Jump to content
Changis

SCN spill med UKV merking? Secret of Mana

Recommended Posts

Changis    10

Jeg har ett Secret of Mana CIB som jeg hele tiden har trodd er en Frankenstein utgave (satt sammen) ettersom cart label og manual er merket SCN mens plakat og eske er merket UKV.
la også merke til at baksiden av cart'en er merket UKV også.
Men ved å søke på bl.a. tradera og funnet flere SoM SCN som har UKV bakside, lurer jeg derfor på om dette kanskje er vanlig og at utgaven min ikke er så frankenstein som jeg trodde..

ser også at min Mario Paint SCN cart er merket UKV på baksiden..

noen som kan hjelpe med dette? eventuelt om du har spillet CIB selv, kunne du sjekket hvilke regioner eska og plakaten har, samt baksiden av carten?

Changis    10

oppdatering.

Det ser ut til at jeg har en frankenstein versjon da jeg fant en eske som viser SCN...
Link til Tradera annonse med SCN eske sjekk bilde 3 og 4

Ble kjøpt her på forumet i sin tid av Xevious Link til original annonse
det er avbildet UKV på eska, men ble markedsført som SCN
Ville nå tro at en retro1 admin ville påpekt at den var sammensatt fremfor original? eller kanskje jeg tar feil?

19 hours ago, Changis said:

la også merke til at baksiden av cart'en er merket UKV også.

Kan det ha noe å gjøre med at spillet er på engelsk at det er "UKV"? Mulig PAL spill med engelsk tekst ble laget, også hadde de på label på baksiden med UKV. Etter det ble de merket med aktuell region foran, slik som feks SCN

Kan det være det samme med feks Zelda ALttP? At bakre label på PAL med engelsk tekst alltid sier UKV men at label foran sier hvilken region det faktisk er?

Samme med "kartet" til SoM, igjen, Zelda ALttP. Det "Top Secrets" heftet er vel alltid merket UKV uansett om spillet er SCN? På grunn av at det også er på engelsk, så er det jo UKV, men var pakket med et originalt SCN ALttP? Som kan være det samme som det kartet du snakker om

Og boksen, når det gjelder eldre spill mistenker jeg at det kunne variere om det stod UKV eller SCN på flappen, men det aner jeg ikke. Uansett interessant :)

Edited by ZeldaFreak_Reborn

Changis    10
8 hours ago, ZeldaFreak_Reborn said:

Kan det ha noe å gjøre med at spillet er på engelsk at det er "UKV"? Mulig PAL spill med engelsk tekst ble laget, også hadde de på label på baksiden med UKV. Etter det ble de merket med aktuell region foran, slik som feks SCN

Kan det være det samme med feks Zelda ALttP? At bakre label på PAL med engelsk tekst alltid sier UKV men at label foran sier hvilken region det faktisk er?

Samme med "kartet" til SoM, igjen, Zelda ALttP. Det "Top Secrets" heftet er vel alltid merket UKV uansett om spillet er SCN? På grunn av at det også er på engelsk, så er det jo UKV, men var pakket med et originalt SCN ALttP? Som kan være det samme som det kartet du snakker om

Og boksen, når det gjelder eldre spill mistenker jeg at det kunne variere om det stod UKV eller SCN på flappen, men det aner jeg ikke. Uansett interessant :)

At bakre label har UKV kan nok være vanlig, da jeg som nevnt har en Mario Paint som er merket likt, og har sett andre SoM som også har UKV på baksiden..
og fullt mulig at ting som plakater og ekstra ting kan være merket UKV og det bare trykkes en haug av de som fordeles på de forskjellige regionene
men er litt rart da at det finnes esker til SoM merket med SCN også.. kan det finnes to utgaver av SoM SCN? en ren SCN og en UKV?

