Jump to content
Sign in to follow this  
bakaichi

Fotballtråden

Recommended Posts

bakaichi    33

Fikk lyst til å spamme ned hele forumet med fotballsnakk, men velger å begrense det til denne detikerte tråden med selvforklarende titel så jeg ikke støter noen, eah!

mye som skjer for tida, Chelsea vant ikke en eneste tittel i år *puster lettet ut* Cluj snøt de ufyselig rike korrupte nynazistene i rapid Bucuresti for seriegull i Romania, AFC Wimbeldon rykket opp, igjen *yei*! det samme gjorde Hull som pluttselig befinner seg i Premier Leage. Laget mitt i Spania, Real Sociedad er i formidabel form og kjemmper om opprykk.

Hva tenker forumets medlemmer om utfallet av årets sesong i England og det kommende fotball EM?

therooster    0

årets sesong var, selv etter formsvikten mot slutten, meget god for meg og alle andre Goonere.

ingen hadde vel trudd at det skulle gå -SÅ- bra som det gjorde. Adebayor banket inn mål og savnet etter Henry var ikke så stort, Cesc innledet sesongen som verdensbeste i sin posisjon, dabbet litt av etter skaden, men holdt som vanlig et særdeles høyt nivå. Sagna tok nivået i England på 15 minutter, herlig type med de kuleste hair extensionene i bransjen! Almunia viste seg å være en habil keeper etter å bli avskrevet av samtlige.

Så raknet det i sesongens største skuffelse, kampen mot Birmingham, der Eduardo som endelig hadde funnet formen ble skadet fryktelig stygt, så på ansiktsutrykkene på spillerene at det var veldig alvorlig, og når kameramannen filmet bort (canal pluss) skjønte vi at det var forferdlig. Utrulig synd for oss og ikke minst for Eduardo som hadde et EM for outsiderne Kroatia å se fram til.

Utrulig synd at Flamini forsvinner fra klubben, men kan jo skjønne han når han får muligheten til å spille for AC Milan og doble lønna si, skandaløst at han ikke får bli med til EM. Hleb stikker mest sannsynligvis også og det er trist, siden han endelig begynte å vise hvem han kunne være. Forhåpentligvis kommer Nasri inn, og jeg trur det blir et greit bytte, mer spent på hva Wenger gjør med Flamini borte.

Syns det var litt synd at det var så mange engelske lag i CL, håper neste år blir litt mer spredt.

Nå er det EM som gjelder.

Gratulerer til Man Utd og deres fans med gull både i serien og CL, i år var dere veldig gode, men NESTE ÅR kommer vi :-)

Frxz    125

Enste fotball kampene jeg følger med på er EM og VM.

Resten føler jeg er unintresant,.

Er det ikke i år det er EM? eller husker jeg feil :rolleyes:

bakaichi    33

Syns det var litt synd at det var så mange engelske lag i CL, håper neste år blir litt mer spredt.

Føler det litt på samme måte, men tidligere år har spanske og italienske klubber dominert. Jeg håper dette Porto laget klarer en mesterligatittel, det hadde vært noe. Ellers har det ikke vært så mye kos for oss trofaste Newcastle Utd tilhengere, selv om det ikke gikk helt til hundene, vi slo i det minste Sunderland, så jeg forblir i håpet og tror Keegan kan få til noe stort, kanskje ikke neste sesong, men i løpet av noen år.

therooster    0

når du sier newcastle, sier jeg at jeg har vært i vip losjen til Alan Shearer, og sitti i garderoben på plassen hans med drakta over meg, syns du jeg er kul da?:P

bakaichi    33
når du sier newcastle, sier jeg at jeg har vært i vip losjen til Alan Shearer, og sitti i garderoben på plassen hans med drakta over meg, syns du jeg er kul da?:P

Blir ikke bedre enn det.

Gnarf    0

Storfornøy med fotball året :) Jeg begynte i år og følge med på spansk liga, og begynte og heie på Villareal (som lå på 7 plass når jeg startet og heie på de) som kom på andre plass i serien, etter Real Madrid. Hull holder jeg også med, og de rykka opp, så livet er bra

bakaichi    33
Storfornøy med fotball året :) Jeg begynte i år og følge med på spansk liga, og begynte og heie på Villareal (som lå på 7 plass når jeg startet og heie på de) som kom på andre plass i serien, etter Real Madrid. Hull holder jeg også med, og de rykka opp, så livet er bra

Setter en tier på at Hull rykker rett ned.

therooster    0

LA LIGA var bra i år, personlig så har jeg en forkjærlighet for Sevilla og deres direkte, offensive angrepsspill. Med spillere som Jesus Navas, Diego Capel, Frederick Kanoute, Luis Fabiano og Dani Alves vet du at det blir fart forover, desverre alt for ujevn til å virkelig utfordre.

