Jump to content
Kraid

Hvilket spill spilte du sist?

Recommended Posts

Alyxx    75
6 hours ago, Galfodo said:

Har spilt et par timer av Yoshi's Crafted World. Det blir ganske gøy etterhvert, når man har spilt seg forbi de innledende holde-deg-i-hånda verdenene. Synes kanskje vanskelighetsgraden kunne steget _litt_ raskere, men jeg skjønner jeg ikke lenger er i kjernemålgruppa.

Nei, tror det er sikkert å si at spillene retter seg mot en noe yngre målgruppe.

Dadaph    638

Går fortsatt i Sekiro her. Faktisk har jeg tatt hele spillet. Bortsett fra den aller siste bossen. Han er litt vrien, men er på fase 3 (av 4) nå, så føler jeg nærmer meg.
Uansett et fantastisk spill. Bloodborne var i letteste laget da muskelminnet satt spikret og spillet i tillegg belønnet min normalt aggressive spillestil.
Sekiro er dermed vanskelig, men aldri urettferdig vanskelig. Sliter FORTSATT med timingen på enkelte ting, men ingenting kan sammenlignes med å ta ned en boss i dette spillet. Om noen dager faller nok sistebossen, og jeg har allerede lyst til å kjøre gjennom NG+ og se hva som skjer om jeg tar noen andre valg, da jeg har hørt spillet har flere slutter.

Dro også frem min SNES Mini og kjører gjennom et spill alle ser ut til å ignorere hele tiden, nemlig Super Mario World 2...
Og det gjør meg egentlig ganske trist, da SMW2 på alle måter er et helt fantastisk bra spill, og utvilsomt både et av de beste plattformspillene på SNES, og et av de beste spillene i Mario-serien.

Galfodo    62

Når du klarer fase 3 er egentlig fase 4 ganske enkel. Hvis du tar backup av savegamet ditt nå så kan du enkelt få se ihvertfall 3 av endingene, avhengig av hva du har gjort av sidequests opp til nå. Den siste endingen kommer jo egentlig allered halvveis i spillet. Jeg er der nå på NG+, men jeg har ikke spilt i hele sommer og jeg er allerede kommet litt ut av det :P

• Like 1

Dadaph    638

Vet ikke hvilke sidequests jeg har gjort eller ikke på completionist-nivå. Tror jeg har tatt alle minibossene iallefall, og jeg drepte Demon of Hatred. Tror ikke jeg har fått muligheten til å ende spillet før nå, men mulig jeg har gått glipp av ting. Prøver å være ganske nøye, men følger ingen guider.

Bossene jeg har slitt mest med til nå er første Guardian Ape, og Owl (altså pappa)... tror jeg brukte noen dager på hver av de.
Fortsatt ikke helt like lang tid som jeg brukte på Sister Friede i DS3, men mulig sistebossen kan bli like vrien. Det jeg sliter mest med er faktisk fase 1, Genichiro. Han er ikke vanskelig, men mønsteret er såpass forskjellig fra resten av kampen at jeg faller ut av rytmen både mot ham og Isshin.

Alyxx    75

Ion Fury. Helt hekta på det nå. Fikk en tidlig review kode og har spilt det non-stop siden Onsdag.

• Upvote 1

Galfodo    62

Har spilt Star Wars Jedi: Fallen Order i en del timer. For en die-hard Metroid- og Dark Souls-fan, skulle man tro at dette spillet var midt i blinken. Det er det forsåvidt også, selv om kampsystemet er litt så som så. Det er langt fra dårlig, men det kunne med fordel ha vært tweaket litt mer. Det føles aldri like tight og rettferdig som i Souls-spillene. Utforskningsdelen synes jeg derimot er helt perfekt. Det er store områder fylt med både monstre, secrets og chests som du ikke trenger å være innom når du bare følger spillets mission-struktur. De områdene du trenger power-ups for å komme inn på, er som regel ikke like subtilt hintet til som i Metroid-spillene (de dukker stort sett opp på kartet) men det synes jeg er helt greit. Det er vel ikke så mange som i 2020 har tålmodighet til den typen backtracking og nitidige seismiske undersøkelser man foretok seg i Super Metroid.

• Upvote 1

Dadaph    638

Vært nysgjerrig på Fallen Order, ikke kjøpt det ennå, men igang med tredje runde av Sekiro nå og lurt litt på hva jeg skal spille etterpå.
Endt opp med å ha både Nioh og Code Vein på Steam, uten å ha startet på noen av dem, mens Fallen Order er på ønskelista.

Alyxx    75

Wizardry: Labyrinth of Lost Souls

JRPG Dungeon Crawler. Veldig grindy, og ganske bland. Ikke helt sikker på om jeg anbefaler det, men om det er greia di, så finnes det verre ting.

Galfodo    62

Er ca 60 timer inne i Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age på Switch. Et utrolig behagelig, avslappende og koselig JRPG, nesten helt uten irritasjonsmomenter i kampsystem, menyer, crafting og hvordan man beveger seg rundt. Om man skal klage på noe, så må det være at det er veldig enkelt, men storyen og karakterene er rett og slett så trivelige at det gjør ingen ting. Jeg ser at noen klager på musikken, men låtene i spillet er vel de samme som i alle de andre DQ-spillene som jeg har spilt ihvertfall.

