Jump to content
Kraid

Hvilket spill rundet du sist?

Recommended Posts

maD_mAN1983    998

To the Moon - Fantastisk story, brukte 3-4timer på å fullføre det, anbefales på det sterkeste, håper på flere av denne typen spill fra de folka

Var litt usikker på hva jeg skulle føle når dem reddet broren men samtidig gjorde så han ikke dro på kino med River som da gjorde at dem ikke endte opp i sammen, var jo bra det med broren, men trist det med River...

Men ble gledelig overasket når hun dukket opp igjen etterpå, og dem dro til månen i sammen, ihvertfall i minnene hans.

Diztar    723

To the Moon - Fantastisk story, brukte 3-4timer på å fullføre det, anbefales på det sterkeste, håper på flere av denne typen spill fra de folka

Var litt usikker på hva jeg skulle føle når dem reddet broren men samtidig gjorde så han ikke dro på kino med River som da gjorde at dem ikke endte opp i sammen, var jo bra det med broren, men trist det med River...

Men ble gledelig overasket når hun dukket opp igjen etterpå, og dem dro til månen i sammen, ihvertfall i minnene hans.

Helt enig. To the Moon var helt utrolig bra. Jeg ble helt oppslukt av historien. Et av mine sterkeste øyeblikk fra spillverdenen.

Et nytt spill fra de samme folka er bekreftet. Husker ikke navnet. Et eller annet med bird :P

Edited by Diztar

maD_mAN1983    998

Helt enig. To the Moon var helt utrolig bra. Jeg ble helt oppslukt av historien. Et av mine sterkeste øyeblikk fra spillverdenen.

Et nytt spill fra de samme folka er bekreftet. Husker ikke navnet. Et eller annet med bird :P

Bird Story, skal være i samme univers, men ikke med samme folk, også skal det foregå litt før To the Moon historien, men skal vell med tiden komme en episode 2 av To the Moon serien også

Guyra    903

Første gang jeg spilte det var vel for rundt åtte år siden, kort tid etter det hadde kommet ut. Daværende kjæreste kjøpte det med seg hjem, og vi satt og bekjempet den ene etter den andre. Men jeg tror vi kun kom litt over halvveis i spillet før vi satte oss fast, og vi var dessverre altfor raskt over på et annet.

For rundt tre år siden spilte jeg det fra starten av igjen, denne gangen med ei venninne og arbeidskollega. Vi kom oss helt til slutten, men akkurat idet vi red til området hvor den siste "bossen" holdt til møtte vi på en game breaking bug som gjorde at alt i spillet frøs, med unntak av fysikkeffektene - klærne og håret på karen, samt halen og manen på hesten, bevegde seg fortsatt som om vi var i full gallopp, stillestående og svevende kropper til tross. Etter litt frustrasjon, samt leting på Google, fant vi ut at den eneste måten å "fikse" bugen på var ved å starte spillet på nytt, med en ny save fil. Det skjedde ikke.

Endelig tok jeg motet til meg igjen, denne gangen alene. Og etter kun et par dager med spilling etter jobb har jeg nå endelig rundet Shadow of the Colossus! Og det var absolutt verdt det! For et fantastisk spill dette er, og slutten skuffet ikke! :D

Så nå bærer det nok straks videre på Ico, gitt! ;)

eifoerde    221

Oo.. kanskje eg skulle spilt det og ikkje bare ha det stående i hylla.. kom gjerne med tilbakemelding på Ico også, det står pent ved siden av shadow of the colossus og samler støv :-)

Guyra    903

Det er bare å sette i gang, eifoerde! Fantastisk spill! Ikke spesielt langt om du kan det, men jeg kommer definitivt til å spille det igjen en gang. Kanskje flere ganger. På tross av at jeg sjeldent spiller spill om igjen. ;)

Skal komme med tilbakemelding på Ico også, som kronologisk sett er etter SotC - begynner sannsynligvis på det til uka. :)

Edited by Guyra

Atlaz    29

Metroid: Fusion! Og har gått videre til Metroid Zero Mission. Begge spilles / ble spilt på en DS Lite siden det er så mye mas med dårlig backlight etc på GBA konsollene (bortsett fra den som da har backlight og som er umulig å få tak i). Imponert over batteritiden til DS!

Etter dette blir det Metroid Prime: Hunters, også på DSen. Reiser mye med jobben for tiden så da blir det håndholdt kos :)

Guyra    903

Rundet World of Illusion, starring Mickey Mouse and Donald Duck, til Sega Mega Drive - i coop med guttungen på snart fem år! :D

• Upvote 1

Dadaph    634

Rundet Deus Ex: Human Revolution igår. Det er det første Deus Ex-spillet jeg har spilt.

