Jump to content
T-Rex

Film - Hva så du sist?

Recommended Posts

T-Rex    2

Hvilken film så du sist? Hvis du vil skrive noen ord om den er det bare fint!

Pink panther: a shoot in the dark

rank: 8/10

kommentar: Morsom film, hvor ikke et minutt er uten humor. Anbefales

tittel: Alone In the Dark

rank: 1/10

kommentar: Uwe Boll har gjort det igjen, han har voldtatt enda et spill og lagd film av det. I samme gode stilen som House of the Dead og Bloodrayne er Alone In the Dark helt uten plott og mening. Hvordan i hule heiteste hr. Boll klarer å få med kjente skuespillere som Stephen Dorff (Blade), Christian Slater (Very Bad Things) og Tara Reid (Van the Man/Scrubs) i filmen sin er meg ufattelig. Har de i det hele tatt lest manuset? Har de som skrev manuset i det hele tatt lest manuset? Tvilsomt. Det eneste som er med på å trekke filmen opp til en 1'er er noen ganske artige filmeffekter. Men ikke engang allverdens CGI kan redde denne filmen fra å være en one way bus ride to pukeville.

og når folket her gjør slik etter hver film skal jeg oppdatere denne posten og legge inn deres "greier". :P

tittel: Alone In the Dark

rank: 1.6/10

imdb rank: 2.2/10

kommentar: Uwe Boll har gjort det igjen, han har voldtatt enda et spill og lagd film av det. I samme gode stilen som House of the Dead og Bloodrayne er Alone In the Dark helt uten plott og mening. Hvordan i hule heiteste hr. Boll klarer å få med kjente skuespillere som Stephen Dorff (Blade), Christian Slater (Very Bad Things) og Tara Reid (Van the Man/Scrubs) i filmen sin er meg ufattelig. Har de i det hele tatt lest manuset? Har de som skrev manuset i det hele tatt lest manuset? Tvilsomt. Det eneste som er med på å trekke filmen opp til en 1'er er noen ganske artige filmeffekter. Men ikke engang allverdens CGI kan redde denne filmen fra å være en one way bus ride to pukeville.

tittel: Hooligans

rank: 8.4/10

imdb rank: 7.3/10

kommentar: Endelig ser jeg Elijah Wood i en rolle hvor han virkelig er en badass! Utrolig bra! Filmen har verdens beste dialekt, cockney! Røff østkant london dialekt, og det får hvem som helst til å høres ut som en skikkelig badass. Hooligans tar for seg fotball miljøet i england, der hvert lag har et Firm (Gjeng) som må skaffe seg respekt ovenfor andre Firms. Elijah blir dratt inn i GSE (West Ham Uniteds Firm) og snart er det gjengslagsmål og blod så langt øyet kan se! En god historie, bra kameraføring og godt skuespill gjør Hooligans til en av de bedre filmene jeg har sett på lenge!

T-Rex    2

Scream:

Thingy: 8/10

IMDb thingy: ca 7/10

Jeg må si jeg har digget denne filmen siden jeg så den i 7 års alderen. :P Wes Craven har laget en av nåtidenes beste tenåringsgrøssere! Det jeg liker best er at morderene er ukjent helt til slutten. Fikk sjokk når jeg så hvem det var, og da vet jeg at jeg ser en god film!

Nettopp sett Underworld Evolution, som ENDELIG kom fra Playusa.com etter knappe TRE uker!!!

Uansett, filmen var veldig bra den i all sin HD redigerte kvalitet! Filmen plukker opp der den forrige slutta og fører videre en spennende saga om Vampyrer og Lycantroper. Anbefales til alle som liker fantasy.

Den siste filmen jeg så var Elektra som jeg så igår. Kjøpte den fordi jeg måtte, siden jeg MÅTTE ha Terminator 2 som lå i samme dobbelpakke.

Det var som jeg trodde: Ikke min type film. Demoner og dritt og kødd og bare ræva. OK, det var litt skyting, og et par nice damer, men jeg satt tilslutt bare å ventet på at filmen skulle bli ferdig. + for skyting, damer, litt hand to hand combat. Også var det ei hagle der :D.

