Jump to content
Sign in to follow this  
Aradar

Playstation 20 år i dag

Recommended Posts

Dadaph    634

Aldri hatt skikkelig forhold til PlayStation, men når jeg tenker meg om er det 10 år siden jeg kjøpte PS2, min første ikke-Nintendo-konsoll. Og snart ett år siden jeg kjøpte min første PS1

Jeg føler meg gammel.

Uansett, gratulerer til Sonys lille grå. Fin konsoll.

• Upvote 1

Playstation var min oppvåkning når det kom til spill. Aldri har jeg opplevd mer storslåtte ting enn på PS1, i en alder av oppfølgere og spill som så klart er bedre enn noen sinne, føler jeg at det aldri vil komme en konsoll som byr på så mange nye first time ever opplevelser som PS1 gjorde.

Utforske ruiner med Lara, bli jaget av zombier i Racoon City, rappe med Parappa, redde Mudokons sammen med Abe, bekjempe Shinra i Midgard.. Listen goes on and on and on and...

• Upvote 5

Sinfour    459

åååh.. Playstation står mitt hjerte nær. Absolutt maskinen og spillene som har gitt meg mest inntrykk og begeistring. Har veldig lyst på den nye PS4 som da kan stå pent og pyntelig ved siden av min Ps1 kjøpt 29 september 1995, release date i Europa.

• Upvote 1

Aradar    309

Playstation var min oppvåkning når det kom til spill. Aldri har jeg opplevd mer storslåtte ting enn på PS1, i en alder av oppfølgere og spill som så klart er bedre enn noen sinne, føler jeg at det aldri vil komme en konsoll som byr på så mange nye first time ever opplevelser som PS1 gjorde.

Utforske ruiner med Lara, bli jaget av zombier i Racoon City, rappe med Parappa, redde Mudokons sammen med Abe, bekjempe Shinra i Midgard.. Listen goes on and on and on and...

Første Playstation var jo en revolusjon i spillindustrien. Både for utviklere og for oss gamere :)

• Upvote 1

vaako    134

Dette er fra Spillsjappa.no angående PlayStation 4 20th Anniversary Edition

Ingen blir solgt via forhandlere som oss.
De vil kun bli brukt i markedsføring og diverse i regi av Sony.
Så det er mulig vi får noen som kan brukes i slike tilfeller, men altså ikke for salg pr i dag.

:thumbdown:

• Upvote 1

Dadaph    634

Litt sært at selv jeg, som overhodet ikke ønsker meg en PS4, egentlig har veldig lyst på akkurat den versjonen av konsollen.

• Upvote 1

fuuma    507

Litt sært at selv jeg, som overhodet ikke ønsker meg en PS4, egentlig har veldig lyst på akkurat den versjonen av konsollen.

Akkurat det samme følte jeg. :)

Sinfour    459

Fikk tatt og siklet litt på Ps4 Anniversary edition i går under Playstation arrangement. Den ble også loddet ut til en heldig vinner :o Den ser like fin ut som på bildene.

Dadaph    634

Er det bare meg, eller fikk vi nesten ingenting av spill i Europa?

Snakket med en del amerikanere igår, som anbefalte meg å plukke opp en haug PS1-klassikere på PSN: blant annet Suikoden-serien og Parasite Eve.

Etter litt research viste det seg at nesten ingen av spillene de anbefalte meg har kommet ut her (selv ikke på PSN, skjerpings, Sony). Med FF7, trodde jeg JRPGene erobret også Europa, men jeg tok tydeligvis feil.

Jeg visste fra før at spill som Xenogears, DQ7 og Chrono Cross ikke kom hit, men at det tydeligvis fortsatt gjalt brorparten av interessante JRPGer i en generasjon hvor sjangeren stod så sterkt, visste jeg faktisk ikke før nå.

Heldigvis kommer nok min sonefrie maskin til å bli hyppig brukt fremover :)

Edited by Dadaph

Frxz    125

Var en del gode rpg som ikke kom hit dessvere,akkurat som på snes.
Enig der Dapdah, bra man har Amerikansk PS2 til slikt.
Men fortsatt synd at PSN ikke har de spilla.

Aradar    309

Jeg chippet min konsoll i 1997, slik at jeg kunne importere fra USA. Så jeg gikk ikke glipp av noe som helst :P Final Fantasy Tactics, Xenogears, Suikoden I og II, Chrono Cross og ikke minst en sterkt undervurdert Square rpg Vagrant Story (eksisterer også som PAL).

Dadaph    634

Jeg blingset litt. Ser ut som Suikoden-spillene kom hit ja. Men toeren er visstnok ganske sjeldent, og ingen av dem er tilgjengelige på PSN ennå.

• Upvote 1

Sinfour    459

Nei, de har jeg ikke sett på PSN enda.. får krysse fingrene :) Har sett Suikoden II PAL forseglet for noen dager siden, så den var ganske så Nice :)