Jump to content
vintagegmr

Retro 1 .... Dør det ut ? ? ?

Recommended Posts

Joantheman    950

Nå syns jeg vi har hatt god aktivitet i en lang periode. Det er mye rart på finn for tiden så det gir mulighet for diskusjoner, bare å ta seg de 2 minuttene å poste det i tråden. Rekrutteringen av nye aktive medlemmer virker helt fraværende da, men vet ikke om vi kan gjøre så mye med det.

vintagegmr    1160

Nå syns jeg vi har hatt god aktivitet i en lang periode. Det er mye rart på finn for tiden så det gir mulighet for diskusjoner, bare å ta seg de 2 minuttene å poste det i tråden. Rekrutteringen av nye aktive medlemmer virker helt fraværende da, men vet ikke om vi kan gjøre så mye med det.

Enig, er vevldig artig å se at det er nye innlegg her hver dag. Når det kommer til nye medlemmer, så må vi bare gjøre det vi kan for å få ut info om Retro1 :D

knutolek    78

Prøver å logge meg inn noen ganger, men hender retro1 går i glemmeboka noen ganger.

Faller i litt den samme fellen her selv. Er inne å titter ofte i perioder, men plutselig er det gått ukevis uten besøk

Rony12345    149

Prøver å logge meg inn noen ganger, men hender retro1 går i glemmeboka noen ganger.

Faller i litt den samme fellen her selv. Er inne å titter ofte i perioder, men plutselig er det gått ukevis uten besøk

Der er vi 3. Aktiv i perioder, men plutselig glemmer jeg å logge på og vips har det gått en måned uten å titte her

Rony12345    149

Nå har det vært lite aktivitet her i det siste! Ikke at jeg er så flink selv for jeg glemmer ofte å titte innom her dessverre :/ Men synes allikevel siden er helt fantastisk og jeg håper vi kan få opp aktiviteten litt her og ikke la alt gå på Facebook

Zerqent    279

Bring it!

Har selv vært lite aktiv, flyttet inn i nytt hus :)

"Litt" utpakking, oppussing etc så skal endelig samlingen komme på plass i nytt hjem... Har ligget nedpakket siden Oktober :(

• Like 1

vintagegmr    1160

Merker jeg er lite her selv, men det er ikke for jeg glemmer det bort eller ikke gidder. Er heller fordi jobb, barn og livet kommer i veien. Har liten tid til hobby om dagene. :) Nå nærmer våren seg (snart i hvertfall) så da blir dagene lenger og jeg kan forhåpentligvis få meislet ut litt tid til meg selv. :P

• Like 1

Rony12345    149
On 31.1.2018 at 12:24 PM, Zerqent said:

Bring it!

Har selv vært lite aktiv, flyttet inn i nytt hus :)

"Litt" utpakking, oppussing etc så skal endelig samlingen komme på plass i nytt hjem... Har ligget nedpakket siden Oktober :(

Gratulerer så mye med nytt hus! =)

Boomstick    100

Retro1 er min absolutt foretrukne kilde til informasjon om spill og annen retro teknologi! 

For min del er det ikke aktivitetsnivået som avgjør, men kvaliteten på innholdet. Her får man svar på spørsmål som google ikke kan hjelpe til med. Det er en stor verdi i å ha et treffpunkt for oss med lik interesse, og ikke minst en stadig økende katalog av informasjon man kan søke i (jeg søker alltid på Retro1 før jeg stiller et nytt spørsmål). Svarene kommer kanskje ikke alltid umiddelbart, men de er relevante, presise og lokale (mange ganger er det bedre å dele erfaringer med andre i Norge fremfor i et stort internasjonalt forum). Og ikke minst vennlige og hyggelige!

Selv er jeg ikke aktiv på facebook, men jeg kan godt forstå at den "daglige praten" passer bedre der. Jeg syns det er helt i orden, og syns heller ikke det gjør noe om det av og til går litt tid mellom hver post på dette forumet. Nå er det lenge siden jeg postet på for eksempel "Hvilket spill rundet du sist", for det er ikke det viktigste med forumet for meg. Likevel er det jo hyggelig, så det kan jo hende jeg begynner med igjen.

I alle tilfelle håper jeg at dere som administrerer og eier Retro1 vet at vi setter pris på denne siden, og at den blir opprettholdt i uoverskuelig fremtid!

• Like 1
  • Upvote 1

Anderwin    90

Da var jeg innom igjen :P Skal begynne å prøve å være litt mer aktiv. Endeligt fått opp gaming rommet mitt på nytt så da blir ting enda lettere :D

vintagegmr    1160
On 6.2.2018 at 9:28 AM, Boomstick said:

Retro1 er min absolutt foretrukne kilde til informasjon om spill og annen retro teknologi! 

