Jump to content
Xevious

Selgere på nett man bør være litt obs på

Recommended Posts

Lefalaja    68

Kjøper eller selger du på finn så har det ingenting med retro1 og gjøre.

Vi kan ikke dele ut BAN på finn vel! Men hvis vi skal prøve å ta vare på det lille vi har her på retro1

så må vi sile ut drittunger som ødelegger for andre. Jeg synes ikke det er rettferdig at H2S ser på dette og så si "jeg kan vel gjøre dette igjen hvis jeg vil"

Folk her skal føle seg sikker når de selger eller kjøper fra meg og det er takket være det dere sier om meg og om jeg i det hele tatt får lov å selge/kjøpe fritt vilt her så er det helt LEI

Joantheman    950

Også er det jo klart at når noen sier de kjøper noe så antar gjerne de andre som bar interessert at dt er solgt å bruker kanskje pengene på noe annet. Jeg vil også påstå at retro1 er bedre enn finn. På finn sier folk de skal komme å hente også kommer de aldri, enda jeg har fullt navn og tlf nummer på dem :P

oterbart    406

Jeg tror det blir litt heftig å dele ut en BAN for en handel som gikk i dass. Jeg ønsker ikke å banne noen på finn.no forsåvidt. Ikke engang hun tilbakestående som alltid kontakter meg og prøver å svindle meg, med en IQ som et barn. Det er jo litt morsomt med litt forskjellige mennesker også.  Jeg er enig i at det ikke er riktig måte å gjøre en handel på. Men det er kanskje greit med en advarsel? :) Sikkert ikke lett å være ny på et forholdsvis lite forum. 

Jeg tror neppe han ser dette og tenker at han kan gjøre det igjen. Dette her er sikkert avskrekkende nok. :)

• Upvote 1

kjelbyth    45

beste han gjer er og legge seg flat og sei unskyld til Lef. og skjer noe sånt igjen så er da BAN! men ting som det her skjer! å trur han veit godt sjøl at det ikkje var smart gjort men trur han lærer ! men det vil tiden vise ! 

Edited by kjelbyth
  • Upvote 1

Frxz    125

Okey her var det mange som svarte.
Blir nok en advarsel på han ja, ban er litt drøyt, kansje en uke borte fra kjøp og salg etc
Så yes,nå venter jeg egentlig på svar fra Here2square

Link    68

Vil bare gjøre oppmerksom på AKAJEF igjen. Har fremdeles ikke mottatt noen pakke i postkassa her. Sist jeg var i kontakt med han var 6.september, han ba da om unnskyldning og at det var post i butikk som hadde glemt å sende pakka. Det er greit nok. Han skulle da bruke et annet sted han stolte på. Nå skriver vi 15.oktober...

Har forøvrig sendt noen meldinger etter det, men han har ikke vært pålogga siden 6.september.

Edited by Link
  • Upvote 1

Here2Square    3

Hadde vært veldig sur selv, skjønner godt hvorfor Lef ble forbanna, god grunn til det. Dette gjentar seg neppe, skal slutte å vise interesse før jeg er sikker på at jeg virkelig har lyst på det. Har ialfall gjort en handel med Oterbart i dag, er ikke en svindler eller naut som prøver å lure andre så ikke sevpå meg som det. Og til Lef unnskyld på det dypeste, dumt av meg å få deg til å åpne den..

• Upvote 1

*.3di    43

En ting man må huske på er at det er grassalt mye svindel den andre veien på finn.no også, altså fra kjøpere. Det er derfor folk som er seriøse ikke vil bruke kjøp-sikkert på noe som har lavere frakt enn 150,- Iom at man ikke har noen gyldige bevis til Pay-ex som leverer kjøp-sikkert-tjenesten, om man sender som vanlig brevpost. Må være sporingsnummer om Pay-Ex ikke skal ta kjøpers side av ren automatikk. Det er derfor alt for enkelt å svindle en selger. Det samme problemet har også Ebay.

