Jump to content
CaptainPsychopath

Erfaringer med den her?

Recommended Posts

Fant ut at nye tven ikke takler 480i gjennom hdmi portene, noe så blir jævlig problematisk når jeg recorder gameplay fra retro konsoller.

Så lurte om denne er noe å ha?https://www.123elektronikk.no/scart-til-hdmi/audio-video-hdmi-converter-720p.asp?utm_source=MerchantAVX&utm_medium=cpc&utm_campaign=75&gclid=Cj0KEQiAlae1BRCU2qaz2__t9IIBEiQAKRGDVSSwVJmdZZHQfbdEEDWTGtHCY54afYaj8IQ5Wrz4NHoaAskc8P8HAQ

Vil jo helst ha en xrgb mini, men den er litt i dyreste laget

Zerqent    276

Du vil ikke heller splitte signalet før Capture-boksen din og så sende signalet derfra videre til TV via scart/composite istedenfor?

Tenker at en slik boks fort kan føre til noen frames delay som kan være meget frustrerende. Står veldig lite om boksen på siden dessverre som gjør det vanskelig å finne noen tester.

maD_mAN1983    998

har ikke mye greie på sånt, men jeg splitter signalet i 2 når jeg skal ta opp det jeg spiller, en til tv'n og en til en upscaler som går videre til opptaks utstyre, blir altfor mye delay til at ting blir spillbart hvis jeg skulle gjort det anderledes, som upscaler så fikk jeg tak i en dvd opptaker da den gjorde jobben mer enn nok for min del, men jeg scaler vell bare fra 240 til 480 tror jeg, da hauppaugen min ikke gjennkjenner signalet når det bare er 240 ihvertfall

Udyret    41

Er XRGB mini verdt kostnaden egentlig? Beklager OT, men jeg lurer veldig. Sitter med omlag 18 konsoller hvorpå alle skal ha enten RGB/RF/SCART/HDMI, og til nå så er løsningen å daisychaine 3 mekaniske 4port RCA splittere (funker knallbra forøvrig, digg å slippe egen strøm til splittere) og en 8ports HDMI switch. Tenkte å kanskje kjøre siste ut-porten i seriekoblinga av RCA splitterne inn i framemeistern for å få oppskalert uavhengig av konsoll, men leser litt rundt og ser at den har et helvetes styr med oppsett...

Zerqent    276

"verdt det" er vel relativt :P Skal du ha penest mulig bilde er vel fortsatt en kasseTV det man bør se på. Usikker hvor godt composite blir oppskalert på XRGB-mini, da de som typisk bruker den alltid går for RGB (har man råd å bruke 3K på xrgb-mini kan man vel ta seg råd til RGB-kabler/mods også) :P

Udyret    41

"verdt det" er vel relativt :P Skal du ha penest mulig bilde er vel fortsatt en kasseTV det man bør se på. Usikker hvor godt composite blir oppskalert på XRGB-mini, da de som typisk bruker den alltid går for RGB (har man råd å bruke 3K på xrgb-mini kan man vel ta seg råd til RGB-kabler/mods også) :P

Poeng. Personlig så tror jeg heller at jeg bare skaffer en CRT til å ha ved siden av. Rommet brukes jo ikke bare til retrospill heller, så like greit å ha begge deler (pluss at man slipper så jævlig mye modding for de hersens RF-greiene om man ikke har alternativer).

Så var det bare å finne en CRT som ikke er 80 kilo tung og gedigen da...

Belkager avsporingen!