Jump to content
Ikhana

~Ikhana's Zelda Samling~

Recommended Posts

Guyra    903

Å herregud, så jævlig trist!! :( 

Jeg ble seriøst lei meg på dine vegne, her ... :( Hvor stor er skaden?

Ikhana    50

Aurora_Borealis: Toppen av den ja.

Julekake: Ja. Men må den sendes tilbake for at selger kan få full erstatning da? For det vil jeg jo ikke.

Guyra: Stor nok I guess. Må jo limes. Stringene bare henger og dingler nå.

Ikhana    50

Bilder fra Ebay for de som ikke vet hvordan den ser ut:

26232_Zoraxe_5_1.jpg

26232_Zoraxe_5_a.jpg

26232_Zoraxe_5_b.jpg

Og artwork;

409px-MM3D_Zora_Link_Artwork.png

Edited by Ikhana

Ikhana    50

Aurora_Borealis: Jo takk. Kanskje vanskelig å vite om man skal si gratulerer eller kondolerer? =P

Jeg er jo veldig stolt over den til tross for skaden. Om jeg får en grei erstatning og får fikset den så godt som mulig så er jeg likegyldig egentlig. Vil heller ha en skadet en enn ingen. Det tror jeg de fleste Zelda-samlere tenker. Ironisk nok er de fleste av mine dyreste og sjeldneste gjenstander skadet.. heh.

Sinfour    459

Dette var en gjenstand jeg faktisk ikke visste om en gang :D SÅ gratulerer så mye med kjøpet av en awesome gjenstand uansett.

Men dette er fraktskader, så her burde transport dette opp, så dette burde du absolutt ikke bare svosje unna i en skuff. Å fikse kan koste masse penger, men forhåpentligvis er det fiksbart. Mest sannsynlig derfor de har "somlet" med leveringen også. Vi har opplevd lignende på jobben, og da må fraktselskapet ta kontakt med sender og høre hva prisen på dette er så de kan erstatte. Men hvis selger ikke har pakket dette fornuftig, så lander mye på han også.

Vi håper du får orden på det da det er mye penger som er brukt. Det skal ikke koste deg noe mer enn du allerede har betalt.

Mario_002    281

7 strenger.. lol.. Holder med 6  :thumbup:

Anyhow, ser på Great Bay at den er fra en forhandler..

Hvilket gjør det litt tåpelig at de ikke klarte å pakke den ordentlig  :wave:

Diztar    723

Fy fader så trist, ikhana :( Ble rett og slett lei meg på dine vegne nå. Håper skaden kan fikses forholdsvis bra!!

Dødsrå gitar!

Yoshine    1506

Huff, det er en forferdelig følelse når noe man har ventet på og gledd seg til kommer i den tilstanden der - spesielt når det er snakk om så mye penger og så få antall eksemplarer! Håper virkelig du får reparert den. Uansett så er det jo et kjempekult item å ha i samlingen, jeg har aldri sett eller hørt om den gitaren før. :) 

Ikhana    50

Sinfour: Hehe.. har siklet over den helt siden jeg begynte å samle i 2008. Så reklame om den i et Nintendo Power-blad.

Tok tid å fikse den, men det var til en grei pris. De som jobbet med den syntes derimot at det var et merkelig brudd, som om noen hadde gjort det med vilje. Vet ikke helt hva jeg skal tro.

Mario_002: ..hvorfor sier alle det? o.o;; Er det teit med 7-string ellerno?

Diztar: Må vel være den kjipeste opplevelsen i min "samler-karriere" så langt. x_x

Marfik2: Internettet sier alt fra 7 til 12. Så, ikke mange i hvert fall.

