Jump to content
GamerMann

Høytids-hilsen tråden. :)

Recommended Posts

GamerMann    13

Vet ikke om en slik tråd kan fungere,men tenker go for it. ;)

Starter med å ønske alle en god haloween. :) Jaja,det heter allehelgens dag her,men liker det amerikanske utrykket best.

ravespin    33

Nå som lille-advent er godt i gang kan jeg vel minne på å kjøpe lille-adventskalendere og julemarsipan. Ribbe og pinnekjøtt burde være hverdagsmat innen nå hos de fleste, ellers ligger dere etter.

http://www.giossjulatilbake.no

edit: Skrev visst jula en gang for mye. :P

Kraid    11

Slob: Jeg er fullstendig enig med de som har startet den kampanjen!

Handelsstanden burde vente til desember! Men det starter allerede i september, og i oktober tar det helt av! Det gjør meg aldeles RASENDE! :evil:

Nå som lille-advent er godt i gang kan jeg vel minne på å kjøpe lille-adventskalendere og julemarsipan. Ribbe og pinnekjøtt burde være hverdagsmat innen nå hos de fleste, ellers ligger dere etter.

http://www.giossjulatilbake.no

edit: Skrev visst jula en gang for mye. :P

Fremtiden i våre hender er ikke en organsisasjon jeg er særlig begeistret for gitt... Jula starter så tidlig man gidder å starte den, er jo bare å ikke kjøpe julemarsipan, julebrus osv. før man selv ønsker. At butikker pynter til jul får man bare tåle, det er de færreste butikkene på Strømmen Storsenter som har pynta til jul.

ravespin    33

Bryr meg egentlig ikke om organisasjonen jeg heller, men jeg boikotter alt av jul helt frem til julaften (merkelig nok er det også da jeg kjøper presanger :P). Jeg hater alt ståket med julereklamer på tv, julepynt i byen, utspilte julesanger på radioen, julevarer i butikkene, spesielt matvarebutikker osv... Det eneste jeg vil ha av jul nå, er perioden med ferie.

Bryr meg egentlig ikke om organisasjonen jeg heller, men jeg boikotter alt av jul helt frem til julaften (merkelig nok er det også da jeg kjøper presanger :P). Jeg hater alt ståket med julereklamer på tv, julepynt i byen, utspilte julesanger på radioen, julevarer i butikkene, spesielt matvarebutikker osv... Det eneste jeg vil ha av jul nå, er perioden med ferie.

Hehe... Ok, skjønner :)

Selv går jeg inn i julemodus fra 1. advent, og i år har jeg bestemt meg for å pynte skikkelig til jul, i et håp om å gjenvinne noe av den tapte julefølelsen :)

GamerMann    13

Balanse er fint. :) Å starte jule-stemningen veldig tidlig og ende den tilsvarende sent er litt drøyt. Da kan man komme til å bli lei jula før den faktisk er her.

Men den er også kort; bare 5 dager (bittelille- lille- og julaften,samt første og andre juldag). Så føler selv det er best å få opp pynten siste uka i november og ta den ned.....tja..i midten av januar? c",)

Ahhh...ser fram til julegløgg,nøtter,clementiner,sylte,sild,edamer-ost,surkål osv. Men ITTE no pizza grandiosa,Eldar. ;))

Olav    62

Jeg ønsker meg *bare* penger, så jeg fikk 2300,- til sammen, og en genser.

Jeg ble kjempefornøyd!

Off-topic:

Skal snart kjøpe meg GP2x-konsollen også, som jeg drømmer om.

Den er open source, kjører Linux, og tar SNES, NES, GBC, C64, Amiga 500, MAME, Atari *, Arcade, Spectrum, PC-Engine, ScummVM (Sam & Max, etc), SEGA MegaDrive - GameGear og Master System-spill (mange flere). SNES i lomma! :shock:

Den tar MP3, DivX, XviD, bilder og Chiptunes - man putter lett og enkelt inn et SD-kort (har et på 1GB), og konsollen har 64MB fra før (innebygd), og USB-uttak for kobling til PC. Den har en skjerm på 320x240 pixler.

Den har stereohøyttalere innebygd, som heldigvis ikke er så alt for dårlige, men skal nok bruke hodetelefoner.

Den er håndholdt, og er faktisk ganske liten - og den koster 1.690,- på esse.no. :twisted:

Heldigvis bruker den bare 2x AA batterier. :)

Har prøvd litt SNES-spilling på DS, men funket ikke bra, grunnet for få layers og for liten skjermoppløsning.

Se! :D

unitrekw5.png

Bestiller den ganske sannsynlig til onsdagen! :mrgreen:

microkid    1
Skal snart kjøpe meg GP2x-konsollen også, som jeg drømmer om.

Se! :D

unitrekw5.png

Bestiller den ganske sannsynlig til onsdagen! :mrgreen:

Din skurk!

Jeg ønsket meg denne til jul, men fikk den ikke, siden pappa sa at det var ett userriøst firma :x

Men når du får den, så si ifra hvordan den klarer SNES, NES, GB/C/A og ScummVM spill.

For at jeg skal kjøpe den, må den klare Donkey Kong Country, Super Mario All-stars, Pokemon Crystal og Monkey Island 3, hehe :-D

------

Så tilbake til det som denne tråden handler om.

Jeg var veldig fornøyd med årets jul. Fikk

• DVD-opptaker med 160GB HD
    Ekstern USB HD på 250GB
    Kingdom Hearts 2 til PS2 :D
    DVD'er
    Genser
    "24" superundertøy (med logo fra TV-serien :-D)
    700kr,-
    og litt andre småting

Olav    62

Det skal jeg.

GameBoy Advance emulerer den ikke bra uansett (lagger).

Ja, bestiller den ganske sikkert i morgen (no guarantees :lol:), og får han (Inge fra esse.no) til å legge inn firmware 2.1.1 (er 2.0.0 inne på dem fra før), fordi jeg mottar ikke GP2x'en før jeg drar bort til skolen og blir der en uke, uansett.

Olav    62

Ok, litt for off-topic, men han sender GP2x'en i morgen tidlig. Får med strømadapter og en slags veske. ^^

GamerMann    13

Her er det ikke bare blitt litt off-topic,men waaaaaaay off-topic. :shock:

Skal til familien ikveld 17.00 for å feire 2007,så ønsker alle her på forhånd et riktig

Godt nyttår! :D