Jump to content
Xevious

Selgere på nett man bør være litt obs på

Recommended Posts

Kristoffer    49

estocks på ebay er en man bør holde seg unna når det gjelder kjøp av spill. I følge de så håndplukkes spill av eksperter o.l, men spillene holder ikke mål. Manualer som mangler, vannskader på cover art og jævlige plater. De fire spillene jeg har kjøpt ble listet som 'very good', noe som over hode ikke stemmer. Ut i fra min erfaring er det knapt 'good' condition. Hvis du er nøye på hvor pene spillene i samlingen din skal være bør du styre unna.

Ble faktisk tilbudt £2 refund for et spill med manglende manual. Skrev tilbake at beløpet var veldig lavt og hørte ikke noe fra selger etter det.

Kan legge til at mangler ikke nevnes  i auksjonene og at de sender ut spill i billige dvdcover. Møkkafolk.

Edited by Kristoffer

Joantheman    950

Vel, nå er jo gjerne spilla super billige i utg.punktet, jeg har selv bare kjøpt samme spillet to ganger fra dem hvis manual manglet eller dårlig disc. Fortsatt veldig billig også var jo alt bra flere ganger på første forsøk.

oterbart    406

Har kjøpt av dem flere ganger uten å oppleve problemer, eller jo en gang fulgte vel ikke en manual med. MEN som Joantheman sier, det har vært så billig at jeg ikke har sett noen grunn til å klage.

fuuma    507

Jeg har kjøpt over 10 spill av dem og alt som har dukket opp har vært i veldig god tilstand. Når jeg kjøper av noen som ikke har bilder av den aktuelle varen så vet jeg at det er gambling. Hvis det ikke står like new så er det sjelden veldig bra stand på tingene du får.

Kristoffer    49

Da er jeg vel kanskje uheldig. Er selvfølgelig klar over at det er gambling når det koster så lite og ja, har kjøpt samme spill en gang til for manual uten noe hell. At det er billig er greit i utgangspunktet så lenge du ikke må kjøpe samma driten tre ganger.

Føler ikke det du sier stemmer i det heletatt, fuuma. Ser alltid etter very good eller bedre og de fleste kommer frem som veldig bra spill. Det er basert på 30+ kjøp på ebay den siste mnd og mer før det.

Mener fortsatt de ikke er verdt å kaste bort penger på. Mulig jeg er mer "picky".

Edited by Kristoffer

fuuma    507

8/10 spill jeg har fått fra dem kunne like godt ligget under Like New, så jeg tror du har vært veldig uheldig. Tror den butikken der legger ut alt med Very Good uavhengig av tilstand. Guyra her på forumet har også handlet masse ps2 spill fra dem og han har sagt at det ikke er noe problem å få tilbake pengene eller ny vare hvis du ikke er fornøyd. Tror han nevnte at han hadde bestilt rundt 100 spill fra dem og 80 var veldig bra 15 var ikke like bra, men greit nok og 5 var så dårlig at han måtte sende tilbake eller få igjen pengene.

Trond    54

Har selv opplevd det samme som Kristoffer, og samme tilbud (på ett spill til 4.95 pund). Jeg skrev tilbake at ett refund på 3 var helt greit (de tilbød jo 2), og uten at jeg hørte noe mere fikk jeg tilbake 3 pund.

En gang kom aldri spillet frem, og jeg fikk full refund uten problemer. Har nok handla minst 30+ spill fra estocks uten å avgi annet enn positiv feedback.

Lefalaja    68

Kjøper som vil ikke betale! Here2Square - Emil Ingebrigtsen

Kjøper som endrer mening og vil ikke betale. Har det skjedd deg?

Jeg har kjøpt og solgt i mange år nå og aldri prøvd å lure noen og det er noe dritt når noen gjør dette :(

Ting blir bare verre etter kjøper har misbrukt tida mi!

Jeg snakker om Emil Ingebrigtsen aka Here2Square. Etter over 50 mailer så har jeg fått nok.

Synes ikke det er riktig eller vits å poste alle mailene her men aldri om jeg selger til denne fyren.

I store trekk Emil Ingebrigtsen aka Here2Square ville kjøpe PSX JAP:

Emil: Kan sikkert klare 1350kr hvis det er greit for deg?

Emil: bundle 1350+75kr for steelboken?

(steelboken = God Of War A spillet)

Jeg svarer det er greit. Så ber han meg åpne min UÅPNET PSX JAP for å se hva som er inne.

