Jump to content

Recommended Posts

Pefo57    3

Hei,  jeg har en fantastisk historie jeg ønsker å dele. Jeg var innom den lokale Ringo butikke  som holder på å legge ned. Eierne er blitt eldre og de ønsker ikke drive butikk lengere. Jeg skulle bare inn og kjøpe gave til min yngste datter, da vi ser det ligger noen DS saker på en hylle bak disken. Vi var egentlig på tur ut i bilen, da heg kom på disse DS sakene  så jeg sprang inn igjenn, siden barna mine har hver sin DS. Bak disken låg det gamle spill og konsoll saker. De hadde funnet en del gamle leker på lageret, noen langt over 30 år gamle. Jeg kjøptealt jeg fant til DS, spill til 10kr stk, kabler, kabler til gameboy og så raska jeg med meg et snes spill som låg der for 50kr. Det eneste spillet til supernintendo. De bak disken ble kjempegladover at noen fant nytte i de gamlespill sakene, da de trodde de aldri kom til å bli kvitt de. Spillet het for Starwing Competition. Jeg kom hjem og la utovermin gameboy player, som fortsatt er uåpnet i orginal eske og de andre sakene og tok et bilde. Jeg delte bilde på en spill gruppe på fb. Tenkte jeg kansjekom til å få litt blest rundt den uåpnede gamboy playern jeg kjøpte til gamecuben min, ( som jeg heller aldrihar hørt om før jeg fant den). 

Da begynner folk å opplyse meg om spillet, at det var verdt over 1000kr og jeg fikk bud på 1000kr med en gang. Jeg la det så ut på finn, for å se hva folk er villige til å by meg, men jeg er fortsatt usikker på salg. Tenkte jeg skulle legge det ut her, da jeg las en tråd om spillet når jeg googlet det. Høre hva dere her sier? :) jeg vor i ei lita bygd.  7000 innbyggere, så den konkuransen ringo her hadde i 1993, var det kok ikke mange som dukket opp på. Spillet er så nytt og flott som du kam få det. Det er ikke en skade eller ripe eller noe som helst i etikett eller noen plass. Det har kun ligget i skuffen bak disken der  siden konkuransen var ferdig og frem til fredag nå, da jeg kjøpte det. Jeg dro såklart umiddelbart tilbake da butikken åpnet igjenn og kjøpte 3 søppelsekker full av gamle leker i orginal embalasje som aldri har vørt åpnet.  Heller det en at en snill far kjøper det til gutten sin på 5 år, å så går store verdier rett i vasken. :P jeg ønsker litt info om spillet og pris vurdering. Jeg usikker på salg enda, eller om jeg bare kanskje skal gjemme det unna i 30 år til, å så selge det :D men jeg er interessert i å høreog lære litt om det. Er det sant det bare var 2000eksemplar av spillet? Eller gjelder det kun starwing? Eller både starwing og starfox som er det amerikanske navnet på spillet. (De måtte vel velge et annet navn her, da de tok patent på navnet i usa). Håper på god respons og at jeg kan lære litt. Det er iallefall en helt vill historie som sitter i meg enda, etter noen dager. 

20200612_192354.jpg

20200612_211244.jpg

Boomstick    100

Fantastisk! Det er så moro å høre at det fortsatt finnes skatter der ute!

Jeg er ikke noen ekspert på denne varianten, og generelt sett er jo ikke disse konkurransekassettene vært penga for spillene sin skyld. Men de er jo uhyre sjeldne, og spennende i et samlerperspektiv.

Jeg kjenner ikke til at det har dukket opp noen andre av disse i Norge. Spennende å høre om noen husker noe mer. Kan dette være første bekreftelse på at denne konkurransen gikk i Norge? Ser jo kassetten har UKV-kode (Storbritannia), men det trenger ikke bety at den stammer fra en engelsk konkurranse. De produserte sikkert bare opp to varianter; en til PAL og en til NTSC.

Hvis du får anledning burde du spørre butikkinnehaverne om de husker noe om konkurransen, og om de kanskje har noe trykksaker eller plakater fra den. Det skal visstnok finnes en manual også, men hvis du trodde spillet var sjeldent....

Kanskje det finnes noe informasjon eller annonser i Nintendomagasinet fra 1993-årgangen. Har komplett samling hjemme, skal jammen ta en kikk.

Lykke til videre, enten du selger eller beholder (jeg er ikke en aktuell kjøper).

Pefo57    3

Ja, jeg snakket med sønnen dere, å han husker konkuransen de hadde. Skal sjekke med de i dag.

Pefo57    3

Snakket med de  og de husker konkuransen. De husker også å ha hatt lærdue konkuranse på nintendo. De skulle lete etter boka og trykksaker frs konkuransen. 

Pefo57    3

Ok? Nei har ikke sett det. Her på forumet? Jeg har aldri brukt dette før, så kan lite med det. Skal sjekke

Pefo57    3
33 minutes ago, ZeldaFreak_Reborn said:

Kan bekrefte at Pefo57 virker som en trivelig fyr, om det har noe å si :thumbsmil:

Om du kjøper et objekt så skal man aldri kjøpe historien, jeg samlerting fra verdenskrigene, og der er det en gylden regel. Så om jeg er trivelig eller ei, skal ikke spille noe rolle for prisen eller om historien er sann eller ikke :D men nå er den sann, og jeg håper virkelig at eierne finner noen trykksaker fra konkuransen, slik at jeg ikke bare kan bevise det, men også gjøre en hel pakke ut av det om jeg blir å selgespillet :D det hadde vært gøy!! 

