Jump to content
Sign in to follow this  
bakaichi

Fotballtråden

Recommended Posts

bakaichi    33

Siden fotballsesongen er for lengst er sparket i gang her til lands er det på tide å revitalisere denne tråden. Tippeligaen har jo allerede fullført 4 serierunder og jeg har rukket å overvære to kamper. TIL - Rosenborg i snøføyka på Alfheim.

Rosenborg heldige som får med seg en 4-2 seier i en kamp Tromsø styrer for det meste hele tiden, men de er effektive RBK med 4 mål på nesten 3 sjanser, og Jarstein var vel, i mine øyne om ikke annet, kampens store mann. Håper for landslagets del han kan fortsette slik.

TUIL - Haugesund På en solrik snøskavel i Dalen, banen var i det minste grønn. Tromsdalen overasket meg med å overkjøre opprykskandidat Haugesund den innledende halvtimen, men alt i alt var vel 2-2 og uavgjort et greit, om bittert, resultat etter en sen utligning på corner fra Pelu som jeg mener kom innpå for Rosenborg på Alfheim forrige kam jeg så (nå altså i FKH). TUIL står 2. omgang veldig godt med 10 mann (to gule kort og de så greie ut begge to, det siste var kanskje på grensa til direkte rødt), og etter 1-0 mot Løv-Ham i Bergen (her med 2 røde) tror jeg faktisk laget kan være med i kampen om playoff-plass, men de rykker ikke opp, og det er ennå bare spillt 2 runder.

Så er 2. divisjon sparket i gang, men etter at Tromsdalen rykket opp og både Skarp og Senja rykket ned er det bare Tromsø 2 som representerer Troms i divisjonen, og jeg følte faktisk ikke for å se TIL 2 - Bærum, hvor reservene stakk av med 3 sterke poeng, men denne avdelingen er virkelig åpen i år med både Alta og TUIL i 1. Mo IL har vært middelhavsfarere de siste sesongene, og lite tyder på at dette blir året de skal ta steget opp, men jeg lever i håpet.

Om 2. ikke er så spennende å følge i Troms er derimot 3. divisjon blitt veldig interessant med de to nynedrykkede lagene Senja og Skarp som de største favorittene og med et helt kobbel bak. Dessuten en avdeling jeg kan følge tett da hele 5 av 12 lag holder til i Tromsø:

Skarp

Fløya

Ishavsbyen

Tromsdalen 2

Tromsø 3

da får det heller være at offentlig kommunikasjon til de øvrige arenaene er heller vannskelig (vannskelig med tur retur i løpet av en dag og slikt, særlig i helgene når det aktuellt for meg å reise utenombys) De øvrige lagene er:

Senja

Skjervøy

Finnsnes

Lyngen/Karnes

Salangen

BOIF

Nordeisa

Serien heter forresten FK Fotball-Ligaen i år og følges tett av P3-programmet FK Fotball som vi selvfølgelig alle hører på på søndager kl. 1200 ,eller i opptak, det er så greit å finne opptak i våre dager, men det blir definitivt viktigere å få med seg live-sendingene når de følger kamper direkte.

Huff dette ble skrekkelig langt, men nå har jeg ikke skrevet her på en stund så det var skrekkelig mye å si. Vel vel, snart tilbake med mer, og husk å få med dere BOIF - Lyngen/Karnes på søndag (eller i opptak).

bakaichi    33

Skuffet over Porto, og drit lei av å se de samme laga år etter år gjøre opp om mesterliga trofeet. Håper selvføgelig på Barca nå, det verste som kan skje er en Chelsea triumf. Det artigste med årets turnering er vel Anarthosis Famagusta som forsvarte den kypriotiske ligaens ære på en verraskende god måte, selv om de til slutt måtte ta til takke med sisteplass i gruppa. De var tross alt med fra første kvalikrunde.

Xevious    65
...blablabla... BOIF ...blablabla...

Erkerivalen fra den gang jeg spilte fotball (lat som jeg også var den gang så var jeg keeper).

Det var 2 lag på Bardufoss, BOIF og HIL. Jeg spilte for HIL, Heggelia IL, som dessverre nå er nedlagt.