Derfor tar de fleste kun forhåndsbetaling. Men kjøp sikkert fungerer helt supert på frakt med sporing. Da er begge parter sikret.

Er vel ikke helt enig i at begge parter er sikret med Kjøp sikkert. Jeg har testet Kjøp sikkert én gang, Da solgte jeg en lampe som ble sendt som Norgespakke m/sporing. Pakken kom uskadet frem, men ifølge kjøper var lyspæren i lampa knust, og kjøper krevde en rabatt på kr 70. Unødvendig å si så ble det med den éne gangen for meg. Jeg ønsker i utgangspunktet at kjøper henter varen hos meg. Alt annet må anses som en tilleggstjeneste fra meg til kjøper, og da krever jeg forhåndsbetaling. Hvis ikke kjøper vil godta det, så man man kjøpe varen et annet sted. Jeg har 100% positiv karakter på QXL, så der er dette sjelden noe problem. Savner et tilsvarende karaktersystem på Finn. Som kjøper sjekker jeg alltid selgers karakter på QXL og eBay før jeg byr, og på Finn kjøper jeg så og si alltid fra selgere som bor nær nok til at jeg kan hente varen.

oterbart    406

Hvis lyspæren var en vesentlig del av lampa så kom den vel ikke uskadet frem? 70 kroner for en lyspære hørtes ganske drøyt ut må jeg si :) Må vel ha vært noe spesielt det, da? 

Du har forsåvidt rett i det at kjøperen sitter på trumfen, men hittil har jeg i alle fall ikke oppplevd noen som har kranglet på noe, og alt har gått fint. Skader som skjer i posten på pakker med sporing, som er forsvarlig pakket er uansett postens ansvar og ikke finn.no-kjøp-sikkert. Der har du et erstattningskrav du kunne rettet mot posten.

*.3di    43

Hvis lyspæren var en vesentlig del av lampa så kom den vel ikke uskadet frem? 70 kroner for en lyspære hørtes ganske drøyt ut må jeg si :) Må vel ha vært noe spesielt det, da? 

Du har forsåvidt rett i det at kjøperen sitter på trumfen, men hittil har jeg i alle fall ikke oppplevd noen som har kranglet på noe, og alt har gått fint. Skader som skjer i posten på pakker med sporing, som er forsvarlig pakket er uansett postens ansvar og ikke finn.no-kjøp-sikkert. Der har du et erstattningskrav du kunne rettet mot posten.

Hvis pakken ikke er skadet utvendig, skal man slite mye for å få dekt noe fra Posten.

oterbart    406

Hei, en dårlig nyhet! I går ble jeg og han enige om at jeg skulle kjøpe en super nintendo med en haug spill av en fyr. Pris og alt ble avtalt. Alt virket okei. Beløpet var rimelig høyt så derfor var jeg i det minste smart nok til å bruke finn.no sin kjøp sikkert-løsning. Kort tid etter jeg har overført penger til finn.no. Så går altså dette verdensgeniet inn på sin annonse og fjerner bildene av to av de mest kostbare spillene i pakken: Castlevania a vampires kiss, og Pocky & Rocky + (Super mario world 2). I dette øyeblikket så regner jeg med at vår venn er såpass uintelligent at han tror ingen vil merke dette. Eller at finn.no ikke loggfører slik høyst suspekt aktivitet. Vel. IKKE FAEN om jeg glemmer de to mest attraktive spillene. For et jævla epleskall.
Når jeg kontakter selgeren og konfronterer han med dette, så påstår han at de tre spillene aldri var del av avtalen. At de aldri lå i annonsen når jeg kontaktet han. Noe som er fullstendig bullshit så klart, og som også er lett å bevise mtp at finn.no har loggført hele dritten. Jeg har også fått bildene personen fjernet av finn.no sin kundeservice, dette som eventuelle beviser om ikke ting blir ryddet opp i.
Dette er en advarsel til alle, om å holde seg langt unna denne selgeren!

