Jump to content
Xevious

Hva er dagens fangst?

Recommended Posts

Boomstick    82

I går oppgraderte jeg fra B&O MX4000 til MX7000!

20171009_094548.jpg.4037efee5a787b997ef23c333a2c5dde.jpg

Det betyr en oppgradering av størrelse, men ennå viktigere, fra software 1.1 som jeg hadde på 4000 til 3.1 på 7000. I tillegg fikk jeg meg (endelig) en Beo4 fjernkontroll. For de uinnvidde betyr det at jeg nå får mye større kontroll over servicemenyer og tuning av bildekvalitet. Har testa apparatene, og bildet er igrunn flott som det er. (Edit: mobilkamera yter det ikke rettferdighet) Men nå skal jeg gradvis begynne å bytte ut standard tilkoblinger med RGB, for virkelig å få maks ut av konsoller og tv'er.

TV'en til høyre fulgte med på kjøpet, og er en B&O LE6000. Denne skal benyttes som film-tv for mine analoge medier, henholdsvis en B&O VHS og en Pioneer Laserdisk. 

Kunne ikke vært mer fornøyd! Nå gjelder det bare å finne plass til disse mastadontene.

PS!

Hvis noen ønsker seg en MX4000 (SW 1.1), som i seg selv er en herlig tv for retrogaming, om enn med noe begrensede muligheter for tuning av bilde, så skal jeg la den gå billig. Men den må hentes (bor i Skien).

Edited by Boomstick
  • Upvote 2

Boomstick    82

Stor oppgradering av kabler på gang! 

cchxiksr3grof8i9oRYsgWT4Mb7KIcfydu6_6Nme

RGB til Super Nintendo, Master system og Mega drive. S-Video til Nintendo 64. 

I tillegg en femveis scart-switch for RGB, og et grenuttak med brytere for hvert enkelt stikk. 

Så nå blir kabelsalaten både bedre og ryddigere!

RENDEEz    93

Cuphead kjøpte jeg for litt siden, men tok refund siden jeg skjønte at her kom jeg til å ødelegge ting rundt meg :D Har rundet Super Meat Boy flere ganger og trodde dette skulle bli a walk in the park, men den gang ei.

Ellers har jeg kjøpt Xenoblade Chronicles X, Bayonetta 2, Zelda TP HD, Pikmin 3 og NintendoLand. Må handle til Wii U nå som det blir billigere :)

I dag fant jeg også Zelda TP til GameCube for 400,- på FINN. Ikke så halvgæren deal spør du meg.

Boomstick    82

Nice! Er det mange flere japanske utgivelser enn europeiske?

Famicom ser så skøy ut, og jeg går og ruger litt på tanken på å skaffe meg en. Men det er en helt ny verden med rar skrift og uforståelige spill, så jeg vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne...

GamerCabbit    174

Nei, Japan fikk faktisk færrest N64-spill av alle regioner, og siden det bare er noen få av dem som kan være litt dyre og ingen som er veldig vanskelige å få tak i, så må man ikke blakke seg for å få en komplett samling (vel, om man har kontaktene til det i det minste).

Super Famicom er nok ikke enkleste konsollen å drive med om man ikke kan noe japansk, spesielt siden det finnes over 1500 spill til den i Japan (samlingen ligger på 111/1517 titler nå CIB, men har ingen planer om komplett samling med mindre jeg vinner 100 millioner eller noe sånt :P). En del av dem er dog relativt enkle å spille uten å kunne japansk, bare søk litt på youtube etter "super famicom import friendly" eller "english friendly", så burde du finne en del topplister med tips. Er mange skjulte perler der borte.

Edited by GamerCabbit

RENDEEz    93

Vært i Helsinki i helgen og fant ei sjappe som solgte litt retrostuff. Kom hjem med Donkey Kong Country 1-3. Alle cart, men til en god pris for å få alle samlet der og da :mrgreen:

• Like 1

oterbart    406
8 hours ago, Boomstick said:

Ny konsoll - Sega Saturn!

Først og fremst kjøpt med tanke på lyspistol-spill, som jeg har begynt å samle så smått på.

Mye spennende til saturn. Er en del interessante spill som kun er gitt ut i japan feks elevator action returns og Silhouette Mirage (kom også senere til ps1 i jap\usa):

Boomstick    82

Sikkert veldig mye spennende, men jeg har ikke satt meg så mye inn i det ennå. Saturn er egentlig en generasjon for ny, i forhold til det jeg vanligvis liker å spille. Men Virtua Cop fristet, så da ble det sånn. 

Jeg har heller ikke skaffet meg den kassetten med ram og rom og sånn, som man må ha for å spille andre regioner. Tenkte først jeg ikke trengte den, men har skjønt at jeg må ha den for å save også... Vet jeg kan save på klokkebatteriet, men kjipt den dagen det må byttes.

Edit: Silhouette Mirage så jo veldig morsomt ut, men det er et sånt spill som jeg foretrekker å se på at andre spiller. Blir alt for voldsomt for meg... :) 

Edited by Boomstick

vintagegmr    1159

I det siste har jeg fått litt greier selv. 