Edited by Galfodo
VI -> XI
  • Like 1

Dadaph    638
19 hours ago, Galfodo said:

Er ca 60 timer inne i Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age på Switch. Et utrolig behagelig, avslappende og koselig JRPG, nesten helt uten irritasjonsmomenter i kampsystem, menyer, crafting og hvordan man beveger seg rundt. Om man skal klage på noe, så må det være at det er veldig enkelt, men storyen og karakterene er rett og slett så trivelige at det gjør ingen ting. Jeg ser at noen klager på musikken, men låtene i spillet er vel de samme som i alle de andre DQ-spillene som jeg har spilt ihvertfall.

Enig der. DQ11 er helt herlig. Er en meny hvor du kan tilpasse vanskelighetsgraden for ekstra utfordringer, men er bare for din egen del. Spillet blir hakket vanskeligere i den siste tredjedelen (du vil nok skjønne det når du er der).
Det er to grunner til at mange klager på musikken. Den første er at det er få låter laget for dette spillet. Det meste er gjenbruk av låter fra alle de tidligere Dragon Quest-spillene.
Den andre grunnen er at de i PS4- og PC-versjonen av spillet brukte Midi og ikke orkestrert musikk, til tross for at det orkestrerte soundtracket var tilgjengelig. Dette fordi komponisten er en gammel nisse som mener spillmusikk ikke fortjener å ha god kvalitet i selve spillene, sånn at folk må kjøpe CDene isteden. I PS4-versjonen er dette ingenting å gjøre med, men i PC-versjonen som jeg spilte, kan man modde inn orkester-musikken, som virkelig høres bedre ut.

I Switch-versjonen er orkestermusikken derimot helt inntakt, så du har nok hørt den gode versjonen hele tiden.

Edited by Dadaph
  • Like 1

Galfodo    62
10 hours ago, Dadaph said:

Det er to grunner til at mange klager på musikken. Den første er at det er få låter laget for dette spillet. Det meste er gjenbruk av låter fra alle de tidligere Dragon Quest-spillene.
Den andre grunnen er at de i PS4- og PC-versjonen av spillet brukte Midi og ikke orkestrert musikk, til tross for at det orkestrerte soundtracket var tilgjengelig. Dette fordi komponisten er en gammel nisse som mener spillmusikk ikke fortjener å ha god kvalitet i selve spillene, sånn at folk må kjøpe CDene isteden. I PS4-versjonen er dette ingenting å gjøre med, men i PC-versjonen som jeg spilte, kan man modde inn orkester-musikken, som virkelig høres bedre ut.

I Switch-versjonen er orkestermusikken derimot helt inntakt, så du har nok hørt den gode versjonen hele tiden.

Wow, for en type! Og de midi-hornene og strykerne er virkelig jævlige. Nå er jeg sjeleglad for at jeg ikke kjøpte PS4-versjonen. 

Man må jo lure på om den ene karakteren er ment som et gigantisk Fuck You til Sugiyama, spesielt med tanke på reunion-kapitelet hans :D

Edited by Galfodo
  • Like 1

Dadaph    638

Hører ENORM forskjell ja. Jeg spilte gjennom ca en fjerdedel av spillet før jeg gjorde meg den tjenesten å modde. Det gjorde noe ekstremt med hele atmosfæren.
I dette tilfellet sier jeg stakkars PS4-eiere :(

Dadaph    638

Startet på noen spill jeg.

Ettersom jeg har en PS4 som har stått der med store dådyrøyne siden Bloodborne og stirret på at jeg har fått 60fps på andre plattformer #pcmasterrace, tenkte jeg at det kanskje ville være snilt av meg å bruke den til noe annet enn å spille blurayer.

Så jeg har omsider startet på God of War, eller Dad of War. PS4-versjonen og ikke PS2-spillet, kan vi vennligst slutte å gi oppfølgere nøyaktig samme tittel som originalene? Sony?

Litt skuffet over at jeg ikke får stabil framerate selv når jeg har valgt Performance, men er likevel bedre enn 30. Men spillet virker bra så langt. Utforskingen er kul, puzzlene kunne kanskje vært noen hakk vanskeligere, og kampsystemet er helt ålreit. Litt mer Soulsy enn før, men ikke spesielt vanskelig. Skal opp på det fjellet igjen etter alfheim.
Eneste jeg synes er litt blæh er pacingen. Halve spillet er gøy, men den andre halvdelen er en vanvittig treg walking sim. Føler jeg går tur sånn 50% av spillet... kunne ønske det var mer utforsking eller action eller noe annet... kan ikke Boy eller hva nå han egentlig heter prate til meg mens jeg kløyver hodeskaller sånn at det blir noen trege klatreseksjoner mindre?
Dette er ikke engang en del av cutscenes, så det kan ikke skippes, og dermed tror jeg neppe dette er et spill jeg vil spille igjen.
Men nå ble jeg særdeles negativ her, for det mener jeg ikke. Spillet er bra så langt, men noen småting holder det unna mer enn 7/10 for meg. Så langt. Kan gå opp om Boy prater mindre. Kan gå ned om de bommer for mye på mytologien.