Edited by oterbart
  • Upvote 3

oterbart    406

Det jeg har gjort er:

1. Jeg kontaktet finn.no for å si i fra om at jeg potensielt ville bli svindlet, at sannsynligheten var stor. Forklarte saken. Jeg fikk tilsendt bildene som fyren fjernet. 

2. Jeg ble sendt videre til Payex. Jeg har forklart dem situasjonen. Ikke fått noe svar derfra. 

3. Jeg har avbrutt handelen via en link jeg fikk på mail i forbindelse med overføringen "kjøp sikkert" til PayEx. Pengene er borte fra min konto, og antageligvis på vei til PayEx. Jeg regner med at beløpet blir tilbakebetalt .. etter de har ruget litt på det.  

Jeg er usikker på akkurat hva som skjer, men jeg tror nå at det ikke skal være mulig for tosken å få tak i pengene mine. 

Hadde jeg ikke oppdaget det såpass raskt så ville nok situasjonen blitt sånn som dette:

1. Jeg betaler. 2. Han får bekreftelse på at det er betalt. 3. Han sender.Jeg sitter med skjegget i postkassa når jeg åpner pakka og ser at de mest kostbare spillene mangler. Pakken ville blitt sendt med sporingsnummer (altså selger har bevis på at noe er sendt, som ofte er godt nok dessverre). Da hadde jeg blitt svindlet. 

I sånne saker så er det veldig viktig å sørge for å sikre bevis tidlig. Fordi bildene han hadde i annonsen som han fjernet, ville automatisk blitt slettet i løpet av kort tid, i følge kundeservice hos finn

• Upvote 1

nintendo8bit    175

Skjønner. Ja, jeg tviler på at han får tak i pengene når du har sagt ifra såpass raskt. Vet du om han har sendt pakken?

Det kan være smart å ta printscreen av både bildene og annonseteksten ja. Synd at det må være sånn, men man vet aldri hva slags selger man har med å gjøre hvis det er første gang man kjøper fra noen.

Betaler man forresten med Payex, så kan man hente pakken før man godkjenner handelen. Da kan man se om det er noe feil eller mangler på det man har kjøpt. Klager man da, så blir det dog som oftest ord mot ord, så jeg vet ikke hvordan Payex går fram da.

Edited by nintendo8bit

oterbart    406

Han har ikke sendt pakken. Pengene har ikke enda kommet inn hos PayEx, så det ville i så fall vært en tabbe av dimensjoner fra hans side.

Men ja, printscreen er smart, kommer til å bruke det fremover på finn, samt lagre de enkelte bildene.

Finn kundeservice påpekte at det var veldig viktig å sikre bevis for at det er feil\mangler (de sletta bildene) så jeg regner med at de er ganske kjipe.

nintendo8bit    175

Ja, det blir tross alt mye ord mot ord hvis man ikke har noe bevis i slike tvistesaker. Jeg er glad jeg ikke har den jobben om å vurdere hvem som lyver eller ikke i slike saker.

Fint om du vil oppdaterer hva som skjer videre, skulle vært interessant å vite isåfall :)

Edited by nintendo8bit

oterbart    406

Oppdatering: 

Pengene er tilbakebetalt av PayEx og på min konto. Så da var de tusenlappene tilbake i riktige hender. :) Det gikk raskere å få pengene tilbake, enn det tok å sende dem fra meg (jeg brukte bankoverføring) 

Jeg tror ikke det er noe mer å si, men bare spør hvis dere lurer på noe i saken. Min erfaring er i alle fall at PayEx fungerer, så sant man følger med.

• Upvote 3

Svele    17

En fyr?

Burde det ikke stått et navn her eller noe?

Lite vits å advare folk mot en "fyr" på finn som driver med svindel på finn :D