han kommer til å poste om det i siste spill du spilte tråden?

Men jeg har ikke tålmodighet til å prøve å moderere tråden og gidder rett og slett ikke å ha en diskusjon om dette med deg, Alyxx, så bare slå deg eller dere løs

De jeg har nevnt i OP vil nok se hva jeg har skrevet når eller om de logger på. Det holder for meg :)

Olav    62

Er det noe jeg ikke skjønner, så er det at du klarer å mimre over noe som var dramatisk og negativt. Du nevner jo flere brukere som rett og slett mobbet deg på den tiden (meg inkludert).

Tror flere av oss sleit nok med oss selv, det er jo ofte sånn harselering og mobbing oppstår. Men dette var en annen tid. Personlig synes jeg ikke det er så mye å hente ved å mimre over sånt, så jeg har egentlig lagt lokk på det. Det viktigste er at man lærer av det og prøver å være mer snill mot andre i fremtiden.

Kan godt hende jeg har en mer negativ vinkling enn det du har, men mobbing var det garantert...

Edited by Olav
  • Upvote 1

1 hour ago, Olav said:

Er det noe jeg ikke skjønner, så er det at du klarer å mimre over noe som var dramatisk og negativt. Du nevner jo flere brukere som rett og slett mobbet deg på den tiden (meg inkludert).

Jeg vet det var mye drama og mye som foregikk på den tiden. Både på dette forumet og andre. Men innimellom alt det som var negativt, så skjedde det minneverdige ting også. Slik som det at alle de medlemmene som var aktive, hver bidro med sitt i form av personlighet og avogtil samlingsbilder. Noen var mer aktive enn andre, og det er vel disse jeg husker best

Og nå såpass mange år senere, ser jeg tilbake på alt som skjedde her på forumet, med nostalgi og en liten tåre i øyekroken. Atmosfæren her på forumet den gang, om enn noe trykket og spesiell, var alltid veldig vanskelig å unngå.. Jeg mener, jeg kunne ikke forlate forumet og aldri logge inn igjen. Det var noe med atmosfæren som gjorde at jeg måtte returnere. Det var litt av magien med Retro1

Jeg pleide å frekventere flere spillforumer og et forum med paranormale tema den gang. Flere av forumene er borte nå, men uansett.. Det tok ikke mange postene på noe forum før spørsmålene "Hvor gammel er du?" og liknende spørsmål og lite trivelige kommentarer begynte å hagle. Det var ikke unikt for Retro1 for å si det slik. Så selvom noen her kanskje har vært utrivelige, så var det noe som var forumhverdagen for meg den gang

Jeg vet jeg hadde og sikkert fremdeles har en spesiell måte å skrive på, og at jeg den gang tidvis spammet tråder og chater. Og at jeg kunne være litt kvass i svarene mine. Og også at humoren min kunne oppfattes støtende, ettersom ofte mine forsøk på å være morsom kunne være basert på å påpeke en feil noen hadde gjort eller noe slikt. Så en vitsevits av ZeldaFreak kunne for andre fremstå som et forsøk på latterliggjøring og mobbing. Jeg beklager om noen har følt det slik

1 hour ago, Olav said:

Tror flere av oss sleit nok med oss selv, det er jo ofte sånn harselering og mobbing oppstår. Men dette var en annen tid. Personlig synes jeg ikke det er så mye å hente ved å mimre over sånt, så jeg har egentlig lagt lokk på det. Det viktigste er at man lærer av det og prøver å være mer snill mot andre i fremtiden.

Jeg har skjønt det at de som er utagerende overfor andre ofte ikke har det så veldig greit med seg selv. Det var en ting jeg aldri tenkte så mye over da, jeg trodde folk bare var kipe med meg pga jeg var meg. Klart, det å finne et lett mobbeoffer er vel ikke det enkleste å få til, men jeg skjønner at jeg var et av dem. Så på en måte skyldes det at jeg er meg, men kanskje ikke helt på den måte jeg sa til meg selv den gang

Så håper jeg at du, eller dere da, har det bra nå og at ting har ordnet seg. Jeg respekterer dere alle som personer, og jeg beklager om noen av svarene mine noengang resulterte i at dere ble såret. Jeg satt jo der foran PCen og prøvde å forsvare meg. Noe jeg ikke klarte særlig bra.. Men likevel så føler jeg at nå i ettertid har det gjort at jeg har kommet styrket ut av dette som skjedde. Jeg bærer ikke nag til noen av dere. Som du sier var det en annen tid, men på mange måter, så var det en fin tid