Til NES har det blitt Popeye (ikke avbildet), Ivan "Ironman" Stewart's Super Off Road og Trojan. Alle går inn under SCN samlingen. Ja jeg driver fortsatt på med det. :D IMG_20180125_020259_017.thumb.jpg.560dd6270a0e57be01da97c066562005.jpg

Jeg fikk tak i en stor kasse med C64 på Finn. En dame i Freddrikstad ga det bort og jeg var heldig med å være førstemann som fikk hentet det, med god hjelp av en kompis som så det før meg. Det er ikke hver gang. Hun fortalte at det var over 30 henvendelser etter meg. 

IMG_20180117_224822.thumb.jpg.9e43c6567afd77fb6b25b623d68c50ce.jpg

Også har det kommet inn et par gullkorn til min Atari 2600 samling. Yars Revenge og Off The Wall. Begge forseglet. Yars Revenge er et utrolig godt eksemplar jeg håper å få signert på RSM18. IMG_20180202_170739.thumb.jpg.7dfa2d7ccf935e97336df316ef93084d.jpg

Wii spillene (CIB) kjøpte jeg på bruktbutikken her i byen for 10,- stk. :D

Artig å få noen gode handler innimellom. :D

Edited by vintagegmr
  • Like 2

Anderwin    89

Fikk sjanse til å snakke med Steve Honeyweel (via nettet ikke personlig) (Han har laget en del prima gaming guides). Han lagde noen til Command & Conquer serien og, fruen har laget coverene til disse og :). Morsomt å vite.

Heldigvis fikk jeg avtalt at jeg kunne få de signert og Yuri's Revenge er signert til Stian (Mitt navn). Fornøyd jeg :D

20180217_192007.jpg

20180217_192013.jpg

Edited by Anderwin
  • Like 1

vintagegmr    1159
6 hours ago, Anderwin said:

Fikk sjanse til å snakke med Steve Honeyweel (via nettet ikke personlig) (Han har laget en del prima gaming guides). Han lagde noen til Command & Conquer serien og, fruen har laget coverene til disse og :). Morsomt å vite.

Heldigvis fikk jeg avtalt at jeg kunne få de signert og Yuri's Revenge er signert til Stian (Mitt navn). Fornøyd jeg :D

20180217_192007.jpg

20180217_192013.jpg

Det er jo ganske kult. :D Morsomt å få ting signert. 

Anderwin    89

Jupp, liker å ha signerte ting. :D

Dagens idag:

Red Alert 1 tysk limited boks som kom med pin og en musematte! Aldri sett før så var fornøyd å skaffe denne.

2 i 1 pakke forseglet boks med CNC :D

Måtte også ha en ny gaming stol, den forrige var for sliten etter 4 år.

20180220_234019.jpg

20180220_233832.jpg

20180220_233819.jpg

20180220_234119.jpg

20180220_234124.jpg

20180216_221016.jpg

Boomstick    82

Til tross for at (eller kanskje nettopp fordi) jeg aldri har spilt Command & Conquer er jeg endeløst fascinert av den formidable mengden samleobjekter i dette universet - og ikke minst grundig imponert over din iherdige jakt på alt fra det ettertraktede til det banalt obskure.

Stå på, og fortsett og vis frem godene!

• Like 1

Anderwin    89
13 hours ago, Boomstick said:

Til tross for at (eller kanskje nettopp fordi) jeg aldri har spilt Command & Conquer er jeg endeløst fascinert av den formidable mengden samleobjekter i dette universet - og ikke minst grundig imponert over din iherdige jakt på alt fra det ettertraktede til det banalt obskure.

Det er masse samleobjekter jeg mangler, er enormt mye! Håper jeg ihvertfall får tak i noen til. Dette er en serie som jeg startet med når jeg var liten, forsto lite med det første men hvordan det utviklet seg og universet var bare "bang".

Idag fikk jeg tak i en Command & Conquer Renegade Mug som ble gitt ut gratis i UK når Renegade kom. Viste ikke det, var heldig jeg vant på siste 10 sec. Smeller inn et bud da på ebay ;). "Computer Trade Show at the time of the launch of the game. They were given away to trade customers as a promotional item." Heldigvis så er denne koppen helt ny! :D

Tusen takk for de gode ordene! Vil bli postet mer i fremtiden jo mer jeg får :).

PS: Angående Tiberian Sun Press kit er det laget cirka 200 stykker! Fått bekreftet av Ted som jobbet i Westwood Studio. Det var han som pakket en del av de :)

Anderwin    89
On 25.2.2018 at 2:01 PM, vintagegmr said:

Hva er den hellige gral da? Altså, hva står på toppen av ønske lista. :)

Tenker du min ønske liste? Så står det Red Alert 1, Red Alert 2 pins ifra Westwood Studio! Men umulige å finne. Etter de er det faktisk Red alert 3 pins ifra tyskland.

