Jump to content
Xevious

Hva er dagens fangst?

Recommended Posts

GamerCabbit    174

Nei, uten kontrolleren er den ikke spesielt interessant. Selv med kontrolleren er den ikke spesielt interessant da jeg ikke bryr meg stort om tredjepartskontrollere :P

Alyxx    76

NES_Switch_controller_1537173726039.jpg?

Fikk disse i posten i dag. Veldig bra Switch kontrollere som passer perfekt til retrogaming.

Edited by Alyxx
  • Like 1

Boomstick    100

Apropos blanding av moderne og retro, så har jeg nettopp gjort mitt første steg inn i emuleringens verden med denne kjekkasen:

9Z56PQNl.jpg?1

Til å være et relativt billig produkt fra kina (350,- ink frakt) fungerer den faktisk bra! Og til og med jeg som er så lite tech-savvy klarte fint å legge inn roms og komme i gang. Menyene er tåelig greie og emulatorene (pluss mange spill) er allerede på plass, så det er plug and play all the way!

1pLn9rFl.jpg

Eneste aberet er at skjermen er ALT FOR liten til konsollspill. Det er rett og slett umulig (for meg i hvert fall) å spille NES, SNES eller SMD for eksempel. Jeg har likevel brukt den en hel del til håndholdte emulatorer, og det fungerer ypperlig. Spesielt for for systemer som ikke opprinnelig har backlight. Jeg kan se detaljer i spillene her som jeg aldri har oppdaget før på min originale lynx, for eksempel. Og særlig morsomt er det jo å utforske systemer jeg ikke har. Jeg holder for eksempel på med Mega Man til Wonderswan. Knall!

Jeg syns dette er et fint alternativ til å spille noen av de absurd dyre og sjeldne spillene, som Shantae og Ninja Five-O, som dessverre er helt uaktuelle å kjøpe originale. Også må jeg si at savestates er kjekt for å slippe å skrive ned passord når man er på farta. Jeg er helt oppslukt i Chip's Challenge til Lynx for tiden, og tanken på hvor mange batterier jeg måtte brukt for å runde det på min ordentlige lynx er skremmende. Dessuten er jo lynxen klin umulig å få ned i bukselomma.. Men Chip's Challenge står fortsatt på ønskelista i fysisk format, for det er ikke helt det samme å spille det på Pocket Go.

Alt i alt tror jeg ikke denne lille dingsen vil erstatte spilling på original hardware for meg, men den er fin til sitt bruk. Verd penga!

• Like 1

Rony12345    149
On 8.8.2019 at 9:10 AM, Boomstick said:

Apropos blanding av moderne og retro, så har jeg nettopp gjort mitt første steg inn i emuleringens verden med denne kjekkasen:

9Z56PQNl.jpg?1

Til å være et relativt billig produkt fra kina (350,- ink frakt) fungerer den faktisk bra! Og til og med jeg som er så lite tech-savvy klarte fint å legge inn roms og komme i gang. Menyene er tåelig greie og emulatorene (pluss mange spill) er allerede på plass, så det er plug and play all the way!

1pLn9rFl.jpg

Eneste aberet er at skjermen er ALT FOR liten til konsollspill. Det er rett og slett umulig (for meg i hvert fall) å spille NES, SNES eller SMD for eksempel. Jeg har likevel brukt den en hel del til håndholdte emulatorer, og det fungerer ypperlig. Spesielt for for systemer som ikke opprinnelig har backlight. Jeg kan se detaljer i spillene her som jeg aldri har oppdaget før på min originale lynx, for eksempel. Og særlig morsomt er det jo å utforske systemer jeg ikke har. Jeg holder for eksempel på med Mega Man til Wonderswan. Knall!

Jeg syns dette er et fint alternativ til å spille noen av de absurd dyre og sjeldne spillene, som Shantae og Ninja Five-O, som dessverre er helt uaktuelle å kjøpe originale. Også må jeg si at savestates er kjekt for å slippe å skrive ned passord når man er på farta. Jeg er helt oppslukt i Chip's Challenge til Lynx for tiden, og tanken på hvor mange batterier jeg måtte brukt for å runde det på min ordentlige lynx er skremmende. Dessuten er jo lynxen klin umulig å få ned i bukselomma.. Men Chip's Challenge står fortsatt på ønskelista i fysisk format, for det er ikke helt det samme å spille det på Pocket Go.