Jeg respekterer at du har lagt lokk på det, Olav, men følte likevel at jeg måtte eller kunne poste et lite svar til svaret ditt. Du er jo absolutt en av dem jeg husker best fra gamledager her, og jeg setter veldig pris på at du tok deg tid til å poste et svar. Uansett da, jeg tenker at på en måte kan det være greit å "snakke litt om" nå i ettertid, mye grunnet at det ikke var lett å gjøre tidligere da det hadde tendens til å bli en smuuule opphetet i prosessen. Men nå er vi jo alle voksne og konverserer på en annen måte. Og det å være snill med andre, er viktig

1 hour ago, Olav said:

Kan godt hende jeg har en mer negativ vinkling enn det du har, men mobbing var det garantert...

Når jeg leser svaret ditt, og også samtalen vår i chaten, ser jeg at du har en litt mer negativ vinkling enn meg, det stemmer. Men ettersom alle husker ting forskjellig, betyr vel det at feks du, Xevious, Traser (GB-samleren) og meg har forskjellige følelser tilknyttet gamle Retro1. Og det er helt greit, for det er jo slik det er. Men det er nettopp disse følelsene jeg har tilknyttet gamledager her som gjør meg nostalgisk uansett hvor mye negativt som foregikk

Ang mobbing, altså, jeg skal innrømme at jeg enkelte ganger satt og var temmelig rød i øynene og småstresset når jeg deltok i disse hendelsene. Men istedenfor å tenke tilbake på dette som mobbing, kan vi ikke heller se på det som en slags livserfaring? Som jeg sa tidligere i posten, jeg føler jeg kom styrket ut av dette, så på en måte hadde da den "mobbingen" en positiv effekt på meg

Olav    62

Joda, du har helt rett, det er nok bare jeg som har forstørrelsesglass på det negative. Min personlighet har, blant annet, en kombinasjon av pessimisme og realisme. Det er en uheldig kombinasjon, spør du meg. Uansett, denne tråden handler ikke om min personlighet, så jeg skal heretter holde meg til emnet og mimre litt.

Alt i alt er det fint å se at du ikke fikk tydelige arr av den umodne nettmobbingen som stadig oppsto her inne, men heller ble sterkere. :thumbsmil:

Jeg har vel en del gode minner fra Retro1, spesielt fra startfasen - rundt 2005-2006. Da hadde vi ikke et dedikert domene, ting var meget uprofft. Tror vi brukte mypunbb, men det kan hende jeg tar feil der. Spennende var det da det begynte å bli en god del aktivitet, og på et tidspunkt var jo forumet relativt populært, faktisk! Xevious/kornholio var ganske god på å underholde og holde forumet interessant for nye medlemmer. Retro1 hadde jo vært ingenting uten ham, og det er litt vemod i å tenke på at han en dag bare forsvant fra forumet. Men gode ting har vel også en slutt... Forumet var vel allerede på vei ned da han forsvant uansett.

I grunn er det ganske rart å se siden sånn som den er i dag. Nesten overraskende at ingen har dratt ut respiratorpluggen ennå, koster sikkert flere hundre kroner i året å holde siden oppe. Kudos til personen som fortsatt betaler. Er vel kanskje Kyrre som gjør det?

Edited by Olav
slurvefeil
  • Upvote 1

Marfik2    217

Jeg startet min retro1 karriere helt tilbake i 2013.
Det var mye mer aktivitet da enn det er nå, men husker til og med da var det mimring over hvor mye bedre ting var før.
Flere tråder og poster om en forsvunnet gullalder og der alle disse halvgudene postet daglig. 

Sikkert fint for de gamle medlemmene, men det er ikke veldig spennende for de nye.
Man avler ikke akkurat nye ildsjeler, og da er det bare opp til disse gjenværende titanene å bære resten på sine skuldre.

Så jeg ble egentlig aldri overrasket når aktiviteten døde ut.
Men ja, tre ganger tre hurra for våre falne helter.

Olav    62

Jepp, det er nok ikke så spennende for nye brukere, men når gnisten har forsvunnet er det godt for oss "oldschool"-medlemmer å mimre litt (har klart å tenke litt mer positivt om den tiden etter det ZeldaFreak skrev). De som ikke liker det kan jo lett klikke seg videre til en annen tråd. :)

Edited by Olav
  • Upvote 1