Jump to content
Sign in to follow this  
astroleif

Gamle konsoller på dynga!

Recommended Posts

astroleif    78

I et innslag om å kaste PCer på FBI på NRK så jeg til min store forskrekkelse at noen har kastet en tilsynelatende fin nintendo 8-bit konsolleske i gjenvinningskontaineren! Da antagelig med innhold.

Se innslaget her: http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/277750/

Mon tro hvor mye slikt som forsvinner på dynga? O_O

Kanskje vi bør ta en tur på slike mottaksplasser og fortelle om at dette har stor verdi?

Xevious    65

Har spurt på den lokale dynga, men fikk vite at de unge ansatte plukka med seg alt av konsoller og spill...

Jeg får vondt når jeg ser slike ting!

Får nesten lyst til å starte å jobbe på dynga, kun for å ta med meg godbiter hjem...

Haha, tidenes grunn! Ser for meg når du sitter i familiebesøk og din gamle onkel spør hvorfor du har valgt det yrket du har valgt, og du kommer med den forklaringen der :)

Olav    57

Det er jo ingen dum grunn egentlig, er nok ikke mange som har en spesiell grunn for å jobbe på dynga uansett.

Alyxx    74

Jeg har jobba på en bruktsjappe som har containere oppe på dynga der folk kan gi fra seg konsoller o.l. i stedet for å kaste dem på dynga.

Var der jeg fikk tak i en NES som bare trengte ny connector.

maD_mAN1983    998

er egentli utrolig hva folk kaster til tider, tror de som jobber på sånne steder kan få tak i mye fint, ihvertfall i nærheten av byer hvor folk har sånn kast det gamle når det kommer noe nytt på markedet mentalitet

maD_mAN1983    998

de som har råd til det kanskje, jeg er ikke en av dem, for jeg tar imot det jeg kan få av folk, håper noen i nærheten snart vill kvitte seg med en 3 seters stoff sofa, for den jeg har nå begynner å ta kvelden gitt, kanskje fordi jeg bruker den som seng siden jeg ikke har noen ordentli seng for øyeblikket :P jeg har faktisk ikke til dags dato betalt for noe som helst av det jeg har av møbler, har fått alt jeg har i begge stuene, har fått kjøleskap, ovn og fryser, eneste jeg ikke har fått enda er seng, har kunnet fått enkelt seng, men jeg vill ha dobbelt, er litt storforlangende selv om jeg ikke vill betale :P

astroleif    78
De fleste som jobber på dynger osv får ikke ta med ting uansett, da kan de faktisk miste jobben sin og bli politianmeldt.

jeg ble fortalt av noen ansatte på en slik plass at det gjaldt for pc. Annet utstyr kunne jeg få.

Det med forbud er vel pga fare for å spre personopplysninger.

kliffen    0

Tar en tur innom el-returen når jeg er i Heggedal å kaster noe, finner alltid noe fett der. Sist gang fant jeg en fullt fungerende Samsung 226BW skjerm :)

Har også funnet en XBOX 360 der med HDD, dog RRoD

Rony12345    148

Er det flere som har funnet ting på dynga og hvor mye spill tror vi egentlig havner på dynga? :o

Jeg tror det er endel fordi folk rett og slett ikke gidder å bruke tid på å se om det er verdt noe og bare hiver det istedenfor. Moren til en venn av meg jobber på gjenvinningsstasjon, og de finner stadig noe

• Upvote 1

Joantheman    950

Er garantert utrolig mye. Jeg ønsker å få tak i noen defekte greier og prøve å fikse det, men "ingen" i Norge som gidder å legge ut defekte ting, det går rett i søpla. Tenk så mange konsoller som blir hivd bare fordi de er fulle av støv :(

• Upvote 1

Rony12345    148

Det er sykt å tenke på. Flere ganger vurdert å begynne å jobbe på gjenvinningsstasjon slik at jeg kan redde gamle spill og konsoller + andre varer som folk bare kaster i ren latskap og uvitenhet :/ :P

• Upvote 2