Jump to content
Sign in to follow this  
bakaichi

Fotballtråden

Recommended Posts

bakaichi    33

Fulgte med på BUL - Mo med løpende oppdateringer i kveld. Siste runde før ferie og halvspillt serie. Imponerende av laget å hente opp 3-0, men etter å ha slått serielederen i forrige runde er det en skuffelse, særlig med tanke på at dette Bosekopplaget med dette 3-3 resultatet fikk sitt tredje poeng denne sesongen, og det på 13 kamper, selv om de har hatt knepne nederlag hjemme i Alta.

Ser også at det nye stadionet på Sagbakken snart er klart, skal innvies i august med kamp mellom et blandet Rana-lag og selveste Bodø/Glimt. Da har byen i det minste et stadion som holder 1. divisjonsnivå, da mangler vi bare et lag som kan ta steget opp, blir neppe i år med Mo der nede i bunnen og Stålkam i 3.

http://www.ranablad.no/sport/article4435707.ece

http://www.rana.kommune.no/modules/Theme.aspx?ObjectType=Article&ElementID=4896&Category.ID=3334

Så har jeg helt glemmt av Sapmi og årets Viva World Cup i Nord-Italia. Laget består stort sett av spillere fra norsk 2. og 3. divisjon samt noen fra samme nivå i Sverige. Flere spillere fra FK Fotball-Ligaen så det er noen navn der jeg kjenner, og det er definitivt gode 3. div spillere. Selvfølgelig finnes det godt med spillere som er bedre og kvalifiserer til laget, men turneringen kommer ganske ubeleilig og Sapmi har ikke den største prestisjen (bla. a. hørte jeg noe om at Skjervøy ikke lot noen av sine spillere være med), men Sapmi er ganske gode, sånn brukbart, og hentet hjemm 3. plassen i turneringen i År som sist gang, etter en dramatisk bronsefinale mot Provence (et lag de tapte mot i gruppespillet) som gikk helt til straffekonk.

bakaichi    33

Så har TIL begynt å vinne igjen, føles veldig godt. Ikke sånn veldig trygt, men det skjedde i det minste en del og 2-0 er et godt resultat, med god flyt kan laget være oppe og snuse på medaljekampen når jeg returnerer til Tromsø til høsten, men jeg føler egentlig at vi har best sjanser i cupen, også utrolig viktig å komme med til gruppespillet i europaligaen (håper veldig på kontinentale gjester i kammper som betyr noe utover vinteren). Nøkternt tror jeg TIL blir å finne sånn midt på tabellen et sted etter 30 runder, og om vi da er ute av Europa og ikke har en tur til Ullevål å se frem til er det skuffende, men ingen katastrofe.

Ser forresten at TIL henter tilbake to spisser som har gjort det sterkt i 1. til nå. Vegard Bråten er jo en klassespiss, jeg husker fremdeles målet hans mot Kongsvinger, og Mohammed Ahamed har jeg sett mye siden han er selvskreven i TUILs førsteellever. Han er unektelig god i TUIL, smart, hardtarbeidende og hurtig, men hvor godt han vil klare seg i TIL er jeg usikker på, er i det minste glad han får spille ut denne sesongen i Tromsdalen og jeg håper ikke det endrer seg.

Stikken    0

Ufattelig deilig med TIL seier i dag :D

Vi rævkjørte enga i store deler av kampen! Vålerenga hadde jo noen sjanser, og var ganske nært med å skaffe mål fler gang, men idag var TIL rett å slett gode!

Sigurd er tilbake for fullt! Han er jo en nøkkelspiller fremme med Målskred.

Ellers var Høgli, Knarvik, Sahlman og Sequeira i kjempeform. R.Y Jenssen rotet litt idag..

Kjempefornøyd idag, jeg og alle som så kampen på Alfheim hadde all grunn til å sprette en pils etter kampen etter mye rop, greit oppmøte og deilig temperatur!

