Jump to content
Sign in to follow this  
Galfodo

USB håndkontroll, anbefalinger?

Recommended Posts

Galfodo    58

Er det noen som kan anbefale en bra USB håndkontroll som kan brukes med SNES emulator? Jeg har lest om et par SNES "lookalikes" at d-pad'en er stiv og dårlig og det kan vi ikke ha noe av. Jeg fant også en SNES-kontroll USB adapter som gjør at man kan bruke de originale håndkontrollene, men den registrerer i følge en brukeromtale jeg leste, ikke hvis man trykker flere knapper samtidig. Også det er jo en skikkelig showstopper. Så, noen tips? 

Dadaph    630

Wii Classic Controller (Pro-designet er spesielt anbefalt da den er deiligere å holde) med USB-konverter eller Bluetooth(om du får til), funker ganske godt i min erfaring. Nintendos egne D-pader kan ikke rivaliseres.

Diztar    723

Er det noen som kan anbefale en bra USB håndkontroll som kan brukes med SNES emulator? Jeg har lest om et par SNES "lookalikes" at d-pad'en er stiv og dårlig og det kan vi ikke ha noe av. Jeg fant også en SNES-kontroll USB adapter som gjør at man kan bruke de originale håndkontrollene, men den registrerer i følge en brukeromtale jeg leste, ikke hvis man trykker flere knapper samtidig. Også det er jo en skikkelig showstopper. Så, noen tips?

Jeg har ikke hatt noe problem med adapter til pc. Bruker mayflash snes adapter. Fungerer supert!

• Upvote 1

Dadaph    630

Det med inputproblemer kan faktisk ha vært noe med emulatoren...

Jeg opplevde faktisk nøyaktig det problemet i SNES9X. Spilte Turtles in Time, og det var klin umulig å gå diagonalt fordi emulatoren nektet input fra "opp" og "til siden" samtidig.

I ZSNES, derimot, funket alt, med akkurat den samme kontrolleren.

Galfodo    58

Jeg har ikke hatt noe problem med adapter til pc. Bruker mayflash snes adapter. Fungerer supert!

Det var den jeg leste om. Kanskje det er som Dadaph sier da, at det har med emulatoren å gjøre. Da prøver jeg å bestille mayflash usb adapteren. Takk for hjelpen, gutta!

UPDATE: Jeg har prøvd å bestille både fra play-asia og deal extreme, men begge er utsolgt. Amazon vil ikke shippe den til Norge... 

UPDATE #2: Fant en som selger dem på ebay.

Edited by Galfodo

Diztar    723

Det var den jeg leste om. Kanskje det er som Dadaph sier da, at det har med emulatoren å gjøre. Da prøver jeg å bestille mayflash usb adapteren. Takk for hjelpen, gutta!

UPDATE: Jeg har prøvd å bestille både fra play-asia og deal extreme, men begge er utsolgt. Amazon vil ikke shippe den til Norge...

UPDATE #2: Fant en som selger dem på ebay.

Kjøpte fra Ebay jeg også :) Kan ikke huske jeg hadde noe problemer med Snes9x. Mulig problemet er fikset i en oppdatert versjon? Snes9x var den eneste lovlige emulatoren å bruke i speedrunslive. Var også med den jeg fikk min DKC-rekord.

• Upvote 1

kjelbyth    45

Eg bruker gamecube kontroll lasta berre ned drivere til gc adapteren og kjøre alt på den i dolphin men syntes eg personlig det er beste kontrollen så langt lagd :P

Galfodo    58

Jeg fikk mayflash-adapteren i dag og den ser ut til å funke aldeles glimrende i zsnes. :) Må teste i snes9x også og se hvilken som gir best performance på retinaskjerm. 

Dadaph    630

Si gjerne hvordan den funker i SNES9X. Fikk meg ny PC i januar, men har ikke tatt meg bryet med å sette opp emulatorer og kontrollen ennå, men tenkt å gjøre det med tanke på å ta opp noen SNES-videoer. Det KAN jo tenkes at det var min gamle PC som var litt klikk (den var klikk på ganske mye rart).

• Upvote 1

Galfodo    58

Har testet snes9x nå og mayflash-adapteren fungerer glimrende både med Super Metroid (Super ZeroMission) og Donkey Kong Country. Snes9x har dessuten flere grafikkinnstillinger enn zsnes, blant annet crt-emulering som gjør at den for øyeblikket er min foretrukne emulator.

Edited by Galfodo

Xantippe    2

Hey

Litt sent å komme med noe her kanskje, men USB/Blåtann kontrollerne til 8Bitdo fungerer knall til Mac og OpenEmu hvertfall. Har testet NES30 og NES30 Pro. Har også testet de på Android nettbrett med diverse emulatorer. I tillegg kompatible med Windows og iPhone/iPad. 

De ser og føles bra ut i tillegg! 

http://www.8bitdo.com