Jump to content
Kraid

Hvilket spill spilte du sist?

Recommended Posts

fuuma    507

Er inne i en periode med mye world of warcraft om dagen, vi får se hvor lang tid det tar før jeg blir utbrent denne gangen. Det er fortsatt veldig gøy med mythic+ sammen med noen kompiser. Liker at det er mulig å skaffe seg bra gear uten å gjøre mythic raids da jeg fort blir utbrent etter noen måneder med wipes der. Blir alltid frustrerende for meg når folk ikke lærer av feilene de gjør og dør av de samme tingene gang etter gang. 

Galfodo    58

Har kun spilt Sekiro den siste måneden. Det er veldig bra, men jeg synes det er sykt vanskelig. Bossene altså. Jeg tror kanskje jeg begynner å bli for gammel til å lære meg spill som krever så raske reflekser. På noen måter er det som et rytmespill der du må time perfekt trykk på deflect- og attack-knappene. Noen (alle?) bosser kan selvsagt cheeses, I ekte FromSoftware-ånd, men skal de beseires på "normal" måte krever det mye bedre timing og presisjon enn soulsborne-spillene. De gode nyhetene er at jeg merker fremgang, selv om det går tregt. Jeg kom i vanvare til å ta livet av en npc som solgte noe jeg trengte for å oppgradere en tool, så da startet jeg ny karakter selv om jeg var 90% ferdig med spillet. Nå går de fleste bossene mye raskere ned enn på første gjennomspilling.

Dadaph    631

Spent på Sekiro, blir mitt neste etter Bloodborne.

Bloodborne iallefall, jeg føler det på mange måter er Souls for nybegynnere. På en god måte altså, det er et bra spill, bare et enormt fall i vanskelighetsgrad. Kampsystemet føles litt mer actiony. Det er flere fiender, men man får igjen HP konstant når man spiller litt agressivt.
Bossene har også vært superenkle så langt, nesten skuffende. Tok ned Rom the Vacuous Spider igår, og det er faktisk den første som har drept meg. En gang. Og jeg er vel sånn 1/4 gjennom?

Ikke helt fan av Blood Vial-systemet, da jeg ser et potensielt problem med å måtte farme dersom jeg endelig møter en faktisk vanskelig boss. Og frameraten er på trynet. DS1-3 har kjørt i perfekt 60, mens dette knapt rører 30. Det gjør at ting som parrying er langt mer vrient enn det burde være, og bare funker iblant. Håper på en remaster som fikser dette problemet.
Og at leveling er låst til en Insight, en kraftig begrenset ressurs, som man i tillegg kan miste for alltid (jeg mistet 10 på en mindflayer), er rett og slett flau gamedesign. Jeg ventet bedre.

Men bortsett fra det er Bloodborne så langt et strålende spill. Har så vidt startet, klarer ikke spille lenge om gangen (lav framerate gir meg faktisk hodepine), men jeg ser frem til resten.

• Like 1

Alyxx    74

Mass Effect Andromeda

Tror jeg aldri blir ferdig med spillet. Snakk om å ha mye å gjøre.

Første post i denne tråden på en stund da ettersom jeg ikke er særlig god til å poste for tiden :P

Men har spilt Alfred Chicken på GameBoy COLOR

Dvs det er et GameBoy-spill, spilt på en GameBoy Color

Dette oppdaget jeg helt tilfeldig at eksisterer. Spilte noe Alfred Chicken på SNES back in the day og oppdaget til min store, enorme, massive glede at det eksisterer et til GameBoy. Dere kan tro jeg gikk ut og slo hjul rundt huset når jeg oppdaget det. Så, kjøpte et da, og ventet utålmodig på å få det i posten. Når det endelig kom frem, hadde jeg vel nesten glemt at jeg hadde kjøpt det så det ble en overraskelse til meg selv.. Har tilogmed manualen til det, som ifølge eBay-priser skal være litt uvanlig? Uansett..

Lenge siden jeg har spilt det på SNES, så vanskelig å sammenlikne med det siden jeg ikke husker så mye fra det annet enn at jeg har gode minner med det. Sjekke det på YouTube? Eller dvs GameBoy-grafikk er jo drastisk annerledes enn SNES så er vel ikke så mye grunnlag for å sammenlikne dem uansett. Er vel kanskje meningen det skal være samme spill, med enklere grafikk og noen andre nedgraderinger? Det er jo et spill for spesielt interesserte tenker jeg. Og siden jeg på en måte vokste opp med å spille bla Alfred Chicken på SNES så er vel jeg en av de spesielt interesserte? 

