Jump to content
maD_mAN1983

TV Serier vi så på 80-90tallet

Recommended Posts

maD_mAN1983    998

prøver å lage en liste over det som ble sett på den tiden, er nok noe på listen som startet veldig sent på 90tallet da, men tror ikke det er noen av de som hadde premiere etter 2000, men kan ha sneket seg inn et par for det da, tatt det etter hukommelse uten å sjekke helt, ser du feil eller mangler så kom med det, helt sikkert mange jeg har glemt, derfor tenkte jeg å poste her å se om det er noen som husker ting jeg ikke husker

sånn ca. alfabetisk liste etter original tittel, med norsk tittel og kanal bak hvis jeg har husket det

21 Jump Street (Tenåringspurk, stefattern hadde en vhs med 2 episoder)
ALF (TVNorge)
Are You Afraid of the Dark? (Er du mørkredd, NRK)
Asylet (NRK)
The A-Team (TV3)
Aubrey (NRK)
Bamse (NRK/SVT)
Bamseby Bjørnene (Berenstain Bears, NRK?) - fant desverre ikke den norske jeg husker
Barne trean (eller noe sånt, med Skurt og Ingamay, TV3, gikk vell både på norsk, svensk og dansk tror jeg)
Baywatch (TV3)
Bergerac (NRK) - personlig aldri sett eller hørt noe om denne
Biker Mice from Mars (TV3, Mc Musene fra Mars)
Blossom (TVNorge?)
Bonanza (TV2)
Boy Meets World - hvis du likte denne så vill jeg anbefale å sjekke ut Girl Meets World, hvor Cory og Topanga har fått barn og vi følger dattera der
Caitlin's Way (Røff Rebel, NRK?)
Caroline in the City (Caroline i Storbyen, TV3 eller TvNorge)
Charmed (TV3)
Chip 'N Dale Rescue Rangers (Snipp og Snapp: Redningspatruljen, TV3)
Columbo (NRK)
The Commish (Scali, TV2)
Cosby Show (NRK)
Cyborg 009 - Tror ikke den gikk på TV, men hadde 1-2 episoder på en VHS jeg fikk
DuckTales (Ole, Dole og Doffen på Eventyr, TV3) - selv så jeg alltid dette på svensk
Everybody Loves Raymond (Alle elsker Raymond)
Family Matters (TvNorge) - Om man ikke husker noe annet så husker man Steve Urkel ihvertfall :P
Fawlty Towers (Hotel i særklasse)
Flipper (TV2) -  Serien er fra 60tallet men ble vist i Norge på 80-90tallet
Fragglene (NRK) - Fant desverre ikke norsk intro
Go' elg (NRK) - Finner desverre ikke noe av dette, verken på Youtube eller NRK sine sider
Grøsserne (Goosebumps, Fox Kidz)
Harry and the Hendersons - har sett etter denne serien lenge, men umulig å finne den
Hart to Hart (Par I Hjerter)
Heartbeat (Med hjartet på rette staden, NRK) - Se det på NRK Nett TV HER
Heatcliff (så det på en eller annen tysk kanal med tysk dub)
Jenta fra fremtiden (The Girl From Tomorrow, NRK)
Keeping Up Appearances (Høy på pæra, TVNorge)
The King of Queens (Kongen av Queens, TV3?)
Kommisar Rex (Rex, TV2?)
Kræsj (Crash, NRK/DR)
Lassie (TV2) - her har de vell vist en god blanding av serien fra fra 50-60tallet og serien fra 80-90tallet mener jeg
The Love Boat (TV2) - personlig ikke hørt om denne før nå
Lucky Luke (Norsk, Svensk, Engelsk)
MacGyver (TV2)
Married...With Children (Bundy, TV3) (Psycho Dad sangen, skulle likt å sett den serien xD )
M.a.s.k (cartoon network?)
Miami Vice (TV3?)
Midt i Smørøyet / Halvsju (NRK) - Samme program som bare skiftet navn etter hva jeg forstår
The Nanny (TV3)
Northern Exposure (Livet i Alaska, TV2)
One West Waikiki (Waikiki) - personlig ikke hørt om denne før nå
Pacific Blue (TV2) - aldri en sommer uten, så har kjøpt meg de første 13 episodene på DVD ihvertfall :)
Pokemon (Tv2)
The Pretender (TVNorge)
Promised Land - Har sett etter denne serien lenge, men umulig å finne den, bortsett fra noen episoder på youtube i dårlig kvalitet
Renegade (TVNorge)
Saved by the Bell (Skulk, TV3)
Seinfeld (TV2)
Silk Stalking (Silke, TV2) - personlig aldri hørt om denne før nå
The Simpsons (TV3) (også min favoritt intro, Vice City introen)
Sister, Sister (Tvnorge)
Skippy (TV2) - serien er fra 60tallet opprinelig, men vist i norge på 80-90tallet
Star Wars: Droids - gitt ut på dvd under tittelen Star Wars Animated Adventures: Droids
Step by Step (TVNorge)
Streken (NRK)
Sweating Bullets (Tropical Heat) - personlig ikke hørt om denne før nå
TaleSpin (TV3)
Tour of Duty (Pliktløpet, TVN)
The Tribe (NRK) - Startet i 1999, var nok ikke i målgruppen på den tiden, men syns det var morro å se på for det
Twin Peaks (NRK)
Two Guys and a Girl (Pizzagjengen)
Venner for livet (Friends, Tv2)
Widget (så det på en eller annen tysk kanal med tysk dub)
Zorro - Tror de viste både serien fra 50-60tallet og den fra 90tallet
Åpen Post (NRK)
Edited by maD_mAN1983
  • Upvote 2

