Jump to content
Sign in to follow this  
Jedi Master

3DO/Amiga CD32/Philips CD-i/Commodore CDTV

Recommended Posts

Jedi Master    27

Husker jeg leste om disse i diverse spillblader tidlig på nittitallet.

Alle skulle bli det nye store, men etter release virket det som om de bare forsvant inn i et svart hull, never to be seen again..

Dette sier vel sikkert sitt om konsollene, men har alltid vært nysgjerrig på alle konsoller/computere jeg ikke har eid,

og har en formening om at enhver platform må ha ihvertfall en håndfull bra spill.

Noen her som har noe erfaring med disse konsollene?

Edited by Jedi Master

Zerqent    276

og har en formening om at enhver platform må ha ihvertfall en håndfull bra spill.

Har CD-I en håndfull bra spill? :P Tror kanskje Hotell Mario er et helt greit "småspill", og mener det var en eller annen på dette forumet som kanskje syntes minst et av Zelda-spillene var bra. Tror ellers det er begrenset på den konsollen. 

Har ikke testa noen av konsollene selv, men en kikk på spillistene så er det jo iallfall noen godtitler som man finner på andre konsoller. Det mest interessante er kanskje om det finnes noen gode eksklusive spill :) Atari Jaguar er også kanskje litt i samme kategori, men den har iallfall cartridges (som standard)

Joantheman    950

Har ikke lest mye positivt om de der, kan vel slenge virtual boy på skrothaugen sammen med dem. Tror ikke det er mye morro med noen av dem, bllit mest samling tror jeg. Var dadaph som spilte zelda spilla

Sinfour    459

Fant tilfeldigvis en Commodore CDTV på en online auksjon for et par år siden til hele 150kr. Dvs kun maskin og "fjernkontrollen". Den funker fint med å spille av cd og slikt, men kan ikke skryte av fantastisk spillkontroll. Vi testet den på spillmuseet med Defender of the crown og Lemmings. Ganske så artig maskin, men absolutt ikke noe jeg trengte selv og donerte den til Spillmuseet pga historien.  

Jedi Master    27

Ja, helt klart eksklusive titler som ville vært mest interessant. Men kanskje ikke Hotel Mario, he he.

Er vel Amiga CD32 jeg er mest interessert i av disse, siden det er den eneste som er reinspikka konsoll.

Ja, tenkte på Atari Jaguar i denne sammenhengen, men tror den holdt seg såvidt flytende, og overlevde noen år ihvertfall.

Den fikk vel noe slags CD-add-on etterhvert, også...