Har ikke helt skjønt her om man skal skrive en partial walkthrough, en anmeldelse av spillet eller personlige erfaringer på en smått sarkastisk måte, men får blande de tre faktorene og prøve å få laget en informativ post her. Mine poster er jo som regel preget av en total mangel på forståelse for fucking framerate og hvor mange Mb hvert spill er. For meg er det uforståelig at feks, igjen, Alfred Chicken til SNES er under 1.44Mb da mobilen min tar bilder på over 2Mb for å sammenlikne med noe

Men spillet ja.. Du begynner i et hjørne. Du er en kylling som skifter farge alt etter humøret virker det som, har ikke helt skjønt det. Mulig det er konsollen min det er noe galt med.. Men iallfall så begynner du i et hjørne. Derfra skal du starte på spillet. Er noen trekk-opp-mus der som man skal torpedere. Senere om man finner den hemmelige veien kan man faktisk skyte dem. Det er en del hemmeligheter i det spillet, noe som er veldig negativt positivt. Skyter man etterhvert de musene, får man noen smilende måner. Husker ikke hva poenget med dem er, men kan tenke meg at det er noe med å samle 100 for å få en 1Up (Nei, ikke 7Up)

Noe som er litt irriterende med spillet er at etter å ha klart brettet, så mister du evnen til å skyte. Men det er vel en grunn til det også, spillet er jo absolutt en utfordring. Er også noen brytere man må torpedere for å skru på noen stjerneblokker (noe som virker kjent). Så er det et bonusbrett der man skal slå på en radio, og komme seg opp ei smal gang og unngå ei.. Motorsag? Annet enn det så vil jeg anbefale deg å spille spillet og se selv. Jeg hadde aldri spilt det før (GB-versjonen) og visste vel ikke hva jeg kunne forvente. Men nostalgien for SNES spillet blir vel overført til GB spillet slik at jeg synes det er ok

Egentlig lite mer å si om det, andre kunne vel fått en wall of text ut av det :P

Edited by ZeldaFreak_Reborn
  • Upvote 1

Alyxx    74

header.jpg?t=1558050368

Post-apokalyptisk moro for de som liker Mad Max. Spillestilen minner veldig om Doom fra 2016, men med mer ekstra evner som gjør kampene mer dynamiske. AI'en er også digg. Derfor litt synd at PC versjonen sliter med mye bugs, dårlige controls og dårlig optimalisering. Sliter også med storyen og grafikken, som til tider ser litt ræva ut for å være ærlig. Men definitivt ikke noe dårlig spill så langt.

• Upvote 1

Dadaph    631

Vært nysgjerrig på Rage. Aldri engang hørt om det første, men jeg liker åpen verden og skyting, så vurdert å tenke på. Men kanskje greit å vente til de fikser det... er vel ikke nok en forbanna Epic Store-eksklusiv, håper jeg?

Sist spilt: EverQuest på P1999, druiden min dinget akkurat 24. Trengte å selge noe, så dro selvsagt ned til den beste basaren i spillet, gode gamle tunnelen i East Commonlands :)

eqp99-simen.thumb.jpg.27b638f39ee2c1e751968cf5abc401c1.jpg

Alyxx    74
1 hour ago, Dadaph said:

Vært nysgjerrig på Rage. Aldri engang hørt om det første, men jeg liker åpen verden og skyting, så vurdert å tenke på. Men kanskje greit å vente til de fikser det... er vel ikke nok en forbanna Epic Store-eksklusiv, håper jeg?

Nope. Siden det er et Bethesda spill så skulle det være Bethesda Launcher eksklusivt en stund, men de har ombestemt seg så det ligger på Steam også nå.

• Upvote 1

Dadaph    631

Bethesda... da er det kanskje like greit å vente et halvt års tid. Men det er lagt til Steam-wishlisten, så holder jeg et øye med det.

Epic Store har rotet bort passordet mitt og vil ikke sende meg nytt, så der har jeg ikke lyst til å handle :(

Alyxx    74
3 hours ago, Dadaph said:

Bethesda... da er det kanskje like greit å vente et halvt års tid. Men det er lagt til Steam-wishlisten, så holder jeg et øye med det.

Epic Store har rotet bort passordet mitt og vil ikke sende meg nytt, så der har jeg ikke lyst til å handle :(

Eneste jeg har hos Epic er det jeg har fått gratis av dem. Aldri handla noe.