• Upvote 1

Zerqent    279
8 minutes ago, Pefo57 said:

Om du kjøper et objekt så skal man aldri kjøpe historien, jeg samlerting fra verdenskrigene, og der er det en gylden regel. Så om jeg er trivelig eller ei, skal ikke spille noe rolle for prisen eller om historien er sann eller ikke :D men nå er den sann, og jeg håper virkelig at eierne finner noen trykksaker fra konkuransen, slik at jeg ikke bare kan bevise det, men også gjøre en hel pakke ut av det om jeg blir å selgespillet :D det hadde vært gøy!! 

Dersom du vil bevise at den er ekte bør den kanskje åpnes så du kan vise kretskortet (er laget mye SNES reproduksjoner de siste 10 årene). Nei er ikke at jeg tviler på deg, men kan være kjøpere vil kreve det. Tror dog du trenger noen spesielle bits for å åpne ?

Kult fun uansett - som andre her er det lenge siden jeg har hørt om denne typen fun (og bare drømt om selv) :)

14 minutes ago, Zerqent said:

Dersom du vil bevise at den er ekte bør den kanskje åpnes så du kan vise kretskortet (er laget mye SNES reproduksjoner de siste 10 årene).

Akkurat det er vel det første man bør gjøre.. Altså iallfall før man mottar betaling. Om ikke da noen tar en mad sjanse, og ender opp med en ekte cart

14 minutes ago, Zerqent said:

Nei er ikke at jeg tviler på deg, men kan være kjøpere vil kreve det. Tror dog du trenger noen spesielle bits for å åpne ?

Jo "bitsene" er vel GameBit 3.8 tror jeg :)

Som man også får som skrutrekkere

GameBit 4.5 er litt større og til konsoller?

Edited by ZeldaFreak_Reborn

Skalle    83

Kul historie, og veldig artig å ramle over en slik sjeldenhet. For noen år tilbake lå disse på tre, fire tusenlapper. Om den prisen fremdeles er gjeldende i dag, vet jeg ikke. Har en selv i hylla her, men min kassett har ikke samme artige historie som din!

• Like 1

Pefo57    3

Ja, de ligger nok på den prisen enda. Selv om høyestebud hittil kun har vært på 2000kr. Men kommer ikke til å selge for det. :D men i følge butikk eieren, så kom disse uten bok og uten boks, i en nintendopose som var forseglet. Mulig noen instrukser om konkuransen med. 

Boomstick    100

Fant dette oppslaget i Club Nintendo, som kan tyde på at det kom totalt 250 eksemplarer av spillet til Norge. 

Noen som kjenner vinneren? 

20200620_013026.jpg

Pefo57    3
18 hours ago, Boomstick said:

Fant dette oppslaget i Club Nintendo, som kan tyde på at det kom totalt 250 eksemplarer av spillet til Norge. 

Noen som kjenner vinneren? 

20200620_013026.jpg

Det er kult :D

Sinfour    461

Veldig kul historie :D Det er så veldig veldig sjeldent at man kommer over noe som har tatt vare på dette i så mange og samme butikk. Jeg er da også veldig spent på alle disse lekene i original emballasje du fikk kjøpt, har du bilde av dette også?
Har sett flere med StarWing comp kassett og flere har vært til salgs her i Norge. 

Pefo57    3
21 minutes ago, Sinfour said:

Veldig kul historie :D Det er så veldig veldig sjeldent at man kommer over noe som har tatt vare på dette i så mange og samme butikk. Jeg er da også veldig spent på alle disse lekene i original emballasje du fikk kjøpt, har du bilde av dette også?
Har sett flere med StarWing comp kassett og flere har vært til salgs her i Norge. 

Ja, jeg har bilder :D jeg selger de nå. Sifra om du er interessert i noe. Har lego blandt annet

20200623_171154.jpg

20200623_170354.jpg

20200615_210436.jpg

20200614_155143.jpg

20200615_193708.jpg

Pefo57    3

Fikk ikke lastet opp flere bilder, men du kan skrive på meg på fb, så skal jeg sende.  Bare småtteriet jeg fikk lastet opp her no ;) finner meg på fb som Petter Forberg. Er bare en av meg.  Men i tilfelle , så har jeg profilbilde sammen med den svarte katten min. 

Sinfour    461

Ah, jeg tenke kanskje at denne butikken hadde funnet frem gamle Turtles og He-Man figurer som kunne ligget gjømt på loft frem til nå. For det er jeg veldig interessert i :)

Pefo57    3

Nei, ingen figurer. Men gamle tyco bilbane saker, lego system, lego city jernbane bokser som er ute av produksjon, RC saker, dampmaskin deler  som er produsert i vest tyskland,  nikko batteriladere, Sega strøm adapter, osv osv

• Like 1

Pefo57    3

En god del saker til nintendo ds, ds lite og 3ds. Og headset ledning til gameboy/ gameboy advance  slik at man får koblet til headset

Sinfour    461

OK takk :) Jeg har mye slikt utstyr liggende selv. Uansett moro at slikt dukker opp i dag. De kunne jo faktisk kanskje hatt supernintendo i eske og slikt liggende, man vet jo aldri om det var mye returordninger den gang. 

Pefo57    3

Ja, de hadde en uåpnet gameboy player til gamecube :D jeg kjøpte den for 149kr 

• Like 1