Skulle likt å hørt Xevious sine tanker om dette, da det var han som solgte meg det både SoM og Mario Paint, eller om noen andre har SoM SCN og kan sjekke dette

Changis    10

fant en ny annonse på finn hvor eska er SCN, viser ikke region på kartet eller bakside av kart..

mistenker mer og mer at det jeg trodde var en SCN utgave faktisk er en "plukk og miks" utgave :(

Finn annonse

Edited by Changis
link

Zerqent    279

Fant frem min kopi som jeg fikk av en Buddist en gang i historien :D

Spillet har norsk prislapp på seg. (EDIT: kan like godt være svensk eller dansk forsåvidt, 698 på generisk prislappmaskin)

EDIT2: Ser jeg har samme svarte 'seal' som han fyren i finn-auksjonen over.

Eske:

- Flap: SNSP-K2-SCN

- Bakside: SNSP P K2 har også "Imported to scandinavia by Bergsala AB"

Plakaten/Kartet (dobbeltsidig):

P-SNSP-K2-SCN (plakatsiden()

Cart:

Forside: SNSP-K2-SCN

Bakside: SNSP-UKV

Instruksjonsbok: (Svensk, Dansk, Finsk)

Bakside: "Imported to scandinavia by Bergsala ab2

I tillegg:

- Consumer Information Booklet - SNSP-SCN-1

- Gameboyreklame P(BER)SNSP-SCN-1

- Registreringskort med DA/SE/NO/FI språk - merket SNSP-SCN-2

Edited by Zerqent

Changis    10
4 minutes ago, Zerqent said:

Fant frem min kopi som jeg fikk av en Buddist en gang i historien :D

Spillet har norsk prislapp på seg.

Eske:

- Flap: SNSP-K2-SCN

- Bakside: SNSP P K2 har også "Imported to scandinavia by Bergsala AB"

Plakaten/Kartet (dobbeltsidig):

P-SNSP-K2-SCN (plakatsiden()

Cart:

Bakside: SNSP-UKV

Instruksjonsbok: (Svensk, Dansk, Finsk)

Bakside: "Imported to scandinavia by Bergsala ab2

I tillegg:

- Consumer Information Booklet - SNSP-SCN-1

- Gameboyreklame P(BER)SNSP-SCN-1

- Registreringskort med DA/SE/NO/FI språk - merket SNSP-SCN-2

Altså er mistanken min korrekt og bare Cart og Manual er SCN, eske og plakat UKV.

Er jo litt betenkelig at Xevious listet den kun som SCN når den etter alle tegn er sammensatt av forskjellige regioner..

Kanskje jeg burde nevne han i "selgere du bør være obs på"? :P

Edit. Takk for at du sjekka :)

Edited by Changis

Zerqent    279

Vel kan jo være han ikke var klar over at det var miks? Og han hadde også bilde av at eska var UKV? (Eneste som mangla bildet av var plakat-siden).

Uansett, det er vel år og dag siden nå, og såvidt jeg har fått med meg var det vel litt trøbbel med handler med Xevious på slutten... 

Changis    10

Det er vel rundt 10 år siden :P yngre og summere og stolte vel kanskje litt blindt da han tross alt er storsamler og admin her inne :P

Ikke noe å gjøre med det uansett, men skal selge unna samlingen så må være sikker på at det blir korrekt lista.. kjedelig at det viste seg å være frankenstein utgave :/ 

Var mest opptatt av å få klarhet i om SCN utgivelsene kom med ukv kart og eske..

Ja ja :P

On 10.8.2020 at 2:44 PM, Changis said:

Var mest opptatt av å få klarhet i om SCN utgivelsene kom med ukv kart og eske..

On 7.8.2020 at 5:55 AM, ZeldaFreak_Reborn said:

Kan det ha noe å gjøre med at spillet er på engelsk at det er "UKV"? Mulig PAL spill med engelsk tekst ble laget, også hadde de på label på baksiden med UKV. Etter det (bakre label) var på plass, ble de muligens merket med aktuell region foran, slik som feks SCN

Kan det være det samme med feks Zelda ALttP? At bakre label på PAL med engelsk tekst alltid sier UKV (?) men at label foran sier hvilken region det faktisk er? Dette gir faktisk mening