DolphinIceCream: Tja. xD

Yoshine: Jaja. Det gikk bra. ..sort of. ^^

Anyways, har ryddet plass til den nå og gjort store endringer på rommet:

13249872_768520206618030_735433836_n.jpg

..og nå er jeg på jakt etter en person som kan komme og være et "vitne".  :rayman:

Jeg har sendt en søknad til politiet i Molde om å få en derifra til å være det ene vitnet (har ikke hørt noe enda, må sikkert ringe og mase). Det andre vitnet tenkte jeg kunne være en person som faktisk vet hva Zelda er..  :thumbup:  Kan gjerne være noen som jobber med spill på en eller annen måte. Reglene sier at et vitne er "an independent professional from the community," hva nå enn det betyr. Litt mer info:

- Personen må være uavhengig fra meg, dvs ikke kjenne meg, være i slekt med meg, eller få noe for å møte opp.

- Dere skal rett og slett TELLE alle gjenstandene, og jeg må filme hele prosessen. Etterpå skriver du under på et dokument der du bekrefter at samlingen er så stor som jeg påstår at den er.

- Samlingen er hjemme hos mine foreldre som bor i Molde. Jeg kommer til å legge alt utover på rommet og loftstua slik at det skal være lett å telle.

- I søknaden til politiet skrev jeg forslag til dato; 28.juli, men jeg er fleksibel på dette.

Ta kontakt hvis du er interessert, eller vet om noen som kunne ha tenkt seg å gjøre dette. 

:link:

• Upvote 4

Yoshine    1506

Oi, står denne samlingen i Molde? Jeg bor jo i Molde! Kan sikkert være behjelpelig om du ikke finner noen andre :) 

• Upvote 1

Rony12345    148

God damn! Er så utrolig lekkert å se på! Hadde det ikke vært for det faktum at jeg bor i Oslo og reiseveien blir litt lang så skulle jeg gjerne vært vitnet ditt! Den Zelda samlingen din er jo helt sjuk! :D

Ikhana    50

3 years later...

Så da fikk jeg rekorden for verdens største Zelda-samling. Yay..

Men siden den tid har mye forandret seg. De siste årene har Zelda-merch blitt masseprodusert, av bl.a. Bioworld, Jakks Pacific, Paladon, for å nevne noen. Dette har forandret mitt syn på samlingen og på å samle generelt. Tidligere ville jeg ha absolutt alt, uansett hva det var. Så lenge det var Zelda. Men jeg har jo allerede fått rekorden for den største samlingen nå, så hva er poenget med å fortsette? Jeg tenker kvalitet fremfor kvantitet, og vil bare fokusere på å samle sjeldne gjenstander/de som er vanskelig å få tak i (limited, prototype, promotional, employee, vintage). Alt annet er jeg ikke interessert i, med mindre det er noen veldig fine figurer/statuer jeg bare må ha til samlingen. Jeg startet dermed for litt siden å selge en del fra samlingen som jeg ikke lenger ville ha. Det føltes litt rart, men også veldig befriende (mye er fremdeles til salg, se hjemmesiden). Å alltid føle jeg måtte kjøpe noe, hva enn det var bare fordi det var Zelda, var vel kanskje litt som en tvangstanke? Jeg vet ikke.

Såh.. jah. Ellers bor jeg i Tyskland, flyttet hit i 2017. Vet ikke helt hvor mange år det tar før vi får råd til et hus eller større leilighet. Men jeg gleder meg til å kunne stille ut hele samlingen igjen. Å frakte alt fra Norge og hit blir vel et eventyr i seg selv, haha. Ikke bare Zelda da, men all slags ting og tang. Omtrent alt jeg eier er jo fremdeles i Norge. HMM.. jaja. Vi får se hva som skjer.

• Like 2

Boomstick    97

Imponerende samling, altså!

Men også imponerende at du ser deg selv og samlingen litt utenfra og finner tilbake til noe som gir mening for deg. Det er fort gjort å bli revet med, og selv om verdensrekorder er veldig stas, så er det jo enda viktigere at du trives med det du gjør!

Lykke til med samlingen! Nå som du har nådd toppen kan du slappe av, det er jo bare deilig nedoverbakke herfra.

• Like 1

Guyra    903

Bare en stor tommel opp herfra! Samlinger som fokuserer på kvalitet er absolutt det mest interessante. Om man skal ha alt av noe som det er en begrenset kvantitet av, så er det én ting. Men blir umulig når det stadig produseres masse, i store kvanta, hele tiden. :)

• Like 1