Jump to content

Recommended Posts

maD_mAN1983    998

Og med Super Mario, kan man ikke bare slå til og si Mario om man ikke orker skrive super istedenfor SM siden det kan bety sånn ca hva som helst?

Super Mario blir som regel forkortet når det gjelder titlene og da er det jo ikke noe stort problem, siden der er sånn SMB, SMB2, SMB3, SMW og SMW2 for å nevne noen, tror ikke jeg har vært borti noen som bare sier SM for Super Mario, snakker man om selve karakteren så heter jo han bare Mario og ikke Super Mario

Xevious    65

Jeg mener å ha lest at før den ble utgitt (playstation altså) så gikk den under 'kodenavnet' PSX, og det er derfra det kommer... Og jo, 1'ern på slutten kom vel ikke på før ps2 ble gitt ut...

Jupp, er derfor jeg alltid har kalt PlayStation for PSX, og vet at flere "eldre" gamere her inne også gjør det.

Dog er vi alle klar over at det finnes en japansk PSX - begynner faktisk og bli et par av de i Norge også nå.

Er vel av den grunn jeg har begynt å skrive PS1, selv om det føles helt feil hver gang jeg gjør det. Og feil er det jo, burde vel hete PS som Kyrre skriver.

PSone skriver jeg kun når jeg omtaler "slim" modellen av konsollen.

Og for å pirke litt på Aradar; Det skrives PlayStation, ikke Playstation, og PSone, ikke PSOne ;):)

Mario_002    281
Og for å pirke litt på Aradar; Det skrives PlayStation, ikke Playstation, og PSone, ikke PSOne ;):)

Tenkte bare jeg skulle pirke litt på deg (no homo), og si, jo, det skrives PSOne, med stor O ;):)

Evt PlayStation One, ser du en store O'n? Yep

Jeg tror 99% av Norges befolkning skriver det slik..?

Edited by Retro-Guy

maD_mAN1983    998

Tenkte bare jeg skulle pirke litt på deg (no homo), og si, jo, det skrives PSOne, med stor O ;):)

på konsollen og på esken til konsollen står det PSone, sier du da at Sony ikke kan å skrive navnet på sin egen konsoll?

Mario_002    281

på konsollen og på esken til konsollen står det PSone, sier du da at Sony ikke kan å skrive navnet på sin egen konsoll?

Godt mulig, det :fest:

Poenget mitt er at noen ganger kan man jo.. Prioritere det majoriteten skriver, siden det er det som er.. Allment korrekt?

Som i dette tilfellet er PS One, med stor O. Men for all del, skriv med liten o om det floats your boat.. Jeg kommer til å fortsette å skrive det ned stor, siden jeg alltid har skrevet det slik, og folk skjønner jo hva jeg mener, så det er jo egentlig all the same, ikke sant, selvom PS One for meg gir mening..

• Upvote 1