Jump to content
Xevious

Selgere på nett man bør være litt obs på

Recommended Posts

maD_mAN1983    998

Mario & Luigi kostet 29kr på elkjøp når de hadde tilbud en gang husker jeg, men ser ikke på noen av prisene der som veldig upriser, er flere der jeg ville vurdert hvis jeg ikke alt hadde hatt de fra før

nintendo8bit    175

De prisene her må jo vel være på jordet?

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=87508190

Er tydeligvis bedre med platinum/selects enn original spill også

Har du noe referanse på hva spillene vanligvis selges for? Jeg har ingen aning om spillene der er dyre eller ikke, men alle de spillene som selges der er forselgede, det kan påvirke prisen ganske mye.

Det var derfor jeg avslutta med et ? Fordi jeg lurte

Greit nok, men det var vel noe som gjorde at du trodde at prisene var helt på jordet i første omgang? :) Var mest det jeg lurte på.

Edited by nintendo8bit

Jeg trodde denne tråden var for å diskutere mulighetene for at en selger kan være en svindler, altså feks ta imot penger uten å sende spillet man da egentlig har kjøpt..??

Og at en person har lagt ut spill til høye priser, altså den som ser på spillene kan jo selv velge om man vil kjøpe eller ikke så den annonsen hører da ikke hjemme her ettersom selger er pålitelig (kjøpte selv et spill av selger, trivelig type)

Eller er det jeg som har misforstått poenget med denne tråden?

koddi    1

Vil advare mot KaptenKrok.se, fikk aldri varen som jeg kjøpte gjennom Tradera (gameboy plastic cover), prutet på dem flere ganger, fikk aldr svar, men da jeg truet med å "anmelde" dem på tradere fikk jeg svar med en gang, de sa at varen var sendt, men har fremdeles ikke fått noe i posten. Ser også på deres anmeldelser på Tradera at de er lite populære.

• Upvote 1

Sinfour    459

KaptenKrok har jeg en fortid med pga Spillmuseet og en viss Retron5 lansering. Det gikk ikke etter planen nei... Så ikke stol 100% på han/de. 

Sora23    1

Er det noen som kjenner igjen dette nr 93643412? Det er en useriøs selger men jeg vet ikke nave eller adressen hans.

Jeg skule kjøpe PS Vita av ham men fikk den aldri i posten.

nintendo8bit    175
4 hours ago, Sora23 said:

Er det noen som kjenner igjen dette nr 93643412? Det er en useriøs selger men jeg vet ikke nave eller adressen hans.

Jeg skule kjøpe PS Vita av ham men fikk den aldri i posten.

Kjenner ikke igjen nummeret, men hvorfor har du ikke navnet på selgeren? Hvordan kom du i kontakt med selgeren? Betalte du med Vipps? Isåfall ville jeg kontaktet DNB.

Sora23    1

Fordi vi gjorde avtale gjennom SMS og der fikk ikke jeg navnet hans. Bare mobil nr hans. Og det kan jeg prøve på senere.

nintendo8bit    175
8 minutes ago, Sora23 said:

Fordi vi gjorde avtale gjennom SMS og der fikk ikke jeg navnet hans. Bare mobil nr hans. Og det kan jeg prøve på senere.

Skjønner, men hvordan kom du i kontakt med han? Var det en annonse på Finn.no eller Facebook?

nintendo8bit    175
22 hours ago, Sora23 said:

Han så annonsen mine på Finn og kontakt meg på SMS

Skjønner. Prøv å kontakt DNB og hør hva de har å si hvis betalingen ble gjort med Vipps. Jeg ville også prøvd å ringt med skjult nummer til han.

Svele    17

Er ganske noob ang vipps , men hvis du betalte med vipps så kommer vel navnet til vedkommende du sendte penger til? Eller??

Joantheman    950

Det står alltid navnet på personen som eier kontoen på min vipps. Antar egentlig det er sånn for alle. Det står med en gang man åpner appen, hos meg kan jeg scrolle tilbake til sommeren 2015, ser fullt navn på alle. Edit: hvis du ikke betalte med vipps, bruk vipps og betal 1 krone til det nummeret så får du fullt navn 

Edited by Joantheman

Sora23    1

Ja og jeg har meldt ham som svindlet på facebook. Skal senere gjøre det på Finn når Chat åpner.

Navnet var Andreas Jensen og han er en svindler 

Lodium    80
On 30.7.2017 at 10:13 AM, Joantheman said:

Det står alltid navnet på personen som eier kontoen på min vipps. Antar egentlig det er sånn for alle. Det står med en gang man åpner appen, hos meg kan jeg scrolle tilbake til sommeren 2015, ser fullt navn på alle. Edit: hvis du ikke betalte med vipps, bruk vipps og betal 1 krone til det nummeret så får du fullt navn 

Vipps har hatt mye problemer i det siste, folk har blitt trukket for mer enn det de skal osv.http://www.dagbladet.no/nyheter/vipps-brukere-ble-trukket-flere-ganger-aner-ikke-hvor-mange-som-er-rammet/68565591

Overasker meg egentlig ikke, Mobilbetaling er ikke så sikkert og trygt enda, alt for ny teknologi.

Ser at det løste seg men ville værtfall hatt det i mente når man bruker vipps.

Edited by Lodium

Thomas Wikeby har jeg handlet flere ganger fra. Kanon selger og han ønsker at DU skal gi bud på spillene. Rettferdig type du ikke kan si nei til. Henta en pakke tidligere denne uka fra han på posten. Billig og frakt var innklusiv. Fjern han fra listen da han ikke er en useriøs type

oterbart    406
17 hours ago, Norsemanswrath said:

Thomas Wikeby har jeg handlet flere ganger fra. Kanon selger og han ønsker at DU skal gi bud på spillene. Rettferdig type du ikke kan si nei til. Henta en pakke tidligere denne uka fra han på posten. Billig og frakt var innklusiv. Fjern han fra listen da han ikke er en useriøs type

Hvem er du? Og hva er det du snakker om? Søkte i tråden og navnet fant jeg ikke.

Edited by oterbart

fuuma    507
On 21.12.2017 at 11:24 AM, oterbart said:

Hvem er du? Og hva er det du snakker om? Søkte i tråden og navnet fant jeg ikke.

Sikkert en som reklamerer for seg selv. Går sikkert trått med salgene om dagen.

• Upvote 1

Svele    17
13 hours ago, fuuma said:

Sikkert en som reklamerer for seg selv. Går sikkert trått med salgene om dagen.

Tenker det samme :D

En som kaller seg Sanna via finn har tatt kontakt for å selge meg noen spill.  For et par dager siden fikk jeg en mail fra finn om at denne personen er mistenkt for svindel. Pass på!

oterbart    406
On 1/5/2018 at 7:23 AM, wheelxflexlex6 said:

En som kaller seg Sanna via finn har tatt kontakt for å selge meg noen spill.  For et par dager siden fikk jeg en mail fra finn om at denne personen er mistenkt for svindel. Pass på!

Legg ved mailen.