Vi gjorde det faktisk ganske bra, var ikke mange lagene som slo oss :D

Men dette var jo for over 25 år siden... og jeg spilte for miniputtene, eller småguttelaget eller hva det het den gang :lol:

HIL.jpg

:thumbsmil:

bakaichi    33

Siden jeg var opptatt og ikke kunne befinne meg på Alfheim lørdag var det desto viktigere å få med seg TUIL - Stavanger IF på krøllgresset i Dalen i går. Og Tromsdalen fortsetter å spille bra. 2-0, og selv om SIFs Kanu var farlig nær en redusering mot slutten var det en sikker og god hjemmeseier. Denne gangen fikk vi også oppleve litt vind og snø, men forholdene var ikke i nærheten av så ille som på Storslett (der Nordreisa - Skarp ble utsatt) og Bardufoss hvor kampen ble spillt i tre omganger, grunnet været. Den kampen ble forresten en skikkelig oddsbombe hvor BOIF satte Lyngen/Karnes på plass med 3-0. En annen interessant merknad er at BOIF spillte med røde og hvite overdeler, blå shorts og røde strømper mens L/K spillte i røde og hvite overdeler, blå shorts og hvite strømper. Når kammpen i tilleg spilles i tidvis tett snødrev ser draktene veldig like ut, men det syntes tydeligvis ikke dommeren.

img_4057-486x364.jpg

Spanderer på meg et bilde av våren i Troms. Dat var altså litt rufsevær som forårsaket en 2. pause i søndagens kamp på Rustahøgda.

Så var det veldig gøy å få meldinger om hvordan målene rant inn på Melløs. Fra 0-7 til 5-0 er litt av en snuopperasjon. Jeg håper Alta klarer seg i år igjen. Veldig fint å ha Finnmark representert på helprofft nivå.

Xevious    65

Aaaaw, jeg savner Bardufoss ...NOT!

Vel, savner det litt helt til jeg ser slike bilder. Bodde rett nedi gata forresten og det ene huset jeg bodde i rundt 1980-83 er faktisk til salgs: http://www.finn.no/finn/realestate/obje ... 62u1088030

Ganske kult at de har beholdt kjøkkeninnredningen :lol:

Var faktisk i det huset jeg spilte tv-spill for første gang :D

bakaichi    33

Ja, det begynner å dra seg til i de europeiske ligaene. Nå har jeg lenge ment at Man U tar dette (og det har ingenting med håp å gjøre) selv om det har vært jevnt, og fremdeles er ingenting definitivt avgjort.

Noe som derimot er avgjort er at Alkmaar blir mestere i nederlands eredivisie i år. For første gang på leeeenge, og det etter at PSV har dominert fullstendig de siste årene.

bakaichi    33

Ikke så myå å glede seg over for meg denne serierunden så jeg nevner bare kjapt at Vegard Braaten hadde en ufattelig flott skoring mot Kongsvinger i finnmarkshallen, spør du meg utfordrer den Bolanos mål i helga som denne rundens mål i norsk toppfottball, men det holdt desverre ikke helt inn, så jeg ser framover, og kan glede meg til første runde i cupen søndag 10. mai med følgende to alternativer i Tromsø; Fløya - TIL og Skarp - Alta.

Nå har jeg sett til før, riktignokk ikke på flyabanen, men siden 3. laget til TIL rundspillte og slo Fløya nå på mandag, har jeg litt vanskelig for å se noen cupbombe i emning her. Skarp og Alta, derimot, to lag jeg aldri har sett og som jeg dessuten har lyst til å se. Selv om Alta holder til i 1. og Skarp i 3. kan de fort ende opp med å møte hverandre i 2. neste sesong, så her kan det godt bli en jevn kamp. Hadde også vært en mulighet å ta seg en tur til Silsand og se Senja - Bodø-Glimt, men da Glimt skal opp til Alfheim allerede ei uke etter det, er det små sjanser for at jeg gidder det.

