Jump to content
Sign in to follow this  
Xevious

Retroquiz

Recommended Posts

Prometheus    1

Svar på Holtet sitt spm om hviket bilspill det er (som mange trodde var destruction derby)... Jeg er ganke så sikkert på at det må være RUSH til N64, om det er Rush 1 eller rush 2 kan jeg ikke si...

Guest Simpson_Fan   
Guest Simpson_Fan

Det er riktig (det står i URL'en til bildet)... Holtet: Du må ikke la spilltittelen stå i URL'en til bildet :P Det avslører jo alt! Lagre heller bildet på photobucket med et annet navn ;)

Prometheus    1

venter med å svare til holtet har godkjent svaret....

(jeg har faktiske det spillet, derfor jeg visste det...sinnsykt tøff musikk forresten...)

BroboCop    0

Dette er ikke noe svar på Retroquiz, men jeg liker det Holtet legger inn.

Et bilde av spill er mye vanskligere og det gjør at jeg vertfall synes det

blir vanskligere å finne rett svar.

Tekst spørsmål blir enklere da en garantert finner svaret ved nettsøk, en bør strebe litt mere enn bare ta et søk.... eller hva mener dere :?:

Jeg liker bilde av spillet for å gruble over hva det er, men det er min mening da.

Guest Simpson_Fan   
Guest Simpson_Fan

Jeg liker også egentlig "gjett fra hvilket spill"-bilder bedre enn tekstspørsmål. Men da må det være en forutsetning at spillnavnet ikke står i URL'en til bildet, eller hva? x]

Toad    3
Jeg liker også egentlig "gjett fra hvilket spill"-bilder bedre enn tekstspørsmål. Men da må det være en forutsetning at spillnavnet ikke står i URL'en til bildet, eller hva? x]

Ja, så det jeg. Jeg googla ikke, mern så at jeg hadde feil ved å se på filnavnet ved trykke på egenskaper om bildet. :P Har btw Rush 2: Speed Racing U.S.A.!

Prometheus    1

Her kommer et litt tricky spørsmål. Dette er bilde av en NES Adventage Joypad. I hvilken film ble denne brukt til å styre frihetsgudinnen med?? Filmen kom forøvrig ut i 1989 og de tre hovedpersonene heter i filmen Dr. Peter Venkman, Dr. Raymond Stantz og Dr. Egon Spengler

(håper ikke spørsmålet er FOR "ikke retro" relatert..)

nimgb23b.jpg

traser    6

day of the tentacle(tror ikke denne titelen er riktig, men det var det som popa opp i hode.) vet ikke vilke maskin

Ok, denne kan vise seg å være vrien:

pic1.jpg

Hvilket spill?

Hint #1: Dette er et interaktivt tegnefilm spill fra en infamøs utvikler

Hint #2: I disse interaktive tegnefilmene blir man hele tiden stilt ovenfor valg. Velg feil og du dør, akkurat som i et annet infamøst spill av samme utvikler som spillet jeg vil frem til her. I det spillet heter helten Dirk. (burde være overkommelig nå)