Rank: 3/10. Egentlig ikke verdt å se, men hvis du har sett alle de andre filmene og siden det er vanskelig å spille mens man eter; så kanskje.

Den er iallefall en film som ikke er verdt å kjøpe med mindre den er i en doublepack og du bare MÅ ha den andre filmen.

Men for all del, hvis du liker demonkødd uten noe særlig demoner, og totalt ufengende historie...

letalis    0

elektra suger..

Jeg så Red Sonja i går som var en av favorittene når jeg var bitte liten.. Nå var det litt flaut å se den :x Ikke så bra lenger liksom.

elektra suger..

Jeg så Red Sonja i går som var en av favorittene når jeg var bitte liten.. Nå var det litt flaut å se den :x Ikke så bra lenger liksom.

Hmm... Red Sonja (15år) var din favoritt som bitteliten? :lol:

Kraid    11
Nettopp kommet meg hjem fra Kino, så Superman Returns, og den var helt grei. Hadde faktisk ventet mer mer av den, var noe som manglet følte jeg.
Mange sier at skuespillet til hovedrolleinnhaveren ødelegger mye for filmen. Er du enig med dem som sier det?

Nettopp kommet meg hjem fra Kino, så Superman Returns, og den var helt grei. Hadde faktisk ventet mer mer av den, var noe som manglet følte jeg.
Mange sier at skuespillet til hovedrolleinnhaveren ødelegger mye for filmen. Er du enig med dem som sier det?

Nei, jeg syns Brandon Routh (Superman) gjør en fin figur, men det som ødela for meg var at det ble lagt for mye vekt på romantiske forhold. Mer action sier nå jeg, det var tre, kanskje fire virkelig gode actionscener i en film som varer 150 minutter.

Filmen er av Brian Singer (X-Men, X-Men 2, Ususal Suspects) og er vellaget med bra fotografi. Kevin Spacey gjør utvilsomt den beste rollen av alle i filmen som Lex Luthor. Han viser hvorfor han fikk Oscar for rollen sin i Ususal Suspects, mannen er både overbevisende og genial.

At Kevin Spacey gjør en bedre rolle enn Brandon Routh kommer ikke som noen overraskelse med tanke på Spaceys erfaring. Hadde filmen vært litt mer actionorientert og hatt litt mindre bibelske referanser ville jeg nok satt mer pris på den. Men den når ikke opp til hverken X-Men 3 eller Spiderman. (Eller Batman Begins for den saks skyld.)

K999    3

Nei, jeg syns Brandon Routh (Superman) gjør en fin figur, men det som ødela for meg var at det ble lagt for mye vekt på romantiske forhold. Mer action sier nå jeg, det var tre, kanskje fire virkelig gode actionscener i en film som varer 150 minutter.

Filmen er av Brian Singer (X-Men, X-Men 2, Ususal Suspects) og er vellaget med bra fotografi. Kevin Spacey gjør utvilsomt den beste rollen av alle i filmen som Lex Luthor. Han viser hvorfor han fikk Oscar for rollen sin i Ususal Suspects, mannen er både overbevisende og genial.

At Kevin Spacey gjør en bedre rolle enn Brandon Routh kommer ikke som noen overraskelse med tanke på Spaceys erfaring. Hadde filmen vært litt mer actionorientert og hatt litt mindre bibelske referanser ville jeg nok satt mer pris på den. Men den når ikke opp til hverken X-Men 3 eller Spiderman. (Eller Batman Begins for den saks skyld.)

Men er den verdt og bruke penger og tid på?

Tenkte og se den ikveld, men hvis den skal være dårlig, så gidder jeg nok ikke.

Har enda ikke sett Pirates of the Caribbean engang, så det sier litt om hvor langt jeg har kommet i livet. 8)

blades    5

Superman Returns er verdt å få med seg.

Mangla det siste lille for å bli en storfilm som Sin City og Batman Begins, men er en film man bør få med seg.

Kevin Spacey gjør nok en stor rolle, den mannen er genial.

Jeg syns Jimmy Olsen var mer riktig enn jeg har sett han i andre filmer og serier.

Brandon Routh gjør også en brukbar rolle, men kanskje for lik Reeve?