Dadaph    631

Registrerte meg der for å prøve Fortnite i februar ifjor. Likte det ikke, så slettet driten.

• Upvote 1

Alyxx    74
12 hours ago, Dadaph said:

Registrerte meg der for å prøve Fortnite i februar ifjor. Likte det ikke, så slettet driten.

Hele greia er så amatøraktig at jeg får brekninger av det.

• Upvote 1

Marfik2    217

Dead Cells har sluppet ny gratis DLC, hærlig å hoppe inn i dette spillet igjen.
De har ryddet opp litt, addet skins og nye items, men jeg har ikke rukket å finne de nye story elementene enda. 

Ellers har jeg snart rundet opp igjen Grim Fandango Remaster, for et gullklump av et spill, men liker definitivt første halvdel best.
Love is for the living

Edited by Marfik2

Alyxx    74
On 5/27/2019 at 9:41 PM, Marfik2 said:

Dead Cells har sluppet ny gratis DLC, hærlig å hoppe inn i dette spillet igjen.
De har ryddet opp litt, addet skins og nye items, men jeg har ikke rukket å finne de nye story elementene enda. 

Ellers har jeg snart rundet opp igjen Grim Fandango Remaster, for et gullklump av et spill, men liker definitivt første halvdel best.
Love is for the living

Grim Fandango er et av tidenest beste adventure spill etter min mening. Men ja, første halvdel er sterkest, helt enig. Men slutten gir meg alltid tårer da.

• Like 1

Galfodo    58

Siden Sekiro har begrenset med replay value, begynte jeg på et nytt run i Dark Souls, denne gang med en rendyrket Thief/Dex karakter. En eller annen slags bue + Bandit's Knife som nødløsning. Det er allerede ganske utfordrende, så dette kan bli gøy.

Dadaph    631

Blitt litt Dark Souls på Switchen på senga før jeg sover. Gøy at bosser jeg slet med for et år siden nå faller som fluer.

Ellers. Bloodborne, tror jeg nærmer meg endgame. Kom meg akkurat gjennom et område som jeg akkurat har fått høre var DLCen (sånn går det når man kjøper spillet lenge etterpå, man aner ikke hva som er hva). Egentlig litt trist da jeg synes bossene Ludwig og Lady Maria så langt har vært de eneste som har gitt meg motstand. Selv Orphan of Kos, som mange har sagt er vrien, gikk dukken på tredje forsøk. Føler egentlig heale-systemet i spillet er broken, jeg får igjen altfor mye liv altfor fort bare jeg spiller aggressivt.

Nå er jeg litt redd at de siste bossene i hovedspillet skal være lette (det var problemet i DS3 også husker jeg, jeg tok sistebossen i søvne etter å ha tatt DLCene)

Dadaph    631

Vakumet etter at man har rundet andre spill er alltid vanskelig å fylle... prøver å unngå å starte på for mye samtidig, men merker jeg savner de spillene jeg holdt på med også.

Så jeg startet på litt forskjellig. Startet på Watchdogs 2 etter å ha blitt litt hypet for 3ern. Likte ikke det første, men hørt gode ting om 2.
Så langt har det dessverre ikke imponert meg stort. Virker veldig likt det første, selv om atmosfæren heldigvis ikke tar seg så drepende seriøst. Snikingen er okei, den åpne verdenen er okei. Føler jeg mangler muligheten til å gjøre ting og jeg synes interfacen er litt forvirrende, men dette er kanskje sånn som bedrer seg.
Fortsatt forvirret om at spillet både har våpen og stealth, skulle ønske de faktisk bare fjernet våpnene helt og istedenfor en under gjennomsnittlig brukbar skytemekanikk fokuserte på å bruke mobil+stungun på alt. Tenker faktisk å tvinge meg selv til å spille som passifist fordi skytingen er så døll.
Men checkpoint-systemet er litt høl i huet, så vet ikke om jeg orker. Mulig jeg skrur ned fra Hard, for det er frustrerende å måtte gjøre et oppdrag på 20 minutter på nytt fordi jeg dør helt på slutten.

Ellers DLCen til Mario+Rabbids
Spilelt er fortsatt et av de beste på Switch, og Donkey Kong-DLCen fortsetter i samme gate. Kanskje hakket mer lineært da man er låst til Donkey Kong, Rabbid Peach og Rabbid Cranky Kong i alle oppdrag, men man lærer seg å tenke rundt disse veldig godt, og jeg er veldig fan av hvordan DK/RCK funker.
En god DLC til et godt spill.