Villarreal var bra'e i år, Cazorla var for meg den store åpenbaringen, samt at Guiseppe Rossi endelig gjode det som var forventet av han i Man Utd. Er bare for deg å håpe på en like imponerende Champions League innsats som sist (da røyk de mot Arsenal i semi-finalen).

bakaichi    33

Storkoste meg med nokk et Vålerenga tap i går (føler at draktene deres bare blir lysere og lysere for hvert år som går, mener å huske de var ganske mørkeblå på nittitallet).

Når det gjelder den Spanske sesongen er den på langt nær over for min del da det gjenstår to kammper i den ekstremt spennende segunda division hvor Málaga, Sporting Gijon og Real Sociedad kjemper om to plasser (Numancia er klare for lengst). Føler at Málaga har en liten formsvikt på slutten nå så jeg satser på dobbelt baskisk uansett er sesongen reddet med opprykk for txuriurdin, men med Real Madrid seier blir det bare ikke perfekt. Athletic, som i Sociedads fravær er mitt lag i Primera division, midt på tabellen også i år. Glem forresten ikke at Sevilla tok med seg Supercopa tittelen denne sesongen (møte mellom fjorårets serie og cupmester).

Uansett. EM sparkes i gang nå til lørdag! (er det ikke det da?)

Sveits kan være med et stykke, men Østerike hadde neppe vært med om de ikke hadde vært medarrangør. Tjekkias år i år, eller blir det Tyskland?

bakaichi    33

Nekter å la denne tråden dø, om jeg så blir den eneste her inne.

Vet ikke hvor mange her som følger med på søramerikansk fotball, føler selv at jeg er alt for dårlig til det og at det er helt utrolig at norsk fjernsyn ignorerer copa libertadores fullstendig med tanken på antallet dedikerte fotball og sport-kanaler vi har (som altså sender repriser fra engelsk liga i steden). før EMsluttspillet begynner er det verdt å nevne at det siste finalelaget i den latinamerikanske mesterligaen ble klart i natt og finalen (som går over to kamper) står mellom brasilianske Fluminese og Liga Deportiva Universitaria de Quito fra Ecuador.

Edit: glemmte å nevne i den forbindelse at den ecuadorianske eliteserien heter Copa Pilsener.

Frxz    125
EM blir bra, håper på at spania vinner :)

Håper på italia her :)

og det var em i gang så hurra :D

bakaichi    33

Savner å være aktiv fotballspiller, får vel finne meg et lag når jeg er ute av militæret, spiller jo litt fotball her også, men det er liksom ikke 5. divisjon. Mo gikk forresten på et knepent bortetap mot Bærum og med det forsvinner vel så godt som allt håp om opprykk i år.

Melfacion    1
I dag skal jeg se 5 divisjonskamp mellom IL Skrim og Slemmestad 2. Eneste fotballen jeg er interessert i er den lokale ;)

kampen endte 1-1, men jeg ser at det er mange som spiller med en ryggsekk full av gråstein... Ikke mye gode avslutninger å spore blandt noen av lagene, gitt...

bakaichi    33

kampen endte 1-1, men jeg ser at det er mange som spiller med en ryggsekk full av gråstein... Ikke mye gode avslutninger å spore blandt noen av lagene, gitt...

Ymter du om et comeback?

Melfacion    1

Jeg prøver å holde meg unna aktiviteter som krever fremmøte regelmessig til faste tider... Har så mye annet jeg bruker tida på at jeg sjelden har mer enn en ledig kveld i uka ;)

Men for all del, det er kjempegøy å spille... Men det får holde med uforpliktende volleyball en gang i uka...

bakaichi    33

Sovnet under Nederland - Frankrike i går, men fikk med meg at Nederland valgte å gruse Frankrike 4-1, og jeg tenker at de ikke kan komme til finalen på den måten der, men når jeg sjekker oppsettet nå ser jeg at de møter Spania og Sverige fra gruppe D og da er jo situsjonen en helt annen, disse to lagene har jo rotet seg bort i alle cupspill i internasjonale mesterskap de siste årene så da kommer Nederland til finalen likevel hvor de taper for Kroatia! OK kanskje litt vel optimistisk, men Kroatia var min store joker forran dette mesterskapet og definitivt min favorit som vinner av gruppe B, nå har de ikke vunnet den ennå, men videre er de, og Portugal har jeg ikke så mye til overs for, men siden halvparten av kvartfinalene sikkert blir avgjort med det lotteriet vi kaller straffekonk kan alt skje.

therooster    0
men Kroatia var min store joker forran dette mesterskapet og definitivt min favorit som vinner av gruppe B

akkurat den trudde jeg at jeg var alene om:p Nederland har vært dødelig effektive i dette mesterskapet og scoret på alt (som målet til Robben), og resultatet mot Frankrike var veldig faltterende, siden Frankrike ble snytt for starffe på 0-1, og klarer å redusere på 2-1, men får en rett på kjeften igjen. All honør til Nederland, men de har vært heldige så langt.

I dag håper jeg på Spania fordi jeg skal se kampen med en svenske:p