Jump to content
Xevious

Collection Milestones

Recommended Posts

Marfik2    217

Blåser liv i denne tråden siden det er en av mine favoritter :)

Jeg har nylig passer 150 Snes carts og er storfornøyd med det! Ikke at det er vanskelig å anskaffe mange carts, men jeg er svært kresen og holder meg kun til kvalitet og de essensielle. Har i underkant av 40 stk igjen på ønskelisten, før jeg skal vurdere å runde det opp til 200 og gi meg.

60 Vita spill, kun kvalitet (10 igjen på ønskelisten)
30 WiiU spill, kun kvalitet (Avsluttet samlingen, de er de eneste spillene jeg føler det er verdt å ha)

Ellers har jeg komplettert samlingen av Zelda, Metroid og Ratchet and Clank!

Edited by Marfik2
  • Like 1

Boomstick    98

Skulle vært spennende å sett listene dine, Marfik. Både hva du har og hva du mangler.

Selv nådde jeg akkurat en slags milestone som ikke handler om spill, men er retro likevel. Jeg fikk tak i Star Wars Definitive Collection på laserdisc. Et beist av en boks på over 6 kilo, med 9 CAV-discer og en diger bok. Men hovedpoenget med å anskaffe denne er selvsagt å se Star Wars-triologien slik den var før Special Edition, på best mulig måte. Dette er første gang siden 90-tallet jeg kan se Star Wars uten de kleine dataanimasjonene som George Lucas klønete føyde til de opprinnelige filmene. 

[Edit]:
Måtte jo ta et bilde av mastodonten av en Star Wars-boks, hvis noen ikke har sett den før. Til sammenligning har jeg tatt med VHS-utgavene av Special Edition som jeg har hatt (og sett og sett igjen og igjen) siden den kom ut.

NzcdK9X.jpg

Edited by Boomstick
Bilde
  • Like 2
  • Upvote 1

Marfik2    217

Har en Snes liste liggende, mye gull på den konsollen!

Nå vet jeg ikke om Repro carts er ansett som en kontroversielle greie, men jeg har kjøpt et par dersom spillet aldri kom ut i europa.
Man kunne jo kjøpt original NTSC cart av Chrono Trigger, men Secret of Mana 2 for eksempel hadde jo vært helt uspillbart siden det er mye text og kun kom ut i JPN.

Vinner jeg i Lotto skal jeg oppgradere Mega Man spillene fra JPN til PAL også :) 

Spillene jeg har

5ceda60813206_SnesSpill.thumb.JPG.b2d8d0891969c8939c1eb401b5ba8f76.JPG

Ønskelisten 

5ceda60c9ceda_nskeliste.thumb.JPG.55186e5ec116209499b1f98409c3f905.JPG

• Upvote 1

Boomstick    98

Tenk å kunne sette sammen en liste på 200 spill til én og samme konsoll - og alt er bra! Ganske utrolig!

Jeg er ikke i nærheten av å ha spilt alle disse, men det er mange av dem jeg er nysgjerrig på. Det 151. du har på lista, Biker Mice from Mars, er ett jeg har vært på utkikk etter. Har du fått prøvd det ennå?

[PS! Måtte bare legge inn bilde av stoltheten i laserdisc-samlinga mi i posten over]

Edited by Boomstick
  • Like 1

Marfik2    217

Kan nå legge til Jungle Strike,  Death and Return of Superman og Mega man X3 til Sneslisten!
Biker Mice kan anbefales på det sterkeste, ihvertfall om du allerede liker Rock'N'Roll racing (soundbit versjonen av sangen paranoid er jo verdt det alene)

Den laserdisc boksen er fantastisk! 
Finner man ikke-Special edition versjonen digitalt et sted? I Piratbukta eller noe? :rolleyes:

• Upvote 1

Alyxx    74

Har spilt Biker Mice på emulator og det er definitivt et bra racing spill.

Edited by Alyxx
  • Like 1

Sinfour    459
On 30.5.2019 at 11:16 AM, Alyxx said:

Har spilt Biker Mice på emulator og det er definitivt et bra racing spill.

SNES spillet? Ett av mine absolutt favorittspill til SNES. Go Modo!

Alyxx    74
5 hours ago, Sinfour said:

SNES spillet? Ett av mine absolutt favorittspill til SNES. Go Modo!

Yep! Liker Vinny mest jeg.