Zerqent    276

Relevant: Netflix starter "Fuller House" den 26. Februar, oppfølgeren til serien ingen ønsket en oppføler til: Full House :P

(Jeg kommer til å se minst 1 episode bare for å få svar på: WHAT WERE THEY THINKING!)

knutolek    78

Veldig mye bra her.

Ble mye innesitting i oppveksten og når en ikke spilte, var det som oftest en VHS som snurret eller en av de overnevnte seriene som gikk på TV'en.

Saved by the bell (eller Skulk, som den gikk for på TV3) var en favoritt i "preteen"-tida. Var også ganske så begeistret for Zorro en stund før der igjen, var vell tv2 som sendte den serien.

Vi var forholdsvis sene med å få parabol (måtte ha det for å få mer enn NRK der som jeg bodde), den kom vell i hus i 95. Før den tid var det låne VHS'er med opptak av diverse serier av kompiser, og prøve å få bygge seg opp en samling med opptak selv.

Var standard når en var på besøk hos morfar (som hadde kabel-tv) å ta med minst 3-4 VHS'er å ta opp alt en kom over av tegnefilmer og annet gøy :)

Good Times :)

Jedi Master    27

Ser ut som den lista forholder seg kun til norske kanaler, så da lister jeg bare opp serier jeg vet gikk på norsk TV:

Bergerac (NRK)

Brødrene Dal og Professor Drøvels Hemmelighet (NRK)

Brødrene Dal og Spektralsteinene (NRK)

Columbo (NRK)

Cosby Show (NRK)

Det Var En Gang Et Menneske (NRK)

Fragglene (NRK)

Halvsju (NRK)

Heart to Heart (Par I Hjerter)

Muppet Show

Pelle Parafins Bøljeband og Automatspøkelsene (NRK)

Pilen Flyttebyrå (NRK)

Scali (TV2)

Serum Serum (NRK)

Shagma - Reisen Til Jordens Indre

Silke (TV2)

Tropical Heat

Vill Villere Villaveien (NRK)

Waikiki

maD_mAN1983    998

var bare norsk jeg så på (eller svensk tv3 gikk det også litt i, har bare skrevet tv3 da jeg ikke vet om det jeg så på gikk på begge eller bare en av dem)

Scali har jeg aldri hørt om, er det det samme som The Commish, var det som kom opp på google og tre av karakterene har det etternavnet

Wakiki har jeg heller aldri hørt om, det er vell muligens den som heter One West Wakiki originalt da

Yoshine    1506

Vet ikke nøyaktig releasedate på disse seriene og har ikke ork til å undersøke akkurat nå, men her er mine favorittserier fra barndommen:

Lassie

Rex

Zorro

MacGyver

Bonanza

Skippy

• Upvote 1

knutolek    78

Ja, het vel The Commish opprinnelig.

Knallserie i barndommen.