For min del er det ikke aktivitetsnivået som avgjør, men kvaliteten på innholdet. Her får man svar på spørsmål som google ikke kan hjelpe til med. Det er en stor verdi i å ha et treffpunkt for oss med lik interesse, og ikke minst en stadig økende katalog av informasjon man kan søke i (jeg søker alltid på Retro1 før jeg stiller et nytt spørsmål). Svarene kommer kanskje ikke alltid umiddelbart, men de er relevante, presise og lokale (mange ganger er det bedre å dele erfaringer med andre i Norge fremfor i et stort internasjonalt forum). Og ikke minst vennlige og hyggelige!

Selv er jeg ikke aktiv på facebook, men jeg kan godt forstå at den "daglige praten" passer bedre der. Jeg syns det er helt i orden, og syns heller ikke det gjør noe om det av og til går litt tid mellom hver post på dette forumet. Nå er det lenge siden jeg postet på for eksempel "Hvilket spill rundet du sist", for det er ikke det viktigste med forumet for meg. Likevel er det jo hyggelig, så det kan jo hende jeg begynner med igjen.

I alle tilfelle håper jeg at dere som administrerer og eier Retro1 vet at vi setter pris på denne siden, og at den blir opprettholdt i uoverskuelig fremtid!

Er helt enig med det du skriver her. 

Innholdet og kunnskapsnivå er i en helt annen liga her inne enn du kan finne på f.eks Facebook. Jeg også går igjennom her før jeg spør. :)

Dessuten så forsvinner ingen informasjon her slik det gjør på sider som Facebook, drukner i for mye huer som er eksperter på alt.

Jeg håper at denne siden fortsetter å eksistere, og om det er et kostnadsspørsmål så er jeg villig til å slenge i en slant i form av noe Patreon opplegg eller noe jeg hvis det er det om å gjøre for å beholde Retro1

• Like 1

maD_mAN1983    998

slenger gjerne inn en slant jeg også for sånt :)
er minimalt aktiv selv for tiden, har ikke kjøpt et retrospill siden retrospillmessen heller faktisk, pengene har gått til andre hobbyer i det siste, sånn som modellbiler, film og serier, men det er egentlig helt greit da jeg har en ganske stor backlog å spille før jeg har behov for noe nytt for underholdningsdelen av hobbyen og samledelen av meg er bare i dvale for tiden :P

• Like 1
  • Upvote 1

Danny    63

Retro1 Skal ikke forsvinne så det er ingen grunn til bekymring der!

Jeg står for alle kostnadene og har ingen planer om å stoppe med det.
Har forøvrig lagt til noen google ads, som kanskje genererer noen kroner, selv om jeg tviler litt.

• Like 5
  • Upvote 2

Dadaph    650

Forumet ser så fint ut nå med Shovel Knight på toppen.

Hjalp med en liten ansiktsløftning. Prøver å være innom daglig selv iallefall. Motivasjonen for å poste er ikke alltid på plass, men det henger vel mest med at jeg egentlig ikke alltid har stort på hjertet. Koseligere her enn på Facebook iallefall, folk her har smak for gode spill og jeg får ikke vondt i sjela av å lese hva folk poster her. Grunn nok for meg til å fortsatt bli.

• Like 2
  • Upvote 2

Zerqent    279
On 04/03/2018 at 12:56 AM, Dadaph said:

Forumet ser så fint ut nå med Shovel Knight på toppen.

Hjalp med en liten ansiktsløftning. Prøver å være innom daglig selv iallefall. Motivasjonen for å poste er ikke alltid på plass, men det henger vel mest med at jeg egentlig ikke alltid har stort på hjertet. Koseligere her enn på Facebook iallefall, folk her har smak for gode spill og jeg får ikke vondt i sjela av å lese hva folk poster her. Grunn nok for meg til å fortsatt bli.

Hva slags kabel er dette? Noen som vil kjøpe Fifa 15 for PS3 for 300? Hvorfor er bildet fra NESen så stygt på flatskjerm med denne clas ohlson adapteren?etc :P

• Like 4

Dadaph    650

"Æ FAINN ZÆLDA EIN på NÆS TRUR Æ D E KOR MYKJE VERD? E I GULL SÅ MÅ DA KOSTE SÅNN TO FIRE TUSEN?!??"

Jo mer jeg henger på Facebook, jo mer elsker jeg dere alle her på forumet <3 klemzkoz
... selv deg Zerqent.

• Like 4