Ellers er jeg litt smålei EverQuest etter å ha grindet til lvl 27. Havnet i Lake of Ill Omen og oppdaget at jeg gikk litt tom for lesestoff mens jeg mediterte mellom hver charm kill, så jeg dro frem World of Warcraft igjen bare for å se hva som er nytt siden i høst. Egentlig ingenting annet enn et par raids, men WoW er sånn spill som jeg liker å dra frem i noen uker kanskje et par ganger i året.
Det er greit, men er blitt mer en ren looter enn et RPG, dessverre. EverQuest(p1999) gjør RPG-biten bedre, har en mindre verden som føles større, og har et community som er mye mer interessert i kommunikasjon, og alt dette gjør meg egentlig litt trist.

Spill jeg tenker å starte på snart men som jeg ikke vet jeg orker før Retrospillmessen eller utsetter fordi jeg spiller annet på samme plattformer: Sekiro, Banjo Kazooie 2, Trials of Mana

Alyxx    74

Etter å ha fullført Rage 2 har jeg nå begynt på Hedon, en retro FPS bygd på spillmotoren til gode gamle Doom 2.

Har også begynt på den nye Commander Lilith DLC'en til Borderlands 2.

Galfodo    58

Har spilt en del timer med Baba Is You på Switch. Et genialt puzzle-spill der du må du endre reglene underveis for å klare hvert brett. Reglene er gitt ved flyttbare blokker i hvert level og det er ofte flere måter å løse et brett på. Bak spillet står Arvi Teikari som også har laget Environmental Station Alpha, som er et veldig bra Metroidvania.

Boomstick    97

Holder på med to spill som er ganske like, men likevel helt unike hver for seg.

Last Window: The Secret of Cape West (DS)

gfs_175014_2_11.jpg

Dette er bare så vidt at det er et spill, og egentlig mer en interaktiv fortelling. Selv om man peker og klikker og løser noen gåter, vil jeg ikke kalle det et pek-og klikk eventyrspill. Historien går sin gang, og man får ikke følelsen av at man har noe særlig påvirkning på utfallet. Det positive med dette er at man slipper å vandre målløst omkring og prøve ting på måfå, slik man ofte må når man står fast i eventyrspill. Her er fokuset på å fortelle historien. Og siden dette er en krimhistorie, blir man engasjert i å avdekke spor og spekulere i hvordan det hele henger sammen.

Grafikken og animasjonene er noe for seg selv. Selv om hver karakter man møter bare har et gitt antall animasjoner som gjentar seg, er både bevegelsene og dialogen så god at det virker levende. Det virker sjelden kunstig, og alle karakterene har sine egne særpreg.

Dette er egentlig en oppfølger, men jeg merker ikke så mye til at jeg ikke har spillt eneren (Hotel Dusk). Jeg er 12 timer inn i spillet, og har igrunn ingen anelse om jeg nærmer meg slutten.

Shadow of Memories (Xbox)

gfs_49493_2_4_mid.jpg

På samme måte som i Last Window, drives historien fremover ved å snakke med menneskene rundt deg. Man har ingen angrep eller forsvar, utover å strategisk påvirke folk og omgivelser. Men her har man i tillegg muligheten til å reise frem og tilbake i tid.

Alt dette gjør man for å forsøke å unngå å bli drept, noe man faktisk blir så snart man starter spillet. En mystisk stemme gir deg muligheten til å reise i tid, så da gjelder det å dra tilbake til tuidspunktet før man ble drept og påvirke noe i fortiden som forhindrer at det skjer. Innfløkte greier altså, men et artig konsept. 

Jeg har bare gjort første "oppdrag" så langt, men basert på baksiden av coveret skal jeg etter hvert besøke en masse spennende tider og steder.

Jeg fant dette på en bruktbutikk, så jeg spiller det helt blindt. Aldri hørt om det før, og bare sjekka det opp på gamefaq for å hente bildet til denne posten :)

Galfodo    58

Har spilt et par timer av Yoshi's Crafted World. Det blir ganske gøy etterhvert, når man har spilt seg forbi de innledende holde-deg-i-hånda verdenene. Synes kanskje vanskelighetsgraden kunne steget _litt_ raskere, men jeg skjønner jeg ikke lenger er i kjernemålgruppa.

• Upvote 1