Jeg åpner den og tar bilder for han siden han skal kjøpe det. For en tosk jeg er LOL

Jeg skrev i dag en siste håp av en mail: "gir deg 2 sealed gratis ps3 spill med på kjøpet" (jeg prøver å være greie her).

Nå stikker han av dealen og etter jeg masset på når han har tenkt å betale så svarer han:

SORRY, glente hekt detre her jeg 0.0, trodde vi var enige om at jeg ikke skulle ha den alikavel?

For en drittunge! Han her ødelegger for andre siden jeg kommer ikke til å være så greie i framtiden eller bruke tida mi som dette.

Dette er siste mail fra meg til han:

Nei uff dette er helt patetisk! det er ikke vits å spille dum da! vil du "stikke av" fra en deal så gjør det skikkelig.
jeg må i alle fall informere selgere på retro1 slik at de ikke gjør samme feil.

bortkasta tida mi = ban = ikke kjøp noe av mine ting vær så snill

Edited by Lefalaja
  • Upvote 1

Frxz    125

Skjedde handlen over forumet så kan han ende opp med en ban fra kjøp og slagsdelen.
Here2square burde ha en grei forklaring på gang i så fall.

• Upvote 1

fuuma    507

handelen skjedde here ja :(

Bra du sier fra hvertfall så slipper vi andre å ha noen form for kommunikasjon med denne personen. ^^

• Upvote 1

Lefalaja    68

handelen skjedde here ja :(

Bra du sier fra hvertfall så slipper vi andre å ha noen form for kommunikasjon med denne personen. ^^

jeg er en sånn person som gjerne gjøre ekstra mye bare for å gjøre kjøper glad... når kjøper er glad så blir jeg glad...

men jeg blir litt deppa når noen misbruker min tillit... når sånt skjer så bryr jeg ikke om penger.

Here2Square    3

Trodde vi var enige om at jeg ikke var spesielt interessert i den, har ikke hørt fra deg på 2-3 uker så trodde du hadde solgt den til noen andre, (noe jeg ikke hadde hatt noe imot) antok at dette var ferdig, trengte den ikke, unnskyld for at jeg brukte opp tida di, skjønner godt du blir sur. Men trenger ikke drive å henge meg ut for det? Prøvde ikke lure deg heller, jeg skiftet forlengst mening og jeg trodde du visste det.

Lefalaja    68

Og nå må jeg bruker mer tid på dette :problem:

"ikke var spesielt interessert i den" - etter du har sagt at du vil ha den. etter du gir meg et bud og jeg aksepterer! etter du gir meg adressen hvor den skal sendes, etter du spør meg å åpne min uåpna psx! etter du sier at vi har en deal og du skal betale snart!!

"har ikke hørt fra deg på 2-3 uker"

18 SEP ERVIN

Yo Emil. Hva blir det til? Jeg vil gjerne ha et svar. Helst med dato når du kan betale. 

Gidder ikke å gå fram og tilbake med noe vi hadde allerede en DEAL.
takk.

18 SEP EMIL
Om noen dager, som sagt: har ikke peger akkurat nå :) Vi har en deal så klart

18 SEP Ervin
takk for svaret :)

Jeg gir kjøper tid til å få samle penger, jeg maser ikke og venter og venter

9 OKT Ervin
Halla :)
noe nytt?

13 OKT Ervin
Halla :)

noe nytt?

13 OKT Ervin

Hei. Jeg vil gjerne bli ferdig med dette. Jeg legger til 2 ps3 spill bare fordi jeg er sååå greie :)

Gi meg en dato når du sender pengene. Takk

13 OKT Emil

SORRY, glente hekt detre her jeg 0.0, trodde vi var enige om at jeg ikke skulle ha den alikavel?

"trengte den ikke, unnskyld for at jeg brukte opp tida di, skjønner godt du blir sur." - Da håper jeg du ikke kan bruke tiden til andre heller her via retro1. tror ikke du skjønner det fordi jeg er ikke sur men JÆVLA FORBANNA.

"Men trenger ikke drive å henge meg ut for det?" - Man må stå for sitt hvis man ikke holder ord?

"jeg skiftet forlengst mening og jeg trodde du visste det." - jeg må beklage jeg ikke brukte mine spesielle evner til å lese dine tanker

Og du spør at jeg skal åpne min UÅPNA PSX!?