Er faktisk utsatt for et valgets kval allerede til helga, da Tromsø og Tromsdalen spiller sammtidig. Har jo lyst til å følge eliteserien og TIL, men har trivdes godt på TUIL-kamper til nå, og det koster 120 kr mindre (150 faktisk, siden jeg bestandig kjøper program), og når jeg i tilleg har et TUIL-skjerf ender jeg vel opp med å se TUIL-MFK, har lyst til å se Moss også, jeg bodde jo der nede ei tid, prøvde pølse i vaffel på Melløs norges skummleste stadion.

Brann tar rotta på LSK til helgen.

"Nå er det stille i fjøset!!!!!!!!"

vi kan noe som ikke dere kan, vi kan synge rett fram, vi kan

synge R R R R R R R R R

Forza Fugla!

bakaichi    33

Får glede meg nå, fort, så lenge jeg kan. Mo IL slår til med sesongens første seier 4-0 over Valdres. Stålkam sementerer sin posisjon som storfavoritt i HeSa-serien med 9-1 over Herøy/Dønna og en målforskjell på 17-3 etter to kamper, og Barca banaka dritten ut av Real Madrid. TUIL-Moss i kveld.

bakaichi    33

Ble ingen cupbombe i Tromsdalen i går, men 3.div laget Skarp imponerte og styrte egentlig kampen fra start til slutt da 1.div laget Alta sjanglet videre til andre runde. Nå hadde ikke Skarp flust av sjangser, men at det virket som et bedre spillende lag viker jeg ikke fra. Masse dramatikk og spenning alle som av en eller annen merkelig grunn hadde valgt å følge Fløya-TIL, som definitivt ikke ble spennende, gikk glipp av.

bakaichi    33

Om jeg ikke har oppdatert her har jeg fulgt fotballen i Tromsø bedre enn de fleste. Jeg har fått med meg størstedelen av TUIL sine hjemmekamper og, etter hvert, en god del TIL-kamper, i tilleg til noen oppgjør i TiTo-serien. Nå sist såg jeg Ishavsbyen - Bardufoss i Tromsdalen. Hadde lyst til å få med meg BOIF som har hatt overraskende gode resultater etter opprykket til 3. div og som med tre nye poeng sikret en tredjeplass bak utilnærmelige Skarp og Senja som kommer til å gjøre opp om retten til å spille kvalikk mot det beste laget i Finnmark om en plass i 2. divisjon.

Resultatet 0-4 gir kanskje ikke et helt riktig bilde av kampen, som Semb ville ha sagt det, men BOIF har en helt annen fart i overgangene sine. Byen hadde ballen mest men hadde en tendens til å miste den med en gang de våget seg over midtstreken, og når Ishavsbyen brukte så lang til på å bevege seg framover var det ikke noe problem for gjestene å være i balanse. Byen hadde noen sjanser til halveis ut i andre omgang på stillingen 0-1, men med flere i angrep åpnet det seg nye rom som BOIF visste å utnytte, noe som gjorde resultatet ganske stygt til slutt. Om BOIF klarer å beholde samme troppen til neste sesong er det ingenting i veien for at de for alvor kan kjempe om en plass i allnorsk serie, og gå fra å møte reservelagene til Senja, Fløya og til å møte reservelagen til TIL og Stabæk.

bakaichi    33
Kom igjen, er ja bare utenlandske lag det er snakk om, det er jo Tippeligaen som må følges!! :D

Heia TIL!

Er da slettes ikke bare utenlandske lag i denne tråden, men vinterstid er det ikke så mye som skjer i norsk fotball.

Du som TIL-gutt (eller TILhenger som de liker å kalle seg) er du en del på Alfheim? Sånn som akkurat nå, ser at de leder 1-0 over formsterke Bryne

Synes folk i Tromsø er så sutrete. Greit nokk at de ikke har levd opp til forventningene i år, og kammpene mot Glimt og Sandefjord var dårlige, men de to andre jeg har sett i år var fine, kammpen mot Rosenborg var jo i grunnen en kjempekamp, og 4-0 mot Hønefoss var overbevisende. Var jo ikke mer enn rundt halvparten av tilskuersnittet til Ålesund i fjor heller. En by som Tromsø burde klare mer enn det.

Stikken    0
Kom igjen, er ja bare utenlandske lag det er snakk om, det er jo Tippeligaen som må følges!! :D

Heia TIL!