Anderwin    89
On 23.2.2018 at 8:49 AM, Boomstick said:

Finner alltid mer :) Sånn som denne Renegade koppen ifra UK!

Resten:

Fått tak i Kina Red Alert 3 xbox 360.
Renegade promo mug ifra UK
Noen big box ifra tyskland
To uoffisielle addons til Command & Conquer spillene.

20180301_202846.jpg

20180301_202900.jpg

20180305_220153.jpg

20180305_220155.jpg

20180309_230930.jpg

20180309_230932.jpg

20180309_230937.jpg

20180309_230938.jpg

20180309_230943.jpg

20180309_230949.jpg

Anderwin    89

Enda mer Command & Conquer stuff:

C&C 3 Kina Collectors edition, brukt litt tid på å få tak i denne. Så verdt det! :D

Sjelden sak: C&C 4 steelbook, kommer ifra Nederland!

Command & Conquer expansion pack i Fransk utgave, måtte ha den pga reklamen angående kniven :D

20180321_163909.thumb.jpg.60314224559c46
20180321_163920.thumb.jpg.58b9e37ed2a696
20180321_164201.thumb.jpg.f4ce36337c2c48
20180321_164409.jpg.08d3fc5ab65d58d802c1
20180321_164557.thumb.jpg.0556f69d540187
20180321_164428.thumb.jpg.490d710d769cc6
20180321_164436.thumb.jpg.d9ed693253304a
20180321_164425.thumb.jpg.3db73746a5db64

• Like 2

nintendo8bit    175

Da har loppemarkedsesongen startet :) Jeg var på to loppemarked i dag. Fikk med meg dette for 145kr totalt:

- Blazing Skies (SNES, SCN)

- Dennis The Menace (SNES, NOE)

- Dead or Alive 2 (PS2)

- The Lord Of The Rings: The Third Age (Gamecube)

- King Arthur: The Truth Behind the Legend (Gamecube)

- Fantastic 4 (Gamecube)

- Disney Tinkerbell and the Great Fairy Rescue (DS)

- Donald Duck 65 år (pocket på 637 sider)

Spesielt fornøyd med SNES og Gamecube-spillene. Selv om dette ikke var noen særlig dyre eller sjeldne spill, så er det veldig sjeldent at jeg finner spill til disse maskinene på loppemarked.

Også en liten morsom historie. Når jeg var på det første loppemarkedet, så kom jeg ca. 10 minutter etter åpningstid. Da var det allerede to stykker (de var sammen) som hadde gått igjennom spillene og plukket med seg de beste spillene (Mario Party til DS blandt annet). Dette skjedde i fjor også, på det samme loppemarkedet, og jeg er ganske sikker på at det var akkurat de samme personene. Den gangen fikk de med seg Super Mario 64.

Etter dette, så dro jeg på det andre loppemarkedet, og fant de to SNES spillene. Jeg la de to SNES spillene på bordet forran meg for å se på noen andre spill, og ca. 30 sekunder etter dette, så kommer det en hånd som tar etter SNES spillene. Dette er da en av de samme personene som jeg møtte på det første loppemarkedet hehe. Den gangen hadde jeg flaks :)

Edited by nintendo8bit
  • Upvote 1

vintagegmr    1159
On 4/28/2018 at 1:00 PM, nintendo8bit said:

Da har loppemarkedsesongen startet :) Jeg var på to loppemarked i dag. Fikk med meg dette for 145kr totalt:

- Blazing Skies (SNES, SCN)

- Dennis The Menace (SNES, NOE)

- Dead or Alive 2 (PS2)

- The Lord Of The Rings: The Third Age (Gamecube)

- King Arthur: The Truth Behind the Legend (Gamecube)

- Fantastic 4 (Gamecube)

- Disney Tinkerbell and the Great Fairy Rescue (DS)

- Donald Duck 65 år (pocket på 637 sider)

Spesielt fornøyd med SNES og Gamecube-spillene. Selv om dette ikke var noen særlig dyre eller sjeldne spill, så er det veldig sjeldent at jeg finner spill til disse maskinene på loppemarked.

Også en liten morsom historie. Når jeg var på det første loppemarkedet, så kom jeg ca. 10 minutter etter åpningstid. Da var det allerede to stykker (de var sammen) som hadde gått igjennom spillene og plukket med seg de beste spillene (Mario Party til DS blandt annet). Dette skjedde i fjor også, på det samme loppemarkedet, og jeg er ganske sikker på at det var akkurat de samme personene. Den gangen fikk de med seg Super Mario 64.

Etter dette, så dro jeg på det andre loppemarkedet, og fant de to SNES spillene. Jeg la de to SNES spillene på bordet forran meg for å se på noen andre spill, og ca. 30 sekunder etter dette, så kommer det en hånd som tar etter SNES spillene. Dette er da en av de samme personene som jeg møtte på det første loppemarkedet hehe. Den gangen hadde jeg flaks :)

Innimellom trenger man bare en liten porsjon flaks. :P

• Like 1
  • Upvote 1