Jump to content
Xevious

Hva er dagens fangst?

Recommended Posts

nintendo8bit    175
28 minutes ago, vintagegmr said:

Innimellom trenger man bare en liten porsjon flaks. :P

Sant det :) Når jeg kjørte til det andre loppemarkedet, så måtte jeg også på dass. Kjørte en runde i rundtkjøringa der og hadde tenkt å snu for å kjøre hjem igjen (ikke mange minuttene), men tenkte at det gikk greit. Så det var også litt flaks at jeg ikke dro på dass hehe. Da hadde jeg nok forsåvidt aldri visst om at SNES spillene var der, for da hadde han andre mest sannsynlig allerede vært og kjøpt spillene, men uansett =)

Edited by nintendo8bit

Anderwin    89

Command & Conquer Big Box SEALED
Renegade Small Box SEALED
Red Alert: The Aftermath Jewel case SEALED
Renegade Soundtrack SEALED
Red Alert 2 Soundtrack (YES I HAVE ONE) SEALED

RED ALERT 2 PRESS KIT SEALED :D:D

The disc with handwrite is a demo disc of Tomb Raider Anniversary,

20180425_115403_937.jpg

oterbart    406
21 hours ago, nintendo8bit said:

Sant det :) Når jeg kjørte til det andre loppemarkedet, så måtte jeg også på dass. Kjørte en runde i rundtkjøringa der og hadde tenkt å snu for å kjøre hjem igjen (ikke mange minuttene), men tenkte at det gikk greit. Så det var også litt flaks at jeg ikke dro på dass hehe. Da hadde jeg nok forsåvidt aldri visst om at SNES spillene var der, for da hadde han andre mest sannsynlig allerede vært og kjøpt spillene, men uansett =)

Hahaha. Hadde vært en vel så bra historie om du faktisk dreit i buksa for å få tak i SNES-spill ! :D

nintendo8bit    175
7 hours ago, oterbart said:

Hahaha. Hadde vært en vel så bra historie om du faktisk dreit i buksa for å få tak i SNES-spill ! :D

Haha, får håpe at ikke det skjer :) Eller kanskje det kunne vært en taktikk for å holde konkuransen unna haha.

• Upvote 1

maD_mAN1983    997

Ikke noe bilde, men nå har det blitt en fangst igjen etter å ikke ha kjøpt noe av eldre spill på lenge så ble det 2 spill og en A4 poster fra retrospillmessen :)

Eek! The Cat (SNES) fra Kelger sitt salgsbord
Mighty No. 9 (WiiU) fra Skalle
A4 Poster med Peach og Koopa ungene tegnet av Dadaph og signert

alt til den fine prisen av 50kr pr stk

ble 2 Funko Pop! i tillegg som ikke er spill relatert, Hannibal Lector og Tony Montana (det finnes riktignok Scarface spill da, så er vell kanskje litt spillrelatert)

• Like 2

Dadaph    614

Ble litt på Retrospillmessa, inkludert autografer fra samtlige gjester.

Men ellers skaffet jeg meg Mortal Kombat 2 på SNES. Spilte dette på PC en gang for kjempelenge siden, men lærte meg aldri noe særlig av triks. Forhåpentligvis klarer jeg meg bedre på SNES. Glemte å få det signert, men minnet om at jeg på mandag spiste frokost sammen med skuespillerne fra spillet veier bittelitt tyngre for meg enn litt kludring på plasten.
Og Shadowrun på svensk, også på SNES. Nå har jeg endelig spilt rollespillet, så jeg vet hvordan universet og spillsystemet funker. Blir deilig å spille en versjon hvor jeg ikke trenger å rulle 36D6 for å foreta meg noe som helst.

Edited by Dadaph
  • Like 1

Sinfour    456

MK2 er faktisk et bra figherspill og har hatt det helt siden 13 års alderen. Måtte selv da få det signert :) Men det veier nok ikke like mye som å spise frokost med dem :D

Shadowrun er faktisk et artig spill. Da blir kanskje Deja Vu neste på lista over svenske tekstbaserte spill? 

Ble ingen fangst på meg på messen bortsett fra signaturer. Kjenner at det ikke lenger brenner i lommeboka som før, så klarer fint å se på ting uten å kjøpe. FOrtsatt på letings etter Mortal Kombat 4 cib til N64, men sjeldent jeg ser det på messer, men da er det gjerne hinsides dyrt. 