Men ettersom jeg liker utforsking startet jeg omsider på Red Dead Redemption 2 på Steam.

Liker spillet så langt, men som med Dad of War, er det litt tregt. Mye av spillet er "hold A mens du rir og hører på en samtale", og det synes jeg ikke er spesielt interessant.
Det som derimot er interessant er overlevelses-aspektet, og hvor detaljert det går. Føler litt det samme som da jeg spilte Breath of the Wild første gang, og det er bra.
Jeg liker det. Men simuleringen er kanskje litt vel detaljert iblant. Det er virkelig ikke gøy å sitte ved leirbålet og crafte en og en kule med kniven min, uansett hvor realistisk det er.
Er hekta på det, men de døde øyeblikkene er litt for døde. 7/10 fordi jeg er helt dust.

Fortsetter å spille Nioh jeg. Steam-versjonen selvsagt. Komfort-spill mellom disse trege mastodontene nevnt over.
Liker spillet, men det mangler polishen som kom naturlig med flere av de senere FROM-spillene. Spesielt svinger vanskelighetsgraden noe ekstremt.
Ett øyeblikk slåss jeg mot en passe vanskelig men gøyal piperøykende frosk i et hovedoppdrag, før spillet forventer at jeg på en eller annen måte skal kverke en Tengu og en Flying Bolt samtidig i et sideoppdrag, to fiender som hver for seg kan være ille nok, men sammen er som Ornstein og Smoug dersom det var to Ornsteiner og begge Ornsteinene one-shot-komboet meg. Au!
Med ujevnhetene hadde dette blitt en 7/10, men spillet har en piperøykende frosk, og da kan jeg ikke annet enn å gi det en 9/10 så langt. Anbefales!

Edited by Dadaph
  • Like 2

Sinfour    459

Så du har ikke spilt gjennom hele GOW enda? Hvor ca langt har du kommet?

Dadaph    638
7 hours ago, Sinfour said:

Så du har ikke spilt gjennom hele GOW enda? Hvor ca langt har du kommet?

Fått hodet til Mimir, så tok en utforskingsrunde rundt.
Klatrer rundt på en svær dau fyr nå. Fortsatt ikke endret mening om spillet, om noe er det kanskje litt mer forutsigbart? Jeg gjetter på at Frøya likte ikke at jeg hadde mistelteinpiler fordi de kan drepe Balder så hun kastet vekk de jeg hadde... hun går sikkert og sladrer til Frigg også sånn at Odin og Tor sendes etter meg. Men det er en mistelteinpil igjen på Boy. På et eller annet tidspunkt vil Loke dukke opp og fortelle meg dette, og sistebossen blir sikkert Balder før resten blir en sequel hook.

Bare en vill gjetning basert på det jeg vet ok mytene nå, får se hvor mye rett jeg har straks jeg har rundet spillet.
Kommer meg gjennom, jeg liker spillet, men skal innrømme det går litt tregt for tiden... det har ikke helt bitt tak i meg så mye som jeg ønsket.

Sinfour    459
On 16.3.2020 at 10:39 PM, Dadaph said:

Fått hodet til Mimir, så tok en utforskingsrunde rundt.
Klatrer rundt på en svær dau fyr nå. Fortsatt ikke endret mening om spillet, om noe er det kanskje litt mer forutsigbart? Jeg gjetter på at Frøya likte ikke at jeg hadde mistelteinpiler fordi de kan drepe Balder så hun kastet vekk de jeg hadde... hun går sikkert og sladrer til Frigg også sånn at Odin og Tor sendes etter meg. Men det er en mistelteinpil igjen på Boy. På et eller annet tidspunkt vil Loke dukke opp og fortelle meg dette, og sistebossen blir sikkert Balder før resten blir en sequel hook.

Bare en vill gjetning basert på det jeg vet ok mytene nå, får se hvor mye rett jeg har straks jeg har rundet spillet.
Kommer meg gjennom, jeg liker spillet, men skal innrømme det går litt tregt for tiden... det har ikke helt bitt tak i meg så mye som jeg ønsket.

Jeg syntes spillet var fantastisk og veldig utfordrende til tider (ja, jeg spiller ikke souls/borne spill). Jeg vill ikke bekrefte eller avkrefte noe av det du skriver over, men jeg tror du blir positivt overrasket. Så må du banke shiten ut av Valkyries, det er gøy det :P  

Dadaph    638

Jeg har det med å henge meg opp i det negative, og God of War på PS4 er absolutt ikke et perfekt spill.

Men jeg koser meg med det, er bare at andre spill jeg har spilt i det siste (host, Nioh, host host) har vært langt mer engasjerende.
Er veldig mye å like i dette, og jeg liker det allerede bedre enn PS2-trilogien (mest fordi kampsystemet føles mer meaty, og de har pælmet QTE-systemet i søpla, der det hører hjemme).
Det er et bra spill, og jeg gleder meg til å spille det mer.