Har fall litt i voksen alder desverre. Fikk tak i hele serien på DVD for ett par år siden for ett ett par hundre via amazon. Var ikke akkurat noen remastret release. Tror nesten de var rippet rett fra slitne VHSer, en så "opptaksstriper" på bildet og greier. Men men, var da sjarm å se noen episoder etter gammelt :)

maD_mAN1983    998

Relevant: Netflix starter "Fuller House" den 26. Februar, oppfølgeren til serien ingen ønsket en oppføler til: Full House :P

(Jeg kommer til å se minst 1 episode bare for å få svar på: WHAT WERE THEY THINKING!)

de driver å lager remakes eller noe i den dur av A-Team og MacGyver også -.- blir ikke det samme med nye folk på den, liker ikke remakes av alt som er.

og Fuller House får man se hvordan er, det er ihvertfall med meste av original folkene om ikke annet, men er nok ikke så mange som har ønsket den nei :P men at de startet igjen med X-Files er jeg godt fornøyd med, med original folkene og de er ikke for gamle for rollene sine enda, så det funker

vintagegmr    1160

Husker hvertfall "The love boat" begynte etter a-team, airwolf og knight rider. De tre episodene man måtte ha med seg etter skolen. :)

Om man gikk glipp av disse så var det kjipt å komme på skolen dagen etter å ikke kunne mene noe om episoden. :)

maD_mAN1983    998

Husker hvertfall "The love boat" begynte etter a-team, airwolf og knight rider. De tre episodene man måtte ha med seg etter skolen. :)

Om man gikk glipp av disse så var det kjipt å komme på skolen dagen etter å ikke kunne mene noe om episoden. :)

aldri sett, men ikke så rart hvis det stemmer at det gikk på TV2 som det står på wiki, gikk bare i TV3 hos meg, så alltid A-Team og Knight Rider, men hoppet glatt over Airwolf, men vet mange andre likte det da

fuuma    507

Av det som ikke er nevt så savner jeg hvertfall et par serier. Usikker på om du vil ha med ting som gikk på f.eks cartoon network?

TMNT - tror det gikk på TV3.

M.a.s,k - Litt usikker på hvilken kanal jeg så det, kan ha vært cartoon network

Thunder Cats - Usikker på kanal

Power Rangers - Tror det var TV3.

Sister, Sister - Tvnorge

Sweet Valley High - Tror det var TV3.

Joantheman    950

tror nok det meste av disse ikke er noe man bør se opp igjen.

men får gjøre som dere vil

Sant nok, en intro på youtube duger i de fleste tilfeller. Kanskje linke til det i førstepost?
  • Upvote 1

knutolek    78

For all del, en god del holder seg, spesielt animasjonseriene (TMNT, Biker Mice From Mars etc.).

Men helt klart er ikke alle like knall som i den spede barndom.

Husker f.eks da Power Rangers kom på netflix, tenkte jeg at her skal det mimres og kose seg glugg i hel. Klarte å tvinge meg igjennom 10 episoder (i håp om at "det må jo bli bedre!"), men det ble med de 10 ;)

IMO :)

maD_mAN1983    998

syns fortsatt de er bra de jeg likte å se selv før i tiden, A-Team, Knight Rider, DuckTales (men må ha det med svensk tale da), Pirates of Dark Water, Bundy osv.
så ikke på Power Rangers spesielt, digget introen, men syntes ikke noe om serien, og mye av det på listen her har jeg ikke sett selv, bare listet opp hva andre har sett da

tror nok det meste av disse ikke er noe man bør se opp igjen.
men får gjøre som dere vil

Sant nok, en intro på youtube duger i de fleste tilfeller. Kanskje linke til det i førstepost?

kan se om jeg orker å finne introer på de man finner det til å linke dem etterhvert, orker ikke ikveld ihvertfall

• Upvote 1

knutolek    78

introen til Power Rangers er fortsatt sykt kul ja ;).

Alle de du nevner i posten ovenfor står på gull-lista, har alt som er utgitt av Ducktales på DVD (IMO er det til dags dato den beste Disney-serien). A-team og Knight Rider holder fortsatt koken (hvem digger da ikke Mr. T og The Hoff, hehe :)).

Var ikke POTW en av de mange knallseriene som aldri fikk skikkelig avsluttning på serien, og attpåtil sluttet på en cliffhanger?

maD_mAN1983    998

stemmer at den ikke ble avsluttet ordentlig, om det var en skikkelig cliffhanger kan jeg ikke huske, er alltid noen dumme selskaper som skal kanselere serier jeg liker (ser stygt på FOX som gjorde det med My Name is Earl i del en av en dobbel episode), vet det er ihvertfall 6 tegneserieblader av POTW, men vet ikke om de fortsetter fra serien, eller om det er samme som i serien eller hvordan det er, skal sjekkes når jeg får kjøpt alle, akkurat nå har jeg blad 4 av 6 så vill ikke begynne å lese i det før jeg har resten :P liker den serien så godt at jeg like gjerne skaffet meg noen av action figurene i samme slenge :P