Anderwin    89

Lenge siden jeg har postet her inne :o.

Dagens fangst :D

Red Alert 1 forseglet til PSX ifra tyskland
Command & Conquer forseglet til PSX ifra tyskland. Platinum utgave.
Endelig fått tak i command & conquer big box ifra Taiwan :D Sjelden sak :D

20180728_234620.jpg.1e0aea0e4426afa170c9
20180728_234804.jpg.a830079836fc0dc1b4eb
20180728_234849.jpg.d78d57caddb5892cc77f

20180728_234212.jpg.411b7dda33981b315593

20180728_234251.jpg.66f1d9b1d9de7257c44a

Edited by Anderwin

Boomstick    82

Regner med du har den fra før (du har jo tilsynelatende ALT), men jeg har en forseglet utgave av Red Alert til PC. Det er en europeisk utgave med engelsk og flere andre språk bakpå.

Er det av interesse for samlingen din, så kan du få den av meg.

Edit: Det er denne: https://www.ebay.co.uk/p/Command-and-Conquer-Red-Alert-PC-Windows/94009697

Edited by Boomstick

Må vell legge ut en post her jeg å, for å holde liv i forumet. Er ofte innom, men kun for å lese andre sine poster. En snylter med andre ord. 

Har bestemt meg for å samle litt mer målrettet, og slutte med å kjøpe alt mulig rart til alle konsoller. Stor beundring for de som samler målrettet på en sjanger/tittel/spillserie osv. Så nå skal jeg samle på alle super Mario spillene (ikke spinoff som tennis, olympiske, smash osv) cib. 

Første som kom i posten idag:

IMG_20180806_125005181.jpg

IMG_20180806_125017881.jpg

• Like 1

Sinfour    456

Det har igrunn vært litt av hvert i det siste, men har ikke tatt bilde av det :/

NES med 14 spill (en kompis som solgte til meg da han ringte meg) til en flott pris kr 1200.-

PS4 500 Million Limited Edition. Forblir uåpnet inntil videre

Ellers venter jeg inn noen PS1 spill i posten.

• Like 1

Dadaph    614

Var i Japan et par uker. Ble mest sightseeing og templer og diverse, men fikk nå presset inn en tur til Denden Town (Osaka) og Akihabara (Tokyo) også.
MYE bra for retrofolk der. Litt begrenset med budsjett, så valgte å fokusere mot spill til Super Famicom (fordi jeg eier en og kan spille dem). Pluss noen figurer da de er dritbillige der:

japanfangst.thumb.jpg.d8daf1422fce355b79cd5b5468893d0c.jpg

Spill:

Tokyo Jungle (PS3), kun utgitt digitalt i vesten, så greit med en fysisk japansk kopi, da det er et ganske gøyalt spill.
Go Go Ackman 2 (S.Famicom), aner ikke hva det er, men jeg liker Toriyamas strek
Go Go Ackman 3 (S.Famicom), de har visst laget 3 av dem!
Rock'n Roll Racing (S.Famicom), eier faktisk ikke denne fra før
Parodius Da! (S.Famicom), tror jeg har denne på PAL, men ikke 100% sikker, greit å ha uansett.
Gokujou Parodius (S.Famicom), rimelig sikker på at denne ikke er PAL, uansett er Parodius genialt.
Slayers (S.Famicom), aner ikke hvordan spillet er, men animeen er kul.

Figurer:

Slime Plushie fra Dragon Quest, burde være en selvfølge hos alle som liker JRPGer.
Lum fra Urusei Yatsura, klassisk serie jeg er veldig glad i, kult å ha en Lum i hylla.
Bulma og Lunch fra Dragonball, to figurer fra en annen serie som har betydd mye for meg.
Lina Inverse fra Slayers, kjøpte den opprinnelig til kjæresten da hun er stor Slayers-fan, men fikk den med på bildet likevel.

Annet:

Sake-glass med bilde av Lum. Tør hverken drikke av eller kjøre denne i noen oppvaskmaskin. Kun for hylledekorasjon.

Edited by Dadaph
  • Like 1

Dadaph    614

Njah... det er vel gøyalt, men veldig vrient å kontrollere. Tank controls og isometrisk perspektiv, veldig vrient å få vridd bilen den retningen man vil.