Heia TIL!

bakaichi    33

Ferien over og den norske serien ruller igjen for fullt. Var blandt 300 og noen og 80 tilskuere på Bislett i dag og fikk se Skeid i sitt typiske slag. Det er synd å si det men dette laget rykker ned. De henger med i størstedelen av kampen men sover på to dødballer og slipper inn to mål, ellers skapte ikke motstander Notodden noen store sjangser, men Skeid sløste med sine så to mål var mer enn nokk. Notodden blir nokk å kjempe i bunnen i år, men har muligheten til å klare seg, det toget er i ferd med å gå for Skeid.

Alta og Tromsdalen fortsetter med gode resultater. Etter seieren over Ham Kam er faktisk TUIL tilbake på kvalikkplass. TIL fortsetter sin seiersrekke, som blir ganske imponerende om man tar med Dinamo Minsk, mot Strømsgodset som virkelig gleder meg, som jo er fra Bodø/Glimt-Land. Med tre klare bunnlag har Glimt en grei mulighet til å klare seg, at B/G blir et av dem har jeg for lengst sett.

Stikken    0

TIL rævkjører Slaven, og skal banke de på returoppgjøret!

Så utrolig gøy å se at TIL var det eneste laget i Tippeligaen som faktisk klarte å vinne:D

Men særiøst.. Hadde troff FFK kunne bedre en 6-1 :o

bakaichi    33
Fyfaen.. noen som så Tromsø IL - Athletic Bilbao ikveld?

Kjøpt og betalt sier jeg bare..

Har lest noen referater, og det er utrolig skuffende. Etter dette og de andre eliteserielagenes patetiske sorti klarte ingen norske lag å kvalifisere seg til gruppespill i Europa. Veldig surt, men Tromsø gjorde seg i det minste ikke bort. (måtte vi aldri glemme RBKs hårreisende nederlag for Karabakh Agdam.

England ja. Har begynt nesten litt i overkant bra for Newcastle, med ledelse etter fem kammper, men det blir opprykk rett opp i Premier Leage. Så det så!

bakaichi    33

På tide å grave opp denne tråden igjen. Dne norske sesongen er for lengst over nå og det er på tide med en liten statusrapport fra Tromsøperspektiv men først litt skuffelse:

Jeg er jo egentlig fra B/G-land (kan diskuteres), og det ble en begredelig sesong etter oppturen i fjor. Håpet var å klare seg så noe skjokk var det neppe, dessuten er det greit å trøste seg med Lyns misære. Glimt kommer tilbake, noe annet har jeg ikke lov å tro.

Mo i Rana stod lenge i fare for å stå uten en klubb i landest 3. høyeste divisjon til neste sesong, men Mo IL berget plassen i siste runde. Stålkammeratene på sin side kruset gjennom HeSa-serien, men røk for Harstad, som unødvendig snublet mot Glimtreservene i fjor, i kvalliken. Stål berger likevel sesongen etter en brukbar kuppinsats. Laget ledet mot TIL i det 90. minutt, men eliteserielaget stjal avansementet på overtid. Så har vi endelig fått et skikkelig fotballstadion i byen også.

I Tromsø maktet ikke TIL å leve opp til forventningspresset, og med forsmedelige sorti i NM og E-Cup rett før det ble virkelig interessant gjør sessongen middelmådig, men heller ikke værre enn det. Med nokk en plassering på øvre halvdel av tabellen er klubben faktisk i ferd med å etablere seg som en av landets toppklubber. Byens nest beste klubb, fastlandets stolthet Tromsdalen ungdoms og idretslag kan se tilbake på en veldig god sesong. 12. plass og fornyet tillit i første er absolutt noe å rope hurra for, men kanskje mest imponerende er det at klubben rasket til seg hele 39 poeng (klubbrekord) bare 3 poeng bak 6. plassen. At TUIL med det sende Ham Kam ned og dessuten berget plassen med å kjøre over et av opprykslagene som var veldig gøy. Neste år kommer Glimt til en splitter ny tribune i Tromsdalen som historisk har trukket mye folk, merkelig nok har tilsvarende kamp på Aspmyra vært den som har trukket minst tilskuere. At laget gjorde seg fullstendig bort i cupen er selvfølgelig en stygg ripe i lakken. Å halke seg videre mot altalaget Bossekopp i første runde var ikke mer enn en forventet seier. Tapet, på hjemmebane, mot Strindheim var vel noe i nærheten av en sensasjonell fiasko. Særlig med tanke på hjemmestatistikken til TUIL i år. 33 av 39 poeng kom på hjemmebane. Noe som gjorde laget til divisjonens 4. beste hjemmelag og dårligste bortelag. Tromsø 2 sørget for at lagene i 2. divisjon avdeling 4 også neste år må visitere Tromsø. Noe jeg selvfølgelig er veldig godt fornøyd med.

