Jump to content
Sinfour

Retrotimen Podcast

Recommended Posts

Sinfour    460

Hei folkens

Jeg tror ikke vi har postet noe relatert til podcasten vår Retrotimen på forumet tidligere. Retrotimen tar for seg populærkultur som spill, serier, tegnefilm, godteri og masse annet. Vi er 4 medlemmer med navn Jørgen Jacobsen, Lars Øyvind Helden, Jan Olav Hegvik og undertegnede Trond Borgersen. Vi snakker om hvordan ting var når vi vokste opp kontra slik det er å vokse opp i dag. Mye artig som jeg håper dere lyttere setter pris på. Vi har hatt gjester som Brent Black (Brentalfloss) og Ben Daglish (C64 komponist), og hatt smakstester på diverse pålegg vi husker fra vi var små.

Vi er ute nå med episode 76, så vi har holdt på en stund :) Dagens episode omhandler Pokémon og vi har selveste Karl-Martin Hogsnes fra Level Up med som gjest. Episoden kan du høre her http://retrotimen.blogg.no/1455055324_episode_76_pokmon_feb.html

Hvis du ikke har hørt noen episoder tidligere, så er det jo bare å starte på episode 1 (den gang under Retro Cast), men vi satt sammen en kavalkade fra året 2015 som du kan høre her: https://soundcloud.com/retrotimen/episode-73-arskavalkade-2015

Du finner alle podcastene på https://soundcloud.com/retrotimen 

Håper dere liker :)

Mvh

Trond fra Retrotimen

post-2114-0-72002300-1455105074_thumb.jpg

• Upvote 5

Dadaph    644

Anbefales varmt.

Hilsen han som skriver en vegg av tull i kommentarfeltet på hver eneste episode.

• Upvote 1

Sinfour    460

Tusen takk for hyggelige ord :) Og ja Dadaph, vi setter stor pris på dine kommentarer. Det vi liker er at du gir konstruktiv kritikk også da vi kan finne på (åfysjameg) å si feil. 

chrono cross rules 

Sinfour    460

Knall intro på ferskeste podcasten foressten! :D

Så bra du likte den :) Jeg tror det er første gangen vi "naila" den på 2 forsøk. De andre introene vi har tatt har vi måtte bruke 4-5 forsøk for å komme i mål. Har ikke tall på hvor mange ganger vi måtte ta Street Fighter introen før det var ok, for det er redigert bort mye latter :D 

knutolek    78

hehe, ja kan tenke meg at det blir noen latteranfall i løpet av en innspilling av de :) hehe, Street Fighter'n var kanon også, og for ikke å snakke om He-man introen. Hver gang jeg kommer over setningen "jeg er Trond", blir det med sånn stemme i hodet :):D

• Upvote 1

Sinfour    460

hehe, ja kan tenke meg at det blir noen latteranfall i løpet av en innspilling av de :) hehe, Street Fighter'n var kanon også, og for ikke å snakke om He-man introen. Hver gang jeg kommer over setningen "jeg er Trond", blir det med sånn stemme i hodet :):D

hahahah :D

• Upvote 1

Sinfour    460

Hørte på pokemon episoden nå mens jeg drev med trucking missions i san andreas. Syns det var underholdende :)

Takk for at du likte den :) 

maD_mAN1983    998

har hørt på fast siden første episode, men det er det vell flere av dere som har fått med dere, da det har hendt jeg har skrevet til en eller flere av dere direkte når jeg har fått det med meg live og jeg har noe relevant å komme med, som når folk ikke husker ting

Sinfour    460

Hørte dem 2 siste podcastene:) Fast lytter heretter:D

Kult at du liker det :) Neste episode er allerede spilt inn, men kommer først onsdag 24 feb. Grunnen til annenhver uke er hektiske dager, men også bedre tid på research. Alltid gøy å spille gjennom spillene man skal snakke om, eller se en serie gjennom første sesong osv. 

• Upvote 1

Joantheman    950

Hørte på 8 stykker gjennom helgen, litt rart at jeg ikke har hørt på det før :( utrolig kult at ståle stiil var på norgestour med Nintendo. Hans musikk er søppel, men han er en viktig historisk figur i norsk hiphop historie :P

• Upvote 1

Sinfour    460

wow, 8 episoder bare i helgen?? Jeg bøyer meg i pixelstøvet :D

Hvis det er noe dere lyttere har ønsker om, gjerne si ifra til oss. Vi tar alltid for oss ett spill og annet i hver episode. Vi har vært innpå biten med å smake på rar mat igjen, men det vet jeg at noen ikke var så fan over pga diverse kroppslyder fra mat som ikke smakte godt.. hehe. 

• Upvote 1

Joantheman    950

Ja, det er jo en del sarte sjeler som sikkert ikke takler lydene. Banker gjennom episoder hver dag, veldig bra nivå selv om jeg rager litt når n64 ikke hylles :P Jeg har forresten adoptert uttrykket : "FÅ DET SPELLT!!!"

Dadaph    644

Slet litt med å svelge mat-testene selv... vet jeg antakeligvis er i mindretall. Var greit nok når det var test av nostalgisk godteri som fortsatt eksisterer, men når de begynte å kombinere pålegg i forsøk på å nå ny norgesrekord i prosjektilspy, syntes jeg det begynte å bli litt drøyt. Det var litt for lite retro/nostalgi og litt for mye Jackass, etter min mening.

Men igjen, jeg er tydeligvis en surpomp i mindretall. Jeg vet andre elsket påleggstestene. For min del var det faktisk flere episoder jeg kuttet av straks de startet, så det var igrunn greit de var på slutten.