Ikke et spill jeg har vokst opp med, og det er først nå jeg har prøvd det, og er noe skuffet... har ikke aldret like bra som andre av Blizzards spill fra denne perioden.

Rony12345    143
On 22.11.2018 at 12:01 PM, Runepune said:

Veldig fornøyd med å ha skaffet meg disse 2 i meget bra tilstand.

406_153812341.jpg

653_1763876877.jpg

Damn! Gratulerer, lekkert!!!

Av nysgjerrighet siden jeg er veldig lysten på den Zelda versjonen selv, hvor mye måtte du ut med for den?

Runepune    5

Takk takk. Betalte en 1000 lapp for begge til sammen. Kjøpt av en eldre dame som ryddet ut etter sin utflyttede sønn.

Ser det ligger en på finn også, men den skal selger ha 2200,- for. Dog forseglet, men allikevel meget stiv pris.

• Like 1

Anderwin    89

I form at jeg samler på C&C stuff så kom jeg i kontakt med en som heter Daniel Miller. Jobbet for WW og laget statuer og jobbet som concept artist!

Disse statuene ifra C&C har jeg ifra før av men de er ikke komplette. Disse er 100% med ekte farger! De ser så mye bedre ut enn de gamle jeg har!
Pluss han hadde en serie til Pirates of skull cove til salgs.

Er utrolig fornøyd å få enda mer til spill samlingen! Disse er så verdt å ha! Blir fort one of kind!

Katarina - Pirates of Skull cove
Cpt Hawke -Pirates of Skull cove

Tanya - Command & Conquer
Havoc -Command & Conquer

20181128_194005-jpg.404204

20181128_194012-jpg.404205

20181128_194019-jpg.404206

20181128_194029-jpg.404207

20181128_194038-jpg.404208

Fikk tak i denne i dag av naboen som hadde den liggende i kjelleren:

Bilderesultat for the game killer n64

Proklamerer seg selv som en cheat cartridge men det den i virkeligheten gjør er å erstatte dine egne savegames på enkelte N64 spill med built in savegames som er 100% komplette :P

http://www.nesworld.com/article.php?system=n64&data=n64-gamekiller

Edited by Aurora_Borealis
Tilleggsinfo

Boomstick    82

Kult, den har jeg aldri sett før! 

Jeg bruker ofte juksekoder for å komme gjennom spill som jeg ellers ville gitt opp. Men jeg vil jo likevel gjøre jobben selv, så å få servert en save game med fullført spill høres ut som en bjørnetjeneste. Hvis jeg skal jukse er det stort sett for å bruke koder for evige continues, når jeg blir lei av å spille fra starten hele tiden.

På NES'en har jeg faktisk en Game Genie fast montert, og putter bare spillene inn og ut av den. Også har jeg skrevet ut kodeboka, så jeg alltid har den tilgjengelig. En bonus er at alle spill starter opp på første forsøk, til og med de som er nesten umulige å få i gang når jeg putter dem rett i NES'en.

6 hours ago, Boomstick said:

Jeg bruker ofte juksekoder for å komme gjennom spill som jeg ellers ville gitt opp. Men jeg vil jo likevel gjøre jobben selv, så å få servert en save game med fullført spill høres ut som en bjørnetjeneste. Hvis jeg skal jukse er det stort sett for å bruke koder for evige continues, når jeg blir lei av å spille fra starten hele tiden.

På NES'en har jeg faktisk en Game Genie fast montert, og putter bare spillene inn og ut av den. Også har jeg skrevet ut kodeboka, så jeg alltid har den tilgjengelig. En bonus er at alle spill starter opp på første forsøk, til og med de som er nesten umulige å få i gang når jeg putter dem rett i NES'en.

Ja snodig måte å gjøre ting på som ga utspring i veldig få solgte enheter. Så det har blitt en liten kuriositet så vidt jeg har skjønt:) 

Selskapet hadde visst planer om å selge Smart Cards som man kunne putte inn bak på kassetten med flere saves til andre spill enn dem 6 som medfølger på original kassetten. Ble visst med planene.

Game Genie fikk jeg aldri prøvd da jeg var liten:) Gikk mest i Nintendo Magasinet og rykter i skolegården når det kom til koder etc. :P  

vintagegmr    1159
On 11.12.2018 at 7:32 AM, Boomstick said:

Game genie er genialt. Jeg gjør som du og har den fastmontert. veldig god måte å starte spill på. :)