Spiller vanligvis aldri skytespill på konsoller da jeg rett og slett ikke takler å sikte med stikkene, men her fikk jeg WiiU-versjonen ny veldig billig, så jeg fant ut at jeg skulle gi det et forsøk. Til min store glede, viste det seg at dette spillet kan spilles på svært mange forskjellige måter, og slikt jeg spilte, kom jeg faktisk gjennom spillet uten å avfyre et eneste skudd(bortsett fra av og til med stungønnern).

Veldig god sniking, og fantastisk bruk av gamepaden. Plottet var også ganske bra, og jeg må si at selv om jeg ikke er fan av når spill avsluttes med moralske valg, fungerte det her helt fantastisk. Kanskje fordi man får fire valgmuligheter, og alle er moralske gråtoner?

Eneste negative jeg kan si er at jeg følte spillet var litt for langt. Liker å få valutta for pengene, men det var ett oppdrag nær slutten av spillet som kom ut av ingensteder, som ikke hadde noe relevans med resten av plottet, og som i tillegg var svært frustrerende fordi man mister alt man har av gjenstander og ferdigheter man har arbeidet seg opp til gjennom resten av spillet. Dette ene oppdraget gjorde at jeg gikk lei før slutten, og fungerte dermed svært dårlig i forhold til resten.

Sett bortsett fra det, var spillet veldig fengslende, og jeg likte spesielt at alt hadde en såpass åpen tilnærming.

Åja, spillet var altfor deprimerende brunt. Er dagens spillere allergiske mot litt farger?

Føler jeg burde spille originalen nå. Jeg eier det, men PCen min døde den ene gangen jeg skulle starte på det, og da jeg fikk ny PC, var det nyere spill som fristet.

Edited by Dadaph
  • Upvote 1

Guyra    903

Rundet DuckTales: Remastered til PS3. Har egentlig allerede rundet det hos andre på Wii U tidligere, men kjøpte meg det selv nå og følte for å spille igjennom det igjen. Bra spill! :)

Dadaph    634

Warcraft 3...

Ja, spilt det før, men lenge siden. Det er et bra spill, og storyen fantastisk, men helt ærlig, får det meg til å savne ting fra Warcraft 2.

Det er rett og slett for lite oppdrag som fokuserer på basebygging, og nærmest samtlige(minus en viss Night Elf nær slutten) kan man klare ved å ha en base på ett sted. Sett det imot Warcraft 2 og tilleggspakken der spesielt, hvor man må planlegge mye mer, både hvor man setter opp sin første base og hvilken av fiendebasene man tar først for å få utnyttet ressursene mest mulig. I nesten samtlige brett i WC3(minus det ene NE-brettet nevnt over) starter man med en halvbygd base og en gullgruve med nok penger til at man klarer seg godt gjennom hele oppdraget og vel så det.

Det var også altfor mange sånne oppdrag hvor man bare går fra A til B i en hule, helt uten bygging overhodet. Disse kjedet meg. I tillegg var spillet på den lette siden, til og med lettere enn WC2, vil jeg si. Og jeg savnet båtene :(

Hopper videre på Frozen Throne, som jeg ikke har spilt før, og krysser fingrene for at det funker litt bedre for meg.

• Upvote 2

bystjerna    77

Spilte igjennom Resident Evil DS idag, igjen. Har ingen anelse om hvor mange ganger jeg faktisk har rundet det, et utrolig bra spill som etter min mening passer bedre på DS enn det gjorde på PS1. En av top 3 DS-spill.

Yoshine    1506

To The Moon

Må oppleves! Og ja, oppleves, ikke spilles. Historien er alt, og den er veldig god. Må innrømme at det kom en tåre i øyekroken et par ganger, og samtidig er humoren i spillet perfekt etter min smak :) Platypus!

(Hvis noen har spill å anbefale i samme sjanger/kategori skrik ut, jeg vil ha mer!)

maD_mAN1983    998

de folka driver vell å lager et spill til, men spørs når det blir ferdig da, tror det skulle være en prequel til To The Moon, men skal ikke garantere det, du får se om du finner siden dems så ser du det :P

• Upvote 1

Dadaph    634

Bravely Default, som jeg har holdt på med ca et halvt år... men vet ikke om jeg egentlig rundet det.

Trodde jeg var smart og fant en "snarvei" til slutten, eller eventuelt hva som skulle til for at slutten skulle skje(det gir ingen mening, men de av dere som har spilt spillet så langt vet hva jeg snakker om).

Viste seg at jeg fikk "den dårlige slutten" og den "ekte slutten" fortsatt er enda et halvt år unna.