DSC_0256_zps180b3553.jpg

• Upvote 5

Yoshine    1506

Uff, jævlig kjipt å høre Lefalaja. Skal iallefall holde meg langt unna denne personen, takk for at du sier fra!

Når vi er inne på dette med folk som ikke betaler for seg etter avsluttet handel (i mitt tilfelle budrunde på Kjøp/Salg/Bytte-gruppa på Facebook),

så må jeg nevne EINAR "RAINBOW DASH" ÅSLUND.

Hadde en auksjon på The Lion King til SNES der han vant budrunden med 200 kr. ETTER at budrunden var avsluttet fikk jeg beskjed om at han ventet på en bankbrikke som han måtte ha for å overføre pengene. Ok, fair enough, tenkte jeg, og lot det gå en ukes tid. Tok kontakt med han gjentatte ganger etter dette, uten svar. Kontaktet så admin på Facebookgruppen og Einar Åslund fikk en offentlig advarsel, dette var ca. 2,5 uke etter at han vant budrunden, og vedkommende påstod fremdeles at han ventet på bankbrikken.

Tok kontakt igjen via PM på Facebook noen dager senere, han lot være å svare på den, og etter en måned siden avsluttet budrunde fikk han på nytt refs fra admin. Etter dette har jeg ikke hørt et ord fra fyren, og gav bare faen i hele handelen. Det er snakk om en fillete sum, 200 kr, men det handler om prinsipp. Denne personen er åpenbart useriøs, og ikke til å stole på. 

Selv om din sak er mye verre Lefalaja, så er det viktig at disse idiotene kommer frem i lyset, slik at andre kan holde seg unna!

• Upvote 2

Frxz    125

Virker som det er Here2square som er problemet her ja
Man kan ikke bare be folk åpne ting for ikke å kjøpe dem.

• Upvote 1

oterbart    406

Jeg tror leksa her først og fremst må være at man ikke åpner ting, hvis det er noe som forringer verdien ifht salg til noen. Man må ha visse prinsipper man går etter. Sånn som jeg ser det så har Here2Square ombestemt seg, og vært elendig på å kommunisere nettopp det. Skulle man "tatt" alle som holder på sånn så er jeg redd hele Norge hadde havnet i gapestokken. At folk ombestemmer seg er ca dagligdags for min del. Klart det er frustrerende og generelt forbanna irriterende, men dette bør man være klar over, hvis ikke så blir man det, objektet er ikke solgt før pengene er på konto. 

oterbart    406

Det er jeg enig i. Fordi det er selvfølgelig en tullete oppførsel. Men det er det det er. DDR.

Nei altså, for all del, jeg ville blitt irritert selv. Men det er poenget mitt, man må være kritisk til alle handler, også som selger, og ta hensyn til at handelen ikke er fullført, før penger er på konto. Å anta at noen leverer er den største feilen man kan begå, fordi det er hipp som fuckings happ, som de sier, blant ola dunk.

fuuma    507

Jeg mener også det er litt forskjell på forumet her og finn for eksempel. De aller fleste som sier de tar noe eller skal ha det på forumet vil faktisk ha det og betaler for det på finn er det nok flere dekksparkere. Hadde kontakt med ei på finn her selv som var veldig ivrig og mailet med meg i flere dager så til slutt "hvor lenge kan du holde det av" så lurer jeg på hvor lenge hun må vente, og da er svaret jeg får "så lenge som mulig". Hvorfor gidder sånne folk å ta kontakt? Kommer det noen med penger i hånda som vil kjøpe så avviser jeg ikke dem i håp om at denne personen tar kontakt igjen hvertfall. Har du ikke penger så slutt å kast bort tiden til folk.

• Upvote 1

oterbart    406

Hahaha "så lenge som mulig" ... det som slår meg som mest trist med hele opplegget er folks prioriteringer i det store og det hele. Veldig enig i det du sier. Men jeg tror ikke man kan tenke at dette forumet er utelukkende stengt for de folka som også ser på finn.no.  Det blir veldig vanskelig å stenge døren for de, og er kanskje ikke helt nødvendig. 

fuuma    507

Neida, men det er genrelt sett flere seriøse kjøpere når noen her på forumet først tar kontakt. Det er hvertfall mitt inntrykk. Trenger ikke å utestenge folk, hvis de orker å registrere seg for å ta kontakt så ser jeg på det som et tegn på at de faktisk vil kjøpe.