Jump to content
Yoshine

GTAV Online PS4

Recommended Posts

Yoshine    1506

Hepp!

Regner med det finnes noen her inne som spiller GTAV online? Noen som er gira på å starte Retro1 crew? Er foreløpig kun lvl 22, working my way up there, trenger flere å spille sammen med. :) 

Dadaph    630

Er på Steam om det funker crossplattform(noe jeg skulle tro, da jeg har samme karakter som jeg hadde på PS3)?

Bare en måte å finne ut. Trenger uansett noen kjentfolk å spille med.

maD_mAN1983    998

er på steam selv, siden jeg ikke vill gå tilbake til dårligere kvalitet, og føler meg ferdig med PS3 og PS4 utgaven av spillet :P

Yoshine    1506

Går det an å crossplatform'e altså? Tror jeg leste at det ikke gikk for PS3/PS4, så da er det litt merkelig om PC tillater det. Men vi prøver! Hva er gamertag'ene? Har sikkert fått de før, men er lat og gidder ikke lete opp nå :P

Dadaph    630

TROOOOOR det skal gå ettersom Rockstar bruker et eget kontosystem? Jeg hadde det da jeg spilte spillet på PS3, og da jeg fikk det på PC, logget jeg inn og fikk samme online-karakteren i den versjonen. Blir derfor overasket om det ikke skal gå... iallefall da PS4/PC-versjonene skal være ganske like (first person-muligheter og sånn lagt til). Og PC/Playstation-crossplatform har jo funket før.

Uansett bare en måte å finne ut: Steam/Rockstar-brukernavnet er Dadaph.

Om det ikke funker, er det bare idiotisk, og noe konsollmakerne må skjerpe seg på.

Edited by Dadaph

nintendo8bit    175

Det går dessverre ikke. Rockstar-kontoen deler nok bare profil og stats. Det er utrolig få spill som støtter PC/konsoll cross-platform. Jeg tror ikke det kun skyldes tekniske grunner, men også at de vil ikke ha en for skjev fordeling med tanke på at PC også støtter mus og tastatur, noe som kan være langt mer presist. Nå støtter de nye konsollene også mus og tastatur da, men det er ikke noe utviklere tar i bruk.

Dadaph    630

Da var vel det oppklart.

Men fortsatt rart. Jeg spiller PC-versjonen med gamepad, og spillet skiller faktisk de spillerne som spiller med autoaim av eller på, slik at det blir rettferdig online (selv om man også kan skru av autoaim med kontroller dersom man ønsker å spille mot folk som sitter med tastatur og mus). Et system som egentlig fungerer veldig godt. Så er vel mer at de ikke har fått til et skikkelig samarbeid fra Sony/Microsoft.

nintendo8bit    175

Ja, det går an å få til et design som gjør det mer rettferdig, sant det. Unreal Tournament 3 til PS3 støtter cross play med PC, og der kan man sette opp servere som kun støtter kontroll. Unreal Tournament til PS3 støtter forsåvidt også mus og tastatur.

Jeg tenkte bare mest på at det kan være flere grunner til at cross platform ikke blir gjort. Nå kjenner jeg ikke policiene til Microsoft, Nintendo eller Sony angående cross platform play med PC, men jeg tror ikke det er eventuelt kun der det ligger. Jeg tror også en av grunnene kan være at det krever ekstra arbeid. F.eks, GTA5 til PS3/PS4 og Xbox 360/Xbox One støtter heller ikke cross-play mot hverandre selv om de kjøres på samme nettverkene (PSN og Xbox Live) respektivt.

Dadaph    630

Tenkte mer at inkompabiliteten mellom PS3/PS4- og 360/Xbone-versjonene av spillet hadde med å gjøre at spillet på de nyere systemene åpenbart er av en nyere versjon, der man har nytt innhold, blant annet i form av førstepersons-kamera.

Men uansett, jeg har lyst til å spille med ikke totalt fremmede, så vi kan jo sette opp hvilken versjon av spillet vi har og brukernavn, og legge til folk med samme versjon, for å så ta det derfra?

Brukernavn: Dadaph

Versjon: Steam

maD_mAN1983    998

madurmanur
steam

sendte deg forespørsel dadaph, sånn igår eller dagen før det eller noe sånt, her en dag ihvertfall

Dadaph    630

Skal sjekke det ut. Alt jeg har brukt Steam til er en pågående forhåndsnedlasting av Witcher 3 :P

nintendo8bit    175

Tenkte mer at inkompabiliteten mellom PS3/PS4- og 360/Xbone-versjonene av spillet hadde med å gjøre at spillet på de nyere systemene åpenbart er av en nyere versjon, der man har nytt innhold, blant annet i form av førstepersons-kamera.

Godt mulig det er noe av årsaken med GTA5, men det er heller ikke noe PS3/PS4 og Xbox 360/Xbox One cross-play med f.eks Call of Duty, og der er det ikke noe ekslusivt innhold. Er derfor jeg tror det er et mer bevisst valg av utviklerne av en eller annen grunn.