Jump to content
Sign in to follow this  
Xevious

Ronex tv-spill

Recommended Posts

Xevious    65

Ronex Electronic TV Game Centre 015

Jeg har denne konsollen men kan ikke finne noe informasjon om den annet enn overskriften, de to bildene under og at konsollen kom ut i 1977

ronex.jpg

Konsollen min viker litt fra bilde over, da det står noe annet på konsollen øverst til høyre. På min står det 2 Pistols - Colour

ronex2.jpg

Kontrollene kan man ta av konsollen og hver kontroll har et svinghjul og en knapp.

Det følger også med to pistoler.

Spillene er innebygd og er:

-Practice

-Hockey

-Tennis

-Squash

-Target

-Skeet

De to siste spillene er for bruk av pistolene.

Det er også tre knapper for valg av:

-Range -Speed -Size

+ en power knapp

Konsollen går på strøm, men man kan også bruke batterier (6 store 1,5V).

Under konsollen står det:

RONEX TV-SPEL

MODELL NR 1800 VHF

9V DC 6 x 1,5V (UM2)

TYPGODKÄNT AV TELEVERKET ENL. SIND-FS 1977: 4

sonnyace    0

hej, jag är från Sverige så vi kanske förstår varandra men för att göra det lättare så skriver jag på engelska :wink:

i also have a ronex tv game centre but some cables inside to the Gun connector have some lose cables. i would realy appreciate if someone could check inside their console for the numbers on the soldering points were the cables are soldered on, there should be 5 numbers/solderingpoints but only like 4 cables (red,black,blue and white) i think. thanks in advance!

as reward i can make a copy of the ronex tv game centre manual :)

Melfacion    1

Haha, skulle likt å sett en bil med knappevalg for "Size", "Practice" og "Target" :P

sonnyace: svensk går også bra, det er da ikke SÅ mange særsvenske ord ;)

balo    0

Ligner på det første TV spillet når jeg var 10 år i 1977 . Var ihvertfall de samme hjulene.....

Benighted    6

Virker som det er veldig knapt med informasjon om den konsollen. Pong konsoller ble det lagd så uhorvelig mange av, så selv om de er gamle i dag er selv boxed eksemplarer som regel billige.

"But those guns mean business"

Xevious    65

Jeg har kommet over flere bilder av Ronex :)

Ronex1.jpg

Ronex.jpg

Ronex2.jpg

Ronex3.jpg

Og til slutt en som fortsatt har esken.

Ronex4.jpg

Spignev    0

Hejsan såg din post på detta forum när jag sökte efter info om min Ronex pong-maskin. Jag skulle verkligen behöva en scan av din manual. Måste göra ett lödjobb på den och behöver all info jag kan få.

Om du fortfarande behöver hjälp med pistolen kollar jag gärna hur min är lödd (kanske enklast om jag mailar en bild).

Inser att denna tråd är uråldrig men finns knappt något annan info om denna maskin ute på nätet.

hej, jag är från Sverige så vi kanske förstår varandra men för att göra det lättare så skriver jag på engelska :wink:

i also have a ronex tv game centre but some cables inside to the Gun connector have some lose cables. i would realy appreciate if someone could check inside their console for the numbers on the soldering points were the cables are soldered on, there should be 5 numbers/solderingpoints but only like 4 cables (red,black,blue and white) i think. thanks in advance!

as reward i can make a copy of the ronex tv game centre manual :)