Er da slettes ikke bare utenlandske lag i denne tråden, men vinterstid er det ikke så mye som skjer i norsk fotball.

Du som TIL-gutt (eller TILhenger som de liker å kalle seg) er du en del på Alfheim? Sånn som akkurat nå, ser at de leder 1-0 over formsterke Bryne

Synes folk i Tromsø er så sutrete. Greit nokk at de ikke har levd opp til forventningene i år, og kammpene mot Glimt og Sandefjord var dårlige, men de to andre jeg har sett i år var fine, kammpen mot Rosenborg var jo i grunnen en kjempekamp, og 4-0 mot Hønefoss var overbevisende. Var jo ikke mer enn rundt halvparten av tilskuersnittet til Ålesund i fjor heller. En by som Tromsø burde klare mer enn det.

Jeg var ikke under Bryne kampen i cupen pga jobb, men ellers er jeg under stortsett hver kamp!

Mange av medlemmene i Isberget (TIL's suporterklubb) var irritert på TIL / Høgmo, men det ser ut til å ha snudd seg :)

Vi i Isberget hadde veeldig store forventninger i år på Alfheim, og ikke alle er fornøyd med resultatet vi har nå pr. idag.

Jeg har nå for min del ikke klaget noe særlig, men jeg vet fler i klubben er veldig skuffet og sur..

TIL har spilt en dårlig sesong bakover i år ja, men vi har også vært uheldig både med dommere og NFF... Har du sett episoden i Brann?

Fårrje sesong hadde TIL minst baklengsmål, i år har TIL bland de som har mest (om ikke de har mest) imot seg!

TIL har vært slapp i år ja.. Men nå som Rush er skadefri, kommer vi til å bli blandt top 5 :twisted:

bakaichi    33

Jeg var ikke under Bryne kampen i cupen pga jobb, men ellers er jeg under stortsett hver kamp!

Mange av medlemmene i Isberget (TIL's suporterklubb) var irritert på TIL / Høgmo, men det ser ut til å ha snudd seg :)

Vi i Isberget hadde veeldig store forventninger i år på Alfheim, og ikke alle er fornøyd med resultatet vi har nå pr. idag.

Jeg har nå for min del ikke klaget noe særlig, men jeg vet fler i klubben er veldig skuffet og sur..

TIL har spilt en dårlig sesong bakover i år ja, men vi har også vært uheldig både med dommere og NFF... Har du sett episoden i Brann?

Fårrje sesong hadde TIL minst baklengsmål, i år har TIL bland de som har mest (om ikke de har mest) imot seg!

TIL har vært slapp i år ja.. Men nå som Rush er skadefri, kommer vi til å bli blandt top 5 :twisted:

Episode mot Brann... Jo riktig rødt kort bonanza i Bergen, en merkelig episode, men jeg vet ikke helt om det er grunnen til at TIL ikke har infridd, for det er klart, jeg er jo selv skuffet over TIL, men derifra til å kalle laget en soleklar nedrykskandidat er en lang vei. Det er klart at det har vært noe forknytt over TIL i år og en middels bra start var ikke bra nokk for et lag alle forventet skulle kjempe i toppen, og da fikk de enda mindre til å stemme. Det kan derimot løsne nå utover, og selv om det er et godt stykke opp er det ikke umulig med en god plassering, selv om topp tre ser veldig vanskelig ut. Kan forresten ikke skjønne helt hvorrfor dette TIL laget skal være så avhengig av Rushfeldt, jeg mener han er jo en målskårer og sterk duellspiller, men noen må da kunne gjøre jobben i hans fravær.

Lyn er det gøy å følge om dagen, jeg kan i alle fall ikke si jeg sørger over at laget ligger sist og er nødt til å selge spillere for å få hjulene til å gå rundt. Det med lisens tror jeg de kommer til å få en ordning på. Forbundet har akseptert litt av hvert på den fronten (klubber som trikser med regnskap for å få lisens og som ikke mister den når det kommer frem o.l.), og spillerne kommer av en eller annen grunn til å gå ganske langt for å hjelpe klubben.