Samme med "kartet" til SoM, igjen, Zelda ALttP. Det "Top Secrets" heftet er vel alltid merket UKV uansett om spillet er SCN (versjon)? På grunn av at det også er på engelsk, så er det jo UKV, men var pakket med et originalt SCN ALttP? Som kan være det samme som det kartet du snakker om

Changis    10

"Scn utgivelsene" som i SoM utgivelsene (om det var flere utgivelser)

Kanskje ikke så bra formulert :P

5 minutes ago, Changis said:

"Scn utgivelsene" som i SoM utgivelsene (om det var flere utgivelser)

Kanskje ikke så bra formulert :P

Ang eske så er det mulig tidlige spill ble solgt som UKV og senere ble SCN her i SCN regionen? Slik at kanskje begge deler kan være riktig? Noe slikt kan jo være mulig. Snakker da om boksen. Kart vil nok alltid være UKV når det er engelsk versjon mistenker jeg

Beklager tekst i bold, er ikke meningen å ROPE!!! 

MEN FÅR IKKE SLÅTT DET AV!!!

Changis    10
1 minute ago, ZeldaFreak_Reborn said:

Ang eske så er det mulig tidlige spill ble solgt som UKV og senere ble SCN her i SCN regionen? Slik at kanskje begge deler kan være riktig? Noe slikt kan jo være mulig. Snakker da om boksen. Kart vil nok alltid være UKV når det er engelsk versjon mistenker jeg

Ettersom kartet også finnes i SCN så lener jeg meg mer mot at det er en miks fremfor at det finnes to utgaver av SCN SoM, en ren og en miksa.. it just doesn't make sense..

Sånn jeg nesten lurer på om jeg kan få mer i verdi om jeg selger eske og plakat for seg og spill og manual for seg

Fikk slått av bold igjen.. Happy days :8D:

SCN kart? Det var jeg ikke klar over men er jo veldig merkelig at det finnes.. Burde da kun eksistert UKV, SFRG og NOE (?)

Kan som sagt sagt være at tidlige versjoner kom som en UKV/SCN miks, men at det senere ble "ren" SCN bortsett fra baksiden på cart. Det er jo bare spekulasjoner men likevel

Changis    10
15 minutes ago, ZeldaFreak_Reborn said:

Fikk slått av bold igjen.. Happy days :8D:

SCN kart? Det var jeg ikke klar over men er jo veldig merkelig at det finnes.. Burde da kun eksistert UKV, SFRG og NOE (?)

Kan som sagt sagt være at tidlige versjoner kom som en UKV/SCN miks, men at det senere ble "ren" SCN bortsett fra baksiden på cart. Det er jo bare spekulasjoner men likevel

Se svar over for en som sjekka sitt egne SCN SoM.

Tviler egentlig på det, hvis de trykker SCN på cart og manual, hvorfor da blande med UKV lart og eske for så å gi ut rene SCN etterpå?

Tviler på Bergsala hadde gjort noe slik

21 minutes ago, Changis said:

Se svar over for en som sjekka sitt egne SCN SoM.

Det har jeg sett tidligere i tråden men hadde glemt det igjen..

Ser nå at noen har et SCN kart

21 minutes ago, Changis said:

Tviler egentlig på det, hvis de trykker SCN på cart og manual, hvorfor da blande med UKV lart og eske for så å gi ut rene SCN etterpå?

Tviler på Bergsala hadde gjort noe slik

Jeg tviler også men det er jo en mulighet :P

Changis    10
19 minutes ago, ZeldaFreak_Reborn said:

Jeg tviler også men det er jo en mulighet :P

Liker optimismen din :P

• Upvote 1

Changis    10
20 minutes ago, Sinfour said:

Har Zelda ALTTP som har Scn foran.. eler bak.. og UKV motsatt. 

Ja, det kan se ut som om flere snes SCN spill har UKV på labelen bak, men jeg er nok også ganske sikker på at det er eneste plassen på en SCN utgivelse du finner.. mulig plakater og slikt som ikke trenger oversettelse er merket UKV, men eske og manual etc er nok alltid SCN ettersom det kommer igjennom Bergsala

• Like 1