Jump to content
Yoshine

Julefilmer!

Recommended Posts

Dadaph    634

Må sees:

Home Alone (Nostalgisk så det holder, men også en overaskende stemningsfull film)

Die Hard (selvsagt)

Gremlins (hvem liker ikke å sende gamle kjerringer ut vinduet på julaften?)

Tokyo Godfathers (anime av Satoshi Kon, overaskende rett frem til å være fra ham)

Christmas Carol (Denne historien definerer på mange måter den sekulære feiringen vi har i dag, og det finnes utallige forskjellige versjoner å ta av. Muppets er god, men liker også den data-animerte med Jim Carrey)

Christmas Story (så den da jeg var mindre, uten å helt få med meg hva filmen het. Nå vet jeg det, og må se den hver jul)

National Lampoons Christmas Vacation (var bare ok til å begynne med, men den blir faktisk bedre og bedre hver gang jeg ser den)

Greie å få med seg:

Home Alone 2 (mye en gjentakelse av eneren, mer cartoony, men fortsatt underholdende)

Die Hard 2 (mer gjentakelse av eneren, ikke like god, men den er grei)

Jingle All the Way (Arnold er morsom. Om det er frivillig eller ufrivillig, vet jeg ikke, men filmen er så dum at den er morsom)

Sikkert flere også, vi har sett en hver dag her de siste par ukene men jeg orker ikke plundre stort og lee etter lista over de vi har gått gjennom.

Edited by Dadaph

Sinfour    459

Home Alone

Gremlins

The Grinch

Flåklypa

Reisen til julestjernen (originale)

Harry Potter filmene

Star Wars

Egentlig passer jo alt til jul :)

Dadaph    634

Min personlige regel er egentlig at filmen skal ha noe med jul å gjøre.

Så den originale Flåklypa, fantastisk som den er, er jo egentlig ingen julefilm.

Men ja, de har alltid sendt den på julaften, så jeg ser den selv.

Men sjekk ut Jul i Flåklypa. Den kan ikke måle seg med originalen, men er faktisk ganske god.

Edited by Dadaph
  • Upvote 1

DagV    196

Hjemme Alene 1 og 2 (somewhere in my memory er close til å være favoritt julesang !)

Hjelp det er Jul

Clark Griswold ! her var det mange voksne poeng som gikk meg hus forbi når jeg så den første gang. Chevy Chase er genial i den filmen her.

Askepott tre nøtter og orginale Reisen til Julestjernen er også bra , men de må ses på  NRK på Juleaften

en julefilm som er skikkelig ukjent og som mange burde sjekke ut med en gang er !! :D

Santa Claus conquers the Martians

har ikke sett selve filmen selv , men en kjapp titt på plottet så skjønner man jo bare at denne filmen må sees
http://www.imdb.com/title/tt0058548/

"The Martians kidnap Santa because there is nobody on Mars to give their children presents."

maD_mAN1983    998

Hjemme Alene 1 og 2 er et must

Gremlins
Die Hard
Grinchen
Polarexpressen
Tre Nøtter til Askepott er jo et must
også er det en finsk film jeg ikke kommer på tittelen til for alt i verden nå, der dem fanger julenissen

skal sjekke ut for første gang nå denne julen:
It's A Wonderful Life
Bad Santa

tre nøtter til askepott, Disney kavalkade og bertils jul er det jeg prøver å få med meg :)

Gremlins og Nightmare before christmas har jeg nettopp sett, men tenker ikke på de som julefilmer. Harry Potter, Star Wars og Lotr er like mye julefilmer :)

- Jingle all the way. "Put the cookie down, now"

- Silent night, deadly night

- Silent night, deadly night 2 "It's garbage day"

- Jack Frost ("Skrekkfilmen")

Er flere, men husker ikk

Er flere, men hus

Mine must see julefilmer:

Die Hard (aka Operasjon Skyskraper) - Now I have a machine gun, HO HO HO

Scrooged (Skrudd) - Dickens i moderne drakt + Bill Murray = julegull!

Gremlins - Gizmo [emoji7][emoji177][emoji7]

Home Alone 1&2 - Gladvold med julemusikk!

The Santa Clause (Julenissen) - Den første filmen er så kos, ikke se de forferdelige sjelløse oppfølgerene!

Jingle All The Way (Bjelleklang) - It's Turbo Tiem!

National Lampoons Christmas Vacation (Hjelp det er Juleferie) - Griswold family Christmas med han som nå vokste opp til å bli større enn Chevy Chase og spille Leonard i Big Bang Theory. Morsomt.