Men det negative fra midt synspunkt:

Lois Lane

Hvor er den journalisten som ikke legger seg ned for noen(bortsett fra Supes)? Hun virker alt for tam og det er ikke Kate Bosworth sin skyld, de har bare skrivd en feig Lois inn i filmen.

Men alt i alt, terningkast 5

Har enda ikke sett Pirates of the Caribbean engang, så det sier litt om hvor langt jeg har kommet i livet. 8)

Jeg kommer ikke til å kjøpe den på DVD for å si det sånn...

Pirates of the Carrabean 2 er LANGT bedre film å bruke 85,- på. Men er du diehard Superman film så er den vel verdt å se på kino.

Hvis du skal se en film i kveld, velg Pirates, mye mer underholdende!!!

K999    3

Jeg kommer ikke til å kjøpe den på DVD for å si det sånn...

Pirates of the Carrabean 2 er LANGT bedre film å bruke 85,- på. Men er du diehard Superman film så er den vel verdt å se på kino.

Hvis du skal se en film i kveld, velg Pirates, mye mer underholdende!!!

Har da sett alle Superman filmene, og digger Smallville er en ganske hardcore Smallville Fan, Følte til og med på Lois and Clark (the new adventures of superman)

Men er alltid litt usikker på filmer som kommer lenge etter orginalene.

Akkurat som Batman Begins, har aldri sett den, for jeg er redd det kommer til og ødelege de gamle filmene.

Men takk for svar, og hvis jeg får me meg noen ikveld så velger jeg da Pirates of the Caribbean :)

K999    3

Ja da kan jeg begynne me og si at jeg nå har sett "Superman Returns og Batman Begins"

Batman Begins

Alle Batman filmene for min del var alt for mørke og ikke nok lys (bokstavelig talt) Og jeg syntes alltid de gamle filmene var forvirende.

Har aldri vært stor fan av Batman heller.

Men i Batman Begins, så forklarer jo alt seg, og jeg begynner og forstå.

Men allikevel så kjedet jeg meg litt, siden som jeg sa, Batman er ikke min greie, helt grei underholdnings film, nok action, veldig mye historie.

Skuespillerne gjør en nokså bra jobb Spesielt Liam Nesson og Katie Holmes.

Karakter: 7

Superman Returns

Har alltid likt Superman, i alle serier og filmer.

Drømte alltid om å være Superman også :)

Denne filmen var vel forvirende i starten. (WTF skjer skal den ikke begynne i barndomen, tenkte jeg)

Men så får du vite alt, og du begynner og nyte spesial effektene, og det at Brandon Routh liknet på Christopher Reeve gjorde det bare mer spennende.

Historien ble fortalt nokså bra, og skuespillerne gjorde en nokså god jobb.

Lex Luthor som i denne filmen er den ultimate bad guy, er så sinnsykt bra spilt av Kevin Spacey.

Filmen er ikke perfekt, den har sine feil.

Karakter: 8

Batman Begins: Filmen får en 7 fordi den er strålende bra, men hadde fått litt bedre hadde jeg vært mer intressert i Batman.

Superman Returns: Filmen får en 8 fordi jeg digger Superman, også fordi det er mange gode skuespillere, og en litt bra historie.

Kraid    11
Terningkast: 8
Terninger har ikke flere tall enn tallene fra 1-6! ''Kaster'' du to terninger, slik at du får et 1-12-system?

Kraid    11
Oi :o

Jeg har ikke følget så mye me på systemet, så jeg regnet me at vi gikk fra 1-10

Du kan bruke det systemet du selv vil, men du kan ikke kalle det terningkast hvis du bruker et 1-10-system. Du kan også la være å gi karakter.

Holy crap, Superman Returns rata høyere enn Batman Begins... :shock:

Så V For Vendetta i går kveld, og herregud la meg si at det var den beste filmen jeg har sett i år!!!

Perfekt stemning, utmerket fortellerstil, Hugo Weaving er amazing som V og Natalie Portman i en rolle som gjør at jeg tilgir henne alt!

Jeg har ikke ord for hvor bra denne filmen her er, se den eller gå glipp av årets storfilm nummer 1!!!!!!!!!!