På kretsnivå klarte ikke byens eldste fotballag, Skarp å ta steget rett opp i 2. divisjon igjen etter 10 sammenhengende år på det nivået før nedrykket i fjor, men en klar andreplass viser at klubben er en av favorittene også for neste sesong. Senja som vannt avdelinga greide biffen med å slå Kirkenes om retten til 2. div spill og får altså æren av å ta i mot Ham Kam i 4. avdeling, som dermed får en herlig unskyldning til å besøke ei av landets vakreste øyer. Tromsø 3 berget også så vidt plassen i en jevn og spennende TiTo-serie i år hvor Lyngen/Karnes var sesongens negative overraskelse og BOIF imponerte med 4. plass som nyopprykket. Nevner avsluttningsvis at Lokomotiv Tromsø, en nystartet klubb med et artig navn, var helt suverene i 5. divisjon avdeling 2. Jeg gjetter på at de vi kjempe om opprykksplass også neste år.

jalliboy    0

tja... har spillt aktivt i 17 år, å spiller ennå..

spillt for følende klubber

Flisa IL

kjellmyra IL

Åsa\Hof B-lag

kjellmyra B- lag

grue IL

Nordan(bedrift)

finntrim(bedrift)

det militære A-laget ^^

jeg har fått med meg mye og mangt innen fotball ;D hehe

favoritt klubb må vel vær MUFC og RBK. : )

ser gjerne på en fotball kamp. selv om det ikke er så alt for ofte.. VM og EM, der får jeg med meg alle kampene som regel.

samt champions League.

kanskje litt premiera divisjon eller premeier league ^^

det er det eneste jeg følger med på av fotball... spiller kjøp og slik bryr meg midt i ja. der sola ikke skinner XD ¨

ser påfordi det er underholdene:D

bakaichi    33

Ikke lenge til VM nå, men jeg ser på det senere og annonserer at afikamesterkapet er over og Egypt har vunnet for tredje år på rad. Var mange artige kammper å se i dette mesterskapet, men jeg har litt problemer med å se hvem som skal hevde seg helt mot slutten i et VM. Nå spilles mesterskapet i Afrika og jeg har ikke glemmt Sør-Koreas semifinale på hjemmebane i 2002, men Egypt som viste seg som det beste laget er ikke kvalifisert, og de andre lagene driver med mye tull. Kanskje foruten Ghana som spiller noe som faktisk beveger seg mot Drillo-fotball, med agresivt kompakt forsvarspill og raske overganger.

bakaichi    33

To runder av vår hjemmlige eliteserie er allerede nesten ferdigspillt så jeg må vel nevne det. Rekordtidlig start og skal jeg være ærlig ser jeg ikke helt vitsen. Jeg kjøpre ikke helt den greia om å sammkjøre med Europa, når begynte vi å bry oss om kontinentet? Mitt forslag for å forlenge sesongen er å bli kvitt den meningsløse sommerferien midt i beste spilletid.