Alt i alt tror jeg ikke denne lille dingsen vil erstatte spilling på original hardware for meg, men den er fin til sitt bruk. Verd penga!

Er det lov å spørre om link til siden der du kjøpte dette vidunderet? =)

Boomstick    100

Kjøpt meg en Bittboy! Veldig fornøyd så langt.

Min originale Game Boy vs. min nye BittBoy.

hRbyczXl.jpg

Og til sammenligning, min favoritt håndholdte GBA AGS-101 vs. min nye PocketGo.

7vxG7ySl.jpg

• Like 1

Gory-Glory    102

Här är min senaste fångst

Jag köpte ett Sega Mega Drive Flashback med 82 inbyggda spel med kartong och allt för 200 svenska kronor på Barnloppisen på Fair Play Tennisklubb i Malmö i Sverige.

Konsolen är i 720p HD som kopplas in med HDMI till Platt-TV

Kartongen

SDC15044.jpg

Konsolen

SDC15045.jpg

TV-menyn

SDC15049.jpg

Jag var som så många andra på Retrospelsfestivalen på Inkonst i Malmö i Sverige och köpte Nintendo 64 och annat som doftar retro till mycket bra priser. Jag har aldrig förr haft Nintendo 64 så det blev mycket frågor om just den konsolen med några säljare där igår.

Nintendo 64 - Basenhet
EUR PAL

SDC15134.jpg

Nintendo 64 - Handkontroller
EUR PAL

SDC15130.jpg

Nintendo 64 - Rumble Pak
EUR PAL

SDC15140.jpg

Nintendo 64 - Lösa Spelkassetter

F1 - World Grand Prix - EUR
FIFA 64 - EUR
International Super Soccer 64 - EUR
Mission Impossible - SCN
NBA Jam 99 - EUR
NHL 99 - EUR
WCW Revenge - EUR

SDC15128.jpg

Super Nintendo - Lösa Spelkassetter

Dragon - EUR
Lamborghini - FAH
Michael Jordan - Chaos in the Windy City - NOE
Val d'Isere Championship - SCN
Tecmo Super NBA Basketball - USA
SDC15126.jpg

Game Boy - Lösa Spelkassetter

Asterix & Obelix - NOE
Blades of Steel - FAH
Robin Hood - Prince of Thieves - NOE
Turtles - Fall of the Foot Clan - NOE
WWF Superstars - SCN
Game & Watch - Gallery 2 - EUR

SDC15124.jpg

Game Boy - Väska från år 1990

SDC15127.jpg

Jag köpte en kompis Nintendo GameCube för 200 svenska kronor med handkontroller,  spel och annat kul

Nintendo GameCube - Basenhet - EUR
Black PAL Version

SDC15192.jpg

Super Mario Sunshine - UKV
Komplett spel med spelskiva, box och manual

SDC15195.jpg

Handkontroll - Original Svart
Handkontroll - Original Trådlös WaveBird Wireless Controller
Handkontroll - GameStop Vit

SDC15193.jpg

Bildkabel och Nätkabel

SDC15194.jpg

Minneskort - Original Memery Card 59

SDC15196.jpg

Jag fick ett retrodoftande Game Boy liknande bärbart TV-spel av en kompis i julklapp.

My Arcade Retro Pixel Classic

dataeast.jpg

Jag fick en retrodoftande bok av min bror i julklapp :good:

Generation 500

generation500.jpg

Hej

Jag var idag på NetOnNet på Svågertorp i Malmö i Sverige och köpte en retrodoftande Game Boy liknande bärbar spelkonsol

8-bit Portable Gaming 200 in 1

SDC15222.jpg

Jag var precis på Elgiganten på Mobilia i Malmö i Sverige och köpte

Atari Flashback 8

Plug N Play Retrokonsol med 105 inbyggda spel som är officiellt släppt av amerikanska AtGames som ska likna Atari 2600 från år 1977 så denna är gjord år 2017 så det är 40 årsjubileum som kostade 299 svenska kronor som har vanlig AV-kabel så jag kopplade in den på min 20 tum Tjock-TV

Tyvärr så innehåller den inte E.T.-Spelet

Kartongen

SDC15296.jpg

Allt detta ingår

SDC15298.jpg

Spelkonsolen

SDC15299.jpg

Joystickar

SDC15300.jpg

Elkabel

SDC15301.jpg

Manual