En annen idiotisk ting er at NFF har fått smekk på pung for tirsdagskammpene i 1. div. Argumentet er at UEFA ikke vil ha noen konkurenter til de intereuropeiske turneringene. Trist siden jeg var en ivrig titter. Sammtidig ser jeg at flere andre europeiske ligaer spiller kammper på fredag. Fredagskamp er et flott konsept som ikke hadde gjort 1.divisjon noe vondt. Jeg kan heller ikke helt forstå hvorfor alle 1.div-kampene på død og liv må spilles 1800 (og ikke tidligere på dagen, det er søndag jeg har ikke noe annet jeg skulle ha gjort i alle fall).

I år har jeg regnet litt på det og sikret meg sesongkort på Alfheim, siden Glimt ikke kommer dit (ikke i serien i alle fall) og siden TIL og TUIL denne sesongen ikke spiller hjemmekaper samtidig.

Alkjeks    0

Jeg satt iallefall å koste meg i går med Vikings 4-0-seier over Brann. Det er jaggu ikke hverdagskost! Altså ikke helt, men skjer sånn ca. hvert 3. år eller noe? :D

Jeg satt iallefall å koste meg i går med Vikings 4-0-seier over Brann. Det er jaggu ikke hverdagskost! Altså ikke helt, men skjer sånn ca. hvert 3. år eller noe? :D

Jeg koste meg også, ikke det at jeg heier på Viking men moro å se bergenserene bli knust.

Ellers vant fugla hjemme på Åråsen over Tromsø 2-0, Ujah og Sundgodt var involvert i begge!

Alkjeks    0

Jeg koste meg også, ikke det at jeg heier på Viking men moro å se bergenserene bli knust.

Hehe, ja det er noe spesielt med det. Jeg koste meg skikkelig når Molde gruste Brann 8-0 for noen år tilbake.

bakaichi    33

Jeg må personlig inrømme at jeg ikke forstår det generelle hatet Brann generer. Greit nokk at hovedstadsfolk og tilhengere av andre vestlandsklubber ser på Brann og Bergen som rivaler, og Trønderne må jo ha noen de ikke kan fordra når hele landsdelen hegner om en klubb, men hvorfor så mange andre? Bergen er jo norges nest største by, det er ikke hovedstad, det er ikke hit alle skattepengene våre sendes, kongen sitter ikke her og ikke høysetet for kirka. Samtidig er byen landets flotteste by i et turistperspektiv og klubben, Brann, er kanskje også den nest største i form av penger og tilskuersnitt, men de er jo forferdelig dårlige og har vært det i alle år. To seriemesterskap på 50 år er ikke rare greiene for en klubb av branns proposjoner. I tilleg søker de å spille underholdene fotball, det virker i alle fall på meg som de går på en håndfull stortap hvert år.

bakaichi    33

Men noe må like forbanna vekke følelsene. Selv følelser har en årsak, hatet må grunlegges i noe, det kan ikke bare dukke opp i løse lufta.

bakaichi    33
Fotballen vekker jo følelsene, man elsker sitt eget lag og andre lag hater man, sånn er det bare.

Er greit nokk det, men hvorfor hate Brann mer enn andre? Jeg kan argumenter for hvorfor jeg hater enkelte lag, liker andre og ikke har noe spesiellt forhold til andre.

Tenkte forresten jeg skulle få med meg Strømmen-TUIL når jeg først var i området. Noen som har peiling på hvordan jeg finner frem til stadion?

Fotballen vekker jo følelsene, man elsker sitt eget lag og andre lag hater man, sånn er det bare.

Er greit nokk det, men hvorfor hate Brann mer enn andre? Jeg kan argumenter for hvorfor jeg hater enkelte lag, liker andre og ikke har noe spesiellt forhold til andre.

Tenkte forresten jeg skulle få med meg Strømmen-TUIL når jeg først var i området. Noen som har peiling på hvordan jeg finner frem til stadion?

Hater ikke Brann mer enn andre jeg, hater Vålerenga myyyyyyyyye mer :twisted:

Strømmen Stadion ligger rett ved Storsenteret, bare å gå mot Lørenskog så finner du det. Ligger nesten på kommunegrensa.

http://kart.gulesider.no